Best Kept Secret 2025

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.522
2.663
Hangt er natuurlijk vanaf wat je als uitgekauwd bestempeld. Wat mij betreft zit er ieder jaar minstens één wereldse headliner tussen. Van de laatste drie jaar: Nick Cave, Justice en Aphex Twin. Dat ze niet iedere avond een denderende headliner hebben, soit, welk festival heeft dat wel?
Stuk voor stuk geweldige namen en zeker Nick Cave was buitencategorie (net als PJ Harvey dit jaar overigens).

Daar staan in diezelfde jaren dan wel namen als Alt-J, Chemical Brothers, Oscar & the Wolf en Disclosure tegenover. Waarbij ik dan toch liever zie dat een middelgrote indie-act als Alt-J daar staat dan een uitgekauwd Disclosure.
En een Goldband als headliner blijft ons gelukkig ook bespaard op BKS.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en dfrvanloon

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Nog 24 uur om een ticket voor 285 te kopen. Ik krijg maar weinig mensen mee helaas. Ik ben het even kwijt maar wat wordt de nieuwe, hogere prijs per ticket? Het is toch wel een gok zo zonder line-up bekend.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.640
1.947
Nog 24 uur om een ticket voor 285 te kopen. Ik krijg maar weinig mensen mee helaas. Ik ben het even kwijt maar wat wordt de nieuwe, hogere prijs per ticket? Het is toch wel een gok zo zonder line-up bekend.
Ik zou toch uitgaan van in ieder geval 299 voor een combi, en zou met de aanstaande btw verhoging ook niet raat opkijken van 300+.
 
  • Leuk
Waarderingen: Onibaba

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Ik zou toch uitgaan van in ieder geval 299 voor een combi, en zou met de aanstaande btw verhoging ook niet raat opkijken van 300+.
Dank! Dit jaar was ik er met een groep voor het eerst. We hadden toen blind kaarten gekocht. Maar ik merk dan vrienden nu eerst de line up af willen wachten om vervolgens een keuze te maken. Het ontbreken van een boeiend nachtprogramma en slechts 1 headliner (Justice) die de moeite waard was, heeft daar wel mee te maken.
 

jaigalaar

Randprogramma
18 feb 2020
123
182
Zou Elbow nog een kanshebber zijn voor BKS? Of is dat meer een naam voor Pinkpop?
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.847
3.201
Ik zou toch uitgaan van in ieder geval 299 voor een combi, en zou met de aanstaande btw verhoging ook niet raat opkijken van 300+.
Ik volg het nieuws niet heel nauw, maar was het idee niet om de btw verhoging per 2026 te doen? Volgensmij is 3 maanden om een btw verhoging door te voeren veels te kort voor de betrokken instanties.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.640
1.947
Ik volg het nieuws niet heel nauw, maar was het idee niet om de btw verhoging per 2026 te doen? Volgensmij is 3 maanden om een btw verhoging door te voeren veels te kort voor de betrokken instanties.
Je hebt helemaal gelijk! Voor de komende editie lijkt mij 299 of 309 dan realistisch, waarbij ze voor '26 zo vroeg mogelijk met de kaartverkoop zullen willen beginnen om de btw-verhoging voor te zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.888
6.124
Ik wacht ook nog de line-up even af. Hoewel ik me vorig jaar redelijk vermaakt hebben met enkele acts, maar niet echt het wow moment heb gehad. Ik hoop dat ze me mijn ongelijk bewijzen en dat ik daardoor voor straf een duurder ticket moet kopen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.912
1.045
Ik wacht ook nog de line-up even af. Hoewel ik me vorig jaar redelijk vermaakt hebben met enkele acts, maar niet echt het wow moment heb gehad. Ik hoop dat ze me mijn ongelijk bewijzen en dat ik daardoor voor straf een duurder ticket moet kopen.
Hopelijk wordt je gestraft 😉
 

KeukenS

Campingartiest
17 mei 2024
57
106
Ik volg het nieuws niet heel nauw, maar was het idee niet om de btw verhoging per 2026 te doen? Volgensmij is 3 maanden om een btw verhoging door te voeren veels te kort voor de betrokken instanties.
En hopelijk is dit kabinet voor die tijd alweer gevallen en gaat het helemaal niet door.

Los daarvan, ik denk wel dat de kans groot is dat alle festivals al enigszins gaan anticiperen op die btw-verhoging. Meer dan 10% kaartprijsverhoging die rechtstreeks naar de belastingdienst gaat op een ticketprijs die sowieso al rond de 300 ligt is echt heel erg veel dus die verhoging zullen ze niet in één jaar volledig op de bezoeker willen laten drukken. Ik denk dat ze dit jaar en volgend jaar wat meer reserves willen creëren en dan in het eerste jaar van de btw-verhoging een gedeelte van die verhoging uit de reserves bekostigen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.127
774
Hier weer blind een ticket gekocht. Qua relaxte sfeer, lineup en eigenlijk algehele festivalervaring past BKS met afstand het beste bij mij van alle festivals in de Benelux. Dus kan wel lang gaan twijfelen, maar uiteindelijk weet ik toch dat ik het meest blij ga worden als ik weer op BKS geweest ben.
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
519
492
Ik koop ook niet blind een kaartje, al verwacht ik wel te gaan. Laatste jaren ook niet gedaan en dan kon ik een paar weken voor het festival wel voor een normale prijs iets kopen op het resaleplatform.
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
202
488
Hier weer blind een ticket gekocht. Qua relaxte sfeer, lineup en eigenlijk algehele festivalervaring past BKS met afstand het beste bij mij van alle festivals in de Benelux. Dus kan wel lang gaan twijfelen, maar uiteindelijk weet ik toch dat ik het meest blij ga worden als ik weer op BKS geweest ben.
Voor mij exact hetzelfde. Had mezelf eigenlijk voorgenomen om dit jaar te wachten op de line-up omdat ik voor mijn gevoel wel erg bij die kleinere stages blijf hangen elk jaar. Dan is 300 euro best een hoop geld. Aan de andere kant vind ik BKS by far het mooiste en fijnste grote festival, is de undercard eigenlijk standaard top en zijn er elk jaar wel een paar van die magische grotere optredens a la PJ Harvey / Slowdive. En als ik nou gewoon nu vast een kaartje koop, dan ben ik volgend voorjaar vergeten hoe duur het was. Zin in!
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.522
2.663
Hier weer blind een ticket gekocht. Qua relaxte sfeer, lineup en eigenlijk algehele festivalervaring past BKS met afstand het beste bij mij van alle festivals in de Benelux. Dus kan wel lang gaan twijfelen, maar uiteindelijk weet ik toch dat ik het meest blij ga worden als ik weer op BKS geweest ben.
Voor mij hetzelfde. In het verleden wel blind kaartjes gekocht voor Lowlands en Le Guess Who?, maar niet eerder voor BKS. Maar omdat het festival me zo goed bevalt weet ik toch al zeker dat ik ga.
 
  • Leuk
Waarderingen: DanielNedelko en noid

snackneus

Playlistbediener
22 aug 2023
29
77
Toch maar een ticket gekocht, dit jaar vanwege een hoop redenen over 'moeten' slaan, maar het blijft toch een heel mooi festival.
Nu alleen nog hopen dat ik iemand mee krijg.. 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

Frankenstein

Playlistbediener
9 sep 2024
6
8
Even een vraagje: kun je (net als vorig jaar) ook weer een accomodatie boeken voor de general sale als je nu een kaartje koopt?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.127
774
Even een vraagje: kun je (net als vorig jaar) ook weer een accomodatie boeken voor de general sale als je nu een kaartje koopt?
Dat heb ik via verschillende kanalen aan de organisatie proberen te vragen, maar ik krijg nergens antwoord. Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat ze hetzelfde systeem als vorig jaar hanteren. Ik heb in ieder geval wel alvast een ticket gescoord.
 
  • Leuk
Waarderingen: Frankenstein

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Joe