Best Kept Secret 2025

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
605
622
Ik vind Fontaines DC voor BKS een logische headliner, zeker als je ziet hoe het nieuwe album ontvangen wordt. In het interview van 3voor12 met Maurits was ook wel duidelijk dat ze proberen hen als headliner binnen te halen (en niet op een andere plek in het programma).

Eigenlijk wijst alles erop dat zij op BKS staan, of er moet echt iets mis zijn gegaan. Al stellen de berichtjes van @wenteldave in de andere delen van het forum mij nog niet helemaal gerust.
Ik zie ze zelf ook graag komen hoor, ook als headliner. Zou fijn zijn als het nog zou kunnen: als alternatieve rockact, zonder al te veel commerciële concessies te doen, doorgroeien naar een headliner status, op een middelgroot festival.
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
464
526
Vraagje tussendoor: ik ben er vrijwel zeker van dat ik volgend jaar een heel weekend BKS wil doen. Ik zit in die heilige periode van het leven dat je en inkomen, en tijd, en energie heb, en wil het er van nemen. Weet iemand alleen hoe het zat met Ticketswap weekendtickets dit jaar een week voor het festival? Waren die echt een stuk goedkoper dan in de normale verkoop, of viel het wel mee? Of is het het wel waard om voor 10 september vast wat te kopen?
Er hebben tickets rond 210-220 gestaan en daarna liep het snel weer op naar hoger toen de vrijdag dichterbij kwam.
 

breadant

Randprogramma
7 feb 2023
139
212
Kans groot inderdaad. Het zou als headliner toch een opmerkelijke keuze zijn gezien het weinig toegankelijke karakter van de muziek in een tijd dat (platte) popmuziek steeds bepalender wordt, ook op BKS.
Pardon? In 2023 was Aphex Twin nog de afsluiter... En sinds wanneer is Fontaines DC "weinig toegankelijk"? Ik denk dat het de grootste inkopper voor BKS is sinds jaren.
 

breadant

Randprogramma
7 feb 2023
139
212
Er hebben tickets rond 210-220 gestaan en daarna liep het snel weer op naar hoger toen de vrijdag dichterbij kwam.
Als ik het me goed herinner was er ook nog wel een tijdje sprake van dat het slecht weer zou worden.
 

DJ_Tjorre

Campingartiest
2 jun 2023
59
91
Weinig toegankelijk zou ik Fontaines DC ook wel niet noemen. In België staan ze bijvoorbeeld met hun nieuw album in de album hitlijst op 2, enkel na Sabrina Carpenter.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.911
1.045
Als ik het me goed herinner was er ook nog wel een tijdje sprake van dat het slecht weer zou worden.
Weinig toegankelijk zou ik Fontaines DC ook wel niet noemen. In België staan ze bijvoorbeeld met hun nieuw album in de album hitlijst op 2, enkel na Sabrina Carpenter.
Als Fontaines DC als te ontoegankelijk wordt gezien voor BKS dan is het BKS niet meer.
 

jaigalaar

Randprogramma
18 feb 2020
123
182
Via via vernomen van een vrij betrouwbare bron. Het feit dat Wenteldave het ook al benoemde dat ze naar Lowlands gaan bevestigd t voor mij alleen maar meer.

Vind het overigens erg jammer, had ze een headliner positie op een vol veld op BKS veel meer gegund dan Lowlands.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.516
2.657
Via via vernomen van een vrij betrouwbare bron. Het feit dat Wenteldave het ook al benoemde dat ze naar Lowlands gaan bevestigd t voor mij alleen maar meer.

Vind het overigens erg jammer, had ze een headliner positie op een vol veld op BKS veel meer gegund dan Lowlands.
Zou een flinke tegenvaller zijn. Ben benieuwd of jouw via-via-vrij-betrouwbare bron dezelfde is als die van Wenteldave.

Als het inderdaad zo is dan is het voor het derde jaar op rij dat ze toch misgrijpen met een band waar ze al lang mee bezig waren (zoals dit jaar met the National en vorig jaar met Blur) en waar ze ook echt een goede relatie mee hebben. Als ook nu blijkt dat het niet te plooien is met Primavera Porto wordt ook wel de vraag hoe handig het is dat ze ieder jaar in datzelfde weekend zitten....
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.516
2.657
Hier ook al benoemd door Ruben en ik hoorde hetzelfde. Lijkt dus alleen maar meer bevestigd te worden langs verschillende kanten.
Toch benieuwd of het nu iedere keer dezelfde bron is. En eigenlijk ook: komt dit vanuit de Mojo- of de Friendly Fire-hoek?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.172
13.350
Via via vernomen van een vrij betrouwbare bron. Het feit dat Wenteldave het ook al benoemde dat ze naar Lowlands gaan bevestigd t voor mij alleen maar meer.

Vind het overigens erg jammer, had ze een headliner positie op een vol veld op BKS veel meer gegund dan Lowlands.
Alleen heb ik dat dus nooit gezegd... Alleen dat BKS 'm niet ging worden. Het klopt wel, maar toch.
 

KeukenS

Campingartiest
17 mei 2024
54
101
Niet dat ik het niet geloof, maar ik vind het toch wel erg opmerkelijk. Alle seinen lijken op groen te staan voor Fontaines DC op BKS als headliner. Al geboekt door Friendly Fire, BKS wil graag en het leek ook qua planning voorlopig goed te passen. De enige reden om dan naar Lowlands te gaan is omdat de band dat zelf wil en dat snap ik eigenlijk niet. Zelfs als ze meer geld krijgen voor een show op Lowlands lijkt het me commercieel veel aantrekkelijker om headliner te zijn op een festival als BKS. Ik zet zelf Fontaines DC niet zo snel op, maar naar een headlineshow op BKS zou ik zeker wel gaan kijken en ik sluit niet uit dat ik het daarna vaker zou gaan luisteren. Ze hebben toch een veel groter bereik als headliner op BKS dan voor een halflege Alpha? Of overschat ik het veld op de ONE hiermee?
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.670
654
Gok voor headliners BKS op Vampire Weekend - Charli XCX en dan misschien Pavement als classic erbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

Brombeer

Campingartiest
10 sep 2021
70
74
Welke festivals, buiten Lowlands, zou Fontaines D.C. dan nog meer doen in Augustus?

Hebben bijna alles wel gedaan deze zomer; Pukkelpop, Sziget, Reading & Leeds, Rock en Seine, Haldern Pop, Paredes de Coura.
Plus nog losse optredens in Turkije, Slovenië, Oostenrijk..
Enkel de 3 festivals in Scandinavië lijken dan nog over te blijven (Oya, Way Out West en Flow).
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Gebruikers die dit onderwerp bekijken