2022 was het laatste jaar dat ik een vip combi heb gedaan, ben daarmee gestopt omdat het voor mij altijd maar minder toegevoegde waarde had.
Belangrijkste redenen in volgorde van belangrijkheid:
1/ uitgebreidere programmering in de tenten met de Morgue vanaf 2019 en Helldorado vanaf 2022 waar veel meer bands geprogrammeerd werden die ik wil zien. Als er een band op de main speelt die ik wil zien sta ik ook gewoon liever wat vooraan op het terrein. hierdoor kwam ik eigenlijk enkel nog in de vip voor de dagelijkse maaltijd of om de opener van de festivaldag te volgen vanaf de toog in het vip deck.
2/ voor corona was het vip buffet echt lekker en uitgebreid, in 2021 en 2022 was het buffet eigenlijk beneden pijl zeker niet beter dan wat je toen gewoon op het terrein kon eten.
3/ veel van de goede zitjes met zicht op podium worden aan het begin van de dag geclaimd (beetje zoals handdoek leggen aan het zwembad), als je zittend een optreden van afstand wil bekijken is de tribune voor de vip een betere oplossing eigenlijk.
4/ vip parking was vroeger gewoon op de parking voor het festivalterrein wat heel interessant was als je ook kampeerde, nu sta je ook gewoon op Expo en kan mij niet inbeelden dat je met die vip shuttle veel tijdswinst boekt