Alcatraz Open Air 2025

jbj

Dagopener
11 okt 2022
635
914
Trivium headlined Bloodstock in '25 - misschien als de "moderne headliner" volgend jaar? Gevalletje architects zeg maar?

Vorige jaar waren ze zelfs geen sub, en als groot fan: nu niet bepaald het beste optreden van dat weekend... Zou me verwonderen als ze zo snel terugkomen op zo'n positie. Als zou ik meer dan oké zijn met een herkansing.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.768
12.426
Vorige jaar waren ze zelfs geen sub, en als groot fan: nu niet bepaald het beste optreden van dat weekend... Zou me verwonderen als ze zo snel terugkomen op zo'n positie. Als zou ik meer dan oké zijn met een herkansing.
Ja eens. Die doorkomst was niet bepaald overtuigend en zie dan ook echt geen reden waarom die plots zouden headlinen. Zeker nu Alcatraz steeds groter wordt en een treedje omhoog lijkt te gaan met de headliners.
 
  • Leuk
Waarderingen: stengels

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.453
8.689
Interessant trouwens ook nog dat in de app afgelopen weekend het rijtje “onze headliners” dat ronddraaide, ook de subs en Swamp heads erbij zaten. Anders natuurlijk wel maar een karig rijtje met drie namen, maar misschien ook stukje marketing om bands binnen te halen?

Qua formaat ook niet heel veel verschil tussen die namen voor mijn gevoel?
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.868
3.992
Op de affiche (linkse rand) kruipt een skelet uit het water met een Duitse Pickelhaube op ... hint voor Kanonenfieber ?
Volgens mij heeft hun visuele jaarlijkse thema helemaal niks te maken met welke bands geboekt worden... ik heb toch alleszins geen bands met Native American/First Nations invloeden gezien, behalve die 2 mensen in het publiek met hun verentooi en als je heel ver wil gaan, het feit dat de vikings waar Amon Amarth over zingt daar ook wel al voet aan land hadden gezet.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.868
3.992
Qua formaat ook niet heel veel verschil tussen die namen voor mijn gevoel?
Helemaal eens, een Opeth in de swamp terwijl Architects op de prison staat voelt heel evenwaardig.
Volgend jaar doen ze het met 3 marquee headliners in hun swamp (Kreator, Dimmu, Emperor) ook echt bijzonder sterk naar mijn gevoel.
Zoals Jos aangaf, nu alweer angst voor de clashes met een Machine Head geboekt en toch een mooie kans voor Gojira...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.453
8.689
Helemaal eens, een Opeth in de swamp terwijl Architects op de prison staat voelt heel evenwaardig.
Volgend jaar doen ze het met 3 marquee headliners in hun swamp (Kreator, Dimmu, Emperor) ook echt bijzonder sterk naar mijn gevoel.
Zoals Jos aangaf, nu alweer angst voor de clashes met een Machine Head geboekt en toch een mooie kans voor Gojira...

Misschien gewoon hopen op een herhaling van Emperor en MH, dan kan je nog gewoon omdraaien wat je dit jaar op Graspop hebt gedaan. Destijds volledig de een, nu de ander
 
  • On fire
Waarderingen: Joslittel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.868
3.992
Misschien gewoon hopen op een herhaling van Emperor en MH, dan kan je nog gewoon omdraaien wat je dit jaar op Graspop hebt gedaan. Destijds volledig de een, nu de ander
Klinkt zo simpel, maar zo werkt het helaas niet, Ihsahn :love: hahaha
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.453
8.689
Klinkt zo simpel, maar zo werkt het helaas niet, Ihsahn :love: hahaha

Dan zou je in dat geval met het schema van dit jaar geluk hebben dat je nu het eerste deel van MH kan zien, ten opzichte van het laatste deel op Graspop, om zo, verspreid over twee jaar, toch de volledige show van ze te zien
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.878
5.271
Ik ben nog niet zo zeker dat dimmu borgir en kreator swamp zullen staan, kunnen even goed main spelen denk ik
 

Kapitein Knorpot

Playlistbediener
12 jul 2024
37
36
Chuck Billy van Testament is nochtans heel gesteld op zijn Native American roots 😆 ... Maar toegegeven, verder dan dat, zie ik ook geen links meer met bands die gespeeld hebben. Maar op de banner nu sprongen de helmen in het oog, alsook de slang met de klimop, en de motorketting-halsketting. Allemaal dingen die "buitengewoon" zijn. Helmen uit verschillende tijdperken, blaadjes op ene tempelpaal maar niet op andere, monnik zou eerder gewoon touwtje als ketting hebben dan motorketting. Waarschijnlijk zoek ik er teveel achter. Kanonenfieber mag zowiezo komen van mij 👍
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
234
301
iemand een idee hoelang men tickets verkoopt of werken ze met een max aantal via deze weg. Ik ben echt aan twijfelen om hem al aan te kopen... . maar geen idee of het ga lukken met werk we doen de vakantie regeling maar in januari en het valt nog eens nu in mijn vaste werk weekend. Mmm vervelende risco. Blij voor jullie dat jullie er al bij zullen zijn! en de prijs stijging valt echt wel mee in deze tijden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.768
12.426
Ik ben nog niet zo zeker dat dimmu borgir en kreator swamp zullen staan, kunnen even goed main spelen denk ik
Bij Dimmu weet ik het wel bijna zeker. Dit soort bands staan eigenlijk altijd in de Swamp, Finntroll was een zeldzame uitzondering. Kreator kan naar mijn idee net zo goed als sub op de main staan. Vind ik zelf een logischere plek dan in de Swamp eigenlijk.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.963
8.879
iemand een idee hoelang men tickets verkoopt of werken ze met een max aantal via deze weg. Ik ben echt aan twijfelen om hem al aan te kopen... . maar geen idee of het ga lukken met werk we doen de vakantie regeling maar in januari en het valt nog eens nu in mijn vaste werk weekend. Mmm vervelende risco. Blij voor jullie dat jullie er al bij zullen zijn! en de prijs stijging valt echt wel mee in deze tijden.
Vorig jaar waren de super early birds binnen een uur uitverkocht, begreep ik. Hoe lang de reguliere early birds in de verkoop waren dat weet ik niet precies, maar volgens mij niet heel erg lang. Maar gelet op dat ze het nu geen 'super early bird', maar gewoon 'early bird' noemen en ze nog niet uitverkocht zijn, denk ik dat ze nu voor één variant gaan.

Ik weet zelf ook nog niet 100% zeker of ik ga. Een jaar is heel lang, dus kan van alles gebeuren. Ik wil wel graag, dus de kans is aanzienlijk dat ik erbij ga zijn. Maar zelfs in het hele ongunstige geval dat ik niet kan of wil, gaat het vast wel lukken om het ticket te verkopen voor minimaal de prijs die ik er nu voor betaald heb, zodra de early birds zijn uitverkocht en mensen een duurder regulier ticket zouden moeten kopen.
 

Kapitein Knorpot

Playlistbediener
12 jul 2024
37
36
De Early Bird tickets zijn gelimiteerd, en bij mijn weten gaat dat gewoon over in de standaard tickets. Het prijsverschil is €10 à €20 (er zijn geen Super Early Birds meer, dus ik gok €10 prijswinst).

De VIP tickets verkopen meestal eerst uit. Camper en Eagle Plaza ed. is goed opletten, want die verkopen ook uit. Standaard Combi's heb ik nog niet weten uitverkopen, en dagtickets valt ook mee, zolang je niet wacht tot een week op voorhand. Nu was zaterdag uitverkocht.

Normaalgezien heb je tijd genoeg om aan tickets van gelijk welke soort te geraken (camping!!!), maar 'k zou het nu niet uitstellen tot in juli
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken