Alcatraz Open Air 2025

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.868
3.993
En toch bestaat Alcatraz nog... En toch weten zij nog fantastische bands te boeken.
Bands die volgens mij niet allemaal het veto hebben gekregen van LN 'doe maar, wij willen jullie deze keer nergens neerplanten'
Het is allemaal niet zo zwart-wit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en theblackmadness

Kapitein Knorpot

Playlistbediener
12 jul 2024
37
36
Chapeau voor Alcatraz uiteraard. Maar voor mijn part zit Smeerlapperij en Hakkenzetterij ingebakken in de werkwijze van Live Nation. En Alcatraz kan iets knap op poten zetten, maar ik denk niet dat Live Nation hen zomaar vrij baan geeft. Al enkele jaren wordt er minstens 1 klepper afgesnoept door de Lokerse Feesten. Die hebben ook recht op hun "Metaldag" natuurlijk. Maar volgens mij is de Metaldag op de L.F. Live Nation die laat voelen dat zij het voor t zeggen hebben bij de top acts.

Denk jij dat die achter de schermen samen rond de tafel zitten dan?
 

Kapitein Knorpot

Playlistbediener
12 jul 2024
37
36
Allez ik bedoel: Gojira doet Wacken, Rockstadt, Brutal Assault en Bloodstock. Om dan Alcatraz te weigeren voor de Lokerse Feesten, dat vindt ik een rare bokkensprong. En die bokkensprong kan ik alleen maar zien gebeuren door ofwel een harde deal achter de schermen ofwel hakkenzetterij...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.868
3.993
Denk jij dat die achter de schermen samen rond de tafel zitten dan?
Ik sluit niet uit dat er in bepaalde mate met elkaar gesproken wordt.
Lijkt me niet meer dan evident dat je met de 2 metalfestivals in België toch een stuk overleg kent, ook al werk je vanuit heel andere organisaties.
Dat LiveNation ook een succesvolle metaldag op Lokerse Feesten wil zetten vind ik ook evident, de laatste jaren gaat de verkoop bij Lokerse erg goed, maar de jaren ervoor was de metaldag bij uitstek één van de zekerheden op sterke verkoop.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.358
1.437
Is Lokerse Feesten eigenlijk een live nation festival? Nee toch? Dus wat maakt het hen uit of Gojira op Alcatraz of LF speelt?

Ik zie trouwens Destruction bevestigd voor Summer Breeze. Maar geen andere namen te vinden. Summer Breeze is een week na Alcatraez
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
293
313
Heeft er iemand een idee hoelang het vorig jaar duurde voor de voorverkoop van de tenten op Eagle's Plaza is begonnen na de start van de Early Bird tickets? Ik heb mijn campingtickets ineens mee gekocht maar ik zou het wel spijtig vinden om achter één van die tentjes te vissen.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.868
3.993
Heeft er iemand een idee hoelang het vorig jaar duurde voor de voorverkoop van de tenten op Eagle's Plaza is begonnen na de start van de Early Bird tickets? Ik heb mijn campingtickets ineens mee gekocht maar ik zou het wel spijtig vinden om achter één van die tentjes te vissen.
Hmmm, zelf geen idee van. Had alleszins niet de indruk dat die binnen het uur weg waren, dus denk dat je wel even tijd hebt, maar misschien weet @johanra nog wanneer die vorig jaar beschikbaar kwamen.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Heeft er iemand een idee hoelang het vorig jaar duurde voor de voorverkoop van de tenten op Eagle's Plaza is begonnen na de start van de Early Bird tickets? Ik heb mijn campingtickets ineens mee gekocht maar ik zou het wel spijtig vinden om achter één van die tentjes te vissen.
Wij hebben vorig jaar op 24 augustus onze tent geboekt. Vermits we altijd de dag van de voorverkoop hiervoor klaarzitten, denk ik dan ook dat dit de datum was.
Ter info - dit was 1 week na de start van de verkoop van de early bird tickets. (Niet de super early bird!)
 

Kapitein Knorpot

Playlistbediener
12 jul 2024
37
36
Is Lokerse Feesten eigenlijk een live nation festival? Nee toch? Dus wat maakt het hen uit of Gojira op Alcatraz of LF speelt?

Ik zie trouwens Destruction bevestigd voor Summer Breeze. Maar geen andere namen te vinden. Summer Breeze is een week na Alcatraez

Lokerse Feesten is inderdaad niet van Live Nation 🤯 🫣 , daar ben ik volledig de mist in gegaan. Schaam op mij.
Dan kan ik er niks anders van zeggen dat Gojira de inzet is van eerlijke concurrentie is tussen 2 onafhankelijke festivals.
Mijn degout voor Live Nation is blijkbaar zo groot dat mijn zicht eventjes vertroebeld was 🤣
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
260
739
Heeft er iemand een idee hoelang het vorig jaar duurde voor de voorverkoop van de tenten op Eagle's Plaza is begonnen na de start van de Early Bird tickets? Ik heb mijn campingtickets ineens mee gekocht maar ik zou het wel spijtig vinden om achter één van die tentjes te vissen.
Ik heb mijn groepstent vorig jaar gekocht op 1 december, wanneer die exact in verkoop gegaan zijn weet ik niet maar in september waren die zeker al beschikbaar. Maar je hoeft dus niet onmiddellijk klaar te zitten bij de start verkoop, zo snel gaat het niet.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.878
5.271
Nog een nieuwe headline kandidaat.
Ik ben fan maar weet niet als I prevail zou werken op Alcatraz
FB_IMG_1723652408186.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.769
12.428
Nog een nieuwe headline kandidaat.
Ik ben fan maar weet niet als I prevail zou werken op Alcatraz
Bekijk bijlage 10039
The Halo Effect is voor mij de mooiste nieuwe naam van dit affiche. Zeker na de fantastische Dark Tranquility doorkomst.

I Prevail zie ik zelf absoluut niet als headliner op Alcatraz. Die mannen groeien als kool maar Alcatraz is niet echt het festival waar metalcore een natuurlijke habitat heeft. Architects heeft al jaren op de teller en daardoor veel fans, I Prevail is pas recent groot geworden. Laat die eerst maar eens 2 na laatste de mainstage platspelen of om 18 uur op de main van Graspop staan.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.963
8.883
Erg benieuwd naar de namen van Summer Breeze straks. Daar deelt Alcatraz traditiegetrouw altijd een hoop namen mee. Al kan dat ook weer mezelf voorbereiden op een doffe teleurstelling, als zij een aantal hele mooie namen bekend maken en die uiteindelijk toch niet op Alcatraz komen. Zoals dit jaar Meshuggah, Behemoth, Insomnium, Myrkur, Cult of Fire en Heretoir.
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
260
739
455180403_1049434433216386_4424098603200909794_n.jpgUnleashed hebben zichzelf alvast bevestigd voor Summer Breeze 2025, waren ook al aangekondigd voor Brutal Assault dacht ik
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken