Alcatraz Open Air 2025

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.868
3.993
Helemaal niet logisch dat WT daar zo snel terug zou keren nee, helaas.
Dimmu of Emperor laten clashen met Gojira zou inderdaad ook weer erg pijnlijk zijn hahahaha.
Ik ging er voor het gemak maar even vanuit dat ze dat niet zouden doen.

We gaan het zien, we kunnen er zelf toch niets aan veranderen...
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra en Jamel

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
mooi, ga je enkele dagen op vakantie, kom je meteen 120 berichten achter. Alcatraz begint wel te leven op dit forum.

nog even dit, vic at it again. Limp Bizkit kunnen we wss voor altijd schrappen.
Screenshot_20240816_082943_Facebook.jpg
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
635
914
mooi, ga je enkele dagen op vakantie, kom je meteen 120 berichten achter. Alcatraz begint wel te leven op dit forum.

nog even dit, vic at it again. Limp Bizkit kunnen we wss voor altijd schrappen.
Bekijk bijlage 10047

Was een paar jaar geleden reeds in de krant verschenen. Is ook de reden dat Alcatraz breder is gaan programmeren.
Ze betaalden teveel voor LB terwijl de kaartverkoop er niet op vooruit ging.
En backstage ging ook niet alles even vlot had ik ooit gehoord in een podcast (geen idee welke, te lang geleden...)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.963
8.883
mooi, ga je enkele dagen op vakantie, kom je meteen 120 berichten achter. Alcatraz begint wel te leven op dit forum.

nog even dit, vic at it again. Limp Bizkit kunnen we wss voor altijd schrappen.
Bekijk bijlage 10047
Van mij mogen ze de suggesties van Koen Browaeys één op één overnemen. Ik ken hem niet, maar zo te zien heeft die man er verstand van!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.725
8.638
Nu ik wat meer tijd heb gehad om alles in te luisteren van de aankondiging, nog even wat uitgebreider reageren

Must sees:
Machine head - Helaas gemist op Graspop dit jaar en in 2023 waren ze fantastisch dus graag nog eens!
Fit For A King - toch wel één van mijn favoriete metalcore bands momenteel, waren op Graspop ook erg goed
Static-X - klinkt erg fijn na een eerste luisterbeurt, deze ga ik zeker zien

Klinkt goed na een eerste luisterbeurt: Ministry, Prong, Thrown (ga ik nog wat verder in duiken)
Crystal lake wil ik ook wel eens zien als ze niet clashen, kende ik al wel maar is er nooit van gekomen.

Black metal is nog niet helemaal mijn genre, maar Dimmu en Emperor lijken me toch beiden wel vet om live eens mee te maken.

Niet mijn ding: Obituary, Suffocation, Phil Campbell, Michael Schenker
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.769
12.428
Nu ik wat meer tijd heb gehad om alles in te luisteren van de aankondiging, nog even wat uitgebreider reageren

Must sees:
Machine head - Helaas gemist op Graspop dit jaar en in 2023 waren ze fantastisch dus graag nog eens!
Fit For A King - toch wel één van mijn favoriete metalcore bands momenteel, waren op Graspop ook erg goed
Static-X - klinkt erg fijn na een eerste luisterbeurt, deze ga ik zeker zien

Klinkt goed na een eerste luisterbeurt: Ministry, Prong, Thrown (ga ik nog wat verder in duiken)
Crystal lake wil ik ook wel eens zien als ze niet clashen, kende ik al wel maar is er nooit van gekomen.

Black metal is nog niet helemaal mijn genre, maar Dimmu en Emperor lijken me toch beiden wel vet om live eens mee te maken.

Niet mijn ding: Obituary, Suffocation, Phil Campbell, Michael Schenker
Ik mis Dope in je lijstje, lijkt me er ook eentje voor in jouw straatje! Prong maakte 2 jaar geleden een hele sterke live indruk en kan ik daarom ook van harte aanbevelen om te leren kennen.

Qua Black metal is Dimmu het meest toegankelijk, met name door de symfonische bombast. Als je de kans krijgt, zeker live een kans geven. Zelfde durf ik te zeggen voor Obituary. Voor mij de beste show van vorig jaar, heerlijke zompige death.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
357
734
Qua Black metal is Dimmu het meest toegankelijk, met name door de symfonische bombast. Als je de kans krijgt, zeker live een kans geven. Zelfde durf ik te zeggen voor Obituary. Voor mij de beste show van vorig jaar, heerlijke zompige death.

Heb met Obituary hetzelfde als met Meshuggah. Op plaat kan ik het meestal maar een nummer of 5 volhouden voor ik die monotone zang ontzettend beu word, maar live heb ik dat probleem gelukkig nooit.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.725
8.638
Ik mis Dope in je lijstje, lijkt me er ook eentje voor in jouw straatje!
Oh ja die was ik vergeten te benoemen, is ook wel een band die ik zeker mee wil pakken al ken ik er maar 1 nummer van. maar "Die MF Die" eindelijk eens live horen lijkt me toch wel tof. De rest van hun muziek ken ik nog niet zo goed, maar daar zal wel snel verandering in komen.
Prong maakte 2 jaar geleden een hele sterke live indruk en kan ik daarom ook van harte aanbevelen om te leren kennen.

Qua Black metal is Dimmu het meest toegankelijk, met name door de symfonische bombast. Als je de kans krijgt, zeker live een kans geven. Zelfde durf ik te zeggen voor Obituary. Voor mij de beste show van vorig jaar, heerlijke zompige death.
Dimmu klinkt inderdaad na een eerste luisterbeurt een stuk toegankelijker/melodischer dan de meeste black metal bands, daar ga ik me ook zeker nog wat meer in verdiepen.

Goed om te weten dat Obituary zo veel indruk maakte live, wellicht toch ook maar een kans geven als ze niet clashen.

Ik zie al hoe dit gaat, straks wil ik weer 90% van de line up zien.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.358
1.437
Dynamo volgend jaar blijkbaar 3 volwaardige dagen. Eerste namen op donderdag. Zullen ook wel kanshebbers voor Alcatraz bijzitten
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Jamel

Calamity

Nieuw lid
17 aug 2024
2
4
Hey beste mede Alcatraz liefhebbers.

Ik had even een domme vraag tussendoor. Kan iemand mij toevallig zeggen wie dat jonge, manneke is met zwart haar die altijd 10x crowdsurfed per optreden?

Had een vraag die ik hem wou stellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.725
8.638
Blind Guardian en Landmvrks graag naar Alcatraz
Al verwacht ik Blind Guardian niet direct want stonden vorig jaar nog op Alcatraz, maar je weet maar nooit.
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
260
739
Ik denk niet dat ik het hier al heb zien voorbijkomen maar voor Bloodstock 2025 zijn voor de eerste set namen ook de speeldagen bekend. Hierdoor weten we ook zeker op welke dag we deze niet op Alcatraz moeten verwachten (als ze al komen).

Donderdag
Me And That Man (headliner)
All for Metal

Vrijdag
Trivium (headliner)
Kataklysm (headliner)
Emperor
Lacuna Coil
Orange Goblin

Zaterdag
Machine Head (headliner)
Static X (headliner)
Creeper
Kublai Khan
Breed

Zondag
Gojira (headliner)
Obituary (headliner)
Black Dahlia Murder
Feuerschwanz
Lord Of The Lost
August Burns Rest
3 Inches Of Blood
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken