Alcatraz Open Air 2025

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.661
6.822
Ja ik ben wel benieuwd wat nu het te verwachten formaat van de rest van de headliners gaat zijn, en wat voor formaat headliners überhaupt te verwachten van het huidige Alcatraz. Met Machine Head hebben ze een North Stage headliner van Graspop te pakken, mocht Gojira ook lukken zelfs twee, maar verwachten we niet teveel als we dat formaat nu van elke headliner verwachten? Er zit groei in, maar zo veel? Net nu ze ook in die podcast hebben gezegd niet achter de Graspop headliners aan te willen gaan?

Een Architects of een Amon Amarth staat op Graspop van 20:00 tot 21:00 op main, Europe stond daar in 2022 zelfs gewoon van 16:35 - 17:35 te spelen. En de andere Alcatraz headliners van de afgelopen schommelen daar op Graspop een beetje tussenin, eigenlijk hadden ze met Architects en Amon Amarth al twee relatief grote namen te pakken voor hun doen.

De norm voor Alcatraz headliners lijkt, op basis van de afgelopen paar jaar, rond een 19:00 mainstage band van Graspop te liggen. Dan is Papa Roach aan de kleine kant, maar niet ondenkbaar als headliner.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.725
8.638
Ja ik ben wel benieuwd wat nu het te verwachten formaat van de rest van de headliners gaat zijn, en wat voor formaat headliners überhaupt te verwachten van het huidige Alcatraz. Met Machine Head hebben ze een North Stage headliner van Graspop te pakken, mocht Gojira ook lukken zelfs twee, maar verwachten we niet teveel als we dat formaat nu van elke headliner verwachten? Er zit groei in, maar zo veel? Net nu ze ook in die podcast hebben gezegd niet achter de Graspop headliners aan te willen gaan?

Een Architects of een Amon Amarth staat op Graspop van 20:00 tot 21:00 op main, Europe stond daar in 2022 zelfs gewoon van 16:35 - 17:35 te spelen. En de andere Alcatraz headliners van de afgelopen schommelen daar op Graspop een beetje tussenin, eigenlijk hadden ze met Architects en Amon Amarth al twee relatief grote namen te pakken voor hun doen.

De norm voor Alcatraz headliners lijkt, op basis van de afgelopen paar jaar, rond een 19:00 mainstage band van Graspop te liggen. Dan is Papa Roach aan de kleine kant, maar niet ondenkbaar als headliner.
Dat is exact hoe ik erover denk inderdaad, heb het gevoel dat de verwachtingen voor de headliners iets te hoog oplopen. Er zullen wel grote en kleine headliners tussen zitten ieder jaar, als je kijkt naar alles wat tussen Europa en Machine Head in zit qua grootte krijg je een shitload aan bands die prima alcatraz kunnen headlinen denk ik.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
589
336
Papa roach lijkt me een logischere boeking voor Pukkelpop, lijkt me minder in de programmering van Alcatraz te passen.
Als kk priest zelfs een headliner kan zijn op Alcatraz kunnen de headliners wat van alle groottes zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.769
12.432
Papa roach lijkt me een logischere boeking voor Pukkelpop, lijkt me minder in de programmering van Alcatraz te passen.
Als kk priest zelfs een headliner kan zijn op Alcatraz kunnen de headliners wat van alle groottes zijn.
Ja dat eerste heb ik ook. Een beetje zoals Limp Bizkit eerder, past net niet helemaal lekker maar kan goed werken als sub. Qua formaat inderdaad eens met de eerdere dat het wel moet kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
Als Bloodstock en andere festivals MH en Gojira kunnen krijgen, dan zou Alcatraz dat in principe ook moeten kunnen.
Hoewel ik zeker begrijp mochten beide samen teveel zijn. Bij Alcatraz toveren ze elk jaar wel een iet wat verrassende headliner uit de mouw, denk daarbij aan Europe die op geen ander gelijkaardig festival stond in dezelfde periode dacht ik.
Kan dus ook zomaar Within Temptation zijn, hoeven niet op tour te zijn, want is toch dichtbij.

Nog even iets anders, de data van Kamping Kitsch is aangepast.
Normaal is dit de week na Alcatraz, maar is voor 2025 opgeschoven naar twee weken na Alcatraz...
Vreemd gezien op vrijdag 15 augustus een feestdag is in België en daar geen enkel van de twee festivals van zal profiteren...
Heeft uiteraard met boekingen en dergelijke te maken, maar viel me op.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.963
8.886
Als Bloodstock en andere festivals MH en Gojira kunnen krijgen, dan zou Alcatraz dat in principe ook moeten kunnen.
Hoewel ik zeker begrijp mochten beide samen teveel zijn.
Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al. Als vergelijkbare festivals die twee allebei kunnen boeken, kan Alcatraz dat ook. Het zal vooral een kwestie zijn of Gojira niet een aanbod elders in België heeft lopen. Bijvoorbeeld om een dag de Lokerse Feesten te headlinen. Of toch weer naar Graspop, waar ze samen met Hellfest een uitzondering in hun tourschema voor maken.

We moeten het afwachten...
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra en Loek123

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
150
299
Trouwens dit nieuwtje ook - vermits DB op Alcatraz staat komend jaar:

456048767_10161871524041449_3896785415877159253_n.jpg
Oh wauw, dan heb ik zijn laatste Dimmu optreden van dichtbij kunnen meemaken. (stond op de 2de rij op Dynamo)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.879
5.272
Nog even iets anders, de data van Kamping Kitsch is aangepast.
Normaal is dit de week na Alcatraz, maar is voor 2025 opgeschoven naar twee weken na Alcatraz...
Vreemd gezien op vrijdag 15 augustus een feestdag is in België en daar geen enkel van de twee festivals van zal profiteren...
Heeft uiteraard met boekingen en dergelijke te maken, maar viel me op.
Is gewoon om praktische redenen. Nu was het iedere keer een race tegen de klok om het terrein klaar te krijgen tijdens Kamping kitsch met weinig ruimte voor tegenslagen (teveel regen, teveel wind tijdens de opbouw) en zelfs nachtwerk om klaar te geraken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.879
5.272
Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al. Als vergelijkbare festivals die twee allebei kunnen boeken, kan Alcatraz dat ook. Het zal vooral een kwestie zijn of Gojira niet een aanbod elders in België heeft lopen. Bijvoorbeeld om een dag de Lokerse Feesten te headlinen. Of toch weer naar Graspop, waar ze samen met Hellfest een uitzondering in hun tourschema voor maken.

We moeten het afwachten...
Zoals we in het verleden al gezien hebben betekend een passage op Graspop niet meteen dat Alcatraz uitgesloten is. Ik denk dat we eerder naar Lokerse feesten en pukkelpop moeten kijken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.769
12.432
Is gewoon om praktische redenen. Nu was het iedere keer een race tegen de klok om het terrein klaar te krijgen tijdens Kamping kitsch met weinig ruimte voor tegenslagen (teveel regen, teveel wind tijdens de opbouw) en zelfs nachtwerk om klaar te geraken.
Ah klinkt logischer dan vanwege boeking van bands. Ik zag een foto voorbij komen van Samson voor een groot stel opblaastieten. Als dat de gemiddelde artiest is dan hoef je daar je weekend niet voor te verplaatsen nee..
 

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
150
299
Ah klinkt logischer dan vanwege boeking van bands. Ik zag een foto voorbij komen van Samson voor een groot stel opblaastieten. Als dat de gemiddelde artiest is dan hoef je daar je weekend niet voor te verplaatsen nee..
Het "niveau" van dat festival kennende, zal Samson niet de gemiddelde artiest geweest zijn, maar eerder 1 van de hoofdacts.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
Is gewoon om praktische redenen. Nu was het iedere keer een race tegen de klok om het terrein klaar te krijgen tijdens Kamping kitsch met weinig ruimte voor tegenslagen (teveel regen, teveel wind tijdens de opbouw) en zelfs nachtwerk om klaar te geraken.
voorlopig hebben beide festivals altijd al geluk gehad met het weer...maar het moet maar 1 keer een dag noodweer zijn en alles van voorbereiding loopt in het honderd. Dus goeie keuze.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sdg

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.725
8.638
Reguliere camping tickets zijn nu 21 euro in plaats van 20 euro, balen dat ik de early bird daarvan heb gemist :p

Friendzone camping is al wel in de verkoop zie ik, en ook het breakfast package/buffet
Al heb ik geen idee of deze al in de verkoop waren of dat dit nieuw is
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Altijd dorst

Campingartiest
21 jun 2022
53
63
Ontbijt buffetje is misschien wel wat. 6 halve liters voor 12 euro om een croissantje mee weg te spoelen is een prima start van de dag.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.963
8.886
Friendzone camping is al wel in de verkoop zie ik, en ook het breakfast package/buffet
Al heb ik geen idee of deze al in de verkoop waren of dat dit nieuw is
Afgaande op dit jaar kun je die nog wel even laten liggen. Eerder kopen levert geen financieel voordeel op. En friendzones waren volgens mij tot maart nog beschikbaar. En breakfast buffet heb ik zelfs een week voor het festival nog gekocht.
 

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
116
246
Zoals we in het verleden al gezien hebben betekend een passage op Graspop niet meteen dat Alcatraz uitgesloten is. Ik denk dat we eerder naar Lokerse feesten en pukkelpop moeten kijken.
Yup zoals The Architects dit jaar zowel op graspop als op Alcatraz stonden..

Blij met mijn early bird ticket. Altijd een beetje thuiskomen daar :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken