Alcatraz Open Air 2025

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.153
13.270
Ik denk niet dat ik het hier al heb zien voorbijkomen maar voor Bloodstock 2025 zijn voor de eerste set namen ook de speeldagen bekend. Hierdoor weten we ook zeker op welke dag we deze niet op Alcatraz moeten verwachten (als ze al komen).

Donderdag
Me And That Man (headliner)
All for Metal

Vrijdag
Trivium (headliner)
Kataklysm (headliner)
Emperor
Lacuna Coil
Orange Goblin

Zaterdag
Machine Head (headliner)
Static X (headliner)
Creeper
Kublai Khan
Breed

Zondag
Gojira (headliner)
Obituary (headliner)
Black Dahlia Murder
Feuerschwanz
Lord Of The Lost
August Burns Rest
3 Inches Of Blood
Was even in de war omdat je headliner neerzette, maar alleen Trivium, Machine Head en Gojira zijn headliner. Die andere bands sluiten een podium af. En volgens mij was het al bekend ;)
 
Laatst bewerkt:

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
260
739
Was even in de war omdat je headliner neerzetten, maar alleen Trivium, Machine Head en Gojira zijn headliner. Die andere bands sluiten een podium af. En volgens mij was het al bekend ;)
de andere zijn ook headliner/afsluiter maar dan van de 2e stage (Sophie Lancaster Stage)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.769
12.432
Ik denk niet dat ik het hier al heb zien voorbijkomen maar voor Bloodstock 2025 zijn voor de eerste set namen ook de speeldagen bekend. Hierdoor weten we ook zeker op welke dag we deze niet op Alcatraz moeten verwachten (als ze al komen).

Donderdag
Me And That Man (headliner)
All for Metal

Vrijdag
Trivium (headliner)
Kataklysm (headliner)
Emperor
Lacuna Coil
Orange Goblin

Zaterdag
Machine Head (headliner)
Static X (headliner)
Creeper
Kublai Khan
Breed

Zondag
Gojira (headliner)
Obituary (headliner)
Black Dahlia Murder
Feuerschwanz
Lord Of The Lost
August Burns Rest
3 Inches Of Blood
Mooi overzicht, Dank! Een herhaling van het Graspop horror scenario is dus heel goed mogelijk. Als afsluiting van het festival de overlap MH/Emperor..
 
  • Wow
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.963
8.886
Een naam die ik nog niet voorbij hem zien komen hier, maar waar ik zelf heel blij van zou worden als die overkomen van Bloodstock is Creeper. Die heb ik in 2022 moeten missen op Graspop vanwege een clash met Lalma, dus ik zou graag een herkansing krijgen op Alcatraz. Zal voor sommigen van jullie die mijn muzieksmaak kennen wellicht als een verrassing komen, maar ik vind hun mix van (pop)punk, gothic rock en glam heel uniek en creatief. Ik heb best veel naar ze geluisterd, eerst toen ze voor een afgelaste corona-editie van Graspop waren aangekondigd. Daarna in de aanloop naar 2022, tot die clash bekend werd. En hun album van vorig jaar heb ik ook al een paar keer geluisterd. Denk dat zij een beetje zoals Unto Others dit jaar voor een fijne afwisseling tussen al het zware metal geweld kunnen zorgen. Niet toevallig allebei acts met hoorbaar veel invloeden uit de 80's. Ik hou er wel van op z'n tijd.
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
260
739
Mooi overzicht, Dank! Een herhaling van het Graspop horror scenario is dus heel goed mogelijk. Als afsluiting van het festival de overlap MH/Emperor..
Ik ben toch optimistisch, MH kan naar de vrijdag en Emperor kan op de zaterdag, worst case zitten ze natuurlijk beide op de zondag en hebben we prijs.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.661
6.822
Ja zowel vrijdag als zondag voelen als een logische plek voor Machine Head, als (zo mogen we toch wel aannemen) grootste headliner van het festival. Vrijdag om de moeilijke dagticket verkoop van een werkdag vlot te trekken, zondag om het festival met een hoogtepunt af te sluiten.

Ik was nog even aan het struinen of er toevallig nog een festival is in hetzelfde weekend waar ze voor aangekondigd zijn, wat ons van meer hints zou kunnen voorzien, maar ik heb nog niks kunnen vinden. De 3 andere festivals waar ze al zijn aangekondigd (Reload, Summer Breeze, en Motocultor) zijn allemaal in het weekend erna, en Brutal Assault in hetzelfde weekend als Alcatraz en Bloodstock heeft ze (nog) niet aangekondigd.

Qua zorgen over clashes zou het de situatie trouwens niet bepaald bevorderen als Gojira er ook nog bij komt 😅 vond het deze editie wel lekker rustig dat ik mij niet al te veel zorgen hoefde te maken over de headliners
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
260
739
In de lineups van dit jaar waren er meerdere bands die Alcatraz speelden en de volgende dag op BS stonden en omgekeerd. Ook genoeg voorbeelden waar er gewoon een dag tussen zat. Blijkbaar volgen de bands ook niet noodzakelijk de kortste route tussen Bloodstock & Alcatraz. Amon Amath bv. speelden dit jaar na Alcatraz nog als headliner op ElbRiot in Hamburg om vandaar dan de verplaatsing te maken naar Bloodstock.

Datzelfde ElbRiot gaat in 2025 trouwens ook weer door op zaterdag 09 Augustus en heeft Papa Roach aangekondigd als headliner.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
636
914
Datzelfde ElbRiot gaat in 2025 trouwens ook weer door op zaterdag 09 Augustus en heeft Papa Roach aangekondigd als headliner.

Papa Roach is wel een naam die ik bij de kanshebbers reken. Lijkt me zo'n naam als toegankelijke headliner die wat meer kaarten schuift t.o.v. een Europe bijvoorbeeld. Vermoed dat zij ook nog niet de wereld kosten.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Een naam die ik nog niet voorbij hem zien komen hier, maar waar ik zelf heel blij van zou worden als die overkomen van Bloodstock is Creeper. Die heb ik in 2022 moeten missen op Graspop vanwege een clash met Lalma, dus ik zou graag een herkansing krijgen op Alcatraz. Zal voor sommigen van jullie die mijn muzieksmaak kennen wellicht als een verrassing komen, maar ik vind hun mix van (pop)punk, gothic rock en glam heel uniek en creatief. Ik heb best veel naar ze geluisterd, eerst toen ze voor een afgelaste corona-editie van Graspop waren aangekondigd. Daarna in de aanloop naar 2022, tot die clash bekend werd. En hun album van vorig jaar heb ik ook al een paar keer geluisterd. Denk dat zij een beetje zoals Unto Others dit jaar voor een fijne afwisseling tussen al het zware metal geweld kunnen zorgen. Niet toevallig allebei acts met hoorbaar veel invloeden uit de 80's. Ik hou er wel van op z'n tijd.

Heb ze toevallig in 2022 wel meegepikt en was érg verrast. Wat kan die frontman goed zingen! Heeft een heel leuke en gevarieerde zangstem. Was echt zalig. Zou ze zeker opnieuw meepikken!

Trouwens dit nieuwtje ook - vermits DB op Alcatraz staat komend jaar:

456048767_10161871524041449_3896785415877159253_n.jpg
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.879
5.272
Papa Roach is wel een naam die ik bij de kanshebbers reken. Lijkt me zo'n naam als toegankelijke headliner die wat meer kaarten schuift t.o.v. een Europe bijvoorbeeld. Vermoed dat zij ook nog niet de wereld kosten.
Ik zie papa Roach dan eerder als een binnenkopper voor pukkelpop.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.963
8.886
Heb ze toevallig in 2022 wel meegepikt en was érg verrast. Wat kan die frontman goed zingen! Heeft een heel leuke en gevarieerde zangstem. Was echt zalig. Zou ze zeker opnieuw meepikken!

Hartje reactie voor deze, want dit vind ik fijn om te horen dat ze live dus ook goed zijn!

Trouwens dit nieuwtje ook - vermits DB op Alcatraz staat komend jaar:

456048767_10161871524041449_3896785415877159253_n.jpg

Maar dit is inderdaad wel balen. Hoewel ik ook wel erg benieuwd ben naar dat nieuwe album van Old Man's Child.
 
  • Geweldig
Waarderingen: jvandeweyer

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.879
5.272
Papa Roach als sub of de plek ervoor?
Ik zou zeggen plek voor sub behalve als er te veel misloopt dan kan het wel sub zijn. Papa Roach is voor mij zo'n band waar iedereen naartoe gaat omdat ze de naam kennen maar niet de band waarvoor je speciaal een ticketje koopt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.725
8.638
Within temptation, papa roach, machine head is mijn gok.
Ik zie papa Roach dan eerder als een binnenkopper voor pukkelpop.
Ik zou zeggen plek voor sub behalve als er te veel misloopt dan kan het wel sub zijn. Papa Roach is voor mij zo'n band waar iedereen naartoe gaat omdat ze de naam kennen maar niet de band waarvoor je speciaal een ticketje koopt.
Je bent van gedachten veranderd begrijp ik? :p
Eerst voorspellen als headliner op Alcatraz, dan pukkelpop, dan plek voor sub?
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.879
5.272
Je bent van gedachten veranderd begrijp ik? :p
Eerst voorspellen als headliner op Alcatraz, dan pukkelpop, dan plek voor sub?
Klopt, ik zag hoe goed the offspring en rise against werkt op pukkelpop. Als ze de kans krijgen om voor een vier of vijfvoud van het aantal mensen te spelen en geloof me die kans gaan ze krijgen. Dan zie ik niet in waarom ze voor Alcatraz gaan kiezen. Zeker wetende dat het Alcatraz publiek niet 100% hun doelgroep is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

CradleOfFrance

Campingartiest
16 nov 2023
60
146
Denkt u dat er in oktober een aankondiging zal worden gedaan om een golf van 30-40 groepen aan te kondigen?
Ik zou graag een concreet idee willen hebben voor volgend jaar.
Ik kom uit Zuid-Frankrijk en de editie van 2024 was ongelooflijk qua groepen, MAAR als ik niet minstens 10 groepen heb die mij zouden kunnen interesseren, Ik laat de editie van 2025 vallen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.153
13.270
Denkt u dat er in oktober een aankondiging zal worden gedaan om een golf van 30-40 groepen aan te kondigen?
Ik zou graag een concreet idee willen hebben voor volgend jaar.
Ik kom uit Zuid-Frankrijk en de editie van 2024 was ongelooflijk qua groepen, MAAR als ik niet minstens 10 groepen heb die mij zouden kunnen interesseren, Ik laat de editie van 2025 vallen.
Zal wel aan mij liggen, maar tien stuks moet je altijd lukken met 108 bands op het affiche...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.769
12.432
Papa Roach wil ik nog steeds een live zien dus juich de boeking toe op Alcatraz. Al zie ik er zeker geen headliner in. Graspop stonden ze ook rond 16 uur op de main. Wel een leuke sub voor een mooi feestje. Maar wordt hier ook terecht opgemerkt dat Pukkelpop ook goed kan of Lokerse met WT erboven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken