Alcatraz Open Air 2025

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
Afgaande op dit jaar kun je die nog wel even laten liggen. Eerder kopen levert geen financieel voordeel op. En friendzones waren volgens mij tot maart nog beschikbaar. En breakfast buffet heb ik zelfs een week voor het festival nog gekocht.
zou niet tot maart wachten. Iedereen die deze dit jaar had, is positief. dus kan wel sneller gaan door mond aan mond reclame.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Joslittel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.964
8.887
zou niet tot maart wachten. Iedereen die deze dit jaar had, is positief. dus kan wel sneller gaan door mond aan mond reclame.
Eens, wij gaan ook zeker niet tot maart wachten. Maar volgens mij gaan die niet voor de kerst al weg zijn. En zo wel, dan hoop ik maar dat ze vooraf even een seintje geven op de socials dat ze bijna weg zijn. 😬
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
234
301
Eens, wij gaan ook zeker niet tot maart wachten. Maar volgens mij gaan die niet voor de kerst al weg zijn. En zo wel, dan hoop ik maar dat ze vooraf even een seintje geven op de socials dat ze bijna weg zijn. 😬
ik hoop echt wel nog even na januari te kunnen afwachten. Dat het toch zeker groen licht is met het werk is echt ambetant dat bij ons de zomer regeling dan pas wordt geregeld. Maar iedereen is laaiend te vreden over alcatraz. Mensen die muziek, prijs en drukte minder en minder smaken op graspop die nu naar Alcatraz getrokken zijn en heel te vreden zijn. Het zal wel een serieuze boost geven aan de tiket verkoop.
 
  • Winning
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.964
8.887
ik hoop echt wel nog even na januari te kunnen afwachten. Dat het toch zeker groen licht is met het werk is echt ambetant dat bij ons de zomer regeling dan pas wordt geregeld. Maar iedereen is laaiend te vreden over alcatraz. Mensen die muziek, prijs en drukte minder en minder smaken op graspop die nu naar Alcatraz getrokken zijn en heel te vreden zijn. Het zal wel een serieuze boost geven aan de tiket verkoop.
Voor je combi- en/of je dagticket kun je sowieso nog wel even wachten, lijkt me. Dit jaar was het meest succesvolle jaar ooit, las ik. En desondanks was alleen de zaterdag uitverkocht en dat was pas daags voor het festival het geval. Combi's zijn nooit uitverkocht geweest. Ik denk wel dat Alcatraz steeds populairder gaat worden, omdat het gros dat er dit jaar was wel terug zal gaan keren en die mensen door middel van mond tot mond reclame ook weer anderen gaan enthousiasmeren. Maar dat dat ervoor gaat zorgen dat de tickets al maanden voor het festival uit gaan verkopen dat lijkt me toch wel sterk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sdg en Loek123

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
Voor je combi- en/of je dagticket kun je sowieso nog wel even wachten, lijkt me. Dit jaar was het meest succesvolle jaar ooit, las ik. En desondanks was alleen de zaterdag uitverkocht en dat was pas daags voor het festival het geval. Combi's zijn nooit uitverkocht geweest. Ik denk wel dat Alcatraz steeds populairder gaat worden, omdat het gros dat er dit jaar was wel terug zal gaan keren en die mensen door middel van mond tot mond reclame ook weer anderen gaan enthousiasmeren. Maar dat dat ervoor gaat zorgen dat de tickets al maanden voor het festival uit gaan verkopen dat lijkt me toch wel sterk.
volgens een paar berichten waren de combi's zo goed als uitverkocht twee tal weken voor het festival. En dan toch net niet..
We zullen volgend jaar ook met meer mensen aanwezig zijn. 2023 met 2, 2024 met 4 en voor volgend jaar zijn we al met 6... dus werkt wel goed
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
196
391
Reeds uitgebreider besproken in het Alcatraz '24 topic, maar de recente berichten geven ook aan dat de organisatie nog wil groeien op vlak van capaciteit. En zoals Jamel zegt, dit jaar zat er ook nog voldoende rek op. Dus zelfs al wordt het festival populairder denk ik niet dat we ons heel hard gaan moeten haasten. Zelf wacht ik liever de volledige line-up nog even af (of toch 90%).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.661
6.822
Even totaal iets anders: de artwork dit jaar is voor mij mogelijks de beste tot nu toe. Toen we op het plein die doeken zagen hangen voor volgend jaar, viel mijn mond toch even open: well done, wie ze ook samenstelt 🤘
Die plague doctor voor de covid editie is ook wel iconisch natuurlijk. Maar eens, hele vette artwork, stuk beter dan die van dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: jvandeweyer

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.361
1.438
Nog wat verdere reacties


Vrees dus echt wel voor Gojira op Alcatraz
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240820-181153.png
    Screenshot_20240820-181153.png
    153,9 KB · Weergaven: 55
  • Verdrietig
Waarderingen: Jamel

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
196
391
Jammer van Gojira, zowel voor de bezoeker als organisatie. Maar met MH staat er al een heel mooie (en grote) naam dus dat verzoet de pijn. Niet vergeten dat er nog heel wat andere topheadliners geboekt kunnen worden los van Gojira ;) Persoonlijk hoop ik dat ze dan wel op Graspop belanden en niet op de Lokerse Feesten, we'll see.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
262
740
M'era Luna (in het zelfde weekend als Alcatraz) heeft ook namen voor 2025, de meeste zijn niet al te relevant denk ik maar Lacuna Coil staat ook op Bloodstock (vrijdag). Eisbrecher & Heilung heb ik nog nergens zien voorbijkomen maar kunnen ook op Alcatraz. Alleen dan in het geval van Heilung wel liefst in de Swamp want vorige keer op de Prison vond ik dat wat minder tot zijn recht komen.

Covenant (EBM met front 242 invloed) op deze affiche is niet dezelfde als The Kovenant/Covenant (noorse black metal) op de affiches van Rockstadt Extreme/Brutal Assault
images.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.464
8.705
M'era Luna (in het zelfde weekend als Alcatraz) heeft ook namen voor 2025, de meeste zijn niet al te relevant denk ik maar Lacuna Coil staat ook op Bloodstock (vrijdag). Eisbrecher & Heilung heb ik nog nergens zien voorbijkomen maar kunnen ook op Alcatraz. Alleen dan in het geval van Heilung wel liefst in de Swamp want vorige keer op de Prison vond ik dat wat minder tot zijn recht komen.

Covenant (EBM met front 242 invloed) op deze affiche is niet dezelfde als The Kovenant/Covenant (noorse black metal) op de affiches van Rockstadt Extreme/Brutal Assault
Bekijk bijlage 10078

Dacht dat vorig jaar dit festival wel wat overlap had met Alcatraz, in ieder geval Epica!
 

CradleOfFrance

Campingartiest
16 nov 2023
60
146
Ik denk dat het oké is als Alcatraz geen "Gojira" kan krijgen".
Ik stel me "Helloween" voor voor fans uit de jaren 80.
Ze hebben een nieuw album gepland.
Ik zie ook "Withing Temptation" of "Trivium" in Headliners om het festival te sluiten!
Machine Head / Helloween / Trivium of Withing Temptation het zou al een leuk programma zijn voor de editie van 2025.
Dan zijn er natuurlijk 110 groepen... We zullen ons geluk vinden!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.964
8.887
M'era Luna (in het zelfde weekend als Alcatraz) heeft ook namen voor 2025, de meeste zijn niet al te relevant denk ik maar Lacuna Coil staat ook op Bloodstock (vrijdag). Eisbrecher & Heilung heb ik nog nergens zien voorbijkomen maar kunnen ook op Alcatraz. Alleen dan in het geval van Heilung wel liefst in de Swamp want vorige keer op de Prison vond ik dat wat minder tot zijn recht komen.

Covenant (EBM met front 242 invloed) op deze affiche is niet dezelfde als The Kovenant/Covenant (noorse black metal) op de affiches van Rockstadt Extreme/Brutal Assault
Bekijk bijlage 10078
Hmm, had Lacuna Coil al met potlood opgeschreven voor Alcatraz, maar dan zullen zij drie dagen achter elkaar moeten gaan optreden. Wat op zich niet onmogelijk is, maar anderzijds is dit ook wel een naam die prima past op de metaldag van die vervloekte Lokerse feesten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.964
8.887
Ik denk dat het oké is als Alcatraz geen "Gojira" kan krijgen".
Ik stel me "Helloween" voor voor fans uit de jaren 80.
Ze hebben een nieuw album gepland.
Ik zie ook "Withing Temptation" of "Trivium" in Headliners om het festival te sluiten!
Machine Head / Helloween / Trivium of Withing Temptation het zou al een leuk programma zijn voor de editie van 2025.
Dan zijn er natuurlijk 110 groepen... We zullen ons geluk vinden!
Hmm, dit is een prima gok. Ik denk zelf ook dat Within Temptation de tweede headliner gaat zijn, aangezien die al aangekondigd zijn voor Wacken. En dan voor die derde: Alcatraz boekt graag een oudere, meer klassieke naam als één van de headliners. En ik zat al mijn hoofd te breken over wie dat voor komende editie zou kunnen gaan zijn. Helloween stond er al eens als headliner in 2018, dus vind ik een hele logische naam.
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
262
740
Hmm, had Lacuna Coil al met potlood opgeschreven voor Alcatraz, maar dan zullen zij drie dagen achter elkaar moeten gaan optreden. Wat op zich niet onmogelijk is, maar anderzijds is dit ook wel een naam die prima past op de metaldag van die vervloekte Lokerse feesten.
Nog een vrij jonge band dus die kunnen dat wel aan , als je die samen met Within Temptation op een dag zet trekt dat wel wat dagjesvolk denk ik
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.964
8.887
Nog een vrij jonge band dus die kunnen dat wel aan , als je die samen met Within Temptation op een dag zet trekt dat wel wat dagjesvolk denk ik
Dat zeg jij nu wel, jonge band.. Maar die vieren dit jaar ook al hun 30-jarig jubileum. En ik hoop niet dat ik mensen hier ermee beledig, dat is zeker niet mijn bedoeling. Maar ik schrok er laatst ook wel een beetje van toen ik me realiseerde dat Cristina Scabbia inmiddels al 52 jaar is. Overigens net zo'n shockeffect toen ik las dat Sharon den Adel dit jaar 50 is geworden. Om één of andere reden hebben dat soort frontvrouwen een soort 'forever young' effect op me ofzo.

Maar goed, dat terzijde. Ik zou het wel leuk vinden om Lacuna Coil weer eens te zien. Is al een tijd geleden en gelijk ook een goede reden om die nieuwe plaat te gaan luisteren. De eerste single klinkt namelijk best goed!

 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.725
8.638
Hmm, dit is een prima gok. Ik denk zelf ook dat Within Temptation de tweede headliner gaat zijn, aangezien die al aangekondigd zijn voor Wacken. En dan voor die derde: Alcatraz boekt graag een oudere, meer klassieke naam als één van de headliners. En ik zat al mijn hoofd te breken over wie dat voor komende editie zou kunnen gaan zijn. Helloween stond er al eens als headliner in 2018, dus vind ik een hele logische naam.
Met die screenshots over Gojira en het geklaag over de invloed van Livenation, kan je je toch af gaan vragen of alcatraz in staat zal zijn om een Within Temptation te boeken, is natuurlijk een band die ze op Graspop ook graag zullen hebben als headliner. Die moeten ook aan hun 8 headliners komen, waar ze de laatste jaren wel wat moeite mee hebben. Als Gojira op de Lokerse staan zullen ze niet zo gemakkelijk within temptation laten gaan lijkt me?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken