Alcatraz Open Air 2025

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.963
8.879
Ook al Gojira! Gaat toch teleurstellend worden als Alcatraz als enige augustus festival mis gaat grijpen. Maar ik vrees er stilaan toch voor...

En inderdaad, BTBAM zou een fantastische band zijn om naar uit te kijken op de komende editie. Dat is er weer eentje waar ik waarschijnlijk bijna al m'n vrienden wel warm voor krijg om mee vooraan te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
357
734
Zou wel geinig zijn als één van die festivals Static-X en Dope tegelijk zetten op hun timetable.
 

Vandaagisdedag

Playlistbediener
24 okt 2023
10
43
Het enige dat ik nodig heb, is Dokken, Night Ranger en/of Winger om er weer een dag bij te zijn, al helpen twee mooie headliners zeker mee.

Eventuele andere gave namen, als je het hebt over van die unieke boekingen uit mijn straatje, zijn Ratt (geannuleerde editie 2020), Ted Nugent en Tesla, en vast nog wel meer!
Ik hoop ook op bands uit die kant, was enorm teleurgesteld dat Dokken moest laten afweten dit jaar.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
589
336
Ook al Gojira! Gaat toch teleurstellend worden als Alcatraz als enige augustus festival mis gaat grijpen. Maar ik vrees er stilaan toch voor...

En inderdaad, BTBAM zou een fantastische band zijn om naar uit te kijken op de komende editie. Dat is er weer eentje waar ik waarschijnlijk bijna al m'n vrienden wel warm voor krijg om mee vooraan te gaan.
Er is nog steeds Pukkelpop de week na Alcatraz, en de Lokerse feesten de week ervoor. Maar Alcatraz zou meest logische zijn natuurlijk.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.878
5.271
Er is nog steeds Pukkelpop de week na Alcatraz, en de Lokerse feesten de week ervoor. Maar Alcatraz zou meest logische zijn natuurlijk.
Door bloodstock en brutal assault zijn al 2 van de 3 dagen dat weekend ingevuld voor gojira. Het is zeker niet onmogelijk maar ik zie het niet als een binnenkopper mede door de 2 bovenstaande festivals

Edit: ik trek mijn woorden terug. Brutal assault is van woensdag tot zaterdag
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.963
8.879
Door bloodstock en brutal assault zijn al 2 van de 3 dagen dat weekend ingevuld voor gojira. Het is zeker niet onmogelijk maar ik zie het niet als een binnenkopper mede door de 2 bovenstaande festivals
6 augustus Brutal Assault, 8 augustus Alcatraz, 11 augustus Bloodstock. Zou volgens mij prima moeten kunnen.

Maar ik vrees ook dat ze er niet staan, want ik zie verder ook niet echt een reden om Machine Head wel en Gojira niet aan te kondigen, terwijl vrijwel elk ander festival in die periode Gojira inmiddels wel heeft aangekondigd. Ik denk gewoon dat Live Nation Gojira niet wil laten lopen volgend jaar. En dat Alcatraz daar simpelweg niet tegenop kan boksen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Dr. Hannibal en nikita

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
357
734
Bloodstock duurt maar tot 10 augustus, niet dat dat uitmaakt voor de haalbaarheid van 8 augustus. 6-8-10 kan in theorie perfect.
 

CradleOfFrance

Campingartiest
16 nov 2023
60
146
Ik denk dat we op weg zijn naar dit soort poster:

Headliners Prison: Machine Head - Trivium - (Withing Temptation OR een band bekend uit de jaren 80)

Headliners Swamp: Emperor - Dimmu Borgir - Kreator

Headliners Helldorado: Ministry - (Biohazard?) - (Napalm Death?)
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Ik blijf hopen dat Avatar nog eens terugkeert om de Prison in stijl af te sluiten.
In 2019 had ik - na de noodoplossing om ze tot headlineren te promoveren - best een dubbel gevoel over de set. Het was leuk, maar ze misten naar mijn mening nog net wat nummers om er een vlotte, vloeiende set van 1.5 uur mee te maken. 2 albums later hebben ze deze status voor mij wel bereikt, ook al laat m'n profielfoto mij meer biased uitzien dan ik daadwerkelijk ben, hahaha.

Als ik dan (ongeacht geruchten of realisme) even mag zeggen welke bands ik hoop te zien, dan zitten In Flames (prison sub), Amenra (swamp headliner), Wiegedood (Swamp) en Doodseskader (La Morgue/vroeg in de Helldorado?) daar zeker bij.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
365
350
6 augustus Brutal Assault, 8 augustus Alcatraz, 11 augustus Bloodstock. Zou volgens mij prima moeten kunnen.

Maar ik vrees ook dat ze er niet staan, want ik zie verder ook niet echt een reden om Machine Head wel en Gojira niet aan te kondigen, terwijl vrijwel elk ander festival in die periode Gojira inmiddels wel heeft aangekondigd. Ik denk gewoon dat Live Nation Gojira niet wil laten lopen volgend jaar. En dat Alcatraz daar simpelweg niet tegenop kan boksen.
Ik vernam tijdens het weekend al, dat Gojira meer dan waarschijnlijk op de Lokerse feesten zullen headlinen. En daar zit LiveNation idd voor zeer veel tussen. Zonde, want het zou een zeer mooie afsluiter zijn voor een avondje Alcatraz. En na hun best indrukwekkende passage op de Olympische spelen te Parijs, heeft de band veel interesse weten op te wekken. Met andere woorden, een band die volk over de streep trekt voor een festival.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.768
12.426
Ik vernam tijdens het weekend al, dat Gojira meer dan waarschijnlijk op de Lokerse feesten zullen headlinen. En daar zit LiveNation idd voor zeer veel tussen. Zonde, want het zou een zeer mooie afsluiter zijn voor een avondje Alcatraz. En na hun best indrukwekkende passage op de Olympische spelen te Parijs, heeft de band veel interesse weten op te wekken. Met andere woorden, een band die volk over de streep trekt voor een festival.
Gekke keuze. Ik vraag me een beetje af wat een band ermee opschiet om daar te staan ipv de prestigespot op Graspop of een nieuw publiek aanboren op Alcatraz.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vandaagisdedag

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.453
8.689
Gekke keuze. Ik vraag me een beetje af wat een band ermee opschiet om daar te staan ipv de prestigespot op Graspop of een nieuw publiek aanboren op Alcatraz.

Een nieuw publiek aanboren op Lokerse met een flinke zak geld? Wie weet touren ze gewoon niet in juni of een exclusieve Hellfest juni show
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.868
3.992
Gekke keuze. Ik vraag me een beetje af wat een band ermee opschiet om daar te staan ipv de prestigespot op Graspop of een nieuw publiek aanboren op Alcatraz.
Het is maar hoe LiveNation het aan hen verkoopt zeker... Jullie krijgen een succesvolle metaldag op een 10-daags evenement, dag wordt rond jullie gebouwd. Het is een festival maar jullie zijn dagheadliner dus er komt sowieso een heel groot deel van het publiek speciaal voor jullie.
Ik weet zelf ook de verdeling dagtickets-combitickets daar niet, maar volgens mij werken die met best veel dagtickets dus dat kan je zo wel uitspelen.

Heel erg zonde want Gojira op de Prison van Alcatraz lijkt me echt wel een prachtige show op te leveren!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.725
8.635
Ben ook wel erg benieuwd hoe de headliners verdeeld gaan worden over de festivals. Gojira, powerwolf en within temptation kunnen alle drie prima alcatraz of graspop headlinen, en dan is het nog afwachten wat er in Lokeren staat

Zowel Gojra als Within temptation lijken me prima headliners voor Lokerse metaldag, powerwolf misschien net wat te klein

Ik kan me voorstellen dat de Livenation festivals deze drie bands misschien alle drie wel willen boeken, machine head had natuurlijk ook prima Lokerse kunnen headlinen maar staan op Alcatraz, dat is toch ook al netjes gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Kapitein Knorpot

Playlistbediener
12 jul 2024
37
36
De tactiek van Live Nation kennende zal het eerder zijn van "Gojira speelt op de Lokerse Feesten, of Gojira speelt op geen enkel groot festival meer"... Zo werken die mannen.

Tegen Venues zeggen ze "Tickets via Ticketmaster, of die en die artiest komt nooit meer in uw Venue!"
En tegen de artiesten zeggen "Jullie spelen wel/niet waar wij het zeggen, of je speelt nooit meer in die of die Venue!"
 

Kapitein Knorpot

Playlistbediener
12 jul 2024
37
36
En aanvankelijk is dat "Wij kunnen een supergoed team zijn, wij met onze allesomvattende services, en jij als artiest/festival/concertzaal"... En dan later is het "Gelieve toch maar braaf te doen wat wij zeggen, of wij verkreupelen jou als artiest/festival/concertzaal!"...
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
357
734
De tactiek van Live Nation kennende zal het eerder zijn van "Gojira speelt op de Lokerse Feesten, of Gojira speelt op geen enkel groot festival meer"... Zo werken die mannen.

Tegen Venues zeggen ze "Tickets via Ticketmaster, of die en die artiest komt nooit meer in uw Venue!"
En tegen de artiesten zeggen "Jullie spelen wel/niet waar wij het zeggen, of je speelt nooit meer in die of die Venue!"

Blijft wel bizar dat veel artiesten, veel venues en veel fans walgen van Live Nation/Ticketmaster, maar dat echt niemand daar iets aan kan doen.

In Swift we trust. Maak ze kapot, Taylor.
 
  • On fire
Waarderingen: Dr. Hannibal

Kapitein Knorpot

Playlistbediener
12 jul 2024
37
36
Live Nation heeft zich op zoveel plaatsen binnengewerkt dat het min of meer carreer suicide is om ze tegen de haren te strijken...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken