Alcatraz Open Air 2025

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
281
774
Hypocrisy is aangekondigd als headliner op Posada Rock (29-31 augustus) in Roemenië en zijn dus op tour in augustus. Stonden al op Alcatraz '19 , '21 & '23 dus herhaling in '25 is misschien wat snel maar heb ze zelf door allerlei clashes nog niet gezien

hypocrisy-primul-headliner-confirmat-la-posada-rock-2025.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.971
8.903
Tof, maar inderdaad wel weer heel snel. Ik krijg steeds meer het gevoel dat de Europese festivals sinds covid een vast rijtje metalbands aan het recyclen is. De affiches voor 2025 staan vol met namen die ik heel recent nog op Alcatraz en/of Graspop op het affiche heb zien staan.

Maar misschien ligt dit aan mij, dat kan ook.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.066
5.421
Tof, maar inderdaad wel weer heel snel. Ik krijg steeds meer het gevoel dat de Europese festivals sinds covid een vast rijtje metalbands aan het recyclen is. De affiches voor 2025 staan vol met namen die ik heel recent nog op Alcatraz en/of Graspop op het affiche heb zien staan.

Maar misschien ligt dit aan mij, dat kan ook.
Veel festivals bezoeken heeft zijn nadelen
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.739
8.655
Tof, maar inderdaad wel weer heel snel. Ik krijg steeds meer het gevoel dat de Europese festivals sinds covid een vast rijtje metalbands aan het recyclen is. De affiches voor 2025 staan vol met namen die ik heel recent nog op Alcatraz en/of Graspop op het affiche heb zien staan.

Maar misschien ligt dit aan mij, dat kan ook.
Ik denk toch meer dat dit gewoon een probleem is in de wereld van grote metalfestivals, niet alleen sinds covid maar voor covid ook al.
Vooral in de wat grotere namen is de poule gewoon vrije klein en blijven bepaalde bands gewoon om de paar jaar terugkomen.

Als je drie jaar lang Graspop en Alcatraz hebt gedaan dan is de kans dat je in een vierde jaar iets nieuws ziet toch al vrij klein. Als je dan ook nog een aantal kleinere festivals erbij pakt dan wordt de kans helemaal klein :)

Dit is zowel in mijn omgeving als hier op het forum ook wel vaak genoemd als reden om een keertje Graspop over te slaan, ook voor covid werd er hier toch al wel veel over geklaagd. (en ook begrijpelijk)
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
234
301
Tof, maar inderdaad wel weer heel snel. Ik krijg steeds meer het gevoel dat de Europese festivals sinds covid een vast rijtje metalbands aan het recyclen is. De affiches voor 2025 staan vol met namen die ik heel recent nog op Alcatraz en/of Graspop op het affiche heb zien staan.

Maar misschien ligt dit aan mij, dat kan ook.
Ik heb eerlijk gezegd ook dat gevoel, Sinds covid zijn er bands bezig die nog niet gestopt zijn met toeren. Terwijl vroeger men tourde 1 a 2 jaar en dan een jaar of meerdere niet.... . Of het eerder afwisselen van zaal tour en festival tour. Maar nu bijna beide doen telkens.

iemand een idee wanneer de laatste namen van hells balls kunnen verwachten? ben nog even aan het afwachten welke dag ik zou nemen
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.776
12.447
Ik denk toch meer dat dit gewoon een probleem is in de wereld van grote metalfestivals, niet alleen sinds covid maar voor covid ook al.
Vooral in de wat grotere namen is de poule gewoon vrije klein en blijven bepaalde bands gewoon om de paar jaar terugkomen.

Als je drie jaar lang Graspop en Alcatraz hebt gedaan dan is de kans dat je in een vierde jaar iets nieuws ziet toch al vrij klein. Als je dan ook nog een aantal kleinere festivals erbij pakt dan wordt de kans helemaal klein :)

Dit is zowel in mijn omgeving als hier op het forum ook wel vaak genoemd als reden om een keertje Graspop over te slaan, ook voor covid werd er hier toch al wel veel over geklaagd. (en ook begrijpelijk)
Ik heb dat gevoel nu ook steeds sterker en vind het daarom ook steeds minder een probleem om een jaartje Graspop te skippen. Ook als kaarten voor Glastonbury niet lukken. Zeker als je kijkt naar de huidige geruchten dan zijn het vooral bands die ik al veel gezien heb, maar wel altijd prima shows geven. Een keer een rondje overslaan zorgt ervoor dat ik er de volgende keer nog meer naar uitkijk.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.971
8.903
Ik heb dat gevoel nu ook steeds sterker en vind het daarom ook steeds minder een probleem om een jaartje Graspop te skippen. Ook als kaarten voor Glastonbury niet lukken. Zeker als je kijkt naar de huidige geruchten dan zijn het vooral bands die ik al veel gezien heb, maar wel altijd prima shows geven. Een keer een rondje overslaan zorgt ervoor dat ik er de volgende keer nog meer naar uitkijk.
Plus dat jij en ik elkaar ook steeds lekker zitten te maken met van die kleinere niche festivals. Een keer geen Graspop, maar wel Prophecy en/of ATG en dan van die weekendjes als Samhain en Pelagic erbij begint steeds meer aan me te trekken.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
359
737
Mja, als we er vanuit gaan dat er op Graspop en Alcatraz samen 250 bands spelen (om het een beetje af te ronden), dat we al helemaal niet willen dat bands in hetzelfde jaar op beide festival staan, dat we ook prefereren dat er enkel bands staan die het jaar ervoor niet op één van beide festivals speelden en dat we het stiekem ook nog te snel vinden als ze er al na 2 jaar terug zijn....

Dan wil dat zeggen dat beide festivals er samen zo'n 750 bands moeten gaan doorjagen vooraleer ze mogen overwegen om er eens eentje terug te vragen. Ondanks dat er duizenden metalbands bestaan, lijkt me dat een onmogelijke puzzel.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Mja, als we er vanuit gaan dat er op Graspop en Alcatraz samen 250 bands spelen (om het een beetje af te ronden), dat we al helemaal niet willen dat bands in hetzelfde jaar op beide festival staan, dat we ook prefereren dat er enkel bands staan die het jaar ervoor niet op één van beide festivals speelden en dat we het stiekem ook nog te snel vinden als ze er al na 2 jaar terug zijn....

Dan wil dat zeggen dat beide festivals er samen zo'n 750 bands moeten gaan doorjagen vooraleer ze mogen overwegen om er eens eentje terug te vragen. Ondanks dat er duizenden metalbands bestaan, lijkt me dat een onmogelijke puzzel.

Het is ook verder niet echt iets dat een Graspop (en Alcatraz in mindere mate, boeken toch meer divers denk ik?) echt fout doet zou ik zeggen, lijkt me weer zo'n geval waarbij het forum niet representatief is voor de grote meerderheid. Eerder iets dat bovenstaande mensen goed doen door hun hobby (of lees: passie) tot het uiterste te beoefenen (inclusief bijbehorende steun van kleinere festivals en bands).

Voor mij is de vorm van herhaling op de grote festivals daarentegen juist positief, meer kans om de bands te zien, omdat ik de losse (en grotere) concerten toch in steeds mindere mate ben gaan bezoeken...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
291
521
Vader, Lamb Of God, Orbit Culture, Hate, Krisiun, Devildriver, Immolation, Kanonenfieber, Belphegor, Godsmack, At The Gates, God Dethroned, Carnation, Katatonia, Sepultura, Cannibal Corpse,...

Toch veel groepen die we de laatste 5 jaar niet of eenmalig zagen passeren.
Bij deze dan ook mijn wishlist!
 

jelki

Playlistbediener
14 feb 2019
6
1
Vader, Lamb Of God, Orbit Culture, Hate, Krisiun, Devildriver, Immolation, Kanonenfieber, Belphegor, Godsmack, At The Gates, God Dethroned, Carnation, Katatonia, Sepultura, Cannibal Corpse,...

Toch veel groepen die we de laatste 5 jaar niet of eenmalig zagen passeren.
Bij deze dan ook mijn wishlist!
Kanonnenfieber en God Dethroned zullen misschien wel doorkomen komend jaar na allebei een nieuw album
 
  • Leuk
Waarderingen: redbaron

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.365
1.445
Ik vind dat wel mooi, om de twee jaar. Als ze dat aanhouden voor Hypocrisy mogen we er van uit gaan in 2025 terug wel. Al ben ik geen fan van die band maar ik ben wel raar genoeg fan van Pain, de andere band van die frontman. Dus ... Als ze nu eens Pain zouden zetten op Alcatraz 2025 zou ik dat leuk vinden. Heb de band al wel vaak gezien en ik zie ze ook in januari weeral, dan samen met The Halo Effect tijdens een Europese tour.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.971
8.903
Jeetje, Rotting Christ blijft ook maar touren zeg. Die stonden dit jaar in juni op Graspop, volgende maand op Samhain, doen volgend jaar in april een tour met Behemoth en dan in augustus spelen ze blijkbaar weer festivals.

Necrophobic heb ik volgens mij nog nergens op een affiche zien staan. Stonden in 2022 op Alcatraz, maar zou ik wel een mooie toevoeging vinden voor de 2025 editie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.657
7.363
Het weekend na Alcatraz


RUNNING WILD
URIAH HEEP
HYPOCRISY
BEYOND THE BLACK
EQUILIBRIUM
THE NIGHT FLIGHT ORCHESTRA
AVATARIUM
SERIOUS BLACK
TROLLFEST
APRIL ART
CHARLOTTE WESSELS
ELEINE
DRAGONY
CURSE OF CAIN
GATE CRASHER
Nog nooit van Running Wild gehoord ;)
 
  • Haha
Waarderingen: johanra

Gebruikers die dit onderwerp bekijken