Alcatraz Open Air 2025

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.859
4.818
Die waren vooral in de jaren 80 en 90 enorm groot. Vergelijkbaar met Helloween. Megagroot in Duitsland en in een paar buurlanden.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.746
8.670
Zou running wild de Europe/KK's priest/Accept van 2025 zijn? of zijn die daar echt te klein voor in België
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.509
8.773
Nog nooit van Running Wild gehoord ;)

Ken de muziek verder niet, maar is wel een naam die regelmatig in platenzaken te vinden is als ze een grotere metal hoek hebben. Verwacht zo’n naam wel veel tegen te komen in het najaar op de platenbeurs.

Headliner voor Alcatraz zal t niet zijn…
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.982
8.937
Dan eerder Uriah Heep weer als headliner (maar waarschijnlijk sub?)
For what its worth...: Uriah Heep was in 2019 sub onder Saxon. Die waren op hun beurt dit jaar sub onder Amon Amarth.

Ik heb dit net opgezocht, omdat ik ook Uriah Heep als logischere headliner wilde noemen. Maar lijkt me nu toch niet, inderdaad dan eerder weer sub.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
639
915
Running Wild is natuurlijk een exclusieve(re) band die al heel lang niet meer in België gespeeld hebben (+20 jaar als ik setlist.fm mag geloven). Als die kwalitatief zijn live, zie ik Alcatraz ze zeker boeken.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
639
915
Ken de muziek verder niet, maar is wel een naam die regelmatig in platenzaken te vinden is als ze een grotere metal hoek hebben. Verwacht zo’n naam wel veel tegen te komen in het najaar op de platenbeurs.

Headliner voor Alcatraz zal t niet zijn…

Hier nog de LP liggen: Pile Of Skulls. Ondertussen onder een Pile Of Dust. Zo'n band die in mijn vergeethoek is geraakt 😅
 
  • Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.779
12.459
For what its worth...: Uriah Heep was in 2019 sub onder Saxon. Die waren op hun beurt dit jaar sub onder Amon Amarth.

Ik heb dit net opgezocht, omdat ik ook Uriah Heep als logischere headliner wilde noemen. Maar lijkt me nu toch niet, inderdaad dan eerder weer sub.
Voor het hedendaagse Alcatraz is Uriah Heep een prachtige naam rond 19 uur op de main.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.890
5.295
Misschien niet heel erg exclusief of heel erg spannend maar een headlineset van amenra zie ik wel werken, ok ik verwacht wel een sterke support voor het internationaal publiek(lees frans) ook mee te hebben of zet daar een dikke swapm/helldorado headliner tegenover zoals hatebreed dit jaar maar ik zie het gewoon wel werken, zeker als je jou profileert als festival die de belgen alle kansen geeft.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Misschien niet heel erg exclusief of heel erg spannend maar een headlineset van amenra zie ik wel werken, ok ik verwacht wel een sterke support voor het internationaal publiek(lees frans) ook mee te hebben of zet daar een dikke swapm/helldorado headliner tegenover zoals hatebreed dit jaar maar ik zie het gewoon wel werken, zeker als je jou profileert als festival die de belgen alle kansen geeft.
Is Amenra niet eerder die dikke Swamp headliner tegenover een andere, meer toegankelijke Prison headliner?
 
  • Leuk
Waarderingen: jbj en Parfex

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.507
786
Running Wild! Dat lijkt me best een toffe om te zien! Zo'n lekkere jaren 80 naam. Jammer om te lezen dat ze blijkbaar toch kleiner zijn dan ik dacht hier in de regio.
Under Jolly Roger of Riding the Storm leken me toch vrij bekend.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
359
737
Is Amenra niet eerder die dikke Swamp headliner tegenover een andere, meer toegankelijke Prison headliner?

Amenra wordt natuurlijk zelf ook steeds toegankelijker. En spelen in Kortrijk een thuiswedstrijd, dus niet kansloos om echt op het allerhoogste trapje te staan bij Alcatraz.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken