Gaming

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.272
7.219
Gamemania failliet. End of an era. Al was het de laatste jaren al wat bar.

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.773
12.440
Nog meer mensen hier Ender Lelies gespeeld? Door PS Plus eraan begonnen. Heerlijk sfeervolle Metroidvania in de trand van Hollow Knight. Ik had het eigenlijk niet zo door van mezelf maar vind dat echt leuke spellen om te spelen. Je blijft maar zoeken naar nieuwe weggetjes en hoekjes die je nog niet eerder gezien hebt, zeker als je net weer een nieuwe kracht hebt gevonden.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
748
573
Ontzettend jammer. Ik kocht mijn games altijd in de fysieke winkel, even praatje maken met de verkoper. Veel meer beleving dan zomaar een spelletje via Bol bestellen ofzo.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.873
6.112
Maar iedereen wist wel dat dit ging gebeuren toch. Ik koop al jaren geen fysieke games meer, ivm ruimte besparing. En ik mis het ook niet echt om eerlijk te zijn.
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
574
588
Maar iedereen wist wel dat dit ging gebeuren toch. Ik koop al jaren geen fysieke games meer, ivm ruimte besparing. En ik mis het ook niet echt om eerlijk te zijn.
Ik kocht vaak wel fysieke games om die erna op marktplaats te verkopen of bij game mania in te leveren. Heb vgm ook nog een paar tientjes daardoor op mijn account staan. Ga ervanuit dat ik dat nu weer kwijt ben....
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.272
7.219
Ik koop alleen maar fysieke games. Kun je ze uitlenen of verkopen. Is vaak ook goedkoper dan digitaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.489
8.733
Ik koop alleen maar fysieke games. Kun je ze uitlenen of verkopen. Is vaak ook goedkoper dan digitaal.

En dan heb je ze daadwerkelijk in bezit! Volgens mij is het zo dat je bij de digitale versies alleen maar hebt betaald om het te mogen gebruiken en niet bezitten, als ze het ooit uit de store halen, dan kan je t niet meer spelen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.272
7.219
Alleen Baldur's Gate was de digitale uitzondering op de regel. Toffe game (al blijf ik in act 1 hangen haha).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.773
12.440
En dan heb je ze daadwerkelijk in bezit! Volgens mij is het zo dat je bij de digitale versies alleen maar hebt betaald om het te mogen gebruiken en niet bezitten, als ze het ooit uit de store halen, dan kan je t niet meer spelen?
Dacht het niet hoor. Dat geldt natuurlijk wel voor zaken zoals PS Plus, dat kan opeens verdwijnen. Maar wat je digitaal aanschaft, is ook van jou.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.272
7.219
Dacht het niet hoor. Dat geldt natuurlijk wel voor zaken zoals PS Plus, dat kan opeens verdwijnen. Maar wat je digitaal aanschaft, is ook van jou.
Die demo van P.T. was wel een mooi voorbeeld van wat @Koekdoos schetst volgens mij. Die kon je downloaden, en die was dan van jou, want hij stond in je bibliotheek, maar die is later uit de Store gehaald. Alleen mensen die hem geïnstalleerd hebben kunnen hem nog spelen maar je kunt hem niet meer downloaden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.489
8.733
Dacht het niet hoor. Dat geldt natuurlijk wel voor zaken zoals PS Plus, dat kan opeens verdwijnen. Maar wat je digitaal aanschaft, is ook van jou.

Via bronvermelding van wikipedia uitgekomen bij dit artikel:

Citaatje over Steam:
"According to the agreement that you agree to every single time you buy a game on Steam, "the Content and Services are licensed, not sold. Your license confers no title or ownership in the Content and Services." You're not buying the games, you're buying the license to use them."

Met later in het artikel eenzelfde verhaal over EA met Origin en de Epic Game Store.

Je betaalt om het spel te mogen spelen, maar het is niet van jou, al wordt er in het artikel niks gezegd over hoe dat bij de Playstation Store zit.
 
  • Thinking
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.272
7.219
Maar is dat dan niet hetzelfde bij een fysieke disc? Want tegenwoordig staat het grootste gedeelte niet meer op de disc maar haal je dat alsnog via internet binnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.489
8.733
Maar is dat dan niet hetzelfde bij een fysieke disc? Want tegenwoordig staat het grootste gedeelte niet meer op de disc maar haal je dat alsnog via internet binnen.

Geen idee, daar heb ik nog niet eerder iemand over gehoord, maar is wel een interessante opmerking. Had het zelf ook nog niet zo bekeken... Daar kan je nog wel eens gelijk in hebben.

Hopen dat m'n Gamecube nooit kapot gaat dus, hebben we altijd nog iets :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.773
12.440
Via bronvermelding van wikipedia uitgekomen bij dit artikel:

Citaatje over Steam:
"According to the agreement that you agree to every single time you buy a game on Steam, "the Content and Services are licensed, not sold. Your license confers no title or ownership in the Content and Services." You're not buying the games, you're buying the license to use them."

Met later in het artikel eenzelfde verhaal over EA met Origin en de Epic Game Store.

Je betaalt om het spel te mogen spelen, maar het is niet van jou, al wordt er in het artikel niks gezegd over hoe dat bij de Playstation Store zit.
Hm ja daar kan ik natuurlijk weinig tegen inbrengen haha. Maar wel interessant wat Tim zegt met de fysieke variant. Die disc is eigenlijk de toegangssleutel tot het digitale bestand.

Laatste tijd koop ik zelf eigenlijk zelden nog games. Baldur's Gate 3 (beste game van de laatste 15 jaar voor mij) en FF16 (1e helft tof, daarna tegenvallend) waren de enige uitzonderingen. Ik vermaak me nu helemaal prima met wat de PS Plus store te bieden heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.272
7.219
Ik ben nu via Ubiplus Star Wars Outlaws aan het spelen. Vermakelijk maar heel buggy.

Ik kijk vooral uit naar Astro Bot (vrijdag) en Metaphor (oktober). En Zelda al heb ik nog mijn twijfels of ik die leuk ga vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.489
8.733
Laatste tijd koop ik zelf eigenlijk zelden nog games. Baldur's Gate 3 (beste game van de laatste 15 jaar voor mij) en FF16 (1e helft tof, daarna tegenvallend) waren de enige uitzonderingen. Ik vermaak me nu helemaal prima met wat de PS Plus store te bieden heeft.

Baldur's Gate inderdaad gekocht en dus recentelijker Planet Zoo (Console Edition) inclusief de Season Pass. Fijn om een uitgebreidere Zoo Tycoon 2 te kunnen spelen. Maar verder eigenlijk ook niks meer gekocht. Heb wel nog steeds een Lego Star Wars in plastic liggen, maar dat komt ooit wel.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.773
12.440
Ik ben nu via Ubiplus Star Wars Outlaws aan het spelen. Vermakelijk maar heel buggy.

Ik kijk vooral uit naar Astro Bot (vrijdag) en Metaphor (oktober). En Zelda al heb ik nog mijn twijfels of ik die leuk ga vinden.
Ah Star Wars Outlaws, daar heb ik ook wel oren naar.

Maar na een aantal open wereld games vind ik het heerlijk om nu weer meer old school games te spelen. Was aan Fallout 4 begonnen maar merkte dat ik er tegenop keek om weer zo grote wereld te moeten verkennen. Toen lekker begonnen aan Tunic, erg fijne game! En nu Ender Lellies die ik echt heel goed vind. Daarna wacht nog Cult of the Lamb en dan denk ik eens aan Borderlands 3 beginnen. Of misschien Little Nightmares 2 die nu bij PS Plus komt. Kortom, genoeg te doen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
430
200
Gamemania failliet. End of an era. Al was het de laatste jaren al wat bar.

oef, het dreigende faillissement is mij even compleet ontgaan toen ik 2-3 weken geleden een hoop games ingeruild heb en voor een hele kleine bijbetaling Astrobot & Zelda heb besteld. Ik heb niet voor "afhalen in de winkel" gekozen, maar voor thuislevering. Hopelijk vallen die ook onder de "webshop blijft voorlopig open". Over Astrobot maak ik mij dan niet zo heel veel zorgen (release a.s. vrijdag), maar ik hoop dat de webshop dan online blijft tot de 26e (als Zelda uitkomt).....
 

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
149
140
Zijn hier nog meer mensen die de BO6 beta hebben gespeeld, ik ben positief verrast. Voor het eerst sinds de pandemie tijden weer een keer met vrienden de hele zaterdagavond lekker COD zitten spelen. Voelde me meteen weer 10 jaar jonger alsof ik in de bo1 en 2 tijden zat. Wat is nostalgie toch iets geks.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken