Fontaines D.C.

DontClingToLife

Campingartiest
7 mrt 2024
78
127
Nog lastig om te zeggen, maar ik vind hem op het eerste gehoor het meest fijn. De andere 3 bevatten toch echt wat meer "vullers" ofzo. Nog even laten landen de komende dagen.
Precies dit. Ik heb hem al een paar keer beluisterd intussen en het heeft langst geduurd voor Motorcycle Boy en Horseness klikten. Bug doet mij voorlopig het minst maar kan nog groeien.
Van de niet-singles naast Death Kink vind ik Sundowner en Desire de betere tracks. Die klikten precies meteen bij de eerste luisterbeurt gisteren in de Music Mania.
Van de singles vind ik Here's the thing de minste, maar daarom niet slecht.
Ik vind het heel moeilijk kiezen wat ik het beste vind tussen Favourite, Starburster, Death Kink en In The Modern World.
Meestal een teken van een topalbum zeker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.015
1.006
Niet onder indruk. Het neigt voor mij eerder naar saai. Ik zal het wel nog paar keer opleggen, hopen op beterschap.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.543
1.778
Mocht iemand nog een ticket over hebben voor de AFAS show...

Zo naïf als dat ik ben had ik niet verwacht dat het zou uitverkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.985
4.055
Ik ben een fan van het 1e uur, zelfs tijdens corona tickets voor "live-optredens" gekocht die we via een stream konden kijken (wat een tijd...) en ik wil altijd een album een paar keer luisteren voor ik een mening geef.

De singles al vaak geluisterd natuurlijk. Starburster geniaal, Favourite gewoon lekker maar wel wat braaf (radioproof), Here's The Thing met dat gitaartje hoe ik dat dan zeg, heerlijk en In The Modern World vind ik ook gewoon een sterke plaat.

Van de rest van het album zijn Death Kink en Desire al alom bejubeld, maar Bug is voor mij echt zo'n pareltje waarbij het meteen klikt, nog niet veel over gelezen maar waar ik enorm op hoop in November.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.844
4.802
Bug is inderdaad een fenomenaal nummer. Is toch wel een paar keer hier genoemd hoor. Vooral als modern The Smiths nummer. Wat een waanzinnig album is het ook.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.985
4.055
Bug is inderdaad een fenomenaal nummer. Is toch wel een paar keer hier genoemd hoor. Vooral als modern The Smiths nummer. Wat een waanzinnig album is het ook.
Ik denk ben ik nou gek maar alleen Elo echt enthousiast en Pommer oke als rustig nummer... dat vind ik nog niet veel.

Zo'n band mag/moet gewoon gepusht worden tot headliner op de kleinere en sub op de grotere festivals met louter goede tot geweldige albums
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.160
3.079
Ik denk ben ik nou gek maar alleen Elo echt enthousiast en Pommer oke als rustig nummer... dat vind ik nog niet veel.

Zo'n band mag/moet gewoon gepusht worden tot headliner op de kleinere en sub op de grotere festivals met louter goede tot geweldige albums
Voor mij samen met St Vincent, Charli xcx en Future Islands de albums van het jaar.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
748
573
Ben op vakantie in Kroatië en hoor de singles hier overal op de radio. Sla elke keer een enthousiast kreetje in de auto als er weer een opkomt.
 

Pommer

Gouden Tip
21 sep 2023
276
336
Ik denk ben ik nou gek maar alleen Elo echt enthousiast en Pommer oke als rustig nummer... dat vind ik nog niet veel.
Ho wel even goed citeren aub😁:
Mijn favorieten zijn Starburster (wat mij betreft nu al een alternative klassieker❤️), Bug en Death Kink. Ook In The Modern World, Desire en Sundowner zijn mooie rustigere nummers.

Wel grappig dat ik oudere nummers opeens ook nog meer ben gaan waarderen.

Dat TS is niet te doen trouwens, al een paar keer gehad dat ik echt direct op de melding op mijn telefoon klikte, maar de tickets alweer verkocht waren. Dus mocht iemand ze toevallig nog (moeten) verkopen hou ik me heel graag aanbevolen.
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
872
1.047
Beste van de plaat. Een plaat die ik toch stilaan stiekem hun minste van de 4 begin te vinden. Het is niet slecht, maar komt nergens in de buurt van album 2 en 3.
Mooi dat ik dit na Dogrel dan weer hun beste plaat vind. Mooi hoe smaken dan weer verschillen😉
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken