Fontaines D.C.

elo

Headliner
3 dec 2013
5.585
4.686
Benieuwd of dit een major rockheadliner kan worden.
Voor Pinkpop niet denk ik. Even zien wat het album gaat doen, maar een BKS zit er zeker al in. Werchter gaan ze ook stilaan klimmen, maar nog geen co-head denk ik. Wie weet.
 

DontClingToLife

Campingartiest
7 mrt 2024
78
127
Gisteren in Gent staan aanschuiven met een hoop mensen om de plaat voor het eerst volledig te beluisteren en wat goodies te verzamelen. Eerste keer in mijn leven dat ik dit doe.
Ik had geluk want er was zeker niet genoeg voor iedereen.
Plaat is zoals verwacht een toppertje. Precies geen enkel minder nummer gehoord maar vandaag nog eens goed luisteren.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.103
1.327
Zo, dat was de moeite! Starburster en Favourite zijn veruit mijn favoriete tracks, staan voor mij op gelijke hoogte met I Love You, maar ook Romance en Death Kink vind ik gruwelijk goed. Een mooi geheel op zich, alleen waren ze me het in het midden bijna kwijt. Gelukkig net niet, dus ze hebben allerminst teleurgesteld! Ik kijk al uit naar hun optreden in Vorst komende herfst 💃
 
  • Leuk
Waarderingen: weezers

weezers

Playlistbediener
22 feb 2020
15
25
Zo, dat was de moeite! Starburster en Favourite zijn veruit mijn favoriete tracks, staan voor mij op gelijke hoogte met I Love You, maar ook Romance en Death Kink vind ik gruwelijk goed. Een mooi geheel op zich, alleen waren ze me het in het midden bijna kwijt. Gelukkig net niet, dus ze hebben allerminst teleurgesteld! Ik kijk al uit naar hun optreden in Vorst komende herfst 💃
Ik sluit me hierbij aan, zeer goed album. De weg die ze zijn ingeslagen is gelukkig niet compleet nieuw. Ik hoop toch stiekem dat ze het ruigere (post-punk)nummers van vroeger zoals Too Real en Hurricane Laughter blijven spelen tijdens hun live optredens.
 
  • Geweldig
Waarderingen: MadMandra27

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
715
589
Ik wilde net hetzelfde zeggen. Zo rond Horseness is the Whatness, maar gelukkig kwam Death Kink d'r achterna. Komende tijd nog wat vaker luisteren, denk dat dit album nog wel kan groeien.
Mee eens, ik vind de kop en de staart echt fenomenaal, het midden pakt mij wat minder. Maar wat zijn Romance en Death Kink toch geniale toevoegingen.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: jimmywe en MadMandra27

Pommer

Gouden Tip
21 sep 2023
276
336
Ik moet hem nog wat vaker in zijn geheel luisteren, maar de eerste indruk is al enorm goed. Er wordt een bepaalde sfeer gecreëerd waar je helemaal in blijft hangen. Mijn favorieten zijn Starburster (wat mij betreft nu al een alternative klassieker❤️), Bug en Death Kink. Ook In The Modern World, Desire en Sundowner zijn mooie rustigere nummers.

Here's The Thing had ook veel potentie, maar ik stoor me een beetje aan die op en neer gaande zang.
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
877
761
De meeste nummers intussen al als single of live op Pukkelpop gehoord, maar wat een plaat. Klopt dat hij in het midden een beetje inzakt, maar gelukkig is daar snel Death Kink om het tij te redden. Zeker een van de betere platen die dit jaar al uitgekomen zijn! Ook liefde voor opener Romance, wat een nummer!
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
162
120
Hoewel de singles er echt bovenuit springen (en dus goed gekozen zijn), weet ook de rest van het album mij zeker voldoende te boeien. Dit wordt ongetwijfeld een van mijn favoriete albums van dit jaar!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken