Fontaines D.C.

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
284
255
1. Skinty Fia
2. Romance
3. Dogrel
4. A Hero's Death

Tja, ik heb alleen Starburster al meer geluisterd dan alle nummers van Dogrel samen. Dogrel als album vind ik alsnog heel sterk, maar de absolute hoogtepunten van Romance stijgen voor mij boven Dogrel uit. Als ik Dogrel nog wat vaker bezoek zou ik ze misschien nog kunnen omwisselen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Gnargel

Playlistbediener
29 jan 2024
10
30
Ho wel even goed citeren aub😁:


Wel grappig dat ik oudere nummers opeens ook nog meer ben gaan waarderen.

Dat TS is niet te doen trouwens, al een paar keer gehad dat ik echt direct op de melding op mijn telefoon klikte, maar de tickets alweer verkocht waren. Dus mocht iemand ze toevallig nog (moeten) verkopen hou ik me heel graag aanbevolen.

Heb dit weekend twee kaarten gekocht direct op Eventim. Voor zover ik kan zien is dat legit (en werden de kaarten oorspronkelijk ook door Eventim en niet door Ticketmaster verkocht). Nadeel is wel dat je geen melding kunt krijgen (toch?), maar gewoon mazzel moet hebben als je op hun website kijkt. Wellicht omdat het meer werk en onbekender is, ook wat makkelijker te vinden op de resale site van Eventim?
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
877
762
Heeft iemand heel erg toevallig een ticket op overschot voor de showcase komende woensdag in Gent? 😇
 
  • Haha
Waarderingen: jarne

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.108
1.329
1. Skinty Fia
2. Romance
3. Dogrel
4. A Hero's Death

Tja, ik heb alleen Starburster al meer geluisterd dan alle nummers van Dogrel samen. Dogrel als album vind ik alsnog heel sterk, maar de absolute hoogtepunten van Romance stijgen voor mij boven Dogrel uit. Als ik Dogrel nog wat vaker bezoek zou ik ze misschien nog kunnen omwisselen.
Zowel met de volgorde als de uitleg ben ik 100% akkoord!
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

Tinus101

Support act
21 nov 2022
876
1.054
Vloeken in de kerk hier misschien maar

1. Dogrel
2. Romance
3. A Hero’s Death
4. Skinty Fia

Dit komt voor mij vooral omdat de eerste 3 geen skips hebben, maar ik van Skinty Fia “How Cold Love Is” en “The Couple Across the Way” gewoon echt niks vind
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.648
7.351
1. Skinty Fia
2. Romance
3. A Hero's Death
4. Dogrel

Maar geen een slecht
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Pommer

Gouden Tip
21 sep 2023
276
336
Heb dit weekend twee kaarten gekocht direct op Eventim. Voor zover ik kan zien is dat legit (en werden de kaarten oorspronkelijk ook door Eventim en niet door Ticketmaster verkocht). Nadeel is wel dat je geen melding kunt krijgen (toch?), maar gewoon mazzel moet hebben als je op hun website kijkt. Wellicht omdat het meer werk en onbekender is, ook wat makkelijker te vinden op de resale site van Eventim?

Thanks voor de tip, zal het eens in de gaten houden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.767
9.714
Dit komt voor mij vooral omdat de eerste 3 geen skips hebben, maar ik van Skinty Fia “How Cold Love Is” en “The Couple Across the Way” gewoon echt niks vind
Heb ik dus met die nieuwe. Here's The Thing is echt een nummer met een zodanig irritant zangmelodietje (met die falset), dat ik hem altijd oversla. Wt een kutnummer. 😅 Daarnaast vind ik de run Motorcycle Boy, Sundowner, Horseness gewoonweg saai... Helpt niet dat ik Favorite ook maar een fletse en alles behalve spannende afsluiter vind.

Dus ja, begin dit albums steeds minder te waarderen, zeker wanneer ik A Hero's Death nog eens aanzet, een klein meesterwerkje die van begin tot einde echt die geweldige sfeer weet vast te houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: stefjansen

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.365
3.390
Hier nog iemand bij wie Romance totaal nog niet is gevallen (en ik betwijfel of dat nog gaat gebeuren). Starburster en Favourite horen makkelijk bij mijn favoriete nummers van de band, maar het album als geheel laat mij eigenlijk vrij koud.

1. A Hero's Death
2. Skinty Fia
3. Romance = Dogrel
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.200
492
Er staan absoluut goede nummers op maar als geheel vind ik het ietwat tegenvallen. Had hele hoge verwachtingen maar die zijn voor mij niet ingelost.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.166
3.084
Beste van de plaat. Een plaat die ik toch stilaan stiekem hun minste van de 4 begin te vinden. Het is niet slecht, maar komt nergens in de buurt van album 2 en 3.
Skinty Fia was voor mij ook wel echt een plaat die moest groeien. Dogrel vond ik heel lang beter dan Skinty Fia, veel meer rauw en in your face.
Maar nu zijn voor mij hun laatste 2 echt wel de beste en de tijd moet uitwijzen welke m'n favourite wordt.

1. Skinty Fia/Romance
3. Dogrel
4. A hero's death
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.586
4.686
1. Romance
2. Skinty Fia
3. A Hero's Death
4. Dogrel (by far)


Ze worden dus telkens beter, dat belooft wat. Kan aan mij liggen, maar ik vind songs als 'Sundowner' en 'Motorcycle Boy' tot hun beste behoren, in tegenstelling tot zo'n Hurricane Laughter of Televised Mind. Romance klinkt in alles gelaagder, volwassener en de songs beklijven ook meer. In The Modern World, wat een plaat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken