Gaming

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
597
342
Nog meer mensen hier Ender Lelies gespeeld? Door PS Plus eraan begonnen. Heerlijk sfeervolle Metroidvania in de trand van Hollow Knight. Ik had het eigenlijk niet zo door van mezelf maar vind dat echt leuke spellen om te spelen. Je blijft maar zoeken naar nieuwe weggetjes en hoekjes die je nog niet eerder gezien hebt, zeker als je net weer een nieuwe kracht hebt gevonden.
Geweldig spel inderdaad, stond al tijd in mijn wishlist maar nu ook eindelijk gedownload toen het gratis was. De sfeer deed me ook heel hard denken aan hollow knight. Een van de leukere metroidvanias dat ik recent heb gespeeld, animal well vond ik wat overroepen.
Vorige week de platinum trophy gehaald, kijk nu al wel uit naar het vervolg dat is aangekondigd, ender magnolias.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.873
6.112
En dan heb je ze daadwerkelijk in bezit! Volgens mij is het zo dat je bij de digitale versies alleen maar hebt betaald om het te mogen gebruiken en niet bezitten, als ze het ooit uit de store halen, dan kan je t niet meer spelen?
Dat is het voordeel van stores, kunnen ze er best gemakkelijk en goedkoop op laten staan. Hoevaak verwachten games echt uit de winkel als ze echt aangekocht zijn. En op CD staat ook vaak nog alleen een snelloppeing naar het internet, dat stelt inhoudelijk net zo veel voor. Voor mij is digitaal veel praktischer en neemt geen ruimte in beslag.

Ik heb een ps5 met discdrive gekocht voor de PS4 games. Ik gebruik ze daadwerkelijk nooit meer. Hitman zit er in sinds dag 1.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.873
6.112
Astrobot is gekocht. Lang geleden dat ik weer een full price game heb besteld. Helaas morgen avond pas spelen, maar zin in. De verhalen zijn al heel goed.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.274
7.219
Paar levels gespeeld. Tot dusver fantastisch. Grafisch ook ontzettend indrukwekkend.
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
430
200
Zeer onder de indruk van Astro! De eerste twee werelden helemaal klaar (incl. alle bots, puzzelstukjes en "gooit controller naar tv" frustratie levels).

Ik begreep dat er dit jaar nog gratis DLC komt met speedruns, meer VIP bots en challenge levels.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.873
6.112
Ik ben gisterenavond bij de laatste level gearriveerd, die moet ik dus nog even uitspelen. Verder alle bots en puzzelstukken behaald.

Er zitten een paar lastige leveltjes bij, vooral de X VIERKANT, O, Driehoekje levels is soms uitdagender. Maar niets wat niet te overzien valt. Laatste level is ook wel pittig, daar ben ik gisterenavond mee gestopt omdat het even niet lukte.

Kwa design, en creativiteit zit de game prima in elkaar. Voor mij is de game een mooie 8. Het is (erg) goed in wat het doet, al is het soms ook wel weer voorspelbaar. Maar de game is wel een beetje kort voor de prijs die je er voor betaald. Het is ook geen game waar je meerdere playtroughs voor gaat doen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.274
7.219
Ik heb hem sinds vanochtend Platinum. Was juist wel blij met de speelduur, had niet langer moeten duren. Perfect zo.

Dikke negen. Nu al zin in de extra levels en time trials.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.873
6.112
Ik heb hem sinds vanochtend Platinum. Was juist wel blij met de speelduur, had niet langer moeten duren. Perfect zo.

Dikke negen. Nu al zin in de extra levels en time trials.
Is er veel nodig voor platinum? Ik kreeg ook geen trophy toen ik die grijpkast helemaal leeg had gespeeld bijvoorbeeld.

Maar goed ik moet nog iets ergens hoog in de lucht iets uitspelen ;). Daar had ik wel wat frustratie. Gewoon een heerlijke platformer hoor. Maar voor een 8 omdat Mario Odyssee meer replay value had. En ik heb er een heel punt afgetrokken omdat er geen Final Fantasy characters inzitten. :D
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.274
7.219
Is er veel nodig voor platinum? Ik kreeg ook geen trophy toen ik die grijpkast helemaal leeg had gespeeld bijvoorbeeld.

Maar goed ik moet nog iets ergens hoog in de lucht iets uitspelen ;). Daar had ik wel wat frustratie. Gewoon een heerlijke platformer hoor. Maar voor een 8 omdat Mario Odyssee meer replay value had. En ik heb er een heel punt afgetrokken omdat er geen Final Fantasy characters inzitten. :D
Ja dat laatste vond ik ook bizar!

De Platinum is super easy maar ik zou er wel even een guide bij pakken. Aardig wat dingen in die crash site die niet voor de hand liggend zijn.

En ja, dat laatste level is haren uit je hoofd trek materiaal. Gelukkig nog net niet zo erg als Sackboy, maar alsnog ontzettend moeilijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.873
6.112
Ja dat laatste vond ik ook bizar!

De Platinum is super easy maar ik zou er wel even een guide bij pakken. Aardig wat dingen in die crash site die niet voor de hand liggend zijn.

En ja, dat laatste level is haren uit je hoofd trek materiaal. Gelukkig nog net niet zo erg als Sackboy, maar alsnog ontzettend moeilijk.
Platinum is hier nu ook boeken. Idd wel een guide nodig gehad. Laatste level lukte straks in 1x. Zijn echt van die levels dat je weet dat het eigenlijk niet moeilijk is maar soms gewoon door te gehaast te spelen fouten maakt. Hopelijk komt er snel weer een game aan waar ik me mee kan vermaken, eerst de EAFC (vaste prik hier)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.274
7.219
Platinum is hier nu ook boeken. Idd wel een guide nodig gehad. Laatste level lukte straks in 1x. Zijn echt van die levels dat je weet dat het eigenlijk niet moeilijk is maar soms gewoon door te gehaast te spelen fouten maakt. Hopelijk komt er snel weer een game aan waar ik me mee kan vermaken, eerst de EAFC (vaste prik hier)
Ik hoop dat de nieuwe Zelda een beetje leuk is. TOTK (volledig andere game, I know) viel me toch een beetje tegen uiteindelijk.
Daarna Metaphor, van de maker van Persona, en Alan Wake II (eindelijk fysiek).

Probeer nu Dragon's Dogma 2 weer wat door te komen maar ik vind het eigenlijk elke keer toch vies tegenvallen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.767
9.714
Ik hoop dat de nieuwe Zelda een beetje leuk is. TOTK (volledig andere game, I know) viel me toch een beetje tegen uiteindelijk.
Twee heel andere type games natuurlijk, maar TOTK blijft mijn (en mijn vriendin's) favoriete game ooit gespeeld.

250 uur in gestoken en eindelijk beginnen er een beetje klaar mee te geraken. Majora's Mask had hands down de beste vibe; maar het blijft echt abnormaal hoe hard deze game je beloond om gewoon te exploten en rond te lopen. De side quests zijn de beste van deze serie.

Nu heb ik Skyward Sword als zowat enige nog nooit gespeeld. Twijfel om die eens te downloaden, maar vrees een beetje dat dat een koude douche wordt na de rijkheid (en pracht) van TOTK. Die nieuwe 2D Zelda ziet er trouwens ook echt erg mooi uit, maar zie dat meer als een soort avontuurlijke puzzelgame.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.274
7.219
Ik kon nooit helemaal lekker in dat bouwen komen. En ik heb van nature niet heel veel geduld, dus die combo werkte niet echt.

Ik had hetzelfde met BOTW (niet bouwen want dat was er niet haha maar geen geduld). Die heb ik weggelegd en een paar jaar geleden grijsgespeeld. Voelde als een soort vakantie. Ik hoop dat dat met TOTK ook nog gebeurt want de sfeer in die game is voortreffelijk.

Skyward Sword is echt echt verouderd. Als je er met dat idee instapt is de game best vermakelijk.

Heb je Elden Ring ook gespeeld? Kneitermoeilijk maar die gaf hezelfde gevoel van exploratie.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.767
9.714
Ik kon nooit helemaal lekker in dat bouwen komen. En ik heb van nature niet heel veel geduld, dus die combo werkte niet echt.

Ik had hetzelfde met BOTW (niet bouwen want dat was er niet haha maar geen geduld). Die heb ik weggelegd en een paar jaar geleden grijsgespeeld. Voelde als een soort vakantie. Ik hoop dat dat met TOTK ook nog gebeurt want de sfeer in die game is voortreffelijk.

Skyward Sword is echt echt verouderd. Als je er met dat idee instapt is de game best vermakelijk.

Heb je Elden Ring ook gespeeld? Kneitermoeilijk maar die gaf hezelfde gevoel van exploratie.
Ik ben een heel basic en eigenlijk best wel casual gamer (op die ene TOTK na dan) en heb meestal Nintendo stuff in huis. Maar zal Elden Ring eens opzoeken, thx! Ja, Skyward Sword is zowat de nieuwste voor die BOTW/TOTK combo, dus daarmee dat ik dat eens wou proberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
149
140
Ik ben een heel basic en eigenlijk best wel casual gamer (op die ene TOTK na dan) en heb meestal Nintendo stuff in huis. Maar zal Elden Ring eens opzoeken, thx! Ja, Skyward Sword is zowat de nieuwste voor die BOTW/TOTK combo, dus daarmee dat ik dat eens wou proberen.

Skyward Sword is nog steeds een super game naar mijn mening. Niet te vergelijken met de laatste 2 games maar blijft erg leuk. Toch blijft mijn favoriete Nintendo serie de Mario Galaxy series, kan Mario Odyssey niet eens aan tippen vind ik.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
748
573
Toevallig een maandje geleden voor mijn verjaardag BOTW aangeschaft. Nu al 35 uur in zitten, pas drie titanen "verslagen". Het is een zalig spel en gek genoeg ook ideaal voor korte speelsessies. Kan niet wachten op de nieuwe Zelda eind deze maand. Wel lekker dat dat gewoon weer een lineair spel is.

Skyward Sword vind ik overigens een draak van een spel, wat mij betreft het slechtste deel uit de gehele serie.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.140
1.332
Skyward Sword heeft prima dungeons, maar zowat alles ertussen is vulsel dat in het beste geval onderhoudend is, maar net zo vaak frustrerend en irritant.
Dat spel heeft zeker zijn momenten, maar is echt onnodig lang.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.636
1.935
Vind het jammer dat Nintendo naast alle andere remakes Twilight Princess en Windwaker (nog) niet hebben uitgebracht op de Switch, die zou ik toch graag nog eens willen spelen. Qua Switch Zelda's was Breath of The Wild voor mij precies de juiste mix tussen oud/nieuw, maar Tears of the Kingdom heb ik na de proloog al weggelegd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken