Gaming

Ik ben een heel basic en eigenlijk best wel casual gamer (op die ene TOTK na dan) en heb meestal Nintendo stuff in huis. Maar zal Elden Ring eens opzoeken, thx! Ja, Skyward Sword is zowat de nieuwste voor die BOTW/TOTK combo, dus daarmee dat ik dat eens wou proberen.
Mocht je Elden Ring opstarten is een guide voor hoe het spel werkt wel een must. Verschillende dingen die belangrijk zijn in het begin worden gewoonweg niet uitgelegd, waardoor het wellicht niet 'klikt' en je na 3 uur de game weg doet. Ik vind deze van PU ontzettend sterk, want alles wordt duidelijk en op rustig tempo uitgelegd. Filmpje duurt door het rustige tempo wel een uur, maar dan weet je in ieder geval wat het idee is:

Daarna ga je aan de slag en kom je er vanzelf achter dat je ook een stuk sneller/aggresiever kan spelen :-)

Mocht je Elden Ring opstarten is een guide voor hoe het spel werkt wel een must. Verschillende dingen die belangrijk zijn in het begin worden gewoonweg niet uitgelegd, waardoor het wellicht niet 'klikt' en je na 3 uur de game weg doet.
Ik heb daar echt totaal geen last van gehad tbh. De game legt alles voor mijn gevoel prima uit. Heb het zonder guide uitgespeeld.

Ik vond beide recente Zelda’s niet leuk wel uitgespeeld. Mijn favo game blijft Red Dead Redemption 2, nooit zo’n complete game gezien met zoveel detail en randomness die ook klopte.
Stond voor mij echt mijlen ver waar Zelda stond. Ik heb wel zin in GTA maar RDR is veel meet mijn ding.

Volgende maand zie ik wel weer wat opties, maar weet niet of ik er full price voor over heb.

- Life Is Strange - Double Exposure
Ik ben gek op deze serie, echt mijn ding (heel toffe soundtrack ook altijd). Maar op een of andere manier voel ik deze editie nog niet echt. Dus ik ga even de reviews afwachten denk ik. Ik zie deze ook wel snel afprijzen.

- Dragonball Sparkling Zero
Zoals velen waarschijnlijk heb ik vroeg met veel plezier de Dragonball series gesproken. Maar de games vallen me vaak tegen. Maar deze game lijkt een mooie rooster te hebben en lijkt gebaseerd te zijn op de Budokai serie uit het PS2 tijdperk. Die heb ik nooit gespeeld (geen PS2 gehad) maar daar was iedereen altijd lyrisch over. Wel beetje bang voor teveel en te dure DLC

- Silent Hill 2 (Remake)
Ook gek genoeg een serie die ik nooit heb gespeeld. Graphichs is dit natuurlijk heel slecht geremaked, maar schijnt wel een klassieker te zijn. En wel in mijn straatje denk ik. Maar ook een game die snel in de bugetbakken te vinden zal zijn?

Andere mensen ook interesse in deze games? Do's or don'ts?

Ik zie die allen tzt wel op Gamepass verschijnen dus ik probeer wat geduld te bewaren haha.

Ik ga voor Metaphor en Mario Party volgende maand.

EA FC25 is onspeelbaar op de PS5. Playstation overheat steeds. Krijg ik al waarschuwingen in het menu, maar zodra ik de wedstrijd start serieuze overheating crashes.

En dan betaal je nog extra om een weekje eerder te spelen. Best schandalig. Ik hoop echt dat 2K het EA eens flink moeilijk gaat maken. Ik ben teveel voetbal fan om deze games niet te spelen. Maar dit slaat wederom weer nergens op.

Ok sommige domme dingen als handschoentjes uit doen bij het spelers bewerken werkt niet. Hoe kan je zoiets uitbrengen...

• Wow
Waarderingen: Royke en NoLifeIzze
EA FC25 is onspeelbaar op de PS5. Playstation overheat steeds. Krijg ik al waarschuwingen in het menu, maar zodra ik de wedstrijd start serieuze overheating crashes.

En dan betaal je nog extra om een weekje eerder te spelen. Best schandalig. Ik hoop echt dat 2K het EA eens flink moeilijk gaat maken. Ik ben teveel voetbal fan om deze games niet te spelen. Maar dit slaat wederom weer nergens op.

Ok sommige domme dingen als handschoentjes uit doen bij het spelers bewerken werkt niet. Hoe kan je zoiets uitbrengen...
Ellendig zeg.

Maar met 2K gaat niet veel beter worden hoor. Die zijn bijkans nog erger als het op bugs en microtransactions aankomt.

Ik kan via Gamepass tien uur gratis spelen dus hij is nu aan het downloaden. Laat wel even weten hoe de game op de Xbox draait.

Omdat EAFC nog steeds brak is en praktisch onspeelbaar is (daarnet had ik plots weer controller glitches wat ik bij geen enkel ander spel heb) maar begonnen met Plucky Squire, geen moeilijke game, maar wel wel leuk en originele gameplay.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Omdat EAFC nog steeds brak is en praktisch onspeelbaar is (daarnet had ik plots weer controller glitches wat ik bij geen enkel ander spel heb)
Ik dacht dat het al aan mij lag. Zelfs bij het invoeren van een managersnaam moest ik soms al twee keer klikken voor hij registreerde.

Ik dacht dat het al aan mij lag. Zelfs bij het invoeren van een managersnaam moest ik soms al twee keer klikken voor hij registreerde.
Als ik een wedstrijd begin dan is het crasht hij 8 van de 10x. De andere 2x krijg ik een heating warning maar dan kan ik wel de wedstrijd afspelen. Krijg dit echt bij geen enkel ander spel. PS5 wordt ook helemaal niet warm. PS5 al open gedaan en gekeken of er veel stof in zit maar ook dat is het niet. Ik hoop echt dat hier een patch voor komt om een of andere manier.

Als ik een wedstrijd begin dan is het crasht hij 8 van de 10x. De andere 2x krijg ik een heating warning maar dan kan ik wel de wedstrijd afspelen. Krijg dit echt bij geen enkel ander spel. PS5 wordt ook helemaal niet warm. PS5 al open gedaan en gekeken of er veel stof in zit maar ook dat is het niet. Ik hoop echt dat hier een patch voor komt om een of andere manier.
Ik zou Sony bellen voor een refund. Als je dit uitlegt moet dat wel goedkomen.

• Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze

Eerste keer in 12 jaar dat ik het niet heb gekocht. Ben er blij van als ik dit hoor, maar die pret van de eerste weken mis ik nu wel een beetje. Scheelt wel dat je over een maand waarschijnlijk al om het potje een team van meerdere icons tegenkomt met Mbappe in de spits, dan is de lol er al zo af.

• Leuk
Waarderingen: nitotheno
Eerste keer in 12 jaar dat ik het niet heb gekocht. Ben er blij van als ik dit hoor, maar die pret van de eerste weken mis ik nu wel een beetje. Scheelt wel dat je over een maand waarschijnlijk al om het potje een team van meerdere icons tegenkomt met Mbappe in de spits, dan is de lol er al zo af.
Same. Roep al een aantal jaren dat ik ermee ga stoppen, maar dan koop je het toch (vaak met een groepje vrienden) bijv. voor pro clubs. Maar de gameplay functioneert echt al jaren niet meer en nu met al deze extra bugs hoop ik echt dat het een downfall start en dat EA eindelijk doorheeft dat het iets moet doen i.p.v. alleen maar microtransactions innen.

Als je de game toch wilt proberen is EA Play een optie. Voorheen was de eerste maand ook gratis. En het zit standaard in Gamepass.

Ik ben al actief speler vanaf Fifa '95 dus ja... Genoeg gevloekt op de serie, maar het blijft jaarlijks mijn meest gespeelde spellen by far. Ik ben nooit begonnen aan FUT of wat dan ook. Dus dat probleem heb ik nog niet eens zo. Soms doen we potje gewoon offline met vrienden en dat is leuk. Maar ik vind de carrière mode toch ook altijd gewoon leuk. Beetje kloten met transfers enzo (yeah I know daar heb je ook football manager voor).

Ik zou heel graag van deze serie afstappen, maar als een Junk die zijn heroïne nodig heeft kan ik ook heel slecht van deze game afblijven. Ik kan bij wijze van spreken niet zonder deze game.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Ik ben een enorme kneus op dit vlak, maar overweeg de laatste tijd toch een ps aan te schaffen omdat ik een potje "fifa" of NBA wel leuk vind en merkte gedurende covid dat ik me daar toch erg mee kon vermaken (net als vroeger t/m de playstation 2). Beetje GTA kon ik ook wel waarderen.

Het probleem dat jij @Indiaantje89 schetst van fifa, is dat binnen afzienbare tijd opgelost? En is het nog wijs op dit moment een ps5 aan te schaffen? Als in, komt niet volgend jaar een nieuwe versie waardoor de 5 niet meer relevant is.

Ik ben een enorme kneus op dit vlak, maar overweeg de laatste tijd toch een ps aan te schaffen omdat ik een potje "fifa" of NBA wel leuk vind en merkte gedurende covid dat ik me daar toch erg mee kon vermaken (net als vroeger t/m de playstation 2). Beetje GTA kon ik ook wel waarderen.

Het probleem dat jij @Indiaantje89 schetst van fifa, is dat binnen afzienbare tijd opgelost? En is het nog wijs op dit moment een ps5 aan te schaffen? Als in, komt niet volgend jaar een nieuwe versie waardoor de 5 niet meer relevant is.
De normale PS5 blijft relevant, net als de oude PS4 ook relevant bleef toen de PS4 pro uitkwam. Wel kan het zijn dat bepaalde games speciale PS5 pro modus krijgen of wat minder soepel lopen op de normale PS5.

Release date van die PS5 pro is 7 november, dus als je een normale PS5 wil is het een goed idee om rond die tijd op bijvoorbeeld Marktplaats te kijken. Zullen er veel zijn die de normale PS5 in prima staat verkopen voor de upgrade naar de PS5 pro.

• Leuk
@Oasiss uiteindelijk zal het voor casual gaming altijd wel relevant blijven.

Zeker als je gewoon een oudere fifa local blijft spelen. Of kijk naar civ6 en de nieuwe civ7 waar ze de local multiplayer eruit halen. Blijft voor ons dan toch gewoon de “oude civ6”.

Singleplayer games maakt het niet zo veel uit verder wat voor versie je hebt

• Leuk

Users who are viewing this thread