Le Guess Who? 2024

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.847
3.201
LGW%202024%20line%20up%20poster.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.847
3.201
Ik ken van de nieuwe namen volgensmij alleen Sho Madjozi, dus kan hier echt bijzonder weinig over zeggen.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.956
2.693
Ongetwijfeld genoeg toevoegingen die bij het inluisteren en ontdekken positief op zouden vallen. Weinig echte must-sees, anders dan artiesten die ik al eens gezien heb.

Vooralsnog niet overtuigd om een kaartje te kopen. Misschien last-minute een dagje. Ondanks alles tegelijkertijd wel aan het overwogen om voor volgend jaar een early bird te kopen en me er dan meer op in te stellen en voor te bereiden.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.522
2.663
Deze tekst van 3voor12 geeft denk ik het beste beeld van wat er nu bij is gekomen:

De festivalzomer is officieel over, maar vrees niet: er komt nog genoeg leuks aan. Hieronder ook Le Guess Who?, het Utrechtse ontdekkingsfestival dat interessante artiesten uit alle windstreken en van alle genres naar Nederland haalt. Zojuist maakte het festival haar laatste namen bekend. Hieronder de Amerikaanse folkzanger Tucker Zimmerman (die onlangs een album opnam met Big Thief), DJ Babatr (de Godfather van de raptor house, een tropische interpretatie van techno), Sho Madjozi (energieke Zuid-Afrikaanse artiest die kan rappen in drie verschillende talen) en de New Yorkse r&b-zangeres Yaya Bey.

Toevoegingen algemeen programma

Hadra Immersive, Amsterdams Andalusisch Orkest, Arion de Munck, Brian Jackson, Creation Rebel, Adrian Sherwood, Myriam Gendron, GAIKA, James Massiah, Abyusif, Ale Hop, Titi Bakorta, Haossaa, Wu-Lu, DNA? AND?, Scientist, Vulva & Acidic Male, Tucker Zimmerman, Abul Mogard & Rafael Anton Irisarri

Hannah Elsisi presents Chromestesia
Natisa Exocé Kasongo, Tarik Barri, Sho Madjozi, Yaya Bey, Lamin Fofana, DJ Babatr, Betsayda Machado, Maurice Louca

Sounds of Places
Christmas in Mourning, Sary Moussa & Abed Kobeissy, Laurence Sammour, Yara Asmar, Julmud, Sasha Shadid
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

gesp

Support act
11 jun 2018
1.202
499
Ken alleen Sho Madjozi en Wu-Lu een beetje dus dat wordt heel wat inluisteren nog de komende maanden. Waarschijnlijk pas als het tijdschema er is, maar toch. Wel veel zin in November met LGW en alle andere concerten.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.522
2.663
Ken alleen Sho Madjozi en Wu-Lu een beetje dus dat wordt heel wat inluisteren nog de komende maanden. Waarschijnlijk pas als het tijdschema er is, maar toch. Wel veel zin in November met LGW en alle andere concerten.
Inluisteren is wel nodig. Maar dat ex-easter island head klinkt alvast geweldig!

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.177
13.374
Inluisteren is wel nodig. Maar dat ex-easter island head klinkt alvast geweldig!

Leuk om te zien dat anderen dit ook kunnen waarderen!

Verder:
Rafael Anton Isarri is ook tof. Ken Abul Mogard alleen weer niet, dus geen idee wat te verwachten. Zelfde geldt voor de combinatie van Vulva. Amsterdam Andalusisch Orkest kan in ieder geval een feestje worden, maar is geen heel speciale boeking. Ale Hop staat er voor mijn gevoel dan weer om het jaar. Redelijke boeking, dat dan weer wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
348
491
Ik kan er jammer genoeg niet bij zijn maar props dat ze een line-up neerzetten waar voor het onbekende naar boven komt jaar na jaar.

Wat dingen die er voor mij uitspringen
Couch Slut was heel erg goed op roadburn dus dikke aanrader.
Sherwood die Creation Rebel live doet kan goede harde dub worden
The Body & Dis Fig plaat is geweldig, hoorde goede dingen over de live shows zover. Erg harde mix tussen industrial, metal en ambient
Messhectics is het jazz project van de ritme sectie van Fugazi en was erg goed live in Doornroosje toen ik ze zag
Otay: onni solo spul is super, oude lead van Elizabeth Colour Wheel.
Party Dozen knalt als de nete, Nick Cave is zelfs fan
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.177
13.374
Dagkaartjes voor de zondag (de dag met o.a. Arooj Aftab) zijn nu ook voor meer dan 90% verkocht.
Die vind ik best onverwacht. Moet nog wel luisteren, maar staan niet bepaald grote namen op die dag. Zie nu ook pas dat haar vader (weliswaar vooraf opgenomen) ook optreedt. Leuk gedaan!
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.522
2.663
Wat grappig is want de zondag voelt af en toe echt alsof het festival verlaten is.
Maar juist daarom voelt de zondag soms een beetje verlaten; omdat het ook gewoon rustiger is dan op die andere dagen. Een aantal zalen zijn op zondag ook niet meer beschikbaar. De kerken sowieso niet, maar volgens mij WAS en Kabul ook niet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.888
6.124
Heeft mij nog niet meer de magie die het pre corona had. Maar moet zeggen dat ik vrij veel dingen niet ken, binnenkort eens de playlist aan slingeren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.888
6.124
Waar ligt dat aan? Dit wordt pas mijn derde jaar dus heel benieuwd hoe het pre-covid eruitzag. Heb wel van meerdere mensen gehoord dat het veel drukker is dan voorheen
Geen idee, misschien ook een gebrek aan tijd om er in te verdiepen. Dus het kan zeker aan mij zelf liggen. Vind ook dat ze meer op de wereld muziek tour zijn gegaan dan dat het was, en dat is niet leuk maar niet altijd my way to go. En ja het is er altijd al geweest, maar toen was dat minder breed dan dat het nu is.

Bijvoorbeeld zo'n affiche destijds vond ik echt wow. En dat heb ik nu niet meer zo:
LGW15.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz en Marin

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
78
92
Geen idee, misschien ook een gebrek aan tijd om er in te verdiepen. Dus het kan zeker aan mij zelf liggen. Vind ook dat ze meer op de wereld muziek tour zijn gegaan dan dat het was, en dat is niet leuk maar niet altijd my way to go. En ja het is er altijd al geweest, maar toen was dat minder breed dan dat het nu is.

Bijvoorbeeld zo'n affiche destijds vond ik echt wow. En dat heb ik nu niet meer zo:
Ik heb een vergelijkbaar gevoel als ik de huidige line-up bekijk. Ontzettend veel waar ik nog nooit van gehoord heb. Dat was in eerdere jaren (zeker pre-pandemie) toch stukken minder, dan kon ik elke dag wel een aantal duidelijke favorieten aanvinken waar ik al regelmatig naar geluisterd had.

Ik ben in 2021 en 2022 nog wel met veel plezier geweest, toen was ik ook blij met elk extra festival waar ik nog heen kon gaan :) Maar die jaren werd het dan meer een ontdekkingsfestival, waar ik me op de dag zelf meer liet verrassen dan een uitgebreide (blikkenschema) planning te maken.

Lijkt er inderdaad op dat ze zich meer zijn gaan focussen op wereldmuziek en minder op indie/alternative, waar ik toch meer in thuis ben.
 

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
78
92
Als ik Arooj Aftab, Darkside, Luzmila Carpio en Mabe Fratti op één dag kan meepakken zou ik nog wel een ticket overwegen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken