Pinkpop 2025

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.953
2.024
Mwah, veel meer wil ik niet zeggen. Hooguit 2 locaties meer (afhankelijk van vergunningen). LN in Vlaanderen heeft RW gewoon duidelijk als prioriteit, terwijl PP dat voor MOJO iets minder is.
Grote concerten in NL kunnen in de Arena, Gelredome, Stadspark Groningen, De Kuip (nog even), Malieveld en Goffertpark. En dan hebben we ook nog de Ziggo Dome... Keuze te over om ergens wat neer te zetten.. Je maakt mij niet wijs dat PP daar geen last van heeft....
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.856
4.815
Grote concerten in NL kunnen in de Arena, Gelredome, Stadspark Groningen, De Kuip (nog even), Malieveld en Goffertpark. En dan hebben we ook nog de Ziggo Dome... Keuze te over om ergens wat neer te zetten.. Je maakt mij niet wijs dat PP daar geen last van heeft....
Dat zeg ik ook nergens. LN heeft in Vlaanderen bijna net zoveel opties, maar zet RW duidelijk op 1. Dat is in NL wel anders bij MOJO en Pinkpop.
 

Marijn_

Campingartiest
5 nov 2023
55
18
Heb dua lipa afgelopen jaar op RW gezien, zou juist eerder denken dat de ziggo dome te klein is voor die productie 🤣.
Maar het zal vast niet bij 2 shows blijven??
ik had eigenlijk wel verwacht dat ze de arena zou doen. maar dan maar 1 keertje waarschijnlijk. maar dat nieuwe album slaat dus toch niet zo aan als je het vergelijkt met haar vorige.
 

Jos

Randprogramma
16 mrt 2019
188
149
Zit natuurlijk een verschil in wat wij exclusief vinden en wat voor bookers/artiesten exclusief is. Ben wel nieuwsgierig hoe exclusiviteit in zo’n contract staat vermeld.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
646
367
Ik denk dat je dit ook weet, maar vind het toch leuk om even te delen aangezien ik hier ooit iemand over heb gesproken: een festival show is op dit moment per definitie niet te groot voor de Ziggo Dome

Volgens mij had hij het over de productie (Rommel die mee het podium gesleept wordt), niet hoeveel tickets ze zouden kunnen verkopen.

Verder snap ik wat je bedoeld, maar het is toch wel iets te pessimistisch. Ed Sheeran is zeker te groot voor de Ziggo bijvoorbeeld.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.868
3.218
Volgens mij had hij het over de productie (Rommel die mee het podium gesleept wordt), niet hoeveel tickets ze zouden kunnen verkopen.

Verder snap ik wat je bedoeld, maar het is toch wel iets te pessimistisch. Ed Sheeran is zeker te groot voor de Ziggo bijvoorbeeld.
Ik bedoelde precies de productie. Afmetingen en maximale gewicht van Ziggo Dome kunnen festival shows aan. Komt natuurlijk omdat Sheeran gewoon met een kleinere productie op festivals stond
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Volgens mij had hij het over de productie (Rommel die mee het podium gesleept wordt), niet hoeveel tickets ze zouden kunnen verkopen.

Verder snap ik wat je bedoeld, maar het is toch wel iets te pessimistisch. Ed Sheeran is zeker te groot voor de Ziggo bijvoorbeeld.
Ligt er aan hoe je het invult, ipv 1x arena of een aantal meer in de Ziggo Dome zal ongeveer op hetzelfde uitkomen denk ik? En heeft beter geluid.
 

D02

Dagopener
2 jan 2019
553
257
Ik bedoelde precies de productie. Afmetingen en maximale gewicht van Ziggo Dome kunnen festival shows aan. Komt natuurlijk omdat Sheeran gewoon met een kleinere productie op festivals stond
Het perfecte voorbeeld dat het gewoon mogelijk is als artiesten zich een beetje aanpassen. Is natuurlijk makkelijk om te zeggen van artiesten wij kunnen niet op een festival want onze productie is te groot. Uiteindelijk draait het allemaal om de €€€. Wat ik jammer vind want zo zijn er al een hoop artiesten/bands afgevallen die ik prima vind om op een festival te gaan bekijken maar niet persee een losse show voor zal bezoeken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken