Graspop Metal Meeting 2025

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.767
3.519
En toch zouden we daar allemaal american idiot zitten meebrullen vanop een bol plein moest het er van komen.
Ik niet hoor. Heb ze op Nova Rock ooit gezien en daarna ooit ook nog eens geloof ik. Maar heb het nooit langer dan vijf nummers uitgehouden. "Hey Ho Hey Ho Hey Ho Hey Ho Hey Ho Hey Ho" en dat gaat de hele tijd door. Tijdens nummers. Tussen nummers. Tijdens het geouwehoer van Billie Joe Armstrong.

Nee, absoluut niet mijn band en ik hoop dat Graspop hier heel ver vandaan blijft. Gewoon net als The Hives naar Rock Werchter of TW Classic blijven sturen.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.676
3.501
Ik niet hoor. Heb ze op Nova Rock ooit gezien en daarna ooit ook nog eens geloof ik. Maar heb het nooit langer dan vijf nummers uitgehouden. "Hey Ho Hey Ho Hey Ho Hey Ho Hey Ho Hey Ho" en dat gaat de hele tijd door. Tijdens nummers. Tussen nummers. Tijdens het geouwehoer van Billie Joe Armstrong.

Nee, absoluut niet mijn band en ik hoop dat Graspop hier heel ver vandaan blijft. Gewoon net als The Hives naar Rock Werchter of TW Classic blijven sturen.
The Hives is toch ook wel van een totaal ander kaliber. Voor de rest ben ik het wel met je eens dat Green Day wel doorgeschoven mag worden naar Werchter😜
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

saurus

Dagopener
4 feb 2019
654
834
Juist een artikel gelezen van gisteren gelezen over Helloween (had ik gisteren toch nog iets nuttig er bij kunnen bijzetten). Band gaat in 2025 op tour met nieuw album en spelen zeker in Europa. Ze plannen een van hun grootste stageproductions ooit. Staat wel niet bij wanneer in 2025 ze touren door Europa, maar ik zie ze zeer graag verschijnen op Graspop, is al 6 jaar geleden dat ze nog eens in België speelden
Denk dat ze een te hoge positie vragen voor op graspop te staan met deze tour.
Hoe graag ik het ook zou willen dat ze er staan maar denk dat ze enkel bij de laatste 3 bands op de dag zullen willen staan en dat graspop dat niet gaat willen.
Ofwel headliner op de jupiler zoals dit jaar met Kamelot en daar zijn ze volgens mij toch te groot voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
600
343
Denk dat ze een te hoge positie vragen voor op graspop te staan met deze tour.
Hoe graag ik het ook zou willen dat ze er staan maar denk dat ze enkel bij de laatste 3 bands op de dag zullen willen staan en dat graspop dat niet gaat willen.
Ofwel headliner op de jupiler zoals dit jaar met Kamelot en daar zijn ze volgens mij toch te groot voor.
Lijkt me ook eerder een Lokeren of Alcatraz headliner
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.171
1.470
Ik niet hoor. Heb ze op Nova Rock ooit gezien en daarna ooit ook nog eens geloof ik. Maar heb het nooit langer dan vijf nummers uitgehouden. "Hey Ho Hey Ho Hey Ho Hey Ho Hey Ho Hey Ho" en dat gaat de hele tijd door. Tijdens nummers. Tussen nummers. Tijdens het geouwehoer van Billie Joe Armstrong.

Nee, absoluut niet mijn band en ik hoop dat Graspop hier heel ver vandaan blijft. Gewoon net als The Hives naar Rock Werchter of TW Classic blijven sturen.
Hey ho hey ho? En bij metallica is het Oh yeah? Is dat dan zoveel beter? :D lol
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
571
696
Denk dat ze een te hoge positie vragen voor op graspop te staan met deze tour.
Hoe graag ik het ook zou willen dat ze er staan maar denk dat ze enkel bij de laatste 3 bands op de dag zullen willen staan en dat graspop dat niet gaat willen.
Ofwel headliner op de jupiler zoals dit jaar met Kamelot en daar zijn ze volgens mij toch te groot voor.
en als afsluiter van de marquee ?
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
500
540
Helloween zou van mij (met een grote show) echt wel een keer de Northstage mogen afsluiten. Maar ze trekken niet zoveel publiek volgens mij.
Maar zou bijv. Def Leppard nu veel meer publiek trekken?
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Helloween zou van mij (met een grote show) echt wel een keer de Northstage mogen afsluiten. Maar ze trekken niet zoveel publiek volgens mij.
Maar zou bijv. Def Leppard nu veel meer publiek trekken?
Dat denk ik wel ja. Stuk bekender bij het grote publiek toch, qua mainstream radiohits enzo?

Overigens wel eens met wat je zegt verder hoor. Niet dat ik zelf nu zo’n fan ben van Helloween, maar volgens mij zouden ze die positie best goed kunnen invullen, naast een klapper van een South headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck, saurus en Loek123

saurus

Dagopener
4 feb 2019
654
834
Graspop heeft dit jaar wel gezien dat Avantasia op de mainstage veel volk trok dus wie weet...
Anderzijds zou ik wel tekenen voor een avond helloween - Sabaton als headline duo of nog een band ertussen eventueel en dan een power metal avond op de main met als tegengewicht enkele kleppers op de jupiler.
 
  • Leuk
Waarderingen: prins en Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Graspop heeft dit jaar wel gezien dat Avantasia op de mainstage veel volk trok dus wie weet...
Anderzijds zou ik wel tekenen voor een avond helloween - Sabaton als headline duo of nog een band ertussen eventueel en dan een power metal avond op de main met als tegengewicht enkele kleppers op de jupiler.
En als je Meshuggah dan die avond tijdens Sabaton de Marquee laat afbreken heb je wel ongeveer iedereen blij denk. Ik zeg doen (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en saurus

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.743
8.664
Een poging tot een korte samenvatting, ik zal vast een berg bands vergeten zijn maar goed.
Dit is dus wat er op tour is, zitten geen zekerheidjes tussen helaas.

Headliners:
Slipknot
Iron Maiden
Volbeat? (Zou ook nog naar Werchter kunnen gaan)
Def Leppard

Logo bands:
Powerwolf (zou ook wel als north head kunnen)
Logobands:
A day to remember
Airbourne
Meshuggah
Hatebreed
In Flames
Lorna Shore
Heaven Shall Burn
Sleep token (soort van exlusief RaR maar vaag verhaal, dus geen idee)
Heart
Journey
Sepultura

Overig:
Jinjer
Feuerschwanz
The Ghost inside
Gloryhammer
Windrose
Kissin Dynamite
Battle Beast
Majestica
Orbit Culture
The Halo Effect
Korplikaani
Marko Hietala
Tarja
Gutalax
Sacred Reich
Hellmut Lotti

Zou kunnen, maar touren tot nu toe vooral in Augustus: Within Temptation, Gojira
Wel op tour, maar zou op herhaling zijn: Electric Callboy
Bands die normaal eerder op een festival als Werchter zouden staan, maar als Graspop weer een gekke uitschieter heeft: Idles, Green day, Biffy Clyro
 
Laatst bewerkt:

Halveliter

Playlistbediener
13 mrt 2024
38
40
Een poging tot een korte samenvatting, ik zal vast een berg bands vergeten zijn maar goed.
Dit is dus wat er op tour is, zitten geen zekerheidjes tussen helaas.

Headliners:
Slipknot
Iron Maiden
Volbeat? (Zou ook nog naar Werchter kunnen gaan)

Logo bands:
Powerwolf (zou ook wel als north head kunnen)
Logobands:
A day to remember
Airbourne
Meshuggah
Hatebreed
In Flames
Lorna Shore
Heaven Shall Burn
Sleep token (soort van exlusief RaR maar vaag verhaal, dus geen idee)

Overig:
Jinjer
The Ghost inside
Gloryhammer
Windrose
Kissin Dynamite
Battle Beast
Majestica
Orbit Culture
The Halo Effect
Korplikaani
Marko Hietala
Tarja
Gutalax
Sacred Reich

Zou kunnen, maar touren tot nu toe vooral in Augustus: Within Temptation, Gojira
Wel op tour, maar zou op herhaling zijn: Electric Callboy
Bands die normaal eerder op een festival als Werchter zouden staan, maar als Graspop weer een gekke uitschieter heeft: Idles, Green day, Biffy Clyro
Thanks!

Hierbij heb ik mss nog enkele namen die kanshebbers zijn.

- Def Leppard (gaat op tour samen met Journey dus beide maken wel kans)

- Silverstein, 25 jarig jubileum, zanger kondigde vorige editie aan dat ze volgend jaar terug zouden zijn.

- Papa Roach

- Helmut Lotti goes Metal (hij bevestigde het niet helemaal maar glimlachte wel toen ik het een tijdje terug vroeg op een gig waar ik werkte).

- Heart, de gezondheidsproblemen van de zangeres zouden aan de betere hand zijn en ze zouden de tour van vorig jaar willen herhalen/verder zetten.

- Ghost, op Studio Brussel draaien ze weer vaak Ghost en het verhaal van het nieuwe masker kan wel eens een nieuwe passage hinten?

Goed, niks is zeker maar dit zijn geruchten die ik op ving.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.743
8.664
Thanks!

Hierbij heb ik mss nog enkele namen die kanshebbers zijn.

- Def Leppard (gaat op tour samen met Journey dus beide maken wel kans)

- Silverstein, 25 jarig jubileum, zanger kondigde vorige editie aan dat ze volgend jaar terug zouden zijn.

- Papa Roach

- Helmut Lotti goes Metal (hij bevestigde het niet helemaal maar glimlachte wel toen ik het een tijdje terug vroeg op een gig waar ik werkte).

- Heart, de gezondheidsproblemen van de zangeres zouden aan de betere hand zijn en ze zouden de tour van vorig jaar willen herhalen/verder zetten.

- Ghost, op Studio Brussel draaien ze weer vaak Ghost en het verhaal van het nieuwe masker kan wel eens een nieuwe passage hinten?

Goed, niks is zeker maar dit zijn geruchten die ik op ving.
Dankjewel, ik heb Heart, Hellmut, Def Leppard, Journey toegevoegd.
Ghost gaat volgens mij eerst een zaaltour doen volgend jaar met hun nieuwe album
Papa Roach verwacht ik zelf niet dat ze in juni gaan touren aangezien het een Amerikaanse band is lijkt het me niet dat die juni-augustus drie maanden in europa blijven. lijkt me meer iets voor alcatraz/pukkelpop/lokerse,
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken