Graspop Metal Meeting 2025

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.747
8.677
Nu ben ik wel heel erg nieuwsgierig naar op basis waarvan jij dan Journey wilde zien. Ik hoop niet dat ik fans nu heel erg beledig, dat is zeker niet mijn bedoeling, maar ik vind Journey wel een typische 'one-hit-wonder'.
Je hebt me wellicht verkeerd begrepen, ik bedoelde meer dat ik het wel een goede boeking zou vinden voor Graspop omdat ze al 14 jaar niet in de Benelux opgetreden hebben. Net als dat ik bijvoorbeeld Motley Crue vorig jaar wel een goede boeking vond om diezelfde reden, ook al heb ik helemaal niets met die band. Mijn kennis van oude classic rock, glam, hardrock etc bands is zeer beperkt omdat ik er niet zo geïnteresseerd in ben en die bands meestal skip op Graspop. Ik voel nooit zo die behoefte om ze allemaal een keer live gezien te hebben. Verder vind ik wel gewoon dat het hoort bij de identiteit van het festival, en hoop ik voor de fans dat ze er wel staan.

Al moet ik erbij zeggen dat het nog wel lachen kan zijn om dat nummer even volop mee te zingen als ze op Graspop staan, als er niets interessants tegelijk speelt :) Net zoals ik bij Europe altijd net op tijd aan kom lopen om The Final Countdown even mee te pakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.982
8.937
Je hebt me wellicht verkeerd begrepen, ik bedoelde meer dat ik het wel een goede boeking zou vinden voor Graspop omdat ze al 14 jaar niet in de Benelux opgetreden hebben. Net als dat ik bijvoorbeeld Motley Crue vorig jaar wel een goede boeking vond om diezelfde reden, ook al heb ik helemaal niets met die band. Mijn kennis van oude classic rock, glam, hardrock etc bands is zeer beperkt omdat ik er niet zo geintereseerd in ben en die bands meestal skip op Graspop. Ik voel nooit zo die behoefte om ze allemaal een keer live gezien te hebben. Verder vind ik wel gewoon dat het hoort bij de identiteit van het festival, en hoop ik voor de fans dat ze er wel staan.

Al moet ik erbij zeggen dat het nog wel lachen kan zijn om dat nummer even volop mee te zingen als ze op Graspop staan, als er niets interessants tegelijk speelt :) Net zoals ik bij Europe altijd net op tijd aan kom lopen om The Final Countdown even mee te pakken.
Ahh, fair enough!

Ja ik vind het vaak juist wel tof, die echte classic rock bands op Graspop. Ik pak ze bijna allemaal juist wel mee, want ik ben dus zo'n type die het leuk vindt om ze af te strepen, zeg ik schaamteloos, haha. Mooi man, Aerosmith, Black Sabbath, Scorpions, Kiss, Foreigner, Uriah Heep, Lynyrd Skynyd! Vaak is 1x ook wel voldoende voor me, maar ik vind het toch leuk om te kunnen zeggen dat ik dat soort acts live heb zien spelen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.891
5.296
Ahh, fair enough!

Ja ik vind het vaak juist wel tof, die echte classic rock bands op Graspop. Ik pak ze bijna allemaal juist wel mee, want ik ben dus zo'n type die het leuk vindt om ze af te strepen, zeg ik schaamteloos, haha. Mooi man, Aerosmith, Black Sabbath, Scorpions, Kiss, Foreigner, Uriah Heep, Lynyrd Skynyd! Vaak is 1x ook wel voldoende voor me, maar ik vind het toch leuk om te kunnen zeggen dat ik dat soort acts live heb zien spelen.
zelfde hier, de eerste paar keren graspop wat vaker naar de classic rock bands geweest terwijl ik die nu niet zo vaak meer op zoek omdat ik ze al gezien heb. Net daarom dat het des te meer pijn doet dat Heart er niet was, een van de weinigen op het lijstje die ik nog niet gezien heb.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.510
8.773
Om de rollatorzondag weer in ere te herstellen? ;)

Voor Journey, zekers! Zeker na de mindere zondag van dit jaar.

Ik behoor tot die meerderheid. Net even gekeken en ik ken echt geen enkel ander nummer van hun.

Persoonlijke favoriet voor mij is Separate Ways (Worlds Apart), maar misschien herken je nog wel het een en ander als je het aan zet, Any Way You Want It of Wheel in the Sky misschien?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.982
8.937
zelfde hier, de eerste paar keren graspop wat vaker naar de classic rock bands geweest terwijl ik die nu niet zo vaak meer op zoek omdat ik ze al gezien heb. Net daarom dat het des te meer pijn doet dat Heart er niet was, een van de weinigen op het lijstje die ik nog niet gezien heb.
Zijn er nog wel een paar die ik graag op Graspop zou willen zien of had willen zien. Boston, bijvoorbeeld. Daar heb ik jarenlang van gehoopt dat ze nog eens de oversteek naar Europa zouden maken. Dan had Graspop ze wel gepakt, denk ik. Maar dat is er helaas nooit meer van gekomen.
Of Kansas. Die spelen nog wel, maar vooralsnog ook alleen in de USA. 2014 voor het laatst in Nederland en volgens setlist.fm zelfs nog nooit in België.
Cutting Crew, die geven nog geweldige shows. Stonden in 2022 op één of ander obscuur festival in België. Of wat te denken van Alan Parsons? Die treedt ook nog steeds op en zou volgens mij prima passen op Graspop.
En niet voor Graspop, maar één van mijn grootste bucketlist shows is Billy Joel.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, haha.
Persoonlijke favoriet voor mij is Separate Ways (Worlds Apart), maar misschien herken je nog wel het een en ander als je het aan zet, Any Way You Want It of Wheel in the Sky misschien?
Alle drie even geluisterd. Ik ken ze allemaal niet... Zal wel aan mij liggen hoor. :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.510
8.773
En niet voor Graspop, maar één van mijn grootste bucketlist shows is Billy Joel.

Als ie weer eens een Europese datum aankondigt, niet twijfelen, niet afwachten op een Benelux datum. Hij tourt niet echt meer, maar af en toe doet ie 1 a 2 shows in Europa.

Of Kansas. Die spelen nog wel, maar vooralsnog ook alleen in de USA. 2014 voor het laatst in Nederland en volgens setlist.fm zelfs nog nooit in België.

Grootste baalmoment ooit qua concerten… Hadden tickets voor Kansas in Carré, toen kwam corona, zanger overlijdt, tour geannuleerd…
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.982
8.937
Als ie weer eens een Europese datum aankondigt, niet twijfelen, niet afwachten op een Benelux datum. Hij tourt niet echt meer, maar af en toe doet ie 1 a 2 shows in Europa.
Ja ik neig er wel naar om dat te doen.. Als die kans überhaupt ooit nog komt.

Grootste baalmoment ooit qua concerten… Hadden tickets voor Kansas in Carré, toen kwam corona, zanger overlijdt, tour geannuleerd…
Zo damn... Dat is echt heel erg zuur ja.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.510
8.773
Ja ik neig er wel naar om dat te doen.. Als die kans überhaupt ooit nog komt.

Vrijwel elk jaar wel 1x in Engeland, anders zit je al meteen in 2018 en 2016 voor Duitsland. Maar dat 2023 en 2024 nog in ieder geval die keer Engeland heeft, geeft misschien nog wel wat hoop
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
295
796
Nu ben ik wel heel erg nieuwsgierig naar op basis waarvan jij dan Journey wilde zien. Ik hoop niet dat ik fans nu heel erg beledig, dat is zeker niet mijn bedoeling, maar ik vind Journey wel een typische 'one-hit-wonder'.
2011 was het laatste jaar dat ik niet op Graspop was maar keek toen eigenlijk alle beschikbare livestreams via proximus en dat optreden van Journey vond ik wel heel goed heb ik achteraf ook nog veel herbekeken. Wacht dus al sinds 2012 op hun terugkeer op de affiche.

Als ie weer eens een Europese datum aankondigt, niet twijfelen, niet afwachten op een Benelux datum. Hij tourt niet echt meer, maar af en toe doet ie 1 a 2 shows in Europa.



Grootste baalmoment ooit qua concerten… Hadden tickets voor Kansas in Carré, toen kwam corona, zanger overlijdt, tour geannuleerd…
Ja dat was wel wel een Point of Know Return ;)
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: Koekdoos en Jamel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.888
4.032
2011 was het laatste jaar dat ik niet op Graspop was maar keek toen eigenlijk alle beschikbare livestreams via proximus en dat optreden van Journey vond ik wel heel goed heb ik achteraf ook nog veel herbekeken. Wacht dus al sinds 2012 op hun terugkeer op de affiche.
Journey was ook heel goed, met name hun toen redelijk nieuwe zanger was uitmuntend goed, én dat verhaal achter de band is ook gewoon schitterend.

Dat is eigenlijk "don't stop believing" in het echt. Filipijnse kerel wordt van thuis uit 'besmet' met een grote liefde voor muziek, verliest op jonge leeftijd zijn mama, zitten in de schulden, belandt op straat, overleeft daar in barre omstandigheden, maar muziek houdt hem gaande en daar geraakt hij uiteindelijk wel een heel eind mee. Speelt op een gegeven moment allemaal covers van de klassieke rockbands die op youtube belanden, wordt zo gespot door de mannen van Journey, wordt gecontacteerd om auditie te doen en plots is hij de leadsinger van Journey.
Er bestaat een leuke docu over voor wie het zien wil (Don't Stop Believin': Everyman's Journey (2012))
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.982
8.937
Deze zomer in Cardiff gezien, was fenomenaal. Zou hem graag nog een keer zien en absoluut aanraden.
Ik geloof dat zo, ja. Als we het nou hebben over een setlist met alleen maar hits... Ik verbaas me er elke keer weer over wat voor wereldnummers die man allemaal achter zijn naam heeft staan. En live nog steeds fantastisch bij stem. Misschien juist wel omdat hij zo selectief is qua optredens.

Maar goed, nu ga ik wel een beetje off-topic. Excuses, mensen!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.510
8.773
Geen vermelding van een co-tour met Journey trouwens in dat artikel. Maar misschien is dat net zo iets als toen met Mötley Crüe, dat het gewoon wordt doorgezet naar het jaar erop beginnend in Europa. Voor mij ook zonder Journey in ieder geval een fijne toevoeging in de geruchtenmolen.
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
501
541
Headliner - 1e keer headliner -

Rammstein (2017)
Sysyem o a Down (2005)
GNR en friends (2018)
Iron Maiden (1996)
Guns n roses (2006)
Tool (2024)
Volbeat (2014)
Aerosmith (2007)
Slipknot (2005)
Scorpions (2009)
Within Temptation (2019)
Judas Priest (2001)
Avenged Sevenfold (2014)
Faith no More (2015)
Nightwish (2016)
Bring Me The Horizon (2024)
Ghost (2018)
Deep Purple (2017)
Alice Cooper (1997)
Def Leppard (2023)
Korn (2022)
Rob zombie - afzegging Megadeth(2014)
In Flames (2017)
Machine Head (2023)
Parkway Drive (2023)
Motley Crue (2009
Twisted Sister (2016)
Emperor (2017)
King Diamond (2016)
Gojira (2023)
Deftones (2022)
Whitesnake (2006)
Lamb of God (2019)
Five Finger Death Punch (2024)
Soulfly (2010)


Touren niet meer:
Ozzy
Black Sabbath (1998)
Kiss
Slayer (2002)

Worden niet geboekt door onmogelijke contracten:
Manowar (1999)

Er zullen komend jaar wel wat nieuwe namen bij komen. Ik heb ze een beetje gerangschikt naar mijn smaak. Tool ben ik geen fan van, maar ze zijn wel een grote naam. Daarom staan ze redelijk hoog.
Mooie lijst. Aerosmith kun je ook wegstrepen. Die hebben hun afscheidstournee al een keer verplaatst. Nu hebben ze gezegd helemaal te stoppen i.v.m. de stem van Aerosmith.
Dus naast Ozzy is ook Steven helaas niet meer beschikbaar.
Slayer zou wel weer kunnen terugkeren.
Sabaton mis ik in het lijstje.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.747
8.677
Deftones is helaas zo'n beetje de enige grote nu metal bands die me niet zo veel doet
Geloof dat ook vrijwel niemand echt positief was over hun laatste doorkomt op het forum hier?
Vraag me toch af of ze die headline spot wel waard zijn als hun live shows niet zo denderend zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

dogsoldierspoon

Playlistbediener
23 jun 2022
48
95
Je hebt me wellicht verkeerd begrepen, ik bedoelde meer dat ik het wel een goede boeking zou vinden voor Graspop omdat ze al 14 jaar niet in de Benelux opgetreden hebben.
14 jaar? Onzin, ik zag ze nog op Graspop in... Oh... Damn, ik word oud. Ik hoor steeds meer en meer thuis op die Rollatorzondag 😅

30 Rock Fellow Kids GIF by Peacock
 

Timmy

Playlistbediener
31 okt 2023
49
44
Nu ben ik wel heel erg nieuwsgierig naar op basis waarvan jij dan Journey wilde zien. Ik hoop niet dat ik fans nu heel erg beledig, dat is zeker niet mijn bedoeling, maar ik vind Journey wel een typische 'one-hit-wonder'.
https://en.wikipedia.org/wiki/Journey_(band)
Ik weet smaken verschillen maar dit is een million selling band...en nog steeds volle stadions.
Ik denk mainstage GGM waardig... maar smaken verschillen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken