Zo, twee dagen Misty Fields gehad. De zondag laat ik even. Lief festival! Organisatie meer dan prima. Acceptabele prijzen, amper rijen (mede dankzij een leger aan bizar jonge kinderen achter de bar, mag dat wel?) en gratis parkeren. Waar zie je dat nog. Vooral vrijdagavond vond ik muzikaal top met een heerlijk treintje aan klappers, maar gisteren was The 113 een hele fijne verrassing. Top 5:
1. The 113
2. Crack Cloud
3. Meatbodies
4. Nation of Language
5. NewDad
Alhoewel ik Nation of Language weer bijna net zo goed vond als vorig jaar op BKS, snap ik wel dat iemand op dit forum schreef dat het nog net een beetje te “vlak” is. Er komt wel erg veel uit een doosje. Een drummer en allicht nog een paar extra muzikanten zouden echt een toevoeging zijn, dan heb je een topact.
Toch zou ik hier niet zo snel nog eens naartoe gaan. Misschien een onpopulaire mening, want ik las vooraf veel positieve verhalen, maar ik vond het publiek redelijk irritant. Zeker op zo’n lokaal festival verwacht ik echt niet dat iedereen met de pink omhoog trivia over de huisdieren van de bassist met elkaar staat de delen. Dit was wel het andere uiterste. Het was continu zoeken naar een plek waar geen straalbezopen vijftigers met elkaar de week stonden door te nemen, je omver beukten of tegen het einde van de avond letterlijk omvielen. Ook een meter van het podium. Ongeveer iedereen lijkt elkaar ook te kennen. Denk veel mensen uit de omliggende dorpen? Tenzij ze echt een dijk van een line up hebben zou ik er om die reden niet zo snel nog eens naartoe gaan.