Misty Fields 2024

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.167
3.084
Helaas meer gepraat vooraan dit jaar. Barrier goed te doen, maar rolstoelpodia zijn helaas net de lokale kroeg. Organisatie wel weer goed en programma voor dat geld is ook meer dan moeite waard. Later op de avond wel wat dronken mensen, maar heb ik liever dan strak met grote pupillen. Wat irritant, maar nooit echt super vervelend. En heb je op elke festival. Over 2 dagen minder mensen tegen mijn stoel gelopen dan in een uur op lowlands.
Op Lowlands zijn dan ook wel 26x zoveel mensen
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
464
526
fijn dat ze op de laatste dag nog tijd vinden om te soundchecken. Heb ik wat meer tijd voor mijn koffie voordat ik naar de Gorgans ga
Als de stroom er af ligt op deel van het terrein moet je wat. Al blij dat ze wel gewoon de set lieten afmaken ipv inkorten.
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
464
526
Op Lowlands zijn dan ook wel 26x zoveel mensen
Maar er passen er nog steeds max 5 twgelijk om me heen en dan is het op LL toch meer prijs schieten. Of het bospad compenseert waardoor mensen onbedoeld recht lopen. Gevoel is hier voor mij in elk geval stuk relaxter.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.586
4.687
Ook een dagje Misty Fields gedaan vandaag, in feite voor Another Sky en omdat ik vandaag niks te doen had. Fijn festival hoor, inderdaad wat pratende bezoekers uit de buurt, maar weinig last van. Hoorsees was ondanks de lange pauze wegens stroomuitval erg goed, daar wil ik meer van zien. Verder viel het muzikaal allemaal wel mee, maar stak er weinig bovenuit. BLUAI was goed, The Grogans ook erg leuk!
 

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
348
491
Het was weer leuk in de Peel maar ik weet niet of ik volgend jaar terug kom;

Duidelijke minpunt voor mij was de hoeveel (variaties op) post-punk dit jaar geboekt waren. Op de zaterdag pakte bijvoorbeeld Deeper en Warmduscher mij totaal niet. Deze bands klinken niet precies hetzelfde maar ik was de kronkelige gitaarjes/post-punk akkoordjes een beetje (erg) beu op de vorige dag al een beetje. Hierdoor ook een stuk Warmdurscher maar gekeken, ADULT DVD geskipt en mijn tijd gaan volmaken bij de altijd gezellige vinyl bus. Misschien de reden waarom Zeitgeist mij zoveel meer interesseert dan iets als Loose Ends. Je kan veel interessanter en diverse boeken zelf in het 'post-punk' veld wat Misty Fields genoeg laat zien maar jammer genoeg net te weinig om mij niet licht te gaan irriteren.

Ik ben een zure man op dit punt maar wat meer variatie (weer) in de line-up volgend jaar zal het toch wat aangenamer muzikaal voor mij maken. Ondanks alles is 100 euro voor drie dagen heb ik eigenlijk niks om te klagen met de line-up die hier stond.

Het geluid is wat wisselvallig wat echt meer kwam door mensen dan de apparatuur. Sommige bands klonken super hoe kleine ze ook waren, kwam je 2 uur later terug was het geluid voor een kwart van de set erg matig en ineens was het opgelost. Ik snap dat geluid goed krijgen voor (vooral) buiten podia moeilijk is maar hier mag echt wel naar gekeken worden. in 2016 en 2018 was het geluid vaker nog een stukje brakker maar met de groei van de laatste jaren had ik gehoopt dat het toch wat beter was.

Er waren ook veel bands met best ingewikkelde set-ups tussen plug-and-go gitaar bandjes wat denk hierin ook wel echt een rol heeft gespeeld. Bij het grootste gedeelte van de shows was het goed genoeg maar er zit wel echt verbetering nog steeds in. Lijkt ook een stage management ding wat verschillende soundchecks waren erg laat of liepen soms uit. Beetje jammer, zit flinke verbetering in.

Sfeer tjah, ik wist een beetje wat te verwachten. Er zijn veel locals, voor het grootste gedeelte prima, en ik ken een hoopje mensen die er waren wat mee hielp. Het was vaak zoeken na een plekje waar het wat rustiger was zonder Brabants gelul om mij heen maar met de oordoppen in lukte mij dat vaak wel. Dit is echt bij alle buiten festivals nu het geval jammer genoeg met wat specifieke uitzonderingen. Het valt wel op inderdaad dat het vooral het oudere publiek nogal ervan is om eindeloos door concerten heen te praten alsof het een dorpsfeest is (wat het vooral op de zondag natuurlijk een beetje is). Omdat het allemaal wat kleiner is dan meeste festivals met bands als dit valt het meer op/is het meer irritant maar dit soort publiek is er jammer genoeg ook vaker op een festivals als BKS.

Vond het schema waar bands geen overlap of 5-15(in het ergste geval) minuten overlap hadden erg fijn. Je krijgt hierdoor niet (complete) clashes en je kan tijdens het laatste nummer of er net voor op tijd doorlopen naar het volgende band als je daar wat meer zin in hebt zonder dat je veel mist. Vaak waren ze dan net begonnen of net klaar met soundchecken. Of je mist de eerst 2 nummers van een set wat ik in meeste gevallen een prima oplossing was dan bands gelijk te programmeren. De zondag had de stroom storming en een hoop geschuif, ook al had ik dit pas laat door, wat uiteindelijk best rap en netjes is opgelost ook met de concerten zelf.

Beste shows in mijn ogen:
-Meatbodies
-Crack Cloud
-Nation of Language
-Yard:
-Libary Card
-Tapir!
-Getdown Services
-Nusantara Beat
-Julianna Riolino
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dutchman

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
202
488
Praters heb je inderdaad op elk festival, maar terwijl ik er toch best wat heb gehad deze zomer viel die dorpsfeestsfeer me hier ontzettend op. AFF is qua grootte en programmering denk ik vergelijkbaar, en gratis nota bene, maar dat voelde toch als een totaal ander soort festival.

Maargoed, uiteindelijk is het ook gewoon een combinatie van perceptie en mazzel natuurlijk. Als je bij je favoriete acts toevallig net een paar keer pech hebt met de mensen om je heen loop je de rest van de dag met een hele andere bril rond. En ook niet onbelangrijk: iedereen vriendelijk, vrolijk en gezellig. Dat is ook wel eens anders.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.020
1.014
En het zit er al weer op. Toch weer goed geamuseerd.
Beste concerten:
Warmduscher
Big special
Cvc
Nation of language
Pigs (7x)

Ik heb eigenlijk weinig last gehad van pratende/zatte mensen op het festival. Iedereen was gewoon terug enorm goed gezind. Vrijwilligers top.

Hulde aan: wc-ploeg, zelden een vuil toilet gehad.

Verbeterpunt: Zoals de voorbije jaren, de douches moeten gewoon beter. Tweemaal echt enorm koud water gehad.

Waarom?punt: de muntjes die terug zijn. Alleen voor drank en voor eten is het toch nog met kaart. Schaf die munten gewoon terug af (gaat helaas niet gebeuren).

Festileakspunt: Dankuwel voor de jagermeister aan de man die hier meeleest/meeschrijft op festileaks. Enigste naam van uw campingvrienden (die ik heb onthouden) was Patrick😅

Suggestiepunt voor volgend jaar: de vinylbus langer laten spelen😁

Tot volgend jaar!
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
683
801
Heb ook weer een ontzettend mooi weekend gehad.
Gelukkig ook niet veel last gehad van pratende mensen, miss heb ik me er meer voor af kunnen sluiten of stond ik steeds op een goede plek 😅
Leuke spontane gesprekken gehad met onbekenden tijdens rustmomenten in het bos/tijdens het eten en zelfs een forumlid ontmoet!
Qua bands erg genoten van oa Girl and Girl, Nation of Language, Meatbodies, Meule, Deeper, Crogans en Big Special.

Heb het festivalseizoen toch weer fantastistich kunnen afsluiten: prima weer, goede sfeer met vrolijke en gezellige mensen en toch ook wat (voor mij) nieuwe leuke bands ontdekt.

Hopelijk gaat het niet groter worden, komt er een aparte doorgang voor (warmere) douches als het terrein open is en de vinylbus mag idd wel langer doorgaan!

Volgend jaar waarschijnlijk gewoon weer aanwezig, ik heb iig nog munten over 😉
 

Patje

Playlistbediener
9 sep 2024
5
8
Er ging iets mis met m’n eerste bijdrage hier😅, enfin:

Ik kijk terug op een fijne editie van MF! Het terrein lag er weer erg sfeervol bij en dat het weer ook een flink stuk meewerkte zorgde voor prachtige plaatjes en een enorme vakantievibe. Het aanbod aan eten en drinken was prima, en (voor mij) gevarieerd genoeg. De korte afstanden tussen de podia en de indeling van het blokkenschema voorkomen vervelende clashes. In 2 minuten wandel je van “de Mist” naar “het Veld”. Die kleinschaligheid is een enorme plus en draagt ook bij aan de gemoedelijke sfeer. Van praters heb ik persoonlijk weinig last gehad: ik was meestal dan ook helemaal vooraan (of in de moshpit) te vinden.

De line-up was dit jaar (weer) dik in orde en de vrijdagavond was ijzersterk met Meatbodies als absolute winnaar voor mij.
Wel een dikke pech dat uitgerekend de band waar ik het meest naar uitkeek (Another Sky) op het laatste moment uitviel: ik hoop heel erg op een herkansing volgend jaar!
Mijn favoriete optredens (in random order):

Nation of Language
Crack Cloud
Meatbodies (!!)
Library Card
Caïro Jag
Meule
Big Special (!)
Pigs x7

Enne: graag gedaan Koekroeck!! Volgend jaar gaan ook hier de trail/hardloopschoenen mee
 
Laatst bewerkt:

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
348
491
Oor is fan maar denkt ook dat Haarlem en Rotterdam in Friesland liggen.

 
  • Leuk
Waarderingen: wil

wil

Randprogramma
20 jan 2015
110
100
Leuke recensie van OOR met de afsluitende T-Shirts namen.

Het zit er weer op en totaal versleten weer aan het bijkomen met veel slapen en koffie in de stilte. Geweldige drie dagen gehad met mijn beste vrienden en bekenden van de vorige edities. Genoten van de aankleding, het eten, de camping en de muziek.

Zoals gebruikelijk lopen we bijna alles af met zoeken naar het goede eetmoment. In willekeurige volgorde enorm genoten van
Yard
Getdown Services
The 113
Water from your eyes
Enola
Adult TV
Winnaar was voor mij
The Big Special

Zaterdag start de VVK. Zonder enige twijfel … wij gaon

Voor al diegene die zich stoorden aan de 50 plussende kletsende, drinkende Brabanders…. Wij zijn een vriendenclub die aan al die voorwaarden voldoen. Noemen wij gezelligheid en afgaande op al het volk dat s’nachts bij onze tent aan kwam waaien vonden dat er meer.

Excuses voor de (beperkte) overlast. Houdoe en bedankt
 

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
348
491
Voor al diegene die zich stoorden aan de 50 plussende kletsende, drinkende Brabanders…. Wij zijn een vriendenclub die aan al die voorwaarden voldoen. Noemen wij gezelligheid en afgaande op al het volk dat s’nachts bij onze tent aan kwam waaien vonden dat er meer.

Excuses voor de (beperkte) overlast. Houdoe en bedankt
Ik val dan ook in die laatste 2 categorieën en ik merk ook gewoon dat ik weinig op (echte) buiten festivals meer ben(enigste zover dit jaar was een dag bospop). Bij veel shows had ik geen last van praters maar dan vallen degene waar het wel voorkomt erg op zeker op een festival. Kwestie van 1+1, ik moet weer wat wennen aan dit soort buiten festivals en/of ze zijn gewoon niet echt mijn ding weer. Bij de vorige edities heb ik er niet aan geërgerd dus het is vooral dingetje 1 denk
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.167
3.084
Oor is fan maar denkt ook dat Haarlem en Rotterdam in Friesland liggen.

En hebben blijkbaar alle King Gizzard t-shirts gemist. Vond het opvallend hoe ik die het hele weekend met afstand het vaakste tegen kwam.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMWK

Gebruikers die dit onderwerp bekijken