Rock Werchter 2025

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
403
220
Ry x stevent met die extra show toch ook af op hoge KluB C spot.
Zag vandaag een aankondiging van Ry x in de Roma op 18maart 2025, echter verkoop pas op 17 september open. Ik neem aan dat je het hebt over de twee uitverkochte shows in den Ancienne Belgique net voor die datum.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.168
3.085
Er zit geen reactie tussenin bij Radiohead, ofwel vond men het magisch, ofwel helemaal niks aan.
Die avond is ook gekend voor het feit dat het feest op de hive nog nooit zo vroeg zo hevig op gang was gekomen.
Is voor mijn gevoel wel vaker met dit soort acts. Lcd Soundsystem is ook zon voorbeeld.
 

c7!

Campingartiest
7 dec 2022
90
132
Deze avond ga ik naar king Hannah in de ab club. Zijn zij een kanshebber voor Werchter of nog te klein?
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.021
1.015
Yes, de grootste Belgische muziekartiest aller tijden, is terug! Onderstaand artikel bevestigt de comeback/le retour de Stromae met een nieuw nummer.
Kan niet wachten om dit nummer te horen. Blij dat hij terug muziek aan het maken is. En wat betreft live optredens zullen we wel zien. De Beatles hebben ook om andere redenen geen vermoeiende live optredens meer gedaan (laatste live concert in augustus 1966) en zich geconcentreerd op studiomuziek. Dit was hun meest vruchtbare muzikale periode met oa Revolver, Sergeant Peppers Lonely Hearts Club Band en the White Album.


*Na Will Tura.
 
  • Haha
Waarderingen: koolket

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
461
443
Er zit geen reactie tussenin bij Radiohead, ofwel vond men het magisch, ofwel helemaal niks aan.
Die avond is ook gekend voor het feit dat het feest op de hive nog nooit zo vroeg zo hevig op gang was gekomen.
Precies dit. Heb dat ook al eens eerder gereageerd.
Het lijkt enkel voor (zelfbenoemde) fijnproevers te zijn. Er zit zo'n enorm dikgedrukte stempel op dat het magisch is, perfect en noem maar op. Maar dat maakt de tegenpool ook meteen groot. (een beetje een Jazz vergelijking, dat pakt mij ook zelden tot nooooooooit, en anderen zweren erbij)

Ik luister er al meer dan 20 jaar graag naar, maar ook voor mij geldt;
Idioteque zet ik soms knijterhard aan, en de volgende dag kan ik het niet hebben. Street Spirit vind ik een van de mooiste nummers ooit gemaakt, maar andere nummers vind ik dan weer veel minder.

Het is het een of het ander. Radiohead zal van verschillende juryleden een 2 en een 10 krijgen, maar nooit een 5-6-7. Er zijn weinig kwaliteitsbands waar dit zo verschillend is lijkt het.

Zo ook het laatste optreden op Werchter, ik weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden. Maar dat komt vooral omdat ze Street Spirit niet deden haha.....
 
  • Leuk
Waarderingen: SvenH23

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
461
443
Misschien vloeken in de kerk. Maar Die Antwoord heeft een najaar-winter tour lopen.
De zoveelste band met een duister verleden/leven. Maar ze krijgen gewoon hun plek in de AFAS en Vorst.

In de Barn/KlubC werkt zoiets altijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dansplaat en koolket

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
202
24
Precies dit. Heb dat ook al eens eerder gereageerd.
Het lijkt enkel voor (zelfbenoemde) fijnproevers te zijn. Er zit zo'n enorm dikgedrukte stempel op dat het magisch is, perfect en noem maar op. Maar dat maakt de tegenpool ook meteen groot. (een beetje een Jazz vergelijking, dat pakt mij ook zelden tot nooooooooit, en anderen zweren erbij)

Ik luister er al meer dan 20 jaar graag naar, maar ook voor mij geldt;
Idioteque zet ik soms knijterhard aan, en de volgende dag kan ik het niet hebben. Street Spirit vind ik een van de mooiste nummers ooit gemaakt, maar andere nummers vind ik dan weer veel minder.

Het is het een of het ander. Radiohead zal van verschillende juryleden een 2 en een 10 krijgen, maar nooit een 5-6-7. Er zijn weinig kwaliteitsbands waar dit zo verschillend is lijkt het.

Zo ook het laatste optreden op Werchter, ik weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden. Maar dat komt vooral omdat ze Street Spirit niet deden haha.....
Snap ik wel.
Ik heb ze 3x gezien, Pukkelpop 2006, RW 2008 en RW 2017, waarvan RW 2008 met voorsprong het meest magisch was.
Die "In Rainbows"-tour, aangevuld met verschillende best of-nummers, en dan in combinatie met Sigur Ros ervoor. Heerlijk was dat.

2017 vond ik zelf ook goed, maar mijn gezelschap vond het toen ook saai, maar dat vonden ze op voorhand al. :)
Voor mij liefst eerst een herkansing op The Smile, en dan gaarne nog eens Radiohead-tour!
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.406
6.102
Misschien vloeken in de kerk. Maar Die Antwoord heeft een najaar-winter tour lopen.
De zoveelste band met een duister verleden/leven. Maar ze krijgen gewoon hun plek in de AFAS en Vorst.

In de Barn/KlubC werkt zoiets altijd.
Maar niet meer verbonden aan Live Nation...
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
430
200
Hebben ze ook wat nieuws te brengen?
Nieuwe muziek? Dan heb ik dat compleet gemist
.
Ongeacht dat; 3xgezien meen ik. In het voorprogramma Muse een keer en op Werchter, plus... weet het even niet meer.
Ze bevallen mij goed!
Een voorbeeld van een band die in the UK hoge posities inneemt maar hier nooit echt doorbreekt lijkt het.

Sowieso beuken als ze komen. Zweterige Barn of een 6uurtje Main denk ik
Doen dit najaar hun drie eerste albums integraal tijdens wat exclusieve UK shows. Bij de aankondiging van die shows gaven ze al aan dat ze in 2025 gaan touren met een nieuw album. Zal volgend voorjaar verschijnen, begreep ik.
 
Laatst bewerkt:
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: Pommer en ChrisV

SvenH23

Randprogramma
17 dec 2021
100
67
Nick Cave is tourt in april en mei in Noord-Amerika. Ruimte om juni/juli en augustus naar Europa te komen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken