Graspop Metal Meeting 2024

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.811
2.443
Nog een top 5 om het nagenieten van gisteren af te maken
  1. Avantasia
  2. POD
  3. Pendulum
  4. Tarja
  5. Graveyard
Svartsot en Khemmis verdienen ook nog een shout out!

Op naar Fleddy. Zie jullie in de pit (en modder?)
Mooi om Graveyard in je top 5 te zien passeren. Een band die ik nu toch al zo'n 12 jaar volg, zelf nog nooit live gezien heb en ook weinig genoemd heb zien worden de voorbije weken hier.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.078
8.198
Besluit om Graspop te verlaten
...
Ik wens een ieder die wel zo dapper is om het hele weekend te blijven heel veel succes toe! Getuige de verslagen van onder andere Electric Callboy zojuist gaat dat alvast heel goed lukken. Keep your horns up! 🤘🤘

Ben tussendoor nog aan het bijlezen, dus misschien is het al gevraagd en beantwoord, maar hopelijk houd dit je niet tegen om volgend jaar gewoon weer een combiticket te halen als de lineup je aanspreekt!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.469
8.103
Ben tussendoor nog aan het bijlezen, dus misschien is het al gevraagd en beantwoord, maar hopelijk houd dit je niet tegen om volgend jaar gewoon weer een combiticket te halen als de lineup je aanspreekt!
Natuurlijk niet, de organisatie zorgt wel gewoon dat het niet regent volgende editie.

Nu ze weten dat de Desselse boeren met hun drones voor deze regen zorgen, moeten ze alleen nog maar met ze in gesprek gaan om het probleem aan te pakken.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.662
3.385
Ben tussendoor nog aan het bijlezen, dus misschien is het al gevraagd en beantwoord, maar hopelijk houd dit je niet tegen om volgend jaar gewoon weer een combiticket te halen als de lineup je aanspreekt!
Het kamperen laat ik wel even voor wat het is ;-) Maar de kans is aanwezig dat ik gewoon 1 dag uitzoek, voornamelijk door de fysieke gesteldheid en ook wel mentaal. Ik merk dat het me best zwaar valt zo'n hele dag (van 12 tot 01 was ik er donderdag) tussen tienduizenden mensen lopen en nooit even de kans hebben om in een prikkelarmere omgeving te zijn.

Maar we gaan het vanzelf zien! Met een line-up van bijvoorbeeld deze headliners ben ik vast wel weer een heel weekend te vinden:
- Slipknot (zo goed als zeker)
- Iron Maiden / Volbeat (lijkt me als huisbands ook wel een zekerheidje en hopelijk weer in een duo-constructie aangezien Iron Maiden toch al van 21-23 zal willen spelen)
- Gojira (verdienen de status wel vind ik)
- Parkway Drive (ook zij verdienen de status al heb ik ze nog nooit kunnen/willen zien om uiteenlopende redenen)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.326
9.051
Niet echt realistisch, denk ik. Maar de DJ set van Pendulum zou ook geweldig werken als nachtelijke act in de Dome. Tenminste, als zij nog steeds zoals 16 jaar terug allerlei metal nrs verwerken in hun set.

Pendulum is wat dat betreft ook wel vrij uniek in zijn soort. Je hebt er een paar die dance met gitaren, drums en dus ook vette riffs brengen. Beetje crossover dus. Die zijn wat mij betreft dan ook van harte welkom op Graspop. Meer dan zelfs! Maar gaat zeker niet betekenen dat we over een paar jaar Armin van Buuren of Calvin Harris de main op Graspop af zien sluiten, natuurlijk.
Maar ik zeg maar iets, Justice, moet dat dan kunnen? Ook dat is een naam die gitaarfans wel aanspreekt, ook wel wat rockinvloeden heeft (naast natuurlijk ook veel disco) en heel hard kan gaan. Maar goed, waar trek je de grens he. Een Aphex Twin klinkt zo agressief en hard als menig metalband maar dat past natuurlijk totaal niet qua doelgroep.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.454
11.419
Maar ik zeg maar iets, Justice, moet dat dan kunnen? Ook dat is een naam die gitaarfans wel aanspreekt, ook wel wat rockinvloeden heeft (naast natuurlijk ook veel disco) en heel hard kan gaan. Maar goed, waar trek je de grens he. Een Aphex Twin klinkt zo agressief en hard als menig metalband maar dat past natuurlijk totaal niet qua doelgroep.
Mwa gevoelsmatig is dat wel echt teveel dance. Ik zou het geen match vinden. Dingen als een Black Sun Empire wel. Maar ik denk dat alleen Pendulum en Prodigy het formaat hebben op de main te kunnen afsluiten. De rest is wel op zijn plek in de tenten
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken