Graspop Metal Meeting 2024

Iniquitous

Playlistbediener
22 jun 2024
10
28
Hallo iedereen, ik volg het forum al een tijdje maar nu kriebelt het toch om ook wat neer te pennen. Dankzij de mensen hier ook al veel nieuwe muziek ontdekt die z'n weg naar mijn playlists heeft gevonden, waarvoor dank. Bij deze een poging 'to return the favor'.

Ik lees veel lyrische reacties over Pendulum, wat ik perfect kan begrijpen. Vroeger ettelijke keren gezien, zowel live als DJ set, toen Drum & Bass zowat op z'n hoogtepunt was in onze contreien (2005 - 2012) en was qua ervaring telkens in lijn met wat jullie hier omschrijven. Ben dan ook blij te horen dat ze goed onthaald zijn op een metalfestival bij uitstek. Ook leuk is dat de interesse voor artiesten die elektronische muziek en metal mixen zo te zien bij velen van jullie toch is aangewakkerd. Iets wat in mijn ogen daarom niet zou misstaan op een gelijkaardige plek op de affiche is "Dance With The Dead". Valt te vergelijken met Carpenter Brut qua geluid (maar vind het persoonlijk wel beter), maar het wordt live eerder gebracht zoals Pendulum met gitaar, synth en drums. Beste punt om te starten, het album "The Shape":


Electric Callboy kan hier, volgens mij evenzeer terecht, ook op veel bijval rekenen. In mijn ogen hebben deze jongens wél voor een stuk de mosterd gehaald -waarmee ik niet wil afdoen aan hun eigen muziek- bij een andere Duitse band, "We Butter The Bread With Butter". Electric Callboy heeft ook een versie opgenomen met hen van "Hypa Hypa" die ik persoonlijk leuker vind dan het origineel. Qua nummers om te starten raad ik aan "Ich mach was mit Medien", "N!CE", "Hypa Hypa (met Electric Callboy dus)" en "20 km/h":


Ten slotte is er HEALTH, hoewel dat misschien minder dansbaar is en misschien niet voor iedereen, toch ook een mooi voorbeeld in mijn ogen van deze mix tussen stijlen. Zelf heb ik ze donderdag kunnen zien op Graspop, in een maar half gevulde Metal Dome. Desondanks, voor mij na Tool misschien wel het beste van de dag. Echter zoals forumlid Xydroh hier daarnet aanhaalde, was voor mij de kwaliteit van alle optredens dat ik gezien heb die dag heel hoog en is het moeilijk om favorieten te kiezen. Enkel maar een dagticket, hoewel ik nog even getwijfeld heb om voor vandaag ook nog een ticket te proberen bemachtigen, dus nu volg ik een beetje hier en op de livestreams.

Bands die ik donderdag (deels) gezien heb: Alien Weaponry, STAKE, HEALTH, Kerry King (omwille wegvallen Hanabie), BabyMetal, Ne Obliviscaris, Crosses, Megadeth, All Them Witches, Polyphia, Tool. Eigenlijk dus alles super, behalve BabyMetal (zang met momenten té vals, hoewel ik hier normaal niet zo kritisch in ben, maar ik vermoed in combinatie met de schelle, hoge stemmetjes) en ook Crosses vond ik minder (hoewel aanvankelijk leuk, was het me op de duur teveel van hetzelfde).

Aan zij die er nog zitten, geniet nog van de rest van het weekend 🤘
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.663
3.387
Het is dat INK zo op Main north start. Anders was ik echt direct weg geweest bij Steel Panther. Plaats vervangende schaamte voor die gasten.
Daarom heb ik ook een boycot ingevoerd voor mezelf als Steel Panther optreedt. Zelfs met helemaal 0 alternatief zoals nu zou ik er zover mogelijk weg van zijn gebleven. Op zich is dat goed gelukt nu ik thuis zit met m'n weekendkaart 🤣
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.816
2.448
Wow wow wow Vola. Eenmaal eerder een sterke show op Alcatraz gezien maar dit topte alles. Wat ontzettend goed. Modderdikke sound live. Soms klein en ontroerend om vervolgens om te slaan naar een riff waar je je nek op breekt. Definitief in mijn lijstje favo prog bands.

En ook een plek in de top 3 van dit weekend. Wat was het vet.

En een voorrecht dat je daarna 45 minuten staat na te praten met 15 man van het forum. Hele fijne club mensen hebben we hier bij elkaar!
Je krijgt wat je verdient. Ben nog nooit op Graspop geweest, maar vind het elk jaar wel leuk om hier in het topic de voorpret en de verslagen mee te lezen.
Dit jaar was het op het gebied van voorpret natuurlijk allemaal iets minder met alle regen, modder, parkeerellende en gesloten campings.
Maar ik lees echt met plezier naar je verslagen en hoe je op een positieve manier eigenlijk dit weekend tussen alle ellende door weet te fietsen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.089
8.208
Ben wel blijven luisteren en was van plan als Falling Awake of een Nightwish nummer waarmee ik opgegroeid ben er tussen zat, ik zou rechtspringen. Dat was helaas niet het geval.

Ever Dream is wel voorbij gekomen, weet niet of dat telde als eentje waar je mee opgegroeid bent? :LOL:
 
  • Haha
Waarderingen: MetalLimbo

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.663
3.387
Exact dit. Zelden mezelf als homoseksueel persoon zo oncomfortabel gevoeld. Maakte de cancel van Frog Leap dubbel zo zuur
Ik wist dat ze vrouwonvriendelijk zijn, maar niet dat ze ook homoseksuele personen lastig vallen... Wat een vreselijke band is het toch ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken