Pinkpop 2024

BeWario

Randprogramma
27 jun 2023
147
142
Zo zwart wit denkt niet iedereen hier volgens mij. Je mag best 3 tot 4 fotos nemen en 1 tot 2 filmpjes van 1 minuut ofzo (dit is niet echt een richtlijn maar een voorbeeld). Maar als iemand voor je, het hele optreden gaat filmen is wel irritant ja.

Kleedje meenemen is geen probleem, heb ik zelf ook zeker gedaan die vrijdag. Maar het feit dat de hele dag op 1 plek kan staan, geeft wel gewoon doorstroom moeilijkheden.


En zou zijn wel meer kritische punten die niet zo zwart wit zijn, maar best benoemd mogen worden. Pinkpop was weer heerlijk maar was alles perfect? Natuurlijk niet zal het nooit worden. Altijd kijken naar wat beter zou kunnen en verder vooral het genieten koesteren en wel zeker genoemen. Het hoeft zeker niet allemaal alleen maar negatieve.
Het zijn vooral dit soort dingen waar ik op doelde in mijn post die geciteerd werd. Dat het lijkt alsof de huidige sfeer meer is van "ik doe waar ik zin in heb en de rest heeft er maar mee te dealen", zoals bijvoorbeeld een heel optreden filmen, boos worden op andere mensen omdat ze staan te springen naast je (in het voorvak), dwars over kleedjes lopen waar mensen op zitten, in de loop op het asfalt naast de North stage gaan zitten, etc. Vond ik dit jaar op de zaterdag en zondag meer aanwezig dan eerdere edities (vrijdag was t natuurlijk gewoon mega rustig dus was dit geen probleem)
 
  • Leuk
Waarderingen: fortress_muziek

clairo

Playlistbediener
11 mrt 2019
5
8
Nee hoor absoluut niet. Er zijn genoeg mannen die nadat ze op hun hand gezeten hebben de nagels lakken en een armbandje om doen.
itzy-yuna.gif
 

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
184
156
dat zeg ik altijd.... dat opschroeven van 60.000 naar 70.000 is killing!
het veld gedeelte is te vol voor 70.000, laat staan de beoogde ooit 80.000.

(maar, niet doorvertellen he, het ligt ook aan waar je op het festivalterrein gaat staan)
Inderdaad, zeur niet snel. Maar merkte dat ik me op de zondag gewoon echt vaak geïrriteerd heb aan die pleuris drukte, je komt gewoon niet meer fatsoenlijk over het terrein heen. Vrijdag en zaterdag was heerlijk..
 

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
184
156
Het zijn vooral dit soort dingen waar ik op doelde in mijn post die geciteerd werd. Dat het lijkt alsof de huidige sfeer meer is van "ik doe waar ik zin in heb en de rest heeft er maar mee te dealen", zoals bijvoorbeeld een heel optreden filmen, boos worden op andere mensen omdat ze staan te springen naast je (in het voorvak), dwars over kleedjes lopen waar mensen op zitten, in de loop op het asfalt naast de North stage gaan zitten, etc. Vond ik dit jaar op de zaterdag en zondag meer aanwezig dan eerdere edities (vrijdag was t natuurlijk gewoon mega rustig dus was dit geen probleem)
Het filmen wordt steeds meer een dingetje, snap best dat je een of twee nummertjes misschien wilt filmen. Maar mensen die een heel optreden staan te filmen, dan vraag ik me echt af wat je daar doet. Daarnaast is het qua zicht ook gewoon storend voor andere mensen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
jammer dit, Corton is een held, als het op Pinkpop aankomt imo... en zeker met 2014 met kop en schouders er boven uit, mooi dat hij zelf aangeeft hoe hij het beleefd heeft en mag hij zeker trots op zichzelf zijn.

Ik zie hem daarnaast ook als de man die ooit filmjes op locatie maakte voor Serious Request, maar hij doet ook veel meer...
tijd om het stokje door te geven, maar voor mij zal Eric altijd de beste podium presentator van Pinkpop blijven (op Jan na dan he ;) )!
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.267
2.598
Mijn uitgebreide Pinkpop ervaring.

Pinkpop was dit jaar een bijzonder , verrassend weekend niet alleen op het gebied van weer maar ook op het gebied van muziek.

De vrijdag was leeg, drassig en heel erg nat. Toch blijven deze momenten je altijd bij. De opklaringen in de lucht en de regenboog die verschijnt gedurende Keane (terwijl ik half onderkoeld was) zijn de momenten die je toch bij blijven.

De zondag was naar mijn idee veel en veels te druk. Een uitverkochte Pinkpop dag is helaas afzien. Nu heb ik wel mijn tips an sluiproutes maar voor mensen die voor het eerst naar Pinkpop gaan is het dan toch afzien.

Verder ben ik blij met mijn “gewaagde” keuzes om niet voor de algemene pop acts te gaan. Ik vond Pendulum, Greta van Fleet, Yungblud , The Ks , Keane , The Interrupters , Limp Bizkit en Hozier stuk voor stuk top acts.

Grootste tegenvaller dit weekend: Loreen

Grootste verwachting maar leverde het minste : Avril Lavigne

beste act per dag:
Vrijdag : Keane
Zaterdag : Nothing But Thieves
Zondag : Sam Smith

L


Nieuw ontdekt bandje : The Ks
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
647
715
Een kort verslagje van mijn pinkpopzondag:
We (m'n dochter en ik) waren al voor 12-en, lekker over het terrein gelopen en bij de tentstage in de schaduw ons eerste Pinkpopbiertje genuttigd met op de achtergrond Sea Girls, klonk als leuke achtergrondmuziek.
Een stukje van Meute en Loreen meegepikt en toen naar Dool, was niet m'n dochters ding dus naar de markt bij stage 4 gelopen waar the K's bezigwaren. In het 'museum' ff lekker gezeten.
The Interrupters zijn ons goed bevallen.
Richting skydeck gelopen en m'n dochter de tip gegeven dat deze kant de perfecte locatie is om de mainstage te zien. (Sorry 😊) Daar hebben we dan ook de rest van de dag doorgebracht met m'n zus en partner.
Hozier heeft me positief verrast, Sam Smith klonk en zag er prima uit maar het is niet mijn muzieksmaak. (Had geen zin om weer naar de tent te lopen voor Jane's addiction, maar volgens mij heb ik niet veel gemist).
Ed Sheeran vond ik top! Wat een verschil met 2014.

Heb me erg goed vermaakt, leuke (nieuwe) dingen gezien, het was druk en ook ik vind 70000 man te veel. Ik weet niet of ik daarom nog jaarlijks op Pinkpop te vinden zal zijn. Moest ook wel wennen aan de nieuwe indeling en ik mis de oude Kalm aan Laan.

Voor het eerst met het ov gekomen vanuit Maastricht, dit was ook goed geregeld. Op de heenweg de pendelbus genomen en op de terugweg waren er extra lange treinen ingezet en de drukte werd goed gereguleerd.

Mijn top 3 van zondag:
1. Ed Sheeran
2. Hozier
3. The Interrupters
 

EastRocks

Campingartiest
3 nov 2015
63
52
Pinkpop 2024 mijn bescheiden input.
Om maar met de deur in huis te vallen, ik vond het een teleurstellende editie op allerlei vlakken en ik vermoed dat dit mijn laatste Pinkpop is geweest na 10 edities te hebben bijgewoond.

Allereerst(en belangrijkste de muziek)
De headliners waren allemaal stuk voor stuk niet wat ik zou willen zien op Pinkpop. Maneskin kon duidelijk geen 2 uur durende show neerzetten die boeit, twee jaar geleden waren ze eenverrassing met een dijk van een show van een uur, maar deze headlinerpositie kunnen ze nog niet aan.` Royal Blood had die positie nog beter kunnen pakken met een dynamische rockset vol met bekende nummers. Calvin Harris programmeren als headliner is gewoon een blunder. Ten eerste is deze DJ absoluut niet grensverleggend maar draait hij eigenlijk zijn hitjes zoals je ze in elke club kunt horen in het weekend, ook de show er omheen was heel matig. Ten tweede en hulde daarvoor liet Nothing but Thieves zien dat zij absoluut op die plek hadden moeten staan, de grote winner vh weekend. Een blunder vd organisatie. Ed Sheeran werkte hard speelde al zijn hits alle mensen zongen lekker mee maar hij verzoop op het podium, was te druk omdat hij geen band bij zich (wat hij wel heeft op andere shows) en was te druk met zijn loopstation. Je miste gewoon als afsluitere de interactie met een band die het publiek opzweept naar hoge hoogtes

Was er dan helemaal niet veel te beleven? jawel maar je moest heel goed zoeken.
Veel te veel obligate optredens van Anouk Keane Greta van Fleet ACDA en Limp Bizket (ondanks enthousiast veld) waren niet best
De verrassingen waren in de tent: Dool (fantastische set,) Interrupters bracht een positive vide, evenals Against the Current en John Coffey. en de Nederlandse inbreng van Douwe Bob Froukje en S10 van een heel goed niveau. Veelzeggend was dat tijdens de legendarische set van Jane 's Addiction de tent voor driekwart leeg was. Dat was Pinkpop nog niet zo recentelijk nooit gebeurd. maar het huisvrouwen en tienerpubliek had geen idee wie daar stonden. De 10 songfestival acts spreken boekdelen. Het feit dat heel veel bezoekers typische Pinkpop acts van vroeger compleet links lieten liggen het bewijs.

De bezuinigingen???
Had Pinkpbezuinigd op het Lidl pakketje vuurwerk dit jaar? wat armoedig. Geen toiletten in de rechterhoek naast noordpodium, wat een blunder als je weet dat er zondags 70000 mensen komen, zeer slecht. Eten was heel matig dit jaar kwaliteit holt achteruit. Ed Sheeran zonder band, was dat goedkoper, ik denk het wel als snelle oplossing na wegvallen headliner.

Logistiek blijft het een drama dat je allen via links bij de tent kunt komen en niet via rechts van noord stage, een simpel te bouwen steiger brug voor artiesten lost dat op. De drukt die nu opstaat is belachelijk en totaal onnodig.

Wel compliment voor de oplossing met platen en houtsnippers waardoor terrein prima toegankelijk bleef. Goed gedaan organisatie.

Als Pinkpop echt 70000 wil blijven trekken of nog meer moeten ze iets goeds tegenover. main act zetten zodat zeker 10000 of meer zich daar aan onttrekken.

Pinkpop is een supermarktmuziek festival geworden met veel instagrammed en tiktop acts die een publiek aantrekken die ze ook zo weer kwijt kunnen raken, tis allemaal vluchtig en voor je het weet is dit publiek weer vertrokken naar iets anders. Want PP is niet hip met een superrandprogramma als Lowlands bijv, PP heeft helemaal niets verder te bieden aan dit publiek.

Ik hoop dat de organisatie van Pinkpop de pop/dance whatever richting blijft omarmen en verder uitbouwen maar dan ook geen rock acts meer boekt, Geen Greta van Fleet na Loreen, Jane's Addiction zonder publiek bijna maar dringende menigte bij de stille jan.En dan hoop ik maar dat mojo een ander rock/gitarenfestival uit de mouw schudt anders wordt het Rock am ring/graspop/bospop voor mij

Beste acts
1 Nothing but thieves
2 Dool
3 Royal Blood
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.343
Pinkpop 2024 mijn bescheiden input.
Om maar met de deur in huis te vallen, ik vond het een teleurstellende editie op allerlei vlakken en ik vermoed dat dit mijn laatste Pinkpop is geweest na 10 edities te hebben bijgewoond.

Allereerst(en belangrijkste de muziek)
De headliners waren allemaal stuk voor stuk niet wat ik zou willen zien op Pinkpop. Maneskin kon duidelijk geen 2 uur durende show neerzetten die boeit, twee jaar geleden waren ze eenverrassing met een dijk van een show van een uur, maar deze headlinerpositie kunnen ze nog niet aan.` Royal Blood had die positie nog beter kunnen pakken met een dynamische rockset vol met bekende nummers. Calvin Harris programmeren als headliner is gewoon een blunder. Ten eerste is deze DJ absoluut niet grensverleggend maar draait hij eigenlijk zijn hitjes zoals je ze in elke club kunt horen in het weekend, ook de show er omheen was heel matig. Ten tweede en hulde daarvoor liet Nothing but Thieves zien dat zij absoluut op die plek hadden moeten staan, de grote winner vh weekend. Een blunder vd organisatie. Ed Sheeran werkte hard speelde al zijn hits alle mensen zongen lekker mee maar hij verzoop op het podium, was te druk omdat hij geen band bij zich (wat hij wel heeft op andere shows) en was te druk met zijn loopstation. Je miste gewoon als afsluitere de interactie met een band die het publiek opzweept naar hoge hoogtes

Was er dan helemaal niet veel te beleven? jawel maar je moest heel goed zoeken.
Veel te veel obligate optredens van Anouk Keane Greta van Fleet ACDA en Limp Bizket (ondanks enthousiast veld) waren niet best
De verrassingen waren in de tent: Dool (fantastische set,) Interrupters bracht een positive vide, evenals Against the Current en John Coffey. en de Nederlandse inbreng van Douwe Bob Froukje en S10 van een heel goed niveau. Veelzeggend was dat tijdens de legendarische set van Jane 's Addiction de tent voor driekwart leeg was. Dat was Pinkpop nog niet zo recentelijk nooit gebeurd. maar het huisvrouwen en tienerpubliek had geen idee wie daar stonden. De 10 songfestival acts spreken boekdelen. Het feit dat heel veel bezoekers typische Pinkpop acts van vroeger compleet links lieten liggen het bewijs.

De bezuinigingen???
Had Pinkpbezuinigd op het Lidl pakketje vuurwerk dit jaar? wat armoedig. Geen toiletten in de rechterhoek naast noordpodium, wat een blunder als je weet dat er zondags 70000 mensen komen, zeer slecht. Eten was heel matig dit jaar kwaliteit holt achteruit. Ed Sheeran zonder band, was dat goedkoper, ik denk het wel als snelle oplossing na wegvallen headliner.

Logistiek blijft het een drama dat je allen via links bij de tent kunt komen en niet via rechts van noord stage, een simpel te bouwen steiger brug voor artiesten lost dat op. De drukt die nu opstaat is belachelijk en totaal onnodig.

Wel compliment voor de oplossing met platen en houtsnippers waardoor terrein prima toegankelijk bleef. Goed gedaan organisatie.

Als Pinkpop echt 70000 wil blijven trekken of nog meer moeten ze iets goeds tegenover. main act zetten zodat zeker 10000 of meer zich daar aan onttrekken.

Pinkpop is een supermarktmuziek festival geworden met veel instagrammed en tiktop acts die een publiek aantrekken die ze ook zo weer kwijt kunnen raken, tis allemaal vluchtig en voor je het weet is dit publiek weer vertrokken naar iets anders. Want PP is niet hip met een superrandprogramma als Lowlands bijv, PP heeft helemaal niets verder te bieden aan dit publiek.

Ik hoop dat de organisatie van Pinkpop de pop/dance whatever richting blijft omarmen en verder uitbouwen maar dan ook geen rock acts meer boekt, Geen Greta van Fleet na Loreen, Jane's Addiction zonder publiek bijna maar dringende menigte bij de stille jan.En dan hoop ik maar dat mojo een ander rock/gitarenfestival uit de mouw schudt anders wordt het Rock am ring/graspop/bospop voor mij

Beste acts
1 Nothing but thieves
2 Dool
3 Royal Blood
Supermarktmuziek? Daar is Nothing But Thieves toch het schoolvoorbeeld van?
 
  • Thinking
Waarderingen: Mark's Kal

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
473
178
dat zeg ik altijd.... dat opschroeven van 60.000 naar 70.000 is killing!
het veld gedeelte is te vol voor 70.000, laat staan de beoogde ooit 80.000.

(maar, niet doorvertellen he, het ligt ook aan waar je op het festivalterrein gaat staan)
Zelf nooit echt een probleem mee..
Mits je doorgang goed maakt en de stages weer omdraait!
Bier halen nooit een probleem, eten ook geen probleem, enkel het van tent naar stage 4 gaan was ruk!!

Tips als je het mij vraagt

-Meer weekend tickets tegenover de dagtickets!
-tuinterras weg
-doorgang van tent naar stage 4
-3fm stage weer omdraaien
-hiermee ook beide doorgangen ipv de silent disco

Op deze manier denk ik dat je prima 70.000 bezoekers per dag kunt hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs Slisser

Gebruikers die dit onderwerp bekijken