Spotify

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Omdat we hier zó van statistieken houden.
Ik pik er ook nog steeds wekelijks een aantal nummers uit voor in m'n playlist. Werkt verrassend goed.
Ruim één miljard nummers beluisterd via Discover-playlists Spotify

De Discover Weekly-afspeellijsten van Spotify zijn zeer populair. Gebruikers hebben al ruim één miljard nummers geluisterd via de persoonlijke afspeellijsten.
Dat heeft de streamingdienst donderdag bekendgemaakt.

De Discover Weekly-functie werd tien weken geleden toegevoegd aan Spotify. Elke maandag krijgen gebruikers een nieuwe afspeellijst voorgeschoteld met dertig nummers die volgens de algoritmes van de dienst aansluiten op hun muzieksmaak.

Van de mensen die de playlist hebben geprobeerd slaat 71 procent minstens één nummer op in een eigen afspeellijst. Zes op de tien gebruikers luisteren naar minstens vijf nummers uit de Discover Weekly-lijst.

Om de afspeellijst samen te stellen gebruikt Spotify onder meer de technologie van het bedrijf The Echo's Nest, dat in 2014 werd overgenomen. De streamingdienst analyseert naar welke artiesten andere gebruikers met een vergelijkbare muzieksmaak luisteren, en stelt zo wekelijks een nieuwe lijst op.

Spotify heeft wereldwijd ruim 75 miljoen gebruikers, waaronder 20 miljoen betalende leden. Daarmee is het de grootste muziekstreamingdienst, voor concurrenten als Apple Music, Deezer en Rdio.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Werkt inderdaad heel goed, ik zet die discovery lijst ook elke week aan. Enige kritiek is dat die iets te lang is.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.708
Even terugkomend op ''found them first'' lijst:

o.a.:

Stromae, CHVRCHES, Major Lazer en op 1.. Milky Chance met 1% haha.

 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Nieuwe functie bij de artiestenpagina's op spotify. Naast overzicht en vergelijkbare artiesten staat nu info. Dit geeft informatie over hoe vaak en waar mensen er naar luisteren en hoe ze het meest ontdekt zijn.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Zoals we wel een beetje gewend zijn van Spotify komen ze weer met iets heel hips aan het einde van het jaar: https://yearinmusic.spotify.com
Weer lekker veel data te vinden over je luistergedrag. Al komt het niet helemaal overeen met wat last.fm zegt, daar komt bij mij vooral veel Tame Impala/Deerhunter/Thee Oh Sees voor en die missen dan weer in dit rijtje. Maar waarschijnlijk tellen ze de local files niet mee in hun berekeningen.

Mijn eerste track van dit jaar was Lemontrip - Cluster (Original Mix)
In totaal 60.000 minuten Spotify geluisterd. Of 993 uur. Of 41 dagen. Waarvan 1076 verschillende artiesten en 4759 verschillende tracks.

Top Artiesten: Ride (322), Beach House (232), Mikal Cronin (169), Radiohead (166), A Place To Bury Strangers (162)
Top Albums: Ride - Going Blank Again (195), Vessels - Dilate (121), The Afterveins - Showers (120), Rats on Rafts - Tape Hiss (96), DIIV - Oshin (96)
Top Tracks: Vessels - Attica (35), Ride - Leave Them All Behind (27), Will Butler - Take My Side (27), Ride - Paralysed (24), The Verve - Come On (22)

Meest afgespeeld tijdens de seizoenen
Winter: Death Cab for Cutie (121), Mikal Cronin (84), Menace Beach (83)
Lente: Ride (255), The Afterveins (118), My Morning Jacket (89)
Zomer: Radiohead (116), Beach House (52), The Libertines (52)
Herfst: Beach House (180), The Libertines (64), Radar Man From The Moon (57)
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Jeuj!

Jaar begonnen met Two Door Cinema Club - Next Year
In totaal 29.000 minuten geluisterd, waarvan 550 verschillende artiesten en 3031 tracks.

Top artiesten: Muse (413 streams), The Wombats (296), Intergalactic Lovers (238), Mister and Mississippi (180), Catfish and the Bottlemen (171)
Top albums: The Balcony - Catfish ATB (156), Little Heavy Burdens - Intergalactic Lovers (146), FIDLAR - FIDLAR (108), Phosphene - Taymir (94), Mess With Us - Compact Disk Dummies (91)
Top tracks: Black Mountain (Beautiful Love) - Arsenal (59), Emoticons - The Wombats (41), Dead Inside - Muse (36), The Reeling - Compact Disk Dummies (32), Cheap Beer - FIDLAR (31)

Meest afgespeeld tijdens de seizoenen
Winter: Muse (140), Crystal Fighters (113), The Wombats (98)
Lente: Muse (193), Intergalactic Lovers (182), The Wombats (135)
Zomer: Slaves (67), Muse (42), Of Monsters and Men (41)
Herfst: FIDLAR (55), Pauw (38), Muse (38)

 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Dennis1808 wrote:
Jaar begonnen met Two Door Cinema Club – Next Year

Is dit gewoon puur toeval of zocht je gewoon een toepasselijk nummer om het jaar te beginnen?


Stom toeval haha. Ben niet echt een persoon die overal toepasselijke liedjes voor moet hebben :p
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
5811 verschillende tracks geluisterd, 3570 meer dan vorig jaar.
1118 verschillende artiesten, 716 meer dan vorig jaar.
95.000 minuten, 1568 uur, 65 dagen, 122% meer dan vorig jaar. (wow)

Jaar begonnen met Neutron Star Collision van Muse.
Top 5 artiesten:
1. De Jeugd Van Tegenwoordig met 1105 streams.
2. Muse met 874 streams.
3. alt-J met 587 streams.
4. Ben Howard met 501 streams.
5. Arcade Fire met 411 streams.

Top 5 tracks:
1. Ben Howard - Conrad (64 streams)
2. Jack Garratt - Remnants (61 streams)
3. Damien Rice - The Blower's Daughter (47 streams)
4. alt-J - Left Hand Free (47 streams)
5. Ben Howard - She Treats Me Well (47 streams)

Top 5 albums:
1. alt-J - This Is All Yours (366 streams)
2. Ben Howard - I Forget Where We Were (363 streams)
3. Muse - Drones (238 streams)
4. Tame Impala - Currents (222 streams)
5. De Jeugd Van Tegenwoordig - De Machine (222 streams)

Seizoenen:
Winter - Jack White (129 streams), Ben Howard (99 streams), John Mayer (83 streams)
Lente - Jack Garratt (174 streams) Arcade Fire (164 streams) Nirvana (145 streams)
Zomer - De Jeugd Van Tegenwoordig (606 streams) Muse (438 streams) alt-J (348 streams)
Herfst - De Jeugd Van Tegenwoordig (338 streams) Muse (240 streams) Tame Impala (182 streams)

Volgens mij heb ik op de helft van de lente een premium abonnement genomen, ook wel duidelijk terug te zien. Echt héél veel muziek geluisterd en daar gaan we volgend jaar weer lekker overheen met iets minder Jeugd I guess.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Mijn stats dan ook nog ff droppen:

60.000 minuten geluisterd
1625 verschillende artiesten
5854 tracks 819 meer dan vorig jaar

Het jaar begonnen met Paolo Nutini - Iron Sky. Nou, die ben ik nog steeds niet zat.

top 5 artiesten:
1. Avenged Sevenfold (226, tja :D )
2. Blackberry Smoke (199)
3. Riverside (198)
4. Rival Sons (181)
5. Europe (173)

top 5 albums:
1. Holding All The Roses - Blackberry Smoke (177)
2. Love, Fear and the Time Machine - Riverside (173)
3. What a terrible world, what a beautiful world - The Decemberists (159)
4. Bon Iver - Bon Iver (128)
5. In Decay - Com Truise (111, die heb ik een keer 'snachts aan laten staan perongeluk. Wel een hele toffe track :D)

top 5 tracks:
1. Open - Com Truise (111, hebben we hem weer)
2. Cavalry Captain - The Decemberists (55)
3. Swirl - Westkust (51, verrassend :) )
4. I Would if I Could But I Can't - Dizzy Mizz Lizzy (42)
5. Riverman - Noel Gallaghers High Flying Birds (41)

winter: The Decemberists (90)
lente: Blackberry Smoke (122)
zomer: Avenged Sevenfold (89)
herfst: Riverside (190)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Tja, wat moeten we daar nou van zeggen Jesse.. Nee, eigenlijk valt het me nog redelijk mee.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Tja, wat moeten we daar nou van zeggen Jesse.. Nee, eigenlijk valt het me nog redelijk mee.

haha, Ik weet ook niet waar al die Avenged streams vandaan komen hoor :oops:
Maar de rest is redelijk te verklaren. Al hoor ik op die site wel steeds Final Countdown van Europe langskomen. Dat vind ik misschien wel het verschrikkelijkste nummer ooit. Het is maar goed dat hun laatste drie albums superstrak zijn :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Vanaf morgen is de catalogus van The Beatles op alle streamingdiensten te vinden.

Jeujj,
Alle artiesten moeten gewoon op alle streamingsdiensten staan. Hiermee is Spotify weer iets meer compleet.
Toch een mooie jaar geweest zo met AC/DC en Rammstein erbij als ik het me goed herinner.
 

RedHotter

Campingartiest
19 nov 2014
66
0
Mijn Spotify jaaroverzicht is apart te noemen.
Ik deel een premiumaccount met mijn broertje, die fanatiek veel rap en hip hop luistert (dus alle charts staan daar vol mee).
Verder heeft hard studeren in de UB ervoor gezorgd dat de soundtrack van Game of Thrones mijn meestbeluisterde album van het jaar is en ik de main theme 86x op 1 dag heb geluisterd...
Tja

Goed nieuws van de Beatles inderdaad!
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Kereltje wrote:
Vanaf morgen is de catalogus van The Beatles op alle streamingdiensten te vinden.

Jeujj,
Alle artiesten moeten gewoon op alle streamingsdiensten staan. Hiermee is Spotify weer iets meer compleet.
Toch een mooie jaar geweest zo met AC/DC en Rammstein erbij als ik het me goed herinner.

En Placebo!
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Bij bepaalde albums/artiesten/liedjes krijg ik:
“Dit nummer is helaas niet beschikbaar. Als je het nummer op je computer hebt staan kun je hem importeren.”
Meer mensen met dit probleem??

Ik heb het zelf bij het nieuwe album van Tame Impala, New Order, Ought en nog wat dingetjes… Al geloof ik dat dit verschilt, weet iemand hoe je dit oplost?

Ik heb dat ook wel eens, met de laatste Sufjan bijvoorbeeld. Heb zoiets ooit opgelost door het album te verwijderen uit een map die ik toevoegde aan de lokale bestanden, maar nu helpt dat niet. Misschien dat het wel in die hoek zit...
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Game of Thrones hype! "Are you more Tyrion or Daenerys? We check out your Spotify listening habits to find which Game of Thrones character you match with."
http://www.spotify-gameofthrones.com/

Ik ben Theon Greyjoy... great. Je krijgt daarna ook een link naar een spotify playlist gebaseerd op die character. Best grappig.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken