Spotify

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">PwoperFish wrote:</div>
Ben vooral benieuwd wat het betekend voor de ‘industrie’. Ik kan begrijpen dat niet iedereen een maandbedrag over heeft om muziek te luisteren. De download cijfers voor muziek waren juist wat aan het dalen als het goed is. Tidal slaat ook nog niet echt aan bij de mensen heb ik het idee..


Er gaat weinig veranderen vrees ik. Steve Shellac zei het al toen Tidal lanceerde: mensen zullen altijd de makkelijkste (lees: goedkoopste) weg opzoeken wat muziek betreft. Zolang er illegale downloads te vinden zijn en/of je ergens gratis kan streamen (vb Youtube) zal slechts een minderheid betalen voor zulke diensten. Met wat geluk stapt 1/4 over naar een betalend model (en dat is optimistisch), de rest gaat gewoon terug naar de media die ze vroeger gebruikten.

Tja, ik weet ook wel dat betalen beter is dan illegaal downloaden enzo. Ik geen mijn geld echter liever uit aan concerten/festivals en eens in de zoveel tijd een cdtje ofzo. Je hoort mij niet zeggen dat een tientje in de maand echt veel is, maar voor die 120 euro per jaar kun je ook naar 6 shows in Doornroosje bijvoorbeeld en dan geef ik t liever uit aan die liveshow
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Van de andere kant: als je ziet wat Spotify levert voor die 10 euro's. Het is om het feit dat het als gratis dienst begonnen is, maar als er vanaf het begin af aan 10 euro werd gevraagd voor iedere streamingdienst zouden veel mensen het als een koopje zien. Voor tien euro onbeperkt muziek, een enorme audiotheek die alleen overstegen wordt door illegale downloads, 320 kbps, geen reclame, een enorm handige interface, het kost nauwelijks moeite(alle muziek is binnen enkele klikken te beluisteren), en er zitten een behoorlijk grote community + genoeg social media mogelijkheden achter.

Ik heb er enkele uren per dag plezier van, honderden(zo niet duizenden) uren per jaar. Daar heb ik best 10 euro voor over. Al snap ik het hele punt natuurlijk ook dat ze van gratis naar betaald gaan en weer terug. Wat dat betreft hadden ze wat consistenter kunnen zijn. Ze gaan bij de gratis versie van onbeperkt muziek naar 10 uur per maand weer naar onbeperkt en dan nu naar 3 maanden gratis en dan betalen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik betaal al maanden voor spotify en net zoals John kan ik echt niet meer zonder. dat tientje heb ik er maar al te graag voor over, elke maand.
Ben benieuwd of volgend jaar ook Apple of Tidal iets leuks word dat misschien wel beter dan Spotify kan worden. Concurrentie is altijd goed.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
645
Zelf profiteer ik nog van het Unlimited abo dat om een of andere reden nog doorloopt, vooral om financiele redenen. Maar als ik verplicht naar Premium zou moeten gaan zal ik dat ook gewillig doen.

Ben benieuwd of volgend jaar ook Apple of Tidal iets leuks word dat misschien wel beter dan Spotify kan worden. Concurrentie is altijd goed.

Ik heb eigenlijk net wat twijfels bij die concurrentie. Alle drie zullen ze qua prijs en geluidskwaliteit wel dicht bij elkaar liggen. Gevolg: men gaat andere manier moeten zoeken om de klant te lokken. En dan vrees ik dat we steeds vaker albums/artiesten krijgen die exclusief op een dienst te vinden zijn. Met andere woorden: diensten die elkaar kapot concurreren en de luisteraar die er de dupe van is (al denk ik dat Spotify dan mee de dupe wordt, met de macht van Tidal en Apple).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik heb eigenlijk net wat twijfels bij die concurrentie. Alle drie zullen ze qua prijs en geluidskwaliteit wel dicht bij elkaar liggen. Gevolg: men gaat andere manier moeten zoeken om de klant te lokken. En dan vrees ik dat we steeds vaker albums/artiesten krijgen die exclusief op een dienst te vinden zijn. Met andere woorden: diensten die elkaar kapot concurreren en de luisteraar die er de dupe van is (al denk ik dat Spotify dan mee de dupe wordt, met de macht van Tidal en Apple).

Yep, dat denk ik ook. Maar daar kunnen we toch niets aan veranderen dus ben benieuwd of één van deze nieuwe diensten wat leuks kan brengen. Maar ik hoop inderdaad dat ik lekker zo bij Spotify blijf waar ik 'alle' artiesten kan streamen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Er is nu een presentatie van Spotify bezig ergens over het 'nieuwe' Spotify. En dat van de 3 maanden trial werd ook al ergens ontkent in een interview las ik deze week.
Het nieuwe Spotify heeft meer dan muziek alleen: de streamingdienst voegt korte video's toe.

De nieuwe versie van Spotify krijgt korte videosnacks. De content komt onder meer van Comedy Central, ESPN, MTV, Vice, BBC, TED, GQ, Vogue, Wired en anderen. Dat kondigde Spotify zojuist aan tijdens een persevent in New York.

Spotify wil een mix van muziek en tv-clips worden, zegt ceo Daniel Ek.
http://www.bright.nl/spotify-streamt-voortaan-ook-videos
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
AC/DC heeft ook (eindelijk) hun muziek beschikbaar gesteld aan streamingdiensten. Dus ook Spotify.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik heb eigenlijk net wat twijfels bij die concurrentie. Alle drie zullen ze qua prijs en geluidskwaliteit wel dicht bij elkaar liggen. Gevolg: men gaat andere manier moeten zoeken om de klant te lokken. En dan vrees ik dat we steeds vaker albums/artiesten krijgen die exclusief op een dienst te vinden zijn. Met andere woorden: diensten die elkaar kapot concurreren en de luisteraar die er de dupe van is (al denk ik dat Spotify dan mee de dupe wordt, met de macht van Tidal en Apple).

Ik betaal nergens voor, de enige keer dat ik betaal voor muziek, is als ik vinyl of cd's koop.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Leuk tooltje die ik tegenkwam op Twitter die aan de hand van je spotify geschiedenis kan zien welke artiesten jij al hebt geluisterd voordat ze 'bekend' werden. spoti.fi/tw

Bij mij worden er 6 gevonden. Waar ik bij Hozier, Royal Blood en Kodaline bij de 1% eerste luisteraars zat. En verder London Grammar (4%), Nick Mulvey(4%) en Jungle (6%). Weet nou niet of dat een rijtje namen is om trots op te zijn maar oke.. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit Nick Mulvey geluisterd heb.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Voor mij Hozier(2%), Asgier(5%), CHVRCHES(8%), Bastille(3%) en Catfish(geen percentage). Opzich geen slechte namen, behalve Bastille dan...
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.505
780
haha leuk, ik heb er 8.
- bij de eerste 9% van Milky Chance. meh valt mee dus
- 4% van Royal Blood
- 9% Chvrches
- 9% Smallpools
- 4% van Bastille. haha, die had ik niet verwacht

Verder nog Catfish, SOHN en The 1975. staat geen percentage bij. dus dat is of geweldig of valt wel mee.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Haha leuk dingetje! Ik krijg er 7:

- Milky Chance, eerste 5%
- Hozier, eerste 7%
- Cashmere Cat, geen percentage
- Joey Bada$$, geen percentage
- Kodaline, eerste 1%
- Run The Jewels, geen percentage
- Jamie xx, geen percentage

 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Lol, bij mij 2 stuks.

Bij de eerste 4% van Milky Chance en bij de eerste 1% van George Ezra.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ook 7
Cashmere Cat - 1%
Royal Blood - 6%
CHVRCHES - geen percentage
Peace - 3%
Earl Sweatshirt - 7%
SOHN - 1 %
Jamie XX - 7%
SOHN en Cashmere Cat heb ik dan ook al beide drie keer gezien (en dit jaar ook geskipt op festivals), wel een grappig dingetje. Al hebben ze denk ik wel een flinke voorselectie gemaakt aangezien er redelijk dezelfde namen bij ons uitkomen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Al hebben ze denk ik wel een flinke voorselectie gemaakt aangezien er redelijk dezelfde namen bij ons uitkomen.
Dat idee had ik ook een beetje. Maar het gaat over artiesten die ondertussen de 20 mil streams hebben bereikt. En in de 2-3 jaar dat de meesten op Spotify zitten zijn er nou ook niet heel veel artiesten binnen 'ons' genre zo snel van 0 naar 20m gegaan denk ik.
Al had ik uit jouw lijstje niet verwacht dat Peace al zo veel plays heeft.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
645
In Rainbows heeft er lang op gestaan, maar is dan een van de slachtoffers geworden van Thom Yorke zijn ragequit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken