<div class="d4p-bbt-quote-title">PwoperFish wrote:</div>
Ben vooral benieuwd wat het betekend voor de ‘industrie’. Ik kan begrijpen dat niet iedereen een maandbedrag over heeft om muziek te luisteren. De download cijfers voor muziek waren juist wat aan het dalen als het goed is. Tidal slaat ook nog niet echt aan bij de mensen heb ik het idee..
Er gaat weinig veranderen vrees ik. Steve Shellac zei het al toen Tidal lanceerde: mensen zullen altijd de makkelijkste (lees: goedkoopste) weg opzoeken wat muziek betreft. Zolang er illegale downloads te vinden zijn en/of je ergens gratis kan streamen (vb Youtube) zal slechts een minderheid betalen voor zulke diensten. Met wat geluk stapt 1/4 over naar een betalend model (en dat is optimistisch), de rest gaat gewoon terug naar de media die ze vroeger gebruikten.
Tja, ik weet ook wel dat betalen beter is dan illegaal downloaden enzo. Ik geen mijn geld echter liever uit aan concerten/festivals en eens in de zoveel tijd een cdtje ofzo. Je hoort mij niet zeggen dat een tientje in de maand echt veel is, maar voor die 120 euro per jaar kun je ook naar 6 shows in Doornroosje bijvoorbeeld en dan geef ik t liever uit aan die liveshow