Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Rock Werchter
7 minuten ·
One more week to fill in your #RW17 wish list! Inspire us by sharing the three acts/artists you think should play Rock Werchter 2017. Cherry on top: by sharing your favourites, you automatically enter the contest to win 2 Rock Werchter 2017 festival tickets or one of the 5 Rock Werchter goodie bags. Wish and Win on https://rockwerchter.typeform.com/to/Hl8j70! #yourockwerchter #RW17

Ik heb het gevoel dat rw weer langs Radiohead gaat grijpen.

Interview met organisatie opener:

What the guy in the video says is:
- the show was more or less booked for a year
- the "Stany Zjednoczone" (USA) part means the Open'er show was in danger, because they considered to go there instead at that time (no info whether they are going there at all)
- they said no to a few shows last minute, but Open'er was not one of them
- they will play "just a few shows" during the tour
- the show is supposed to be 2,5h long

Dat zijn inderdaad niet hele bemoedigende teksten. Toch verwacht ik nog steeds dat ze wel naar RW komen (toegegeven, deels door hoop), want:

1. Periode is gunstig, een week na Glastonbury en enkele dagen na Open'er (als de geruchten over de definitieve datum kloppen natuurlijk)
2. België hebben ze nog niet aangedaan
3. Als ze de lijn van 2016 doortrekken, doen ze in de kleinere landen wat festivals aan
4. Dat ze wél op Open'er staan, wijst erop dat ze in die periode toch niet voor de VS hebben gekozen.

Aangezien het erop lijkt dat er ook een TW Classic en een Boutique zullen komen in 2017, denk ik dat ze RH zeker op RW willen hebben. Anders lijkt de spoeling van headliners erg dun te worden, nu bv. Metallica, Coldplay en wellicht ook Pearl Jam al van de baan lijken.

Edit: bovendien staan ze meteen op de eerste dag van Open'er (woensdag), wat doet vermoeden dat ze in het weekend erop ook een optreden hebben.

We hebben het wel over RW hé? De Schuur weet best ook wel dat wanneer hij die band aantrekt dat deze editie zowat al voor de helft geslaagd is, als je ziet hoeveel hype er altijd rond de band is.. Ze spelen begot voor het eerst op Glastonbury in 14 jaar tijd? Heb trouwens iemand een quote zien gebruiken (geen idee meer waar) waar Thom aangeeft dat RW één van de redenen is waarom ze nog festivals doen, of toch iets in die aard..
Opener heeft gewoon héél veel moeite moeten doen voor RH denk ik, volgens mij zijn ze gewoon héél content met dat ze zo'n naam kunnen strikken waar zoals ze zelf zeggen veel festivals een 'no' zouden hebben gekregen en het feit dat ze zo vroeg al met die onderhandelingen bezig waren is goed van hen, maar misschien waren anderen daar toen ook al mee bezig, dat weet je niet..

Mag ik vragen waarom opeens Pearl Jam, wellicht, van de baan mag worden geschoven? Toch niet door Smeets of is het door de geruchten dat ze niet gingen touren in landen met een hoog dreigingsniveau?

Pearl Jam was een sterk gerucht vanwege de bevestiging door Smeets. Door de ontkenning van Smeets, wordt de kans op Pearl Jam weer een pak kleiner. Al zijn er genoeg edities geweest dat ze wel op RW stonden en niet op PP.

Wat betreft Radiohead: laatst haalde iemand hier op dit forum ook een interview uit 2008 aan, waarbij Werchter als minste sfeer werd aangehaald door Radiohead.

Met die nuance dat ze in 2008 een echt tegendraadse setlist speelden. Een show van 2,5 waarin In Rainbows integraal passeerde, met verder vooral aandacht voor Kid A en Hail To The Thief. De meeste radiohits sloegen ze gewoon over (geen Creep, Karma Police, Fake Plastic Trees, No Surprises, Street Spirit, ...). Op de meerderheid van de majors mag je dan een lauwe reactie verwachten, denk ik. De setlists die ze voorbije zomer speelden op de festivals zouden al een pak beter onthaald worden.

En in 2003 speelden ze op Rock Werchter een show die fenomenaal was, en ook zo werd onthaald door het publiek. Toen waren ze zichtbaar onder de indruk van het publiek en de sfeer. RW was die editie voor de eerste keer 4 dagen; men had de donderdag speciaal extra ingepland aangezien de andere headliners al vast lagen toen bleek dat radiohead beschikbaar was.

Na enkele jaren het forum hier te volgen ook maar een account gemaakt. Wil af en toe toch ook mij voorspellingen doen en hier en daar wat comments geven.

TW Classic (24 juni) / Boutique (8 juli)

Phil Collins, Bon Jovi, Guns 'n Roses, Aerosmith, Simple Minds, dEUS, Daan, Lowrider, Roger Waters, Metallica zijn allemaal kanshebbers denk ik (de ene al realistischer dan de andere) mijn gokje;

TW: Metallica, Simple Minds, Roger Waters, Ben Harper & His Innocent Criminals, Daan
Boutique; Guns 'n Roses (zouden origineel in Dessel geboekt geweest staan zoals AC/DC maar dit zou niet kunnen doorgaan daar dus als alternatieve datum) OF Phil Collins
Graspop: Aerosmith, Prophets Of Rage, System Of A Down, Igor & Max Cavaleira

Bon Jovi zie ik niet spelen, net als U2

Rock Werchter (29 juni - 2 juli)

Headliner-materiaal: Radiohead, Pearl Jam, Green Day, Kings Of Leon, Bastille, (Metallica indien niet op Classic/Boutique)
Subs: The National, Gorillaz, Blink 182, The War On Drugs, Sia, Vampire Weekend, Placebo, The Killers (vind dat ze laatste maanden verdacht regelmatig weer gedraaid worden op stubru)
Dansbare acts op mainstage: The Prodigy, Netsky live, Moby, Chemical Brothers, Chase & Status live,
Rest: Bazart, Bon Iver, Noemie Wolfs, Coely ft. DVTCH NORRIS, Action Bronson, Compact Disk Dummies, Highly Suspect, Prophets Of Rage, Gogol Bordello, Ben Harper, Faces On TV, Frances, Justice, London Grammar, Warhola, Warhaus, Nick Cave & Bad Seeds, Solange Knowles, Lukas Graham, Twenty One Pilots, Amongster, Zimmerman, White Lies, The XX, ...

Zijn er eigenlijk plannen om in Dessel extra, eendaagse, concerten te plannen ?
ACDC in 2015 was puur omdat ze het organisatorisch niet rondkregen op de Wei van Werchter (eigen podium AC/DC en Classic 2dagen ervoor)

Er doet zich een gerucht de ronde dat Radiohead op de volgende festivals zal staan in Europa:

Northside, Best Kept Secret, Glastonbury, Opener, Rock Werchter, Main Square

En niet op Roskilde, zoals dat net ook op Facebook bevestigd werd door de organisatie. Jammer voor hen, want Radiohead is zowat hun droomheadliner volgens de organisator.

Maar dus... zou wel een absolute droomheadliner zijn voor RW... en een redelijk exclusieve naam. En als BKS ze alsnog strikte, dan is dat wel een huge deal voor hen.

We zullen vrijdag alles wel weten. :-)

En niet op Roskilde, zoals dat net ook op Facebook bevestigd werd door de organisatie. Jammer voor hen, want Radiohead is zowat hun droomheadliner volgens de organisator.

Maar dus… zou wel een absolute droomheadliner zijn voor RW… en een redelijk exclusieve naam. En als BKS ze alsnog strikte, dan is dat wel een huge deal voor hen.

We zullen vrijdag alles wel weten. :-)

Als BKS ze heeft gestrikt dan applaus. Dan verkopen ze ook geheid uit.

Er doet zich een gerucht de ronde dat Radiohead op de volgende festivals zal staan in Europa:

Maar dus… zou wel een absolute droomheadliner zijn voor RW… en een redelijk exclusieve naam. En als BKS ze alsnog strikte, dan is dat wel een huge deal voor hen.

We zullen vrijdag alles wel weten.
simple-smile.png

Vrijdag met zekerheid? Vorig jaar kwam de 'Wishlist-post' van Rock Werchter op vrijdag 16 oktober en de eerste headliner (Rammstein) op woensdag 21 oktober. Dit jaar de 'Wishlist-post' op vrijdag 21 oktober dus eerste headliner op woensdag 26 oktober? :D

Rammstein is 1 van die bands die zelf wel beslist wanneer ze data bekend maken, net als Radiohead. RH heeft zelf gehint naar nieuws op 28-10 dus zou logisch zijn. Redelijk grote hype er rond (momenteel), en terecht! Zou dus n mooi eerste naam zijn. wishlist loopt tot nu vrijdag om 15u. Deze uitslag kunnen ze dus misschien beter gebruiken voor n volgende (iets minder) grote naam op n later tijdstip mee aan te kondigen. Volgend week is het herfstvakantie, traditioneel wordt er dan niks aangekondigd. Dus, als ze weer begin december beginnen met voorverkoop, kan het bijna niet anders of we krijgen deze week de eerste headliner. en dan de volgende headliner tussen 7-10 november.

Na enkele jaren het forum hier te volgen ook maar een account gemaakt. Wil af en toe toch ook mij voorspellingen doen en hier en daar wat comments geven.

Phil Collins, Bon Jovi, Guns ’n Roses, Aerosmith, Simple Minds, dEUS, Daan, Lowrider, Roger Waters, Metallica zijn allemaal kanshebbers denk ik (de ene al realistischer dan de andere) mijn gokje;

TW: Metallica, Simple Minds, Roger Waters, Ben Harper & His Innocent Criminals, Daan
Boutique; Guns ’n Roses (zouden origineel in Dessel geboekt geweest staan zoals AC/DC maar dit zou niet kunnen doorgaan daar dus als alternatieve datum) OF Phil Collins

Rock Werchter (29 juni – 2 juli)

Headliner-materiaal: Radiohead, Pearl Jam, Green Day, Kings Of Leon, Bastille, (Metallica indien niet op Classic/Boutique)
Subs: The National, Gorillaz, Blink 182, The War On Drugs, Sia, Vampire Weekend, Placebo, The Killers (vind dat ze laatste maanden verdacht regelmatig weer gedraaid worden op stubru)
Dansbare acts op mainstage: The Prodigy, Netsky live, Moby, Chemical Brothers, Chase & Status live,
Rest: Bazart, Bon Iver, Noemie Wolfs, Coely ft. DVTCH NORRIS, Action Bronson, Compact Disk Dummies, Highly Suspect, Prophets Of Rage, Gogol Bordello, Ben Harper, Faces On TV, Frances, Justice, London Grammar, Warhola, Warhaus, Nick Cave & Bad Seeds, Solange Knowles, Lukas Graham, Twenty One Pilots, Amongster, Zimmerman, White Lies, The XX, …

hier http://forum.festileaks.com/forums/topic/het-rock-werchter-voorspel/ kan je, als je wilt, meedoen met het voorspel spel.

Vrijdag met zekerheid? Vorig jaar kwam de ‘Wishlist-post’ van Rock Werchter op vrijdag 16 oktober en de eerste headliner (Rammstein) op woensdag 21 oktober. Dit jaar de ‘Wishlist-post’ op vrijdag 21 oktober dus eerste headliner op woensdag 26 oktober? ?

Vandaag nog eens opgezocht van de afgelopen jaren wanneer de headliners werden aangekondigd. Geen peil op te trekken. Soms de eerste naam in oktober of november, maar ook een keer in september of pas in december.
Als Rammstein headliner is, dan is er een vroege aankondiging. Da's een zekerheidje.

off-topic, Als dat waar is van BKS dan ben ik daar ook gewoon bij, zou een fantastische zet zijn van hen.. Nu al zo'n naam strikken voor zo'n jong festival?!

Denk ook wat @pede zegt, als je nu een band hebt als Rammstein of Radiohead dan laat je gewoon aan 1 à 2 festivals die exclusiviteit hebben van die eerste aankondiging te mogen doen, de rest beslissen zij wel wanneer ze hun tour bekend maken.. Ik verwacht nog altijd een bepaalde overlap van minstens 1 headliner met Pinkpop, het is toch ondenkbaar dat ze het ene jaar 3 headliners delen en het jaar erop niks.. Was het niet vorig jaar zo dat Rammstein bijna gelijktijdig werd aangekondigd door beiden?

Phil Collins, Bon Jovi, Guns ’n Roses, Aerosmith, Simple Minds, dEUS, Daan, Lowrider, Roger Waters, Metallica zijn allemaal kanshebbers denk ik (de ene al realistischer dan de andere) mijn gokje;

Boutique; Guns ’n Roses (zouden origineel in Dessel geboekt geweest staan zoals AC/DC maar dit zou niet kunnen doorgaan daar dus als alternatieve datum) OF Phil Collins

Rock Werchter (29 juni – 2 juli)

Rest: Bazart, Bon Iver, Noemie Wolfs, Coely ft. DVTCH NORRIS, Action Bronson, Compact Disk Dummies, Highly Suspect, Prophets Of Rage, Gogol Bordello, Ben Harper, Faces On TV, Frances, Justice, London Grammar, Warhola, Warhaus, Nick Cave & Bad Seeds, Solange Knowles, Lukas Graham, Twenty One Pilots, Amongster, Zimmerman, White Lies, The XX, …

Roger Waters staat volgend jaar zomer nog in de VS te touren, die kun je daarmee afschrijven.
Denk dat GnR een eigen show zal houden, maar Boutique zou eventueel wel kunnen.

Zou Phil Collins nog festivals gaan doen denk je? Of houd hij het bij de weken in Londen, Parijs en Keulen... Ik heb nog niks gehoord over verdere geruchten, maar gezien zijn fysieke gesteldheid weet ik niet of hij de tour nog uitbreidt.

Users who are viewing this thread