Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Radiohead lijkt me ook wat aan de dure kant voor BKS. Al weet je nooit. BKS zet elk jaar wel grote stappen. Het zou in elk geval geniaal zijn!

Voor RW lijken ze nu meer en meer een zekerheid. Ik kan me niet voorstellen dat de Schuer zo'n naam aan zich laat voorbij gaan.

Ik stel me toch nog wel vragen bij dat selecte lijstje festivals van Radiohead hoor. Zou uiteraard goed kunnen, maar ergens wel vreemd dat ze dan ook voor Main Square zouden gaan. De laatste jaren merk je dat Main Square toch probeert anders te programmeren (toch zeker op vlak van headliners) - anders verliest Werchter wel wat mensen aan hun 'kleine zusje'.

Ik heb gehoord dat zowel Korn als Limp Bizkit volgend jaar met een nieuw album uitkomen. Zou mooi zijn één van die 2 weer eens op Werchter te zien.

Volgens een betrouwbare bron is Radiohead hoofdact op @BKSfestival in 2017.

20:02 - 25 oktober 2016

Bron: Festileaks :-)

20:02 – 25 oktober 2016

Bron: Festileaks
dat denk ik niet bcmrmaybe

maar Arne, dit stond al in het BKS topic hoor.

Eventueel wil je aangeven dat je ze ook voor Rock Werchter verwacht?
Volgens de lijstjes en geruchten die o.a. hier op het forum rondgaan, lijkt het er op.
Morgen vrijdag, misschien is het morgen na de wishlist sluiting tijd voor RW-aankongingen-vrijdag ?
Lijkt me wel tijd worden idd...

Morgen vrijdag, misschien is het morgen na de wishlist sluiting tijd voor RW-aankongingen-vrijdag ?

Korte werkweek Dennis :D
Maarja, de wishlist sluit volgens mij ook om 15, dus een uur later kan prima. Niet dat die wishlist er iets mee te maken heeft, maar ze kunnen misschien al wel een publiekslieveling bekend maken.

Er doet zich een gerucht de ronde dat Radiohead op de volgende festivals zal staan in Europa:

Northside, Best Kept Secret, Glastonbury, Opener, Rock Werchter, Main Square

En niet op Roskilde, zoals dat net ook op Facebook bevestigd werd door de organisatie. Jammer voor hen, want Radiohead is zowat hun droomheadliner volgens de organisator.

Maar dus… zou wel een absolute droomheadliner zijn voor RW… en een redelijk exclusieve naam. En als BKS ze alsnog strikte, dan is dat wel een huge deal voor hen.

We zullen vrijdag alles wel weten.
simple-smile.png
@mattman check de eerste link naar Festileaks in dit artikel :)

mattman wrote:
Er doet zich een gerucht de ronde dat Radiohead op de volgende festivals zal staan in Europa:

Northside, Best Kept Secret, Glastonbury, Opener, Rock Werchter, Main Square

En niet op Roskilde, zoals dat net ook op Facebook bevestigd werd door de organisatie. Jammer voor hen, want Radiohead is zowat hun droomheadliner volgens de organisator.

Maar dus… zou wel een absolute droomheadliner zijn voor RW… en een redelijk exclusieve naam. En als BKS ze alsnog strikte, dan is dat wel een huge deal voor hen.

We zullen vrijdag alles wel weten.
simple-smile.png

@mattman check de eerste link naar Festileaks in dit artikel
simple-smile.png

@DennisvdBr

Oké, dat is best wel grappig, maar ergens ook triest. Want dit forum is eigenlijk meer een soort chatbox waar qua geruchten vanalles op tafel gelegd wordt. 'Journalisten' hebben hier eigenlijk niks te zoeken.

20:02 – 25 oktober 2016
Bron: Festileaks

Zou heel grappig zijn als we allemaal naar elkaar linken :D

Wat denken jullie van Nine Inch Nails?? brengen blijkbaar nog voor het einde van 2016 nieuwe muziek uit... Helemaal mijn ding niet maar kan wel een grote plek innemen op de affiche

Biffy Clyro headliner op een festival in Duitsland (Deichbrand festival). Loopt van 20 tot 23 juli. Is denk ik hun eerste show in de zomer dus zijn we zeker dat ze touren in de zomer :D
verder op die affiche niet veel dat naar werchter zou over kunnen komen. Enkel Parov Stellar maar die stonden er dit jaar al dacht ik

Wat denken jullie van Nine Inch Nails?? brengen blijkbaar nog voor het einde van 2016 nieuwe muziek uit… Helemaal mijn ding niet maar kan wel een grote plek innemen op de affiche

NIN is welkom van mij! Maar ik denk dat ze eerder op een festival als Les Ardentes of Dour gezet zullen worden, daar kunnen ze de échte headliner van de avond zijn.

NIN zou idd welkom zijn! Biffy Clyro idd headliner in Duitsland. Zou dus best een pre-headliner (voor de sub) op Werchter kunnen zijn lijkt me.

NIN zou idd welkom zijn! Biffy Clyro idd headliner in Duitsland. Zou dus best een pre-headliner (voor de sub) op Werchter kunnen zijn lijkt me.
Biffy en belgie, pakt (momenteel) niet...
3 festivals in Belige (2xRW en PP) en telkens heel weinig volk. AB club hebben ze (alle geluk) wel al eens uitverkocht. Grote zaal Ab in Februari krijgen ze momenteel ook niet vol.
Dus ik weet niet of die dit jaar op een "groot" belgisch festival gaan staan.

Rockafeller wrote:

Biffy en belgie, pakt (momenteel) niet…
3 festivals in Belige (2xRW en PP) en telkens heel weinig volk. AB club hebben ze (alle geluk) wel al eens uitverkocht. Grote zaal Ab in Februari krijgen ze momenteel ook niet vol.
Dus ik weet niet of die dit jaar op een “groot” belgisch festival gaan staan.

Idd, Biffy is mijn nummer 1 band dus voor mij mogen ze komen, maar ze slagen er niet echt in om op de radio te komen. Maar wie weet, een plekje in the barn in de late namiddag verdienen ze wel! maar de plek onder de subheadliner zullen ze zeker niet krijgen.

Nick Cave & The Bad Seeds gaan dus toch touren en in januari doen ze Australië/Nieuw Zeeland aan. Aan de grote venues te zien zullen dit ook geen 'intieme' shows worden op het eerste zicht, maar shows zoals we van hem kennen.

Toch wel plots weer een kanshebber voor Rock Werchter.

Nick Cave & The Bad Seeds gaan dus toch touren en in januari doen ze Australië/Nieuw Zeeland aan. Aan de grote venues te zien zullen dit ook geen ‘intieme’ shows worden op het eerste zicht, maar shows zoals we van hem kennen.

Toch wel plots weer een kanshebber voor Rock Werchter.

Inderdaad, de laatste 5 of 6 tours, zowel met the Bad Seeds als met Grinderman ALTIJD op Rock Werchter. Zeer welkom dit, maar... liefst eens in the Barn en niet op mainstage! Mr. Cave moet hier zelf wel mee akkoord gaan natuurlijk...

Roskilde komt morgen met 13 namen.

Ze geven tips op hun facebook. Als ik de reacties eronder mag geloven zijn Tool, Vampire Weekend, Moderat, Trentemöller kanshebbers. Eén voor één (grote) kanshebbers mocht dit waar zijn. Tool zou uiteraard de grootste verrassing zijn.

Users who are viewing this thread