Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Neem De Line-Up van Nova rock schuif Blink-182 een plaatsje naar beneden en zet Radiohead in de plaats
Linkin Park
Green Day
System Of a Down - Prophets Of Rage
Radiohead

Met Blink-182 en Rise Against als opvulling

Dan spreek ik voor mij persoonlijk over een droomaffiche!

Van mij mag Prophets of Rage heel ver weg blijven. Dat vind ik nou echt bagger en zo RATM onwaardig. Ik zie van de namen van Roskilde vrijwel geen kanshebbers voor Werchter. Voor Of Mice & Men, G-Eazy, Jenny Hval zijn er sowieso geschiktere festivals. Moderat en Trentemoller zou nog kunnen, was een paar jaar geleden ook zo.

Linkin Park
Green Day
System Of a Down – Prophets Of Rage
Radiohead
Dat is dan 3 dagen een headliner die zowat in hetzelfde straatje past, voor jou een droomaffiche maar RW wil zoveel mogelijk mensen pleasen hé :) Zie een Bastille nog niet subben onder Linkin Park of Green Day hoor haha en wees maar zeker dat die er weer zullen zijn..

Neem De Line-Up van Nova rock schuif Blink-182 een plaatsje naar beneden en zet Radiohead in de plaats
Linkin Park
Green Day
System Of a Down – Prophets Of Rage
Radiohead

Met Blink-182 en Rise Against als opvulling

Dan spreek ik voor mij persoonlijk over een droomaffiche!

Alles buiten Radiohead is wel heel veel hetzelfde publiek aantrekken. Vooral tieners of mensen die in de early 2000 zijn blijven hangen.
Ik vind het leuke bands maar te veel van hetzelfde.

Blink naar Groez denk/hoop ik.
System Of A Down is sub denk ik (de open headliner spot kan dan ingevuld worden door Kings Of Leon)
Prophets Of Rage naar Dour of Graspop.
De rest kan wel kloppen

Bastille - Green Day / Radiohead lijkt me nochtans vrij aannemelijk. En dat zal (helaas) best veel volk lokken denk ik.

Nieuwe namen in het circuit zijn niet heel erg inspirerend. Linkin Park blijft een jeugdliefde maar ik hoop niet dat ze als absolute headliner komen. Een combi met SOAD of Kings of Leon spreekt mij erg aan, dan heb ik een prima avond. Flogging Molly en Frank Turner is prima dagopvulling verder!

Linkin Park gaan ze toch niet weer programmeren hoor. Hun laatste 2 Belgische passages waren echt triest. Rock Werchter kan echt beter.

Graspop heeft een groot tekort aan hardere headliners (ze hebben er 6 nodig) en aangezien SOAD daar al uitgesloten lijkt, zie ik LP daar zeker staan. Ik hoop het, want zelfs Mumford & Sons spreekt meer tot de verbeelding.

Een dagje met Green Day - System Of A Down - Rise Against - Frank Turner & the Sleeping Souls - Flogging Molly - Airbourne ofzo lijkt me toch wel prachtig hoor. Nog altijd wel benieuwd naar SOAD, en hun positie zou kunnen zijn.

Linkin Park gaan ze toch niet weer programmeren hoor. Hun laatste 2 Belgische passages waren echt triest. Rock Werchter kan echt beter.

Graspop heeft een groot tekort aan hardere headliners (ze hebben er 6 nodig) en aangezien SOAD daar al uitgesloten lijkt, zie ik LP daar zeker staan. Ik hoop het, want zelfs Mumford & Sons spreekt meer tot de verbeelding.

Linkin Park is gewoon een Werchternaam, gaat uitgekotst worden door het Graspoppubliek en veel Werchtergangers zitten nog altijd op LP te wachten.

Een dagje met Green Day – System Of A Down – Rise Against – Frank Turner & the Sleeping Souls – Flogging Molly – Airbourne ofzo lijkt me toch wel prachtig hoor. Nog altijd wel benieuwd naar SOAD, en hun positie zou kunnen zijn.

Waar kan ik tekenen? Kan ik zelfs op tijd naar onze tent, want Green Day ben ik wel klaar mee. Voor de rest heerlijk rijtje.

mattman wrote:

Linkin Park is gewoon een Werchternaam, gaat uitgekotst worden door het Graspoppubliek en veel Werchtergangers zitten nog altijd op LP te wachten.

Een major als Wechter kan het gewoon niet maken om nog met zo'n naam (als headliner) op de proppen te komen anno 2016. In 2011 was LP ook niet de bedoeling, maar waren zij een noodoplossing voor een act die cancelde. Een nostalgie act als deze zet je echt beter op Graspop. Daar kan je ook pakweg Limp Bizkit laten headlinen.

Bands als Pearl Jam en Green Day zijn ook hun 'moment' voorbij, maar die zorgen wel nog boor radiohits op StuBru. Geen haan kraait nog om 'nieuwe muziek' van LP...

Gloeilamp wrote:
mattman wrote:

Een major als Wechter kan het gewoon niet maken om nog met zo’n naam (als headliner) op de proppen te komen anno 2016. In 2011 was LP ook niet de bedoeling, maar waren zij een noodoplossing voor een act die cancelde. Een nostalgie act als deze zet je echt beter op Graspop. Daar kan je ook pakweg Limp Bizkit laten headlinen.

Bands als Pearl Jam en Green Day zijn ook hun ‘moment’ voorbij, maar die zorgen wel nog boor radiohits op StuBru. Geen haan kraait nog om ‘nieuwe muziek’ van LP…

Niet eens. Ik schat LP net zo hoog in als Green Day. LP verkocht de laatste keer in Nederland ook uit, en was dé naam van Pukkelpop 2015. Zie echt niet waarom zij minder zijn dan Green Day, die ook nauwelijks hits meer scoren. Werchter kan het ook maken om Kings of Leon als headliner neer te zetten, een band die al sinds 2008 gestaag achteruit gaat qua populariteit en kwaliteit. Waarom een Linkin Park, waar dit veel minder het geval is, dan geen headlinemateriaal zou zijn zie ik niet. Linkin Park is misschien wel nostalgie, maar dat is geen argument. Green Day, System Of A Down en ook Rammstein en Metallica zijn dat ook voor veel mensen.

Dat LP niet jouw cup of tea is kan ik best inkomen, dat is het voor mij ook al lang niet meer. Maar ik zie echt niet in waarom ze ineens geen headlinemateriaal meer zijn. Veel positieve reacties op Facebook na de aankondigingen op Nova Rock en Hurricane/Southside. Wanneer ze op Werchter staan gaat die weide gewoon weer vollopen.

Ik denk echt wel dat de gemiddelde Werchter bezoeker tevreden gaat zijn met Linkin Park. Als Graspop zijnde kun je het juist echt niet maken om met LP op de proppen te komen lijkt me.

Een major als Wechter kan het gewoon niet maken om nog met zo’n naam (als headliner) op de proppen te komen anno 2016. In 2011 was LP ook niet de bedoeling, maar waren zij een noodoplossing voor een act die cancelde. Een nostalgie act als deze zet je echt beter op Graspop. Daar kan je ook pakweg Limp Bizkit laten headlinen.

Bands als Pearl Jam en Green Day zijn ook hun ‘moment’ voorbij, maar die zorgen wel nog boor radiohits op StuBru. Geen haan kraait nog om ‘nieuwe muziek’ van LP…

Hoe kun je zoiets nou toch blijven roepen?

Het is toch al jaren dat er bands worden geboekt als headliner waarvan de glorydagen ver achter hen liggen. Rammstein en de Peppers stonden er vorig jaar toch ook gewoon.
Na 1200 berichten op dit forum moet je dat toch wel begrijpen lijkt me. ..

Hoe kun je zoiets nou toch blijven roepen?

Het is toch al jaren dat er bands worden geboekt als headliner waarvan de glorydagen ver achter hen liggen. Rammstein en de Peppers stonden er vorig jaar toch ook gewoon.
Na 1200 berichten op dit forum moet je dat toch wel begrijpen lijkt me. ..

Jammer genoeg geldt dat niet voor Kensington.

The Offspring stond dit jaar ook doodleuk als een na laatste band op de main.

Ik zie het nog gebeuren hoor... een co-headline Linkin Park en SOAD... zet daarvoor nog Airborne en Flogging Molly en de dag voor de hardere gitaarmensen is gemaakt...
dan heb je nog dan heb je nog dagen dat je kan vullen met:
- Greenday
- Radiohead
- Een dag die in de breedte zeer sterk is met KOL als headliner en Netsky erna OF U2 :D

Om 18u eerste Main Square aankondiging, kan bijna niet anders dan dat we morgen een eerste naam of info krijgen

Om 18u eerste Main Square aankondiging, kan bijna niet anders dan dat we morgen een eerste naam of info krijgen

Als dat de eerst aankondiging moet zijn denk ik dat het System of a Down is, aangezien die best wel groot op de originele site staan: http://mainsquarefestival.fr/

Users who are viewing this thread