Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Om 18u eerste Main Square aankondiging, kan bijna niet anders dan dat we morgen een eerste naam of info krijgen

Kan hier niets van terug vinden?
En ze hebben toch soad al aangekondigd?

duyck wrote:
Om 18u eerste Main Square aankondiging, kan bijna niet anders dan dat we morgen een eerste naam of info krijgen

Kan hier niets van terug vinden?
En ze hebben toch soad al aangekondigd?

Soad is inderdaad al aangekondigd op 10 oktober, er komen dus extra namen bij. Ik was even verward omdat er eerste naam stond.

ah nevermind, gevonden :)
Op hun fb vermelden ze niets.

https://twitter.com/MainSquareFest/status/791632683717758976

Waarschijnlijk is dat Radiohead? Main Square/Arras stond in ieder geval op het lijstje dat rond gaat met festivals voor Radiohead.

BAM. Radiohead op Main Square.

Morgen Werchter aankondiging. Ik word gek.

Radiohead zal wellicht op vrijdag 30 juni spelen dan?

Ik kan het echt nog niet goed geloven. :D

Vorig jaar dachten we het ook lang en sloeg rw er toch nog over...

Ik hoop het alleszins.
Combi bks
Dag rw
Dag arras

Muziek smaak is zo verschillend en maar goed ook. Ik zou het super vinden mocht Linkin Park, System of a down en Radiohead komen. En om even terug te komen: Linkin Park op pukkelpop vond ik ongelofelijk goed...

mattman wrote:
Echt een nostalgie act voor mensen die terug willen naar de tijd dat ze tiener waren.

Eigenlijk de enige reden dat ik ze nog best een keer live zou willen zien (nog niet gebeurd). Verder helemaal met je eens overigens.

²
In 2011 ben ik naar Beady Eye gaan zien dat tegelijkertijd speelde.

Toch denk ik: Linkin Park op Graspop. Ze zitten niet dik in de grote namen daar voor 2017 blijkbaar (en ze moeten er 2 mainstages vullen). Vergeet niet dat Limp Bizkit in 2012 en 2014 ook al op Graspop stond. Ook Papa Roach bijvoorbeeld staat er regelmatig.

Limp Bizkit heeft wel een stuk minder popliedjes geschreven dan Linkin Park, al is het laatste album wel weer wat harder. Misschien als ze met een nieuw album komen wat weer een hard album is, dat ze op graspop redelijk ontvangen worden, maar ik denk niet dat de gemiddelde graspopganger het zal waarderen. Zelf zou ik het wel in het rijtje van Avenged Sevenfold, Volbeat en Limp Bizkit plakken, dus dan zou het inderdaad prima op graspop passen.

Maar op Rock Werchter zie ik ze ook wel headlinen eigenlijk

Toch denk ik: Linkin Park op Graspop. Ze zitten niet dik in de grote namen daar voor 2017 blijkbaar (en ze moeten er 2 mainstages vullen). Vergeet niet dat Limp Bizkit in 2012 en 2014 ook al op Graspop stond. Ook Papa Roach bijvoorbeeld staat er regelmatig.

Dat is volgens mij ook de meest voorname reden. Live Nation heeft bij beide festivals in de pap te brokken, die gaan heus niet toelaten dat Graspop (na SOAD) nog maar eens naast een potentiele headliner grijpt. Zoveel namen blijven er ook niet meer over voor GMM.

Ik acht de kans trouwens groter dat Linkin Park Belgie gewoon overslaat dan dat ze RW aandoen. Dit is de 6e keer op 12 jaar tijd dat ze Europese festivals passeren in juni/juli, desondanks zat daar maar 1 Belgische passage bij. En als ik de verhalen mag geloven viel de verkoop van die dag redelijk tegen (ondanks verder toch wat flinke namen als Chemical Brothers, QOTSA en Eels). Als het is om in een coheadlinerconstructie te gooien lopen er genoeg goedkopere bands rond die dat ook aankunnen.

2011 was uitverkocht… bezoekersrecord destijds.

Heb het net even opgezocht, blijkbaar had ik het verwisseld met het jaar erop (The Cure-dagje). In ieder geval pas een week op voorhand de donderdag uitverkocht. Maar Linkin Park sloeg destijds ook in als een negatieve bom omdat iedereen Foo Fighters als een zekerheidje zag.

Oke. Ik ben er klaar voor vandaag! Kom maar op met de datum, ticketprijzen en Radiohead.

Zouden ze met meer dan alleen Radiohead kunnen komen?

Ze kondigen zo goed als laatste Radiohead aan, dus ze lopen achter + ik veronderstel dat Best Kept Secret ook Radihead + meer aankondigt vandaag (BKS lost altijd pakketjes namen nooit een enkele, al kan Radiohead wel een uitzondering zijn).

Bon ik zie een combi Radiohead + System Of A Down bekendmaking ook wel gebeuren.

Users who are viewing this thread