Rock Werchter 2015 - Geruchten

Als ik het dan goed bekijk moet er dus zeker nog 1 grote naam (headliner) komen. Dan mogen ze wat mij betreft die wel eens bekend gaan maken....

Het is alleen nog wachten op Faithless denk ik

Ja maar Faithless gaat het probleem van vrijdag niet oplossen.

Voor Pharrel komt nog een grote naam. Vorig jaar stond daar Arctic Monkeys als grote 'band'. Dit jaar heeft de vrijdag nog niets van dat formaat. Zelfs als Ben Howard op de main staat zal het nooit Ben Howard - Pharrel worden op het einde van de dag. Dan moet daar zeker nog iets tussen.

Wat betreft Ben Harper: die is vooral in de VS erg groot (een beetje zoals de Dave Matthews band) maar hier een stuk minder. Hij zal allicht geen Barnheadliner zijn maar de plek daar vlak voor ofzo innemen. Die trekt net niet genoeg publiek aan daarvoor.

Ik schat dat Mumford & Sons en Editors de grootste kanshebbers zijn voor vrijdag, maar ik blijf hoop houden op the Strokes

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dennis1808 wrote:</div>
Het is alleen nog wachten op Faithless denk ik

Ja maar Faithless gaat het probleem van vrijdag niet oplossen.

Voor Pharrel komt nog een grote naam. Vorig jaar stond daar Arctic Monkeys als grote ‘band’. Dit jaar heeft de vrijdag nog niets van dat formaat. Zelfs als Ben Howard op de main staat zal het nooit Ben Howard – Pharrel worden op het einde van de dag. Dan moet daar zeker nog iets tussen.

Wat betreft Ben Harper: die is vooral in de VS erg groot (een beetje zoals de Dave Matthews band) maar hier een stuk minder. Hij zal allicht geen Barnheadliner zijn maar de plek daar vlak voor ofzo innemen. Die trekt net niet genoeg publiek aan daarvoor.

Oke! Maar Ben Howard op main zou wel echt heel slecht zijn vrees ik.

Onderschat dat maar niet. Die was op RW 2008 een plek voor sub en op Les Ardentes 2010 headliner. Barnheadliner zie ik die zeker nog doen, vooral omdat ze geen knaller voor de tenten gaan halen als Muse ondertussen toch al het publiek weglokt.

Mumford and sons de lang verwachte headliner van open 'er? En dus ook de grote naam voor Vrijdag op rock werchter?

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>

Onderschat dat maar niet. Die was op RW 2008 een plek voor sub en op Les Ardentes 2010 headliner. Barnheadliner zie ik die zeker nog doen, vooral omdat ze geen knaller voor de tenten gaan halen als Muse ondertussen toch al het publiek weglokt.

Ja maar als Muse volk weglokt moet je toch net een artiest aanbieden die dat ook kan. Anders wordt het een zielige bedoening bij Ben Harper (een artiest die ikzelf erg respecteer). Ik hoop dat Werchter die fout niet maakt. Een dancenaam a la Goose of Underworld (ook een nog steeds een gerucht) zou dat probleem al kunnen verhelpen. Een 'feestjesnaam' trekt altijd genoeg volk bij het jongere publiek.

Nu ik erover nadenk zou het wel fantastisch zijn om de 'Vier Grote Klassieke Dancenamen' op één affiche te hebben staan: Chemical Brothers, Prodigy, Underworld én Faithless. Zou nog kunnen, al zie ik die laatste ook wel op Pukkelpop koekeloeren.

Mumford and sons de lang verwachte headliner van open ‘er? En dus ook de grote naam voor Vrijdag op rock werchter?

Dat zou het plaatje inderdaad completer maken (Ben Harper - Mumford & Sons - Pharrel).

Al vrees ik voor die dag dan wel voor een jong chiropubliek met al die namen. Voor mij hoeft het niet.

Ben Harper staat op mainstage hoor. Stond daar in 2001, 2004, 2006 en 2008 ook. Ik denk niet dat die minder of meer populair geworden is, dus...

De tactiek is niet om een kansloze act te zetten tegenover de mega-acts op mainstage, maar juist om zoveel mensen als mogelijk weg te lokken van voor de mainstage (door een andere 'grote' act of een een act van een ander muziekgenre (dance)). Anders is het er gewoon te druk.
Zie bijvoorbeeld:
Pearl Jam - Pixies (2014)
Green Day - Sigur Ros (2013)
Rammstein - Goose (2013)
Coldplay - Underworld (2011)
Coldplay - Lady Gaga (2009)
Kings of Leon - Grace Jones (2009)

<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonske122 wrote:</div>
Mumford and sons de lang verwachte headliner van open ‘er? En dus ook de grote naam voor Vrijdag op rock werchter?

Dat zou het plaatje inderdaad completer maken (Ben Harper – Mumford & Sons – Pharrel).

Al vrees ik voor die dag dan wel voor een jong chiropubliek met al die namen. Voor mij hoeft het niet.

Je bedoelt Ben Howard denk ik.

Hopelijk is Mumford & Sons geen headliner op vrijdag, maar subheadliner van Lenny Kravitz. Maar goed, kans is groot dat zijn dus de headliner van vrijdag zijn...

Counting Crows, dan zouden we gewoon drie namen delen met Concert at Sea :’)

...

Van mij mogen Rowwen Heze en Typhoon ook wel doorkomen.

Opzich mogen die alle drie wegblijven. Typhoon is dan nog wel leuk maar staat toch al overal.

Maar jeuj veel kans dat ik hier toch nog heen ga. Dus ik hoop hard dat Weezer even komt. Placebo zal wel niet want die waren er vorig jaar. Als Weezer komt ben ik al blij.

welke Belgische namen zouden dit jaar naar Werchter komen? zouden er deze week ook geen nieuwe bekend gemaakt worden omwille van de week van eigen kweek op stubru of zoek ik het nu veel te ver :)

tot nu toe enkel Balthazar als Belgische groep als ik me niet vergis

grote kans dat Selah Sue ook wel zal komen, deus konden we al schrappen
andere opties: Magnus, BRNS (ook op mainsquare), Intergalactic Lovers (?)

groepen met nieuwe platen: Hickey Underworld, The Van Jets en Daan maar dat zal wel eerder pukkelpop worden gok ik al zijn ze voor mij zeker welkom als Belgische acts

welke Belgische namen zouden dit jaar naar Werchter komen? zouden er deze week ook geen nieuwe bekend gemaakt worden omwille van de week van eigen kweek op stubru of zoek ik het nu veel te ver
icon_smile.gif

Denk dat het nu (nog) niet het moment is om een lading Belgen aan te kondigen, dat is eerder voor als het festival uitverkocht is en de affiche quasi volledig.

Wie ik verwacht:
Magnus en Wallace Vanborn met succesvolle recente plaat
Selah Sue, Goose, The Van Jets en The Hickey Underworld met plaat in het voorjaar
En dan nog iets 'nieuws' van De Nieuwe Lichting of een recente editie van Humo's Rock Rally, iets als Float Fall of Tout Va Bien.

welke Belgische namen zouden dit jaar naar Werchter komen?

tot nu toe enkel Balthazar als Belgische groep als ik me niet vergis

Balthazar en Oscar and the Wolf.

Misschien is ook Gabriel Rios een kanshebber? Die Week van Eigen kweek heeft geen invloed op de bekendmaking denk ik. Vorig jaar was er ook een aankondiging dan (met internationale namen) geloof ik.

Misschien Willow? Tout va bien zie ik ook nog wel een tent openen.

Vorig jaar zaten we op 19/02 aan 50 namen, dus denk dat we vrijdag wel opnieuw pakketje kunnen verwachten. We zitten momenteel aan 33 namen.

Users who are viewing this thread