Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
ja coldplay heeft op lowlands gespeeld.
maar dat was absoluut geen commerciele boeking.
ze speelden als volledig onbekende band op de charlie stage
daar hebben wel meer bands gestaan die op dat moment onbekend waren en later doorgebroken.
Yellow was toen al wel een wereldhit dus onbekend waren ze niet, maar de boeking zelf was al voor de release van Yellow gedaan dus wel een schot in de roos.
Tja tja, hoe alternatief zijn dan de namen zoals Charli XCX die blijkbaar direct een festival kunnen uit verkopen. Los van het feit dat het een goede boeking voor lowlands zou zijn, advocaat van de duivel reactie
Bankzitters vergelijken met Charli XCX, die had ik niet aan zien komen.
Zullen we dan ook K3 en de Toppers programmeren? Ook wel gezellig voor in de middag.
Tja tja, hoe alternatief zijn dan de namen zoals Charli XCX die blijkbaar direct een festival kunnen uit verkopen. Los van het feit dat het een goede boeking voor lowlands zou zijn, advocaat van de duivel reactie
Alternatief staat niet gelijk aan kaartverkoop. Als ze Radiohead als headliner neerzetten zou het predicaat alternatief niet verloren zijn, maar is het ook instant uitverkocht.
Alternatief staat niet gelijk aan kaartverkoop. Als ze Radiohead als headliner neerzetten zou het predicaat alternatief niet verloren zijn, maar is het ook instant uitverkocht.
Als jij de eerste band maakt die je iets alternatiefs maakt. En iedereen vind het zo tof dat heel veel andere bands je na gaan doen. Ben je dan nog alternatief?
Bankzitters vergelijken met Charli XCX, die had ik niet aan zien komen.
Zullen we dan ook K3 en de Toppers programmeren? Ook wel gezellig voor in de middag.
Niet aan zien komen dat ik de indruk zou wekken dat die 2 vergeleken worden door mij, maar dit heb ik niet in mijn reactie aangegeven.
De discussie die ik wilde opstarten is in hoeverre een main festival als "alternatief" bestempeld kan worden wanneer er in de regel 65k mensen op basis van een paar namen een kaart kopen. En dit jaar zal Charli XCX waarschijnlijk die naam zijn.
Voor mij is Lowlands altijd een festival geweest voor de kleine namen en de niet ontdekte parels(door mijzelf) en de headliners zijn leuk meegenomen.
Alleen de term alternatief festival op een bizar groot festival plakken is in mijn inzicht lastig in het geval van Lowlands. Wellicht heeft Lowlands zichzelf zo in de markt gezet, dat hebben ze dan slim gedaan.
Niet aan zien komen dat ik de indruk zou wekken dat die 2 vergeleken worden door mij, maar dit heb ik niet in mijn reactie aangegeven.
De discussie die ik wilde opstarten is in hoeverre een main festival als "alternatief" bestempeld kan worden wanneer er in de regel 65k mensen op basis van een paar namen een kaart kopen. En dit jaar zal Charli XCX waarschijnlijk die naam zijn.
Voor mij is Lowlands altijd een festival geweest voor de kleine namen en de niet ontdekte parels(door mijzelf) en de headliners zijn leuk meegenomen.
Alleen de term alternatief festival op een bizar groot festival plakken is in mijn inzicht lastig in het geval van Lowlands. Wellicht heeft Lowlands zichzelf zo in de markt gezet, dat hebben ze dan slim gedaan.
Excuus, dan heb ik je reactie verkeerd begrepen.
Ik vind het wel een leuke discussie overigens.
Er zijn gewoon een aantal festivals die zo veel indieparels programmeren (en door de jaren heen geprogrammeerd hebben), naast een aantal hele grote headliners (die meestal albums op hun naam hebben met hoge Pitchfork-beoordelingen) dat ze inderdaad door velen als 'alternatief' worden gezien. Voor mij is Lowlands hier nog altijd een mooi voorbeeld van, al is inderdaad het aantal 'mainstream' boekingen zowel bij Lowlands als bij anderen groter geworden door de jaren heen (zo lijkt het althans).
Andere mooie voorbeelden zijn bijvoorbeeld Primavera & We Love Green.
Ik vind overigens zeker in vergelijking met Primavera dat Lowlands de laatste jaren wat 'slapper' programmeert, en wat minder bovenop de trends zit, maar dat is ook maar gewoon mijn mening.
Jaa precies, dan kom ik al snel uit bij voorbeelden als Goldband, Joost.
Het momentum is daar om ze te boeken, maar vervolgens nog eens later als headliner te boeken(goldband) is in mijn ogen dan niet meer nodig, vandaar mijn vraag of alternatief dan het juiste "label" is.
Misschien is het mierenneukerij van mijn kant, maar door jouw reactie vroeg ik me dat zo af.