Rock Werchter 2015 - Geruchten

pfff vind ik niet echt topnamen, ik wacht op een beetje energierijker / harder werk.
Deze zijn allemaal mooi om in de vroege namiddag in een tent te zien maar allemaal niet echt main stage namen.

Zou het mogelijk zijn om Limp Bizkit nog ergens tussen te zetten? Die tourt door europa maar heeft nog geen halte in Belgie + graspop heeft geen plaats meer vrij om hen neer te zetten... wie weet :)

Word er niet echt warm van nee, heb de kaartjes al gekocht maar hoop toch nog op wat meer spektakel. Wat een Pharrel op "rock" werchter doet is me nog steeds een volslagen raadsel.. Daar moet toch nog wel een dikke band voor of achter komen?

Daarnaast MOET ik Linkin Park nog een keer zien. Wat lijkt me dat vet zeg. Gooi die Pharrel er mooi uit en zet daar Linkin Park neer en het wordt al helemaal een epic weekend!

Word er niet echt warm van nee, heb de kaartjes al gekocht maar hoop toch nog op wat meer spektakel. Wat een Pharrel op “rock” werchter doet is me nog steeds een volslagen raadsel.. Daar moet toch nog wel een dikke band voor of achter komen?

Daarnaast MOET ik Linkin Park nog een keer zien. Wat lijkt me dat vet zeg. Gooi die Pharrel er mooi uit en zet daar Linkin Park neer en het wordt al helemaal een epic weekend!

Dat Pharell er staat is best logisch hoor. Er komen al jaren popartiesten op Rock Werchter. Het ding is dat er zoveel mensen komen met zoveel verschillende smaken en wensen dat je moeilijk iedereen vrolijk kan maken.

En aan de andere kant, ik gok dat je tijdens Pharell of Ben Howard of Damien Marley kan checken in The Barn, ook wel prima toch?

CHVRCHES speelt in juli op het Pitchfork Music Festival in Chicago. Er was al weinig kans dat ze kwamen op Werchter, en nu kunnen we ze dus wel afstrepen.

pfff vind ik niet echt topnamen, ik wacht op een beetje energierijker / harder werk.
Deze zijn allemaal mooi om in de vroege namiddag in een tent te zien maar alliemaal niet echt main stage namen.

Zou het mogelijk zijn om Limp Bizkit nog ergens tussen te zetten? Die tourt door europa maar heeft nog geen halte in Belgie + graspop heeft geen plaats meer vrij om hen neer te zetten… wie weet
icon_smile.gif

Limp bizkit stond in 2009 ergens halverwege het programma. Dus die kan op iedere dag nog wel ingepast worden. Zou ik op zich wel lekker vinden.
Van mij mag er sowieso nog wel wat stevigs / harders bij. Bijvoorbeeld op zondag als opener op de main: even een lekker punk / hardrock / Metal bandje om weer wakker te worden.

Word er niet echt warm van nee, heb de kaartjes al gekocht maar hoop toch nog op wat meer spektakel. Wat een Pharrel op “rock” werchter doet is me nog steeds een volslagen raadsel.. Daar moet toch nog wel een dikke band voor of achter komen?

Dat gezeik om die naam komt me ieder jaar weer mijn neus uit. Denk jij dat er op Graspop ook alleen maar popacts staan soms?

Kom op, Rock Werchter is een van de grootste festivals ter wereld. Dat is een topbedrijf, en die moeten gewoon winst maken. En wil je uitverkopen, dan moet je wel breed programmeren. Met alleen maar alternatief verantwoorde acts verkoop je ook niet uit. En dat het 'Rock' Werchter heet, is natuurlijk ook vanuit vroeger. Rock Werchter programmeert al jaren breed, dus popacts zijn echt geen verrassing. Gelukkig programmeren ze altijd (meestal) wel de beste popacts van het moment.

op basis wat ik zie bij andere festivals rond periode Werchter, lijken me deze groepen wel deftige kanshebbers te zijn:
The Tallest Man On Earth, The Vaccines, Future Islands, Milky Chance, Lillywood & The Prick, Band of Skulls (George Ezra)
daarmee zou ik wel vrede kunnen nemen (in tegenstelling tot de iets teleurstellende laatste namen), al zijn dat ook niet de grote kleppers

op basis wat ik zie bij andere festivals rond periode Werchter, lijken me deze groepen wel deftige kanshebbers te zijn:
The Tallest Man On Earth, The Vaccines, Future Islands, Milky Chance, Lillywood & The Prick, Band of Skulls (George Ezra)
daarmee zou ik wel vrede kunnen nemen (in tegenstelling tot de iets teleurstellende laatste namen), al zijn dat ook niet de grote kleppers

Ik hoop ook op Band of Skulls! Ze doen in ieder geval Hurricane/Southside, en die delen vaak een hoop namen met Werchter :D

<div class="d4p-bbt-quote-title">Casper wrote:</div>

Dat Pharell er staat is best logisch hoor. Er komen al jaren popartiesten op Rock Werchter. Het ding is dat er zoveel mensen komen met zoveel verschillende smaken en wensen dat je moeilijk iedereen vrolijk kan maken.

Grappig dat je het over 'harde rock' en een dikke band hebt en dan Linkin Park voorstelt. Dan liever Pharrel voor mij. Hoe die gasten anno 2015 nog steeds zo populair zijn is mij een raadsel.

The Gaslight Anthem kunnen we overigens afschrijven, zitten op donderdag, zaterdag en zondag in Scandinavie.

Waarom komen bijna alle vette acts op vrijdag? Hoop dat dat geen clashes op gaat leveren. Al is Death Cab For Cutie tot nu toe toch het enige wat ik écht niet wil missen. Samen met Muse.

Ik blijf toch hopen op een terugkeer van The Wombats, die nieuwe single 'Emoticons' is toch wel weer een killer!

The Gaslight Anthem kunnen we overigens afschrijven, zitten op donderdag, zaterdag en zondag in Scandinavie.

Ik weet niet of ik dit jammer of niet jammer vind.
Hun laatste concert in de AB (november denk ik) was een teleurstelling. De mannen leken er geen zin in te hebben, speelden maar zonder overtuiging vond ik. Kan een offday zijn geweest, al mag dit op zich niet, maar ja, wie heeft dat nu niet...
Ik had ze wel herkansing gegund, anderzijds ga ik ze dus toch niet zeer hard missen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

Ik weet niet of ik dit jammer of niet jammer vind.
Hun laatste concert in de AB (november denk ik) was een teleurstelling. De mannen leken er geen zin in te hebben, speelden maar zonder overtuiging vond ik. Kan een offday zijn geweest, al mag dit op zich niet, maar ja, wie heeft dat nu niet…
Ik had ze wel herkansing gegund, anderzijds ga ik ze dus toch niet zeer hard missen.

In de HMH vond ik ze juist heel erg goed en leken zelfs een stel irritante Ieren het niet te kunnen verpesten. Dan zullen ze wel op Pukkelpop staan, want volgens mij zijn ze dan ook in de buurt

Ik hoop trouwens sterk op Strand of Oaks als een opener van de Main stage. Lekker wakker worden dan! Zie het ook als een mogelijkheid dat ze er staan, daarmee de post.

Strand of Oaks moet je niet op de main stage zetten. Die heb ik deze winter in bitterzoet gezien en die gast houdt het heel klein. Kan zijn dat de show bedoeld was voor een kleine venue maar ik denk dat zelfs the barn heel groot is voor Strand of Oaks. Hoop daarentegen wel ontzettend hard dat die er zullen staan, wat een stem heeft die zanger!

Grappig dat je het over ‘harde rock’ en een dikke band hebt en dan Linkin Park voorstelt. Dan liever Pharrel voor mij. Hoe die gasten anno 2015 nog steeds zo populair zijn is mij een raadsel.

Die gasten hebben met hun eerste albums tijdloze muziek geschreven. Het is muziek wat je als tiener ontdekt en waar je de rockscene mee inrolt. Populair zullen ze blijven. Ik ben het overigens met je eens dat ze met de laatste albums hun niveau van AWESOME nooit meer hebben gehaald.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>
Grappig dat je het over ‘harde rock’ en een dikke band hebt en dan Linkin Park voorstelt. Dan liever Pharrel voor mij. Hoe die gasten anno 2015 nog steeds zo populair zijn is mij een raadsel.

Die gasten hebben met hun eerste albums tijdloze muziek geschreven. Het is muziek wat je als tiener ontdekt en waar je de rockscene mee inrolt. Populair zullen ze blijven. Ik ben het overigens met je eens dat ze met de laatste albums hun niveau van AWESOME nooit meer hebben gehaald.

Meh. Ik vind dat eerste album juist allesbehalve tijdloos. Die muziek is slecht verouderd. Ze zijn echt een nostalgie act geworden, die gasten (straatje the Offspring, Limp Bizkit en 3 Doors Down). Mijn tenen gaan krullen als ik het tienergeklaag en die foute rapper op pakweg 'in the end' nog eens terug hoor. Maar: mijn mening hé.

Users who are viewing this thread