<div class="d4p-bbt-quote-title">jesse453 wrote:</div>
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>mattman wrote:</div>
Grappig dat je het over ‘harde rock’ en een dikke band hebt en dan Linkin Park voorstelt. Dan liever Pharrel voor mij. Hoe die gasten anno 2015 nog steeds zo populair zijn is mij een raadsel.
Die gasten hebben met hun eerste albums tijdloze muziek geschreven. Het is muziek wat je als tiener ontdekt en waar je de rockscene mee inrolt. Populair zullen ze blijven. Ik ben het overigens met je eens dat ze met de laatste albums hun niveau van AWESOME nooit meer hebben gehaald.
Meh. Ik vind dat eerste album juist allesbehalve tijdloos. Die muziek is slecht verouderd. Ze zijn echt een nostalgie act geworden, die gasten (straatje the Offspring, Limp Bizkit en 3 Doors Down). Mijn tenen gaan krullen als ik het tienergeklaag en die foute rapper op pakweg ‘in the end’ nog eens terug hoor. Maar: mijn mening hé.
Precies. Makkelijke instapper naar de rock/metal, maar zeker geen tijdloos album. Daarna is het alleen maar minder geworden en ze hebben Hybrid Theory sowieso nooit weten te overtreffen. Limp Bizkit is nog stukken erger, maar het rijtje Linkin Park/Hollywood Undead/Limp Bizkit, met die hip/hop numetal was een tijdje erg populair. Maar anno 2015 niet meer actueel. Bij Undead en Bizkit zie je ook hoe rap ze zakken op de affiches. Linkin Park is natuurlijk een stuk groter en commercieler geworden, maar de muziek gaat mijn insziens ieder album achteruit. En ik dacht iedere keer dat het haast niet slechter kon, wat dat betreft verassen ze me toch steeds weer.