Rock Werchter 2015 - Geruchten

<div class="d4p-bbt-quote-title">jesse453 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>mattman wrote:</div>
Grappig dat je het over ‘harde rock’ en een dikke band hebt en dan Linkin Park voorstelt. Dan liever Pharrel voor mij. Hoe die gasten anno 2015 nog steeds zo populair zijn is mij een raadsel.

Die gasten hebben met hun eerste albums tijdloze muziek geschreven. Het is muziek wat je als tiener ontdekt en waar je de rockscene mee inrolt. Populair zullen ze blijven. Ik ben het overigens met je eens dat ze met de laatste albums hun niveau van AWESOME nooit meer hebben gehaald.

Meh. Ik vind dat eerste album juist allesbehalve tijdloos. Die muziek is slecht verouderd. Ze zijn echt een nostalgie act geworden, die gasten (straatje the Offspring, Limp Bizkit en 3 Doors Down). Mijn tenen gaan krullen als ik het tienergeklaag en die foute rapper op pakweg ‘in the end’ nog eens terug hoor. Maar: mijn mening hé.

Precies. Makkelijke instapper naar de rock/metal, maar zeker geen tijdloos album. Daarna is het alleen maar minder geworden en ze hebben Hybrid Theory sowieso nooit weten te overtreffen. Limp Bizkit is nog stukken erger, maar het rijtje Linkin Park/Hollywood Undead/Limp Bizkit, met die hip/hop numetal was een tijdje erg populair. Maar anno 2015 niet meer actueel. Bij Undead en Bizkit zie je ook hoe rap ze zakken op de affiches. Linkin Park is natuurlijk een stuk groter en commercieler geworden, maar de muziek gaat mijn insziens ieder album achteruit. En ik dacht iedere keer dat het haast niet slechter kon, wat dat betreft verassen ze me toch steeds weer.

Dit konden we al raden, maar Roisin Murphy staat in The Barn: http://pitchfork.com/news/58494-roisin-murphy-announces-hairless-toys-lp-shares-gone-fishing/

<div class="d4p-bbt-quote-title">Everyknight wrote:</div>
Dit konden we al raden, maar Roisin Murphy staat in The Barn: http://pitchfork.com/news/58494-roisin-murphy-announces-hairless-toys-lp-shares-gone-fishing/

Mwa, ‘konden we al raden’, zou ik toch niet zeggen. Gezien haar elektronische inslag en hoge plek op de affiche (ze staat boven Alt-J) hadden we hier headliner KluB C verwacht. Sub in de Barn dan?

Waarom niet headliner van The Barn? Ben Howard zal wel op mainstage staan hoor (jammer, zeker met dat nieuwe album).

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Everyknight wrote:</div>

Mwa, ‘konden we al raden’, zou ik toch niet zeggen. Gezien haar elektronische inslag en hoge plek op de affiche (ze staat boven Alt-J) hadden we hier headliner KluB C verwacht. Sub in de Barn dan?

Waarom niet headliner van The Barn? Ben Howard zal wel op mainstage staan hoor (jammer, zeker met dat nieuwe album).

Ik vind ze daar iets te klein voor, vergeleken met wat voor namen de Barn eerder al geheadlined hebben (Pixies, Sigur Ros, Incubus, ...). Maar anderzijds stonden ook al kleinere dingen als Barnheadliner dus het kan wel. Alleen gaan ze dan wel erg straf moeten uitpakken, op zich al een zwakke dag voor de ticketverkoop.

Counting Crows zeiden daarnet op Twitter dat ze deze namiddag een meeting met Herman Schueremans hadden, en straks een interview op Stubru. Zelfbevestiging van RW of TW Classic op komst?

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>

Ik vind ze daar iets te klein voor, vergeleken met wat voor namen de Barn eerder al geheadlined hebben (Pixies, Sigur Ros, Incubus, …). Maar anderzijds stonden ook al kleinere dingen als Barnheadliner dus het kan wel. Alleen gaan ze dan wel erg straf moeten uitpakken, op zich al een zwakke dag voor de ticketverkoop.

Counting Crows zeiden daarnet op Twitter dat ze deze namiddag een meeting met Herman Schueremans hadden, en straks een interview op Stubru. Zelfbevestiging van RW of TW Classic op komst?

TW Classic is uitgesloten. Staan dan in Rome. Werchter Boutique, gepland voor 11 juli, zou wel nog kunnen, maar het meest voor de hand liggende is Rock Werchter: de Werchterzaterdag staan ze in Nederland, de rest van het Werchterweekend zijn ze nog vrij.

Is zeker welkom. Toch niet vergeten dat er heel wat dertigers en veertigers op het terrein lopen, ik veronderstel nu zeker met de vervroeging van het festival in de examenperiode en gewoon met de grootste acts die er nu al staan: Lenny Kravitz, Muse, The Chemical Brothers, Ben Harper, The Prodigy, Foo Fighters, Noel Gallagher zijn toch al 15, 20, 25 jaar bezig.

Edit: daarom zijn ook acts als Johnny Marr, Grace Jones, Manic Street Preachers (allen mogelijk) e.d. zeker welkom.

Deze reactie is gewijzigd 21 minuten geleden door  Everyknight.
Deze reactie is gewijzigd 20 minuten geleden door  Everyknight.
Deze reactie is gewijzigd 19 minuten geleden door  Everyknight.
Deze reactie is gewijzigd 19 minuten geleden door  Everyknight.
Deze reactie is gewijzigd 18 minuten geleden door  Everyknight.

Oei, daar moest nog wat aan gesleuteld worden.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

Ik vind ze daar iets te klein voor, vergeleken met wat voor namen de Barn eerder al geheadlined hebben (Pixies, Sigur Ros, Incubus, …). Maar anderzijds stonden ook al kleinere dingen als Barnheadliner dus het kan wel. Alleen gaan ze dan wel erg straf moeten uitpakken, op zich al een zwakke dag voor de ticketverkoop.

TW Classic is uitgesloten. Staan dan in Rome. Werchter Boutique, gepland voor 11 juli, zou wel nog kunnen, maar het meest voor de hand liggende is Rock Werchter: de Werchterzaterdag staan ze in Nederland, de rest van het Werchterweekend zijn ze nog vrij.

Is zeker welkom. Toch niet vergeten dat er heel wat dertigers en veertigers op het terrein lopen, ik veronderstel nu zeker met de vervroeging van het festival in de examenperiode en gewoon met de grootste acts die er nu al staan: Lenny Kravitz, Muse, The Chemical Brothers, Ben Harper, The Prodigy, Foo Fighters, Noel Gallagher zijn toch al 15, 20, 25 jaar bezig.

Edit: daarom zijn ook acts als Johnny Marr, Grace Jones, Manic Street Preachers (allen mogelijk) e.d. zeker welkom.

We kunnen de Counting Crows dus ook quasi zekereidje noemen nu? Is inderdaad welkom.

We kunnen de Counting Crows dus ook quasi zekereidje noemen nu? Is inderdaad welkom.

Counting Crows, dan zouden we gewoon drie namen delen met Concert at Sea :')

Is er geen mogelijkheid dat the Killers nog komen?! Zou een goeie band zijn voor bij Lenny Kravitz!!

Denk ik niet... Lijkt me weer een eenmalig optreden,net zoals vorig jaar met V Festival. Brandon Flowers is immers aan een solo-plaat aan het werken.

Is er geen mogelijkheid dat the Killers nog komen?! Zou een goeie band zijn voor bij Lenny Kravitz!!

Nee, dit zal idd het enige, of een van de weinige. Er was al gezegd dat ze er waarschijnlijk 1 of 2 zouden doen en daar zal deze bij horen. Ik denk dat ze er verder misschien nog een in Las Vegas doen, maar verder niet. Brandon Flowers verwacht ik evt. solo op Rock Werchter. Big Talk(van drummer Ronnie Vannucci) zal wel weer in USA blijven schat ik in.

Counting Crows, dan zouden we gewoon drie namen delen met Concert at Sea :’)
[/quote]

Van mij mogen Rowwen Heze en Typhoon ook wel doorkomen.

[/quote]

Rowwen Heze de mainstage openen op donderdag, ik teken ervoor hahaha!

[/quote]

Laat maar zo, ik denk niet dat we nood hebben aan Nederlandse acts waarvoor onder de Belgen geen kat op af komt.

Zou het nu echt zo zijn dat Lenny Kravitz en The Prodigy de headliners zijn voor de zaterdag?? Daar begint het nu toch wel op te lijken of zou men nog een nieuwe naam uit de hoge hoed toveren???

Mij lijken dat de headliners te zijn voor de zaterdag. Er is op de zaterdag in de breedte ook al redelijk deftig geprogrammeerd, dus ik denk dat het hier bij blijft qua headliner voor die dag.
Op de vrijdag is een headliner meer nodig bovendien.

Ik heb eens even die poster op de homepage opnieuw gerangschikt, ditmaal naar grootte van de namen in plaats van alfabetisch. Zou best kunnen helpen om te zien wie waar staat.

Foo Fighters - Lenny Kravitz - Muse

Alt-J - Ben Harper - Ben Howard - Damien Rice - Florence + The Machine - Kasabian - Noel Gallagher - Pharrell Williams - Sam Smith - The Chemical Brothers - The Prodigy - The Script

Alabama Shakes - Angus & Julia Stone - Balthazar - Caribou - Christine and the Queens - Damian Marley - Death Cab For Cutie - FKA Twigs - Hozier - Of Monsters and Men - Oscar and the Wolf - Rise Against - Roising Murphy - Royal Blood - The War on Drugs

Dotan - Gavin James - Jungle

Vooral opvallend in welk rijtje Sam Smith staat, tamelijk groot toch. En Ben Harper lijkt me dan wel de Barnheadliner te zijn, niet?

Ik heb eens even die poster op de homepage opnieuw gerangschikt, ditmaal naar grootte van de namen in plaats van alfabetisch. Zou best kunnen helpen om te zien wie waar staat.

Foo Fighters – Lenny Kravitz – Muse

Alt-J – Ben Harper – Ben Howard – Damien Rice – Florence + The Machine – Kasabian – Noel Gallagher – Pharrell Williams – Sam Smith – The Chemical Brothers – The Prodigy – The Script

Alabama Shakes – Angus & Julia Stone – Balthazar – Caribou – Christine and the Queens – Damian Marley – Death Cab For Cutie – FKA Twigs – Hozier – Of Monsters and Men – Oscar and the Wolf – Rise Against – Roising Murphy – Royal Blood – The War on Drugs

Dotan – Gavin James – Jungle

Vooral opvallend in welk rijtje Sam Smith staat, tamelijk groot toch. En Ben Harper lijkt me dan wel de Barnheadliner te zijn, niet?
Ben Harper of Ben Howard? Ik vind het vooral opvallend hoe hoog die eerste staat. Is hij in België zoveel groter dan in Nederland? Het enige dat ik ooit van hem hoor is namelijk wanneer RW hem weer eens geboekt heeft...

Users who are viewing this thread