<div class="d4p-bbt-quote-title">
Fonske122 wrote:</div>
Dat er Zaterdag goede groepen optreden, daarin kan ik je enkel gelijk in geven. Hozier onlangs in Ab gezien (echt heel goed), Sam smith vorig jaar al gezien (Verbazend goed) en persoonlijk vind ik The Prodigy echt een topgroep.
Toch vind ik dat het gat tussen Dagopvulling en headliners elk jaar groter wordt. Dit jaar tel ik 3 headlinerwaardige namen (Muse, The Prodigy en Foo Fighters), 3 Subs (Fatm, Kasabian, Lenny Kravitz) en dan nog 2 dance afsluiters.
Dit alles terwijl 2 jaar geleden (persoonlijk mijn beste jaar) 6 Headliners telde (Green day, Kings Of Leon, Blur, Rammstein, Depeche Mode, editors) 1 dance act (netsky) en 4 subs (The National, Phoenix, Volbeat en 30 seconds to Mars). Naast al deze namen vond ik de dagopvulling ook al een pak vetter dan nu.
Ik weet dat dit ook heel erg met smaak te maken heeft en dat groepen van toen nog niet zo populair waren als nu!
Toen stond er al een prachtige affiche vooraleer ze springsteen op tw classic en muse op Boutique neerplanten. terwijl nu, persoonlijk vind ik dat de affiche nog nood heeft aan grote namen en liefst meer dan 1. Maar de organisatie lijkt zich meer bezig te houden met het goed voorzien van zijprojecten. U2 in sportpaleis, AC/DC in Dessel, TW classic met meer headliners per dag dan Rock Werchter en ondertussen komt er ook nog een boutique die ook nog een dikke naam zal afsnoepen
Ik ga slechts gedeeltelijk met je akkoord. Enerzijds klopt het dat het dit jaar een zwaktebod is qua grote namen. Kasabian en Noel Gallagher zijn enkele plaatsen omhoog geschoten, zonder dat dat gerechtvaardigd wordt met muzikale of commerciele successen. En een dagje Ben Howard – Mumford & Sons – Pharrell zou ik al even zwak vinden als Paolo Nutini – AM – Major Lazer. En het ergste vind ik dan nog dat zwakke subheadliner Noel Gallagher gepaard gaat met Lenny Kravitz, die al evenmin headlinerwaardig is in Belgie…
Maar anderzijds vind ik niet dat je Werchter veel kan verwijten met betrekking tot die grote namen. Kijk eens naar de festivals rondom Werchter (Open’er, Roskilde, NOS Alive, …), die zijn niet bepaald hun sterkste editie aan het neerzetten. Het is gewoon een ontzettend zwak jaar voor de festivals (zowel in juni, juli als augustus), en Werchter probeert er het beste van te maken. Voorlopig vallen enkel Faithless en Faith No More hen te verwijten, en voor FNM kan je nog argumenteren dat Graspop een betere keuze was. AC/DC? Die kosten 4 miljoen en doen alleen per uitzondering festivals. U2? Die staan in de VS deze zomer. En voor Boutique wordt Coldplay genoemd, die volgens de fans een show gaan gebruiken die te groot is voor festivals.