Rock Werchter 2015 - Geruchten

<div class="d4p-bbt-quote-title">Bobbin wrote:</div>
Hoe komt het dat sommige mensen zo bang zijn voor Editors? Is dat een kwestie van simpelweg te vaak gezien?

Was ooit één van mijn favoriete groepen, maar ben tijdens Pukkelpop vorig jaar gewoon weggegaan na enkele nummers.
Als Werchter- & Pukkelpopganger heb ik ze afgelopen 10 jaar 8 keer gezien. De laatste 3 jaar voeren ze exact dezelfde show op, met exact dezelfde truckjes, exact dezelfde bisnummers, vuurwerk op exact dezelfde momenten, dezelfde setlist,…

Het jammere is gewoon dat er daardoor telkens een plek verloren gaat waar ook een headliner kon staan die we niet ieder jaar opnieuw zien…

Vervang Pukkelpop door Lowlands en je hebt exact mijn verhaal. Ik wilde ze na The Back Room heeeel graag zien en dat duurde nogal lang. Pas toen het tweede album net uit was, zag ik ze voor het eerst (Paard van Troje, waanzinnig goed). Sindsdien vind ik zowel de albums als de live shows steeds minder interessant worden (waarschijnlijk ook door de overkill). Ik hoop dus ook dat ze niet opnieuw een prominente plek op de line up gaan innemen, maar met de mogelijk dunne spoeling aan potentiële headliners zou ik het wel begrijpen. Ga ik wel wat anders in The Barn of KlubC opzoeken...

<div class="d4p-bbt-quote-title">Bobbin wrote:</div>
Hoe komt het dat sommige mensen zo bang zijn voor Editors? Is dat een kwestie van simpelweg te vaak gezien?

Was ooit één van mijn favoriete groepen, maar ben tijdens Pukkelpop vorig jaar gewoon weggegaan na enkele nummers.
Als Werchter- & Pukkelpopganger heb ik ze afgelopen 10 jaar 8 keer gezien. De laatste 3 jaar voeren ze exact dezelfde show op, met exact dezelfde truckjes, exact dezelfde bisnummers, vuurwerk op exact dezelfde momenten, dezelfde setlist,…

Het jammere is gewoon dat er daardoor telkens een plek verloren gaat waar ook een headliner kon staan die we niet ieder jaar opnieuw zien…

Je kan veel over Editors zeggen, maar de festivalshows en setlists verschillen wel steeds van elkaar. Tussen de Werchtershows van 2012 en 2013 zat ook al erg veel verschil. De setlist van Pukkelpop 2014 is dan ook weer totaal anders.

Overigens hoop ik ook niet dat ze weer zullen komen. Ik heb ze wel vaak genoeg gezien.

Ik ben met Gloeilamp, ze probeerden er op Werchter ook steeds iets speciaals van te maken vond ik

Niemand verplicht je om Editors 8x te gaan bekijken in 10 jaar. Vaak kun je ook een andere band/act zien.
Heb ze nu nog maar 3x gezien en ik ben er ook wel klaar mee voorlopig.

Ik zit even op de website te kijken, en zie dat 3fm blijkbaar sponsor is. What the....? Is dit al vaker/langer zo?

Naampjes: Of Monsters and Men, FKA twigs, Gavin James, Alabama Shakes & Christine and the Queens confirmed for #RW15!

Prima namen! Blij met Alabama Shakes, ze hebben net een tof nieuw nummer gedropt.

Donderdag zaterdag en zondag worden topdagen. Vrijdag ziet er (voor mij) nog steeds belabberd uit.

Prima namen! Blij met Alabama Shakes, ze hebben net een tof nieuw nummer gedropt.

Donderdag zaterdag en zondag worden topdagen. Vrijdag ziet er (voor mij) nog steeds belabberd uit.
Echt? Ik ga me met Alt-J, Roisin Murphy, Balthazar, FKA Twigs, Ben Howard en Death Cab For Cutie heel prima vermaken hoor... Ik vind persoonlijk de donderdag nog erg mager.

ik word niet echt warm van deze namen, buiten alabama shakes voor mij persoonlijk gene vette
wanneer komt een groep à la genre eagles of death metal of jack white

Enkele leuke namen!

Ik heb gelezen dat Open'er volgende week met een headliner komt? Iemand enig idee welke dag ze dat doen, hebben ze dat vermeld? Want ik vermoed dat we daarmee misschien wel de missendde vrijdagheadliner kunnen krijgen. Zaterdag is het gewoon co-constructie Lenny - Prodigy, dat gaat niet veranderen lijkt mij.

Faithless op Open’er…

Pharrel is aangekondigd als headliner, vind het wel een mooie headliner voor de Barn :P Kunnen we Faithless op vrijdag laten afsluiten en dan nog iets van Coldplay of Paul McCartney laten headlinen :D Maar ik ga wel ff verder dromen xD

Faithless heeft volgens mij tot nu toe nog geen 1x Werchter overgeslagen als ze rond die tijd in de buurt waren maar ik zie nog niet echt een plek voor ze op het affiche. Misschien toch op zondag na Muse? Of dat Jack White als headliner wordt aangekondigd en dan een dubbele party act erachter met Pharrel en Faithless waardoor Jack White wel headlined maar toch redelijk vroeg op de avond staat. Kan me bijna niet voorstellen dat Faithless RW gaat overslaan.

Ik heb geen probleem met kleinere namen, maar dan volgende week met Modest Mouse, Eagles of Death metal en Belle & Sebastian erbij.

Maar voor nu volstaat dit wel even om m'n honger te stillen.

Users who are viewing this thread