<div class="d4p-bbt-quote-title">
Gloeilamp wrote:</div>
Raar, hier dan nog een keertje:
1. Sigur Rós – ( ) (2002)<br>
2. Godspeed You Black Emperor! – F♯A♯∞ (1997)<br>
3. Arcade Fire – Funeral (2004)<br>
4. Deafheaven – Sunbather (2013)<br>
5. The God Machine – One Last Laugh in a Place of Dying… (1994)<br>
6. Talking Heads – Remain in Light (1980)<br>
7. The National – High Violet (2010)<br>
8. Massive Attack – Mezzanine (1998)<br>
9. dEUS – Worst Case Scenario (1994)<br>
10. The Doors – The Doors (1967)
Zeker niet onaardig, maar het is toch wel veel zero’s en 90′s wat de klok slaat hoor. Maar goed smaak is smaak en dat is gelukkig bij iedereen anders.
Mijne is als volgt:<br>
1. Snow Patrol – Eyes Open (2006)<br>
2. Bruce Springsteen – Born in the USA (1984)<br>
3. Michael Jackson – Thriller (1982)<br>
4. Snow Patrol – A Hundred Million Suns (2008)<br>
5. Supertramp – Even in the Quietest Moments… (1977)<br>
6. Boudewijn de Groot – Voor de Overlevenden (1966)<br>
7. Bruce Springsteen – Darkness on the Edge of Town (1978)<br>
8. The Temper Trap – Conditions (2009)<br>
9. Supertramp – Crime of the Century (1974)<br>
10. The Gaslight Anthem – The ’59 Sound (2008)
Ik begrijp dat het lastig te vatten is. Maar ik kan er echt niet inkomen. Het is niet mijn muziek, en ik snap echt niet wat er zo bijzonder aan is. Maar als iemand dat over een favoriete groep van mij zo zeggen zou ik dat ook niet kunnen begrijpen. Ik trek de vergelijking met Motorhead dan ook niet, het is meer dat ik die populariteit ook niet begrijp. Maar ik had misschien beter The Eagles kunnen noemen.
Als ik zie dat Bohemian Rhapsody en Hotel California weer bovenaan staan in de Top 2000 gaat de TV uit. Die nummers vind ik echt verschrikkelijk, en ik begrijp de populariteit niet. Maar zoals ik al zei, misschien komt dat nog. Ik blijf wel bij mijn punt
The Eagles is inderdaad al een betere vergelijking al ben ik daar ook geen fan van, maar Hotel California is zeker een mooi nummer. Bohemian Rhapsody ook maar is zeker niet mijn favoriet, dat is namelijk Innuendo.
Dit vind ik dan weer ver gaan. Alleen omdat ik Queen niet kan waarderen, en hun populariteit niet begrijp? Ik ben heel erg veel met muziek bezig, en beluister heel veel nieuwe en oudere albums. Als je eens op mijn MusicMeter profiel kijkt zie je dat ik van veel verschillende muziek houd, en er veel over kan vertellen. Dat durf ik nu wel over mezelf te zeggen.
The Doors, The Beatles, The Rolling Stones. Allemaal geweldige groepen in mijn ogen. Queen heb ik niks mee, en ik begrijp de populariteit (nog) niet. Als ik daardoor heel erg diep zak in jouw ogen is dat eerder jouw probleem dan het mijne. Ik vind die opmerking eigenlijk nergens op slaan als ik eerlijk ben.
Het is hetzelfde als zeggen dat je de populariteit van Elvis Presley niet snapt. Het heeft namelijk te maken met de tijd waarin de band de nummers maakt of in Elvis zijn geval de persoon. Er zijn nu hele andere muziekstromingen populair. Bij bands zoals The Rolling Stones kan je ook zien dat de muziek veranderd. Ze begonnen met veelal bleus en Rock ‘n Roll om later toch vooral Rock te gaan maken.
Maar je bent nog jong en ik denk wel dat je nog veel zult leren. Ik wil ook niet zeggen dat je niks weet. Ik vind dat jij al een stuk verder bent dan dat ik was rond die leeftijd en ook verder dan andere leeftijdgenoten van jou waar ik dingen van lees op fora enzovoort. Je kunt ook onmogelijk alles weten.