Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Jongens nu gaan jullie echt te ver! Queen is echt een van de beste (zoniet dé beste) poprockband aller tijden! Niet populair? Ze hebben meer hits dan bijvoorbeeld Muse. Kom op zeg, dat je het niet leuk vind, oke dat mag maar ga niet zeggen dat je niet kan snappen dat ze populair zijn en vergelijk ze alsjeblieft niet met zo’n achterlijke band als Motorhead!

Oh en Gloeilamp, als ik op je link klik krijg ik mijn eigen top 10
icon_wink.gif

Ik bedoelde het in ieder geval niet als vergelijking maar haakte in op wat er al stond, verder snap ik het gewoon niet sorry, Queen zal vast belangrijk zijn geweest en inderdaad hebben meer hits dan muse. Maar ook daar hangt je smaak er aan vast, ik zeg namelijk niet ( in ieder geval niet de bedoeling ) dat ze niet populair zijn .. ik zeg dat ik niet snap WAAROM ze populair zijn. er zijn echt ook uit die tijd bands die ik persoonlijk 100x beter vind.

Jongens nu gaan jullie echt te ver! Queen is echt een van de beste (zoniet dé beste) poprockband aller tijden! Niet populair? Ze hebben meer hits dan bijvoorbeeld Muse. Kom op zeg, dat je het niet leuk vind, oke dat mag maar ga niet zeggen dat je niet kan snappen dat ze populair zijn en vergelijk ze alsjeblieft niet met zo’n achterlijke band als Motorhead!

icon_wink.gif

Raar, hier dan nog een keertje:

1. Sigur Rós - ( ) (2002)
2. Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞ (1997)
3. Arcade Fire - Funeral (2004)
4. Deafheaven - Sunbather (2013)
5. The God Machine - One Last Laugh in a Place of Dying... (1994)
6. Talking Heads - Remain in Light (1980)
7. The National - High Violet (2010)
8. Massive Attack - Mezzanine (1998)
9. dEUS - Worst Case Scenario (1994)
10. The Doors - The Doors (1967)

Ik begrijp dat het lastig te vatten is. Maar ik kan er echt niet inkomen. Het is niet mijn muziek, en ik snap echt niet wat er zo bijzonder aan is. Maar als iemand dat over een favoriete groep van mij zo zeggen zou ik dat ook niet kunnen begrijpen. Ik trek de vergelijking met Motorhead dan ook niet, het is meer dat ik die populariteit ook niet begrijp. Maar ik had misschien beter The Eagles kunnen noemen.

Als ik zie dat Bohemian Rhapsody en Hotel California weer bovenaan staan in de Top 2000 gaat de TV uit. Die nummers vind ik echt verschrikkelijk, en ik begrijp de populariteit niet. Maar zoals ik al zei, misschien komt dat nog. Ik blijf wel bij mijn punt :)

Nou, als je zoveel hits hebt ben je populair. Ik kan niet begrijpen dat je dat niet in kan zien. Jij zelf vind het kennelijk niks, prima. Naast de hits was Freddy Mercury een van de beste zangers die geleefd hebben en live waren ze ook fenomenaal (helaas nooit mogen aanschouwen :()

Smaken verschillen, ik vind bijv. Oasis zwaar overschat. Heb echt helemaal niets met die band.
Queen is een legendarische en grote rockband, maar kan helemaal begrijpen dat het niet iedereen zijn ''cup of tea'' is. Ik vind Queen wel een hele toffe band trouwens.
ZZ Top lijkt me wel leuk om eens gezien te hebben, dus van mij mogen ze wel komen.
Iets a la Simple Minds is ook prima, ik kan hun hits wel erg waarderen.

Nou, als je zoveel hits hebt ben je populair. Ik kan niet begrijpen dat je dat niet in kan zien. Jij zelf vind het kennelijk niks, prima. Naast de hits was Freddy Mercury een van de beste zangers die geleefd hebben en live waren ze ook fenomenaal (helaas nooit mogen aanschouwen
icon_sad.gif
)

Tuurlijk waren ze populair, maar dat ontken ik nergens. Ik bedoel dat ik niet begrijp waarom ze populair zijn. Ik zie niets bijzonders. Dat Queen populair is staat buiten kijf en valt niet over te discussiëren.

Ik denk dat Muse er inderdaad nog niet uit is. Als je even op hun site kijkt zie je dat daar nog helemaal niks staat onder het kopje “gigs”, dus is er blijkbaar nog helemaal niks officieel. Al die landen en plaatsen die in die interwiews voorbij komen zijn dus net zo zeker als Werchter: totaal niet. Het kan net zo goed een grap zijn, een beetje verwarring zaaien, Britse humor enzo… Mij hoop op Muse blijft in iedere geval groot!

En @Thijs, dacht laatst ook zoiets ja: leuk dat artiesten stadions uitverkopen, maar is dat hetzelfde publiek als het Werchterpubliek? Natuurlijk niet, anders hadden we allang Bieber en One Direction als headliners gehad
icon_wink.gif

Ja, gek genoeg staat Lollapalooza niet op hun site vermeld. maar ze staan er toch echt. :P http://www.lollapaloozabr.com/2014-line-up
Ze hadden het zelf ook op twitter en facebook gezet, maar blijkbaar heb niemand van crew het op hun site gezet ofzo..

icon_wink.gif
En daarnaast vond ik je tot nu toe wel muzikaal redelijk onderlegd overkomen maar nu zak je echt heel diep in mijn waardering. Als je Queen niet kunt snappen dan heb je nog veel te leren.

Dit vind ik dan weer ver gaan. Alleen omdat ik Queen niet kan waarderen, en hun populariteit niet begrijp? Ik ben heel erg veel met muziek bezig, en beluister heel veel nieuwe en oudere albums. Als je eens op mijn MusicMeter profiel kijkt zie je dat ik van veel verschillende muziek houd, en er veel over kan vertellen. Dat durf ik nu wel over mezelf te zeggen.

The Doors, The Beatles, The Rolling Stones. Allemaal geweldige groepen in mijn ogen. Queen heb ik niks mee, en ik begrijp de populariteit (nog) niet. Als ik daardoor heel erg diep zak in jouw ogen is dat eerder jouw probleem dan het mijne. Ik vind die opmerking eigenlijk nergens op slaan als ik eerlijk ben.

<div class="d4p-bbt-quote-title">WeckoJ wrote:</div>
icon_wink.gif
En daarnaast vond ik je tot nu toe wel muzikaal redelijk onderlegd overkomen maar nu zak je echt heel diep in mijn waardering. Als je Queen niet kunt snappen dan heb je nog veel te leren.

Dit vind ik dan weer ver gaan. Alleen omdat ik Queen niet kan waarderen, en hun populariteit niet begrijp? Ik ben heel erg veel met muziek bezig, en beluister heel veel nieuwe en oudere albums. Als je eens op mijn MusicMeter profiel kijkt zie je dat ik van veel verschillende muziek houd, en er veel over kan vertellen. Dat durf ik nu wel over mezelf te zeggen.

The Doors, The Beatles, The Rolling Stones. Allemaal geweldige groepen in mijn ogen. Queen heb ik niks mee, en ik begrijp de populariteit (nog) niet. Als ik daardoor heel erg diep zak in jouw ogen is dat eerder jouw probleem dan het mijne. Ik vind die opmerking eigenlijk nergens op slaan als ik eerlijk ben.

Ik vind dat ook een beetje kortzichtig om te zeggen dat je dan nog veel moet leren, aangezien muziek een smaak is en niet iedereen is daar in ( gelukkig ) het zelfde.

Ik sluit me ook bij smaak toch meer aan bij @Gloeilamp

1. Sigur Rós – ( ) (2002)
2. Godspeed You Black Emperor! – F♯A♯∞ (1997)
3. Arcade Fire – Funeral (2004)
4. Deafheaven – Sunbather (2013)
5. The God Machine – One Last Laugh in a Place of Dying… (1994)
6. Talking Heads – Remain in Light (1980)
7. The National – High Violet (2010)
8. Massive Attack – Mezzanine (1998)
9. dEUS – Worst Case Scenario (1994)
10. The Doors – The Doors (1967)

Zeker niet onaardig, maar het is toch wel veel zero's en 90's wat de klok slaat hoor. Maar goed smaak is smaak en dat is gelukkig bij iedereen anders.

Mijne is als volgt:
1. Snow Patrol - Eyes Open (2006)
2. Bruce Springsteen - Born in the USA (1984)
3. Michael Jackson - Thriller (1982)
4. Snow Patrol - A Hundred Million Suns (2008)
5. Supertramp - Even in the Quietest Moments... (1977)
6. Boudewijn de Groot - Voor de Overlevenden (1966)
7. Bruce Springsteen - Darkness on the Edge of Town (1978)
8. The Temper Trap - Conditions (2009)
9. Supertramp - Crime of the Century (1974)
10. The Gaslight Anthem - The '59 Sound (2008)

Ik begrijp dat het lastig te vatten is. Maar ik kan er echt niet inkomen. Het is niet mijn muziek, en ik snap echt niet wat er zo bijzonder aan is. Maar als iemand dat over een favoriete groep van mij zo zeggen zou ik dat ook niet kunnen begrijpen. Ik trek de vergelijking met Motorhead dan ook niet, het is meer dat ik die populariteit ook niet begrijp. Maar ik had misschien beter The Eagles kunnen noemen.

Als ik zie dat Bohemian Rhapsody en Hotel California weer bovenaan staan in de Top 2000 gaat de TV uit. Die nummers vind ik echt verschrikkelijk, en ik begrijp de populariteit niet. Maar zoals ik al zei, misschien komt dat nog. Ik blijf wel bij mijn punt
icon_smile.gif

The Eagles is inderdaad al een betere vergelijking al ben ik daar ook geen fan van, maar Hotel California is zeker een mooi nummer. Bohemian Rhapsody ook maar is zeker niet mijn favoriet, dat is namelijk Innuendo.

Het is hetzelfde als zeggen dat je de populariteit van Elvis Presley niet snapt. Het heeft namelijk te maken met de tijd waarin de band de nummers maakt of in Elvis zijn geval de persoon. Er zijn nu hele andere muziekstromingen populair. Bij bands zoals The Rolling Stones kan je ook zien dat de muziek veranderd. Ze begonnen met veelal bleus en Rock 'n Roll om later toch vooral Rock te gaan maken.

Maar je bent nog jong en ik denk wel dat je nog veel zult leren. Ik wil ook niet zeggen dat je niks weet. Ik vind dat jij al een stuk verder bent dan dat ik was rond die leeftijd en ook verder dan andere leeftijdgenoten van jou waar ik dingen van lees op fora enzovoort. Je kunt ook onmogelijk alles weten.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

1. Sigur Rós – ( ) (2002)<br>
2. Godspeed You Black Emperor! – F♯A♯∞ (1997)<br>
3. Arcade Fire – Funeral (2004)<br>
4. Deafheaven – Sunbather (2013)<br>
5. The God Machine – One Last Laugh in a Place of Dying… (1994)<br>
6. Talking Heads – Remain in Light (1980)<br>
7. The National – High Violet (2010)<br>
8. Massive Attack – Mezzanine (1998)<br>
9. dEUS – Worst Case Scenario (1994)<br>
10. The Doors – The Doors (1967)

Zeker niet onaardig, maar het is toch wel veel zero’s en 90′s wat de klok slaat hoor. Maar goed smaak is smaak en dat is gelukkig bij iedereen anders.

Mijne is als volgt:<br>
1. Snow Patrol – Eyes Open (2006)<br>
2. Bruce Springsteen – Born in the USA (1984)<br>
3. Michael Jackson – Thriller (1982)<br>
4. Snow Patrol – A Hundred Million Suns (2008)<br>
5. Supertramp – Even in the Quietest Moments… (1977)<br>
6. Boudewijn de Groot – Voor de Overlevenden (1966)<br>
7. Bruce Springsteen – Darkness on the Edge of Town (1978)<br>
8. The Temper Trap – Conditions (2009)<br>
9. Supertramp – Crime of the Century (1974)<br>
10. The Gaslight Anthem – The ’59 Sound (2008)

Als ik zie dat Bohemian Rhapsody en Hotel California weer bovenaan staan in de Top 2000 gaat de TV uit. Die nummers vind ik echt verschrikkelijk, en ik begrijp de populariteit niet. Maar zoals ik al zei, misschien komt dat nog. Ik blijf wel bij mijn punt
icon_smile.gif

The Eagles is inderdaad al een betere vergelijking al ben ik daar ook geen fan van, maar Hotel California is zeker een mooi nummer. Bohemian Rhapsody ook maar is zeker niet mijn favoriet, dat is namelijk Innuendo.

Het is hetzelfde als zeggen dat je de populariteit van Elvis Presley niet snapt. Het heeft namelijk te maken met de tijd waarin de band de nummers maakt of in Elvis zijn geval de persoon. Er zijn nu hele andere muziekstromingen populair. Bij bands zoals The Rolling Stones kan je ook zien dat de muziek veranderd. Ze begonnen met veelal bleus en Rock ‘n Roll om later toch vooral Rock te gaan maken.

Maar je bent nog jong en ik denk wel dat je nog veel zult leren. Ik wil ook niet zeggen dat je niks weet. Ik vind dat jij al een stuk verder bent dan dat ik was rond die leeftijd en ook verder dan andere leeftijdgenoten van jou waar ik dingen van lees op fora enzovoort. Je kunt ook onmogelijk alles weten.

Net zoveel zeroes als bij jou anders :p En ik vind dat er in de jaren negentig geweldige muziek is gemaakt. Radiohead, Nine Inch Nails en Motorpsycho zouden met hun 90's platen er ook in gestaan kunnen hebben. Dat vind ik gewoon ijzersterke muziekjaren. Zoals jij dat met de 70's en 80's lijkt te hebben. Over smaak valt niet te twisten. In mijn 5 sterrenlijst staan bovendien verschillende albums uit de 60's, 70's en 80's van oa. Frank Zappa, Charles Mingus, Led Zeppelin, Joy Division en Miles Davis: http://www.musicmeter.nl/user/35769/votes/5.0 Ik wil mezelf nu niet als een muziekkenner neerzetten, want ik heb inderdaad nog genoeg te leren. Iedereen denk ik, want op gebied van muziek valt er altijd nog te ontdekken. Muziek is simpelweg een eindeloze bron. Ik denk alleen dat als ik dit soort oudere muzikanten kan waarderen, ik dat met Queen ook wel zou hebben. Het probleem is gewoon dat ik er niets bijzonders in hoor, het raakt me niet. En ik vind dat het belangrijkste bij muziek, het moet me grijpen.

Misschien gaat dat ooit nog veranderen, maar op dit moment heb ik niets met Queen en The Eagles.

Ik ben inderdaad nog jong. En er is nog genoeg muziek te ontdekken. Maar ik kan niet alles goed vinden, zoals niemand dat kan denk ik. Het blijft een kwestie van smaak. En als ik Queen niet goed vind, en jij wel is dat een discussie zonder einde. Ik zal binnenkort nog eens een album beluisteren, wie weet valt het kwartje dan. Tips over de beste Queen albums zijn daarom welkom. Dan ga ik er vanavond eens voor zitten :)

Queen is populair omdat het destijds redelijk vernieuwend was, en omdat het rete toegankelijk is. Mijn smaak is het ook niet, maar er zijn miljoenen mensen die van mooie accoordjes en een feilloze stem houden. Dat is ook zeker te begrijpen. Qua Eagles ben ik het helemaal met @Gloeilamp eens. Naar mijn mening de meest overgewaardeerde band van de laatste halve eeuw. En dan te bedenken dat enkele fundamentele muzikanten als Jimi Hendrix en BB king lager dan de top 100 staan met hun hoogst genoteerde nummer... Schandalig als je het mij vraagt, maar inderdaad: meningen verschillen. Een band is niet voor niets populair natuurlijk(al gaat het vooral om toegankelijkheid, zeker met hedendaagse muziek). Ik had het trouwens over de top 2000 voor de duidelijkheid(wat overigens een enorme boutlijst is als je het mij vraagt. WTF doen artiesten als Adele en Goteye daar). Van mij mogen die oude bands echt wel een middagje komen spelen. Zeker weten dat ik er bij ben. Wat een geweldige muziek maakten ze toen... Trouwens Wolfmother(!!!!) word steeds waarschijnlijker! Er is weer een random show in Australië aangekondigd, en volgens mij gaan ze behoorlijk actief worden in 2014. Als die langs komen is mijn Werchter op voorhand al compleet. wat een feestje. @DeadRinu5, Bakermat is wel degelijk dansbaar. Ik was bij Goldfish in Amsterdam, en bakermat stond in het voorprogramma. Echt geweldig! Verder is het zoals ik al zei prima voor overdag om op het gras(of de planken) te liggen met een biertje, maargoed.

kan dit forum ook overleven zonder elkaar de les te moeten lezen…

Haha volgens mij niet xD

EDIT: Eagles ben ik het trouwens helemaal mee eens, ze hebben een paar goede nummers gemaakt maar die zijn lang niet zo goed als de meeste nummers bovenin de top2000. Vind het ook niet veel aan ofzo xD

Tips over de beste Queen albums zijn daarom welkom. Dan ga ik er vanavond eens voor zitten
icon_smile.gif

Ik heb zelf helaas (nog) geen albums, daar moet snel maar eens verandering in komen. Hoe dan ook, heb ff snel gekeken en Innuendo en A Night At The Opera zijn denk ik wel 2 albums die wel bij de betere horen.

Oke... nu wel weer genoeg over Queen hier voordat we te lang off-topic raken. Mochten er nog mensen willen door discussieren ben je vrij om er een topic over te maken.

Jullie praten hier alleen maar over groepen die als ze naar werchter komen dat ze dan op Boutique of Classic staan, de zondagheadliner zal Muse worden hoop ik

Jullie praten hier alleen maar over groepen die als ze naar werchter komen dat ze dan op Boutique of Classic staan, de zondagheadliner zal Muse worden hoop ik

Ik denk dat als Queen komt wij eens van de pilletjes af moeten blijven :P Of er juist 1 nemen afhankelijk van de reden dat je Queen ziet xD

Haha, ze hadden nog niet zo heel lang geleden nog opgetreden hoor. Met Adam Lambert als zanger, klonk niet onaardig. Maar nee dat zie ik helaas niet gebeuren, zou het uiteraard wel enorm toejuichen.

Wou nog even reageren over Queen, maar ik zal de stilte respecteren ;-)

Ik zie hier in een lijstje Supertramp voorkomen, heerlijk!
Tourt Roger Hudson nog tegenwoordig of is hij ook al aan het rentenieren?

Hier trouwens een redelijk interessante bouw op vlak van tourende bands, misschien dat iemand daar iets tussen kan vinden?
http://concertful.com/categories/rock-and-pop

edit: gloeilamp, heb eens eventjes naar je platen gekeken, chapeau man,
van Death Metal naar progrock naar blues naar pop naar psychedelic schizle, serieuze variatie!
btw vergeet Lulu niet op 0.5 sterren te zetten ;-)
En binnen enkele jaren zal je ten minste The Eagles wel nog leren appreciëren. Hebben een reusachtig repertoire maar helaas kent 90% van de bevolking nog geen 3 nummers...

Users who are viewing this thread