Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
The Prodigy is al bezet op vrijdag, en @Shaverion heeft gelijk wat betreft een dance-act na Pearl Jam. Ik zie hen nog wel als feestact het festival afsluiten indien er geen mega-act (lees: Muse of Foo Fighters) voor staat.

The Prodigy is al bezet op vrijdag, en @Shaverion heeft gelijk wat betreft een dance-act na Pearl Jam. Ik zie hen nog wel als feestact het festival afsluiten indien er geen mega-act (lees: Muse of Foo Fighters) voor staat.

Zijn buiten muse en the foo's nog wel meer headliners die beter zouden passen bij RW dan prodigy. Vind toch dat ROCK werchter wel afgesloten mag worden door een rockband .. liever "iets kleinere" band dan, maar geen dance ofzo !

ZZ top? nee denk ik niet, hun beste tijd is ook al voorbij, ik denk echt niet dat we een oude groep als ZZ top of Deep Purple, Status Quo,... gaan hebben als afsluiter, want daar is altijd een andere sfeer. ga je na zo een lamme show van ZZ Top vuurwerk afsteken?? dan kan je het evengoed niet afsteken?

En even over Bakermat, iedereen kent hem alleen van "Vandaag", ik zag hem op een klein festivalletje in mijn dorp en het was 10 euro ingang, het was lang niet uitverkocht en de mensen die er stonden hadden geen idee hoe op zijn muziek te dansen, bakermat is geen festivalartiest

ZZ top? nee denk ik niet, hun beste tijd is ook al voorbij, ik denk echt niet dat we een oude groep als ZZ top of Deep Purple, Status Quo,… gaan hebben als afsluiter, want daar is altijd een andere sfeer. ga je na zo een lamme show van ZZ Top vuurwerk afsteken?? dan kan je het evengoed niet afsteken?
Even beter lezen, hij heeft het over 'in de middag'. En een beetje respect voor de Gouden Ouden alsjeblieft ;-)

<div class="d4p-bbt-quote-title">DeadRinu5 wrote:</div>
ZZ top? nee denk ik niet, hun beste tijd is ook al voorbij, ik denk echt niet dat we een oude groep als ZZ top of Deep Purple, Status Quo,… gaan hebben als afsluiter, want daar is altijd een andere sfeer. ga je na zo een lamme show van ZZ Top vuurwerk afsteken?? dan kan je het evengoed niet afsteken?

Even beter lezen, hij heeft het over ‘in de middag’. En een beetje respect voor de Gouden Ouden alsjeblieft
icon_wink.gif
ok excuseer, nog een beetje moe van gisteren, heb ik niet gelezen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">DeadRinu5 wrote:</div>

Even beter lezen, hij heeft het over ‘in de middag’. En een beetje respect voor de Gouden Ouden alsjeblieft
icon_wink.gif

Idd. Zat een beetje te denken aan hetzelfde principe als Simple Minds een aantal jaar geleden.

Ik zou het graag zien gebeuren. Deep Purple, ZZ Top en/of Status Quo. Alle drie nog niet gezien en lijkt me wel tof eens te zien. Mogen wat mij betreft ook best sub zijn op zaterdag of zondag.

De oude garde kan denk ik beter in de Barn staan, komen beter tot hun recht daar. Zou het leuk vinden als ze komen maar ik zie het niet zo snel gebeuren.

"Lamme ZZ Top show"

Ik heb hen al 3 keer live gezien, waarvan 1 keer in Vorst, 1 keer Suikerrock en 1 keer op Hellfest, 3 totaal verschillende lokaties, en ik kan je verzekeren dat ze 3 keer voor serieus veel ambiance hebben gezorgd.
Het ligt niet aan een band als ZZ Top dat er geen sfeer is, maar het ligt bij de kindjes die liever staan te springen op boenkoe boenke boenke ipv te staan rocken op een legendarische bluesrock band.

Anyway, net daarom passen ze dus niet op Werchter aangezien de Barn of wat dan ook het niet waard is om ze daar neer te poten ( Simple Minds was een schande! ).

Na alles eens bekeken te hebben sluit ik me aan bij iedereen dat Muse de laatste headliner zal worden indien er niets mis loopt.

Dan hebben we reeds:
Headliner en subheadliner voor donderdag ( mits placebo dat nog aankan?? )
Headliner van de vrijdag, wachten op een subheadliner + dance-act?
Headliner en subheadliner van zaterdag

Dus wat hebben we nog nodig van grote bands:
- subheadliner vrijdag
- headliner zondag ( wss Muse )
- Subheadliner zondag
- eventuele afsluitende dance-acts voor vrijdag en zondag

suggesties? :-)

“Lamme ZZ Top show”

Ik heb hen al 3 keer live gezien, waarvan 1 keer in Vorst, 1 keer Suikerrock en 1 keer op Hellfest, 3 totaal verschillende lokaties, en ik kan je verzekeren dat ze 3 keer voor serieus veel ambiance hebben gezorgd.<br>
Het ligt niet aan een band als ZZ Top dat er geen sfeer is, maar het ligt bij de kindjes die liever staan te springen op boenkoe boenke boenke ipv te staan rocken op een legendarische bluesrock band.

Anyway, net daarom passen ze dus niet op Werchter aangezien de Barn of wat dan ook het niet waard is om ze daar neer te poten ( Simple Minds was een schande! ).

Het is maar net wat je smaak is. Ik ben 17 jaar (morgen niet meer trouwens), en ik ben meer van de rockmuziek dan van het ge boenkoe boenke. Maar ZZ Top hoeft van mij echt niet te komen, ik heb het geprobeerd. Maar net als bij Queen en Motorhead snap ik niks van de populariteit van die band. En dat terwijl ik toch van bijna alle markten thuis ben. Dat kun je ook in mijn top 10 albums zien: http://www.musicmeter.nl/my_mm/top10/

Gelukkig ben ik bij Simple Minds ook wat leeftijdsgenoten tegengekomen. Maar ik was toch duidelijk een van de jongste. Van mij mag Werchter vaker dit soort bands boeken want dat zorgt voor een spannende en gevarieerde lineup, iets waar bijv. Pukkelpop al jaren patent op heeft. Daarom zou ik een Neil Young ook van harte toejuichen. Jammer dat dat niet is gebeurd. In 2013 hebben ze dit gedaan met Nick Cave en ik ben zeer benieuwd met wat ze in 2014 gaan komen :)

Gelukkig ben ik bij Simple Minds ook wat leeftijdsgenoten tegengekomen. Maar ik was toch duidelijk een van de jongste. Van mij mag Werchter vaker dit soort bands boeken want dat zorgt voor een spannende en gevarieerde lineup, iets waar bijv. Pukkelpop al jaren patent op heeft. Daarom zou ik een Neil Young ook van harte toejuichen. Jammer dat dat niet is gebeurd. In 2013 hebben ze dit gedaan met Nick Cave en ik ben zeer benieuwd met wat ze in 2014 gaan komen
icon_smile.gif

Ik vind dat nou net wel heel leuk, bijvoorbeeld SM ( niet met die speeltjes maar gewoon die band ;) ) ,of wat dan ook. Ook vind ik het leuk dat er dan ook wat "oude" mensen rond lopen! brengt ook stukje sfeer die er niet kan zijn zonder dat soort mensen. Oude garde denkt toch gewoon heel anders dan de jonge!

Ik zou ZZ ofzo niet erg vinden, maar dan wel in de barn zo rond halverwege de middag.

Je snapt niks van de populariteit van Queen?!? :o Je kunt het niet leuk vinden maar dat is toch wel een van de betere rockbands ooit.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Gelukkig ben ik bij Simple Minds ook wat leeftijdsgenoten tegengekomen. Maar ik was toch duidelijk een van de jongste. Van mij mag Werchter vaker dit soort bands boeken want dat zorgt voor een spannende en gevarieerde lineup, iets waar bijv. Pukkelpop al jaren patent op heeft. Daarom zou ik een Neil Young ook van harte toejuichen. Jammer dat dat niet is gebeurd. In 2013 hebben ze dit gedaan met Nick Cave en ik ben zeer benieuwd met wat ze in 2014 gaan komen
icon_smile.gif

Ik vind dat nou net wel heel leuk, bijvoorbeeld SM ( niet met die speeltjes maar gewoon die band
icon_wink.gif
) ,of wat dan ook. Ook vind ik het leuk dat er dan ook wat “oude” mensen rond lopen! brengt ook stukje sfeer die er niet kan zijn zonder dat soort mensen. Oude garde denkt toch gewoon heel anders dan de jonge!

Ik zou ZZ ofzo niet erg vinden, maar dan wel in de barn zo rond halverwege de middag.

Zeker qua sfeer ja. Ik vind de sfeer bij pakweg Boys Noize, Netsky en dat soort herrie namelijk stukken minder dan bij Simple Minds en Nick Cave. Dat brengt een veel relaxter publiek met zich mee. En ook niet van dat volk dat er constant doorheen staat te ouwehoeren of met een mobieltje bezig is.

Je snapt niks van de populariteit van Queen?!?
icon_surprised.gif
Je kunt het niet leuk vinden maar dat is toch wel een van de betere rockbands ooit.

Ik snap wel wat @Gloeilamp bedoelt, ik heb er ook helemaal niets mee. Op de radio kan ik het wel aanhoren. Maar verder vind ik er echt geen kont aan! Is gewoon niet mijn stijl en snap die populariteit ook niet echt, in mijn ogen zijn er veel betere bands ook in die tijd. Bij Queen meer dan bij MotorHead, want dat vind ik echt ragbakkenherrie.

Je snapt niks van de populariteit van Queen?!?
icon_surprised.gif
Je kunt het niet leuk vinden maar dat is toch wel een van de betere rockbands ooit.

Ik vind Queen een overgewaardeerde rotband. Net als The Eagles. En dat is niet alleen smaak, ik snap gewoon echt niet wat er zo bijzonder aan is. Dat heeft misschien met mijn leeftijd te maken, maar ik kan andere bands uit die tijd wel erg waarderen en begrijpen waarom dat zo baanbrekend was. Bij Queen snap ik dat gewoon niet, daar heb ik al vaak genoeg ruzie over gehad met mijn vader. Misschien ga ik die band ooit nog eens waarderen :)

<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div><br>
icon_smile.gif

Ik vind dat nou net wel heel leuk, bijvoorbeeld SM ( niet met die speeltjes maar gewoon die band
icon_wink.gif
) ,of wat dan ook. Ook vind ik het leuk dat er dan ook wat “oude” mensen rond lopen! brengt ook stukje sfeer die er niet kan zijn zonder dat soort mensen. Oude garde denkt toch gewoon heel anders dan de jonge!

Zeker qua sfeer ja. Ik vind de sfeer bij pakweg Boys Noize, Netsky en dat soort herrie namelijk stukken minder dan bij Simple Minds en Nick Cave. Dat brengt een veel relaxter publiek met zich mee. En ook niet van dat volk dat er constant doorheen staat te ouwehoeren of met een mobieltje bezig is.

Door heen ouwehoeren maak ik me ook schuldig aan, met mobiel spelen zelden. maar als ik op een festival ben dan ouwehoer ik er ook op los. Maar ga dan wel altijd op nette afstand staan, niet vooraan of iets dergelijks. Maar over mobiel gesproken, ik snap er NIETS van dat er mensen aan die oplaadpaal gaan hangen ! zet dat ding uit .. of is hij leeg? JAMMER JOH ! geniet van de sfeer of van de mensen om je heen of wat dan ook. Sorry dat was ff offtopic.

Ik ben wel echt HEEL benieuwd naar de laatste head en sub liners

Jongens nu gaan jullie echt te ver! Queen is echt een van de beste (zoniet dé beste) poprockband aller tijden! Niet populair? Ze hebben meer hits dan bijvoorbeeld Muse. Kom op zeg, dat je het niet leuk vind, oke dat mag maar ga niet zeggen dat je niet kan snappen dat ze populair zijn en vergelijk ze alsjeblieft niet met zo'n achterlijke band als Motorhead!

Oh en Gloeilamp, als ik op je link klik krijg ik mijn eigen top 10 ;) En daarnaast vond ik je tot nu toe wel muzikaal redelijk onderlegd overkomen maar nu zak je echt heel diep in mijn waardering. Als je Queen niet kunt snappen dan heb je nog veel te leren.

Edit: Ik laad mijn mobiel ook op ja, wat dacht je van dat het verdomd handig is om elkaar terug te vinden wanneer je als groep opsplitst omdat niet iedereen hetzelfde wil zien.

Users who are viewing this thread