Ik opperde gister trouwens nog Bryan Adams, ik begrijp alleen dat dit niet echt een RW act is van wat ik lees op andere forums maar kan iemand mij ook vertellen waarom? Ik vind z’n muziek best leuk moet ik zeggen en hij kan makkelijk stadiums vullen dus ben niet alleen.
Om even te antwoorden: Hij heeft in de glorieze tijden van Torhout-Werchter nog opgetreden. ROCK Werchter boekt hoofdzakelijk headlinerbands waarmee de jeugd feeling heeft, dat komt al jaren overeen met 'oldies' ( zoals Pearl jam ondertussen een oldie is, Metallica en met véél sjans eens een Neil Young, The Who,... ).
Bryan Adams is al jaren niet meer relevant en is zéér duur, wat te vergelijken met bijvoorbeeld Bon Jovi. Dat zijn dan ook mannen die liever geen festivals meer doen omdat ze toch zelf stadiums vullen ( het rijtje U2, ACDC, Bon Jovi, Bryan Adams, Rolling Stones, Prince, ... ). Hierbij hebben deze bands ook een eigen podium, zijn ze véél te duur en eisen ze over het algemeen extreme dingen op aan de organisatie ( zo heb ik eens iets gelezen dat iemand, ben vergeten wie, ik dacht Prince
, enkel een bepaald kleur van smarties wil eten in een groot bokaal! ).
Dat zijn dus enkele redenen waarom Bryan Adams niet echt gewild is, ik zie hem eerder nog eens een Classic headlinen.
Tijdens het typen kwam ik de volgende naam tegen: PRINCE!
Zeer duur, zeer exclusief maar hij houdt van België en het is een naam dat serieus zou passen bij een jubileumeditie...
btw als 'kleinere' namen zie ik ook nog wat oldies komen zoals Status Quo ( allerlaatste tour ) en Deep Purple, eerstgenoemde eerder rond de middag en Deep Purple zou een heel mooie subheadliner zijn!
Maar de kans dat Suikerrock/Lokerse Feesten/Rock Zottegem zoals elk jaar deze bands boekt is natuurlijk groot.
Ook Motorhead zou ik graag eens op Werchter zien ( omdat ik niet naar graspop wil
) en als het even kan mogen ze daar ook bands als Foreigner Journey, UFO, en andere classic rock bands bijgooien!
Andere namen die regelmatig touren: Rush, Kiss, Lynyrd Skynyrd. Maar deze gasten passen wellicht-helaas niet binnen het Werchtersprookje...