Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
ja denk er een beetje hetzelfde over, ik hoop alleszins dat Imagine Dragons main-stagewaardig is op pkp hebben ze bewezen dat ze dat kunnen

Pino ik denk een beetje hetzelfde maar de inhoud van zijn tekst is niet slecht daar zit echt een verhaal achter maar dat boeit velen mensen niet, ik zou hem alsnog ook liever niet zien op Rock Werchter, geef mij dan maar een goeie dansact (Knife Party, Nero en zelf netsky is vele beter)

Ja ok, zijn teksten zijn niet geheel slecht, maar de manier waarop hij ze brengt en dat aanstellerig gedrag dat daarbij gepaard gaat hangt me enorm de keel uit...

Ze zouden het nog durven, Guetta incluis goede sub op zondag. Ik zit er niet op te wachten maar verbazen zal het mij eveneens niet doen...

Ze zouden het nog durven, Guetta incluis goede sub op zondag. Ik zit er niet op te wachten maar verbazen zal het mij eveneens niet doen…

Dan zouden ze denk ik eerder voor The Prodigy + grote sub gaan. Ik heb zelden zoveel lof gezien op aankondigingen als dit jaar, en ze weten daar ook wel hoe dingen als Milk Inc en Dimitri Vegas er destijds ontvangen werden...

Guetta gaat nevernooit headliner worden, dan kan Herman tomaten verwachten. Ik zie hem sowieso niet komen, maar als het gebeurt wellicht een constructie als in 2011: een headliner met een eindfeestje zoals toen met Iron Maiden >> Black Eyed Peas. Maar nogmaals, ik zie het niet gebeuren. David Guetta is meer iets voor Tomorrowland.

<div class="d4p-bbt-quote-title">jefferke wrote:</div>
Ze zouden het nog durven, Guetta incluis goede sub op zondag. Ik zit er niet op te wachten maar verbazen zal het mij eveneens niet doen…

Dan zouden ze denk ik eerder voor The Prodigy + grote sub gaan. Ik heb zelden zoveel lof gezien op aankondigingen als dit jaar, en ze weten daar ook wel hoe dingen als Milk Inc en Dimitri Vegas er destijds ontvangen werden…
Blijkbaar was het toch altijd een succes, waarmee ik wil zeggen dat die tenten toen volstaken, daarom ook dat het me niet zou verbazen :p

Nou dat zijn weer mooie optie's voor RW!
Stromea, Imagine Dragons, Gesaffelstein en MGMT kunnen we alvast opschrijven voor RW!
Interessant vind ik dat Disclosure dit jaar niet rond Pkp, Lowlands en Reading/Leeds speelt maar alweer rond RW. Kunnen deze editie wel eens de Klub C afsluiten voor een dagje! Bakermat kanshebber als Nederlandse act en laat David Guetta alsjeblieft thuis!! Die mag echt niet een dag afsluiten, dan ga ik huilen...

Even terugkomend op @Gloeilamp . Stromea zou heel misschien The Barn kunnen afsluiten, maar lijkt me niet het geval. Dit jaar waren het niet de minste namen die The Barn afsloten (Ben Howard, Frank Ocean, Sigur Ros en Modestep). Stromea komt nog niet aan dit niveau. Tevens is Stromea geen keiharde knaller die de Klub C af kan sluiten. Dus het lijkt met het meest logisch dat hij midden op de dag een keer ergens speelt.

Nou dat zijn weer mooie optie’s voor RW!<br>
Stromea, Imagine Dragons, Gesaffelstein en MGMT kunnen we alvast opschrijven voor RW!<br>
Interessant vind ik dat Disclosure dit jaar niet rond Pkp, Lowlands en Reading/Leeds speelt maar alweer rond RW. Kunnen deze editie wel eens de Klub C afsluiten voor een dagje! Bakermat kanshebber als Nederlandse act en laat David Guetta alsjeblieft thuis!! Die mag echt niet een dag afsluiten, dan ga ik huilen…

Even terugkomend op @Gloeilamp . Stromea zou heel misschien The Barn kunnen afsluiten, maar lijkt me niet het geval. Dit jaar waren het niet de minste namen die The Barn afsloten (Ben Howard, Frank Ocean, Sigur Ros en Modestep). Stromea komt nog niet aan dit niveau. Tevens is Stromea geen keiharde knaller die de Klub C af kan sluiten. Dus het lijkt met het meest logisch dat hij midden op de dag een keer ergens speelt.

Klopt, maar misschien onderschat je Stromae nu wel een beetje. Terecht overigens, want ik vind hem ook geen echte afsluiter, maar vergeet niet dat hij Vorst Nationaal en Lotto Arena binnen notime uitverkocht. Dit zie ik minder snel gebeuren bij de afsluiters van vorig jaar. Zijn populariteit is echt ongekend.

Zelf ben ik Nederlands, dus ik merk daar veel minder van. Daarom kan ik je opmerking ook erg goed begrijpen. Maar van verschillende Vlaamse vrienden heb ik gehoord dat hij dé man van 2013 is in België en kans maakt op een mooie spot in Werchter. Zij verwachten echt een headlinespot in The Barn of Klub C, gezien zijn successen in Belgie zou dat ook niet onterecht zijn.

Imagine Dragons, MGMT, Gesaffelstein, Disclosure en Bakermat zie ik sowieso wel op Werchter staan. Stromae ook, ik vermoed KluB C afsluiten, ik denk dat hij dat zeker in zijn thuisland echt wel in zich heeft.

David Guetta zie ik ook niet komen, zoals hier genoemd is dat inderdaad ook een gast voor Tomorrowland. Waar ik overigens ook best heen wil, maar dat is een ander verhaal :D

En wat dit betreft:
Muse mogen we wel schrappen vrees ik. Ze gaan volgend jaar (2014) een pauze nemen en dan opnemen voor een nieuw album in 2015.

http://www.nieuws.nl/entertainment/20131216/Nieuw-album-Muse-in-2015
Dat nieuws was al bekend, niettemin gaan ze nog enkele exclusieve shows weggeven. Iets beter opletten de volgende keer, dat soort simpele berichtjes zijn voor ons natuurlijk ook geen nieuws meer ;-)

Hij heeft 3x Vorst Nationaal uitverkocht, en de tickets voor Lotto Arena en Paleis 12 lopen lekker. Met zo'n adelbrieven kan je eigenlijk al een subheadlinerspot op main stage opeisen... (voor de Nederlanders: dat is gelijk aan 3x HMH uitverkopen, terwijl de verkoop voor een 4e keer HMH en Ziggo Dome zonder bovenste ring lekker lopen).

Oke, het is een love him or hate him figuur, maar hij staat ongetwijfeld veel hoger qua populariteit onder de Werchterbezoekers dan vb Frank Ocean. En volgens de mensen die er al eens naartoe geweest zijn is hij entertainend genoeg voor een feestje. Minstens sub in de Barn of headliner KluB C, zonder twijfel.

@Joske the strokes hebben halverwege dit jaar gesproken over dat ze volgend jaar weer als band actief zullen zijn. zoals ik eerder al zei, is er recent nog een album van hen uitgekomen (de laatste ook van het contract met RCA), dus zie ik een tour eerder komen dan nog een album. Ik zie ze daarom ook wel als een goede kanshebber.

Imagine Dragons en Bastille enzo zullen wel weer langs komen, voor mij beide niet heel speciaal maar trekt wel flink wat volk.

Overigens, wat mogen we van Biffy Clyro verwachten? Ze headlinen Isle of Wight en komen steeds meer richting headline-formaat. Ook net een goed album afgeworpen. Als headliner op werchter zijn ze natuurlijk nog niet groot genoeg in europa, maar een tijdstip als 30STM vorig jaar zou ze niet te min doen.

Overigens, wat mogen we van Biffy Clyro verwachten? Ze headlinen Isle of Wight en komen steeds meer richting headline-formaat. Ook net een goed album afgeworpen. Als headliner op werchter zijn ze natuurlijk nog niet groot genoeg in europa, maar een tijdstip als 30STM vorig jaar zou ze niet te min doen.

Hier zijn ze een main stage om 15u, niet meer.

Hoop ook dat Gesaffelstein op RW komt, die was op Dour zo goed!, Wat een kerel wel nie! Denk ook wel dat Stromae komt, die kan echt een dik optreden neerzetten.

Weet iemand trouwens meer van 3 Doors Down? Tot nu toe staan er op de site tourdata tot en met februari, en nog geen nieuwe albumplannen. Ik las ook iets van de frontman die 'sometime in 2014' en country-solo-debuut wilde maken, enige kans dat ze voor die tijd nog wat festivals doen? Lijkt mij supergaaf!

@Dr. Hannibal Laat 3 doors down alsjeblieft thuis(naar mijn smaak dan hea, don't feel offended ;). Wat een one-hit eendagsvliegjes zijn dat, ongeïnspireerde muziek. Ik lees zo vlug wel dat ze tot februari 2014 nog sets doen, maar ik weet echt niet of de de zomer meepikken zonder nieuw album. Stromae staat in de KlubC denk ik, maar of hij afsluit is inderdaad de vraag. Om nou op zijn muziek los te gaan vind ik een beetje veel gevraagd :p. Verder zou Bakermat zo hemels zijn als ze overdag op de main zouden staan. Ideaal om met een koud biertje bij in het gras te liggen. Helaas zijn ze daar lang niet groot genoeg voor. Verder vond ik David Guetta wel tof als afsluiter op Sziget, maar na een lange week met wél goeie muziek kan dat ook wel. VOor werchter hoeft hij niet te tekenen, echt dikke strontmuziek, laat maar thuis. Gesaffelstein is echt geweldig in KlubC, misschien wél als afsluiter van de donderdag of vrijdag?? Leuke muziek voor een 'laat' feestje. MGMT ben ik persoonlijk erg blij mee, ik hoop dat ze komen, en zo ziet het er ook wel naar uit. Imagine Dragons is natuurlijk een goeie publiekstrekker voor de Barn, en de muziek is niet eens onaardig, dus mag best doorgeschoven naar Werchter van mij. Biffy Clyro zie ik echt niet komen dit jaar op Werchter, zoals eerder al is gezegd. Die hebben er vorig jaar nog gestaan, en ze hebben geen nieuw album meer uitgebracht/gaan dat ook niet meer doen voor komende zomer. Ik acht de kans klein dat ze twee keer met nagenoeg dezelfde set op hetzelfde festival gaan staan.

Ach ja, smaak is smaak inderdaad. Ik wil er wel aan toevoegen dat ze wat meer dan 1 hitje hebben gehad, hoewel Kryptonite natuurlijk veruit de grootste blijft. En ik ben dus sowieso fan! Verder ben ik het helemaal met je eens trouwens...

Trouwens Biffy Clyro staat vandaag(16 december) nog in Brussel. Dat zou dan 3x in één land, binnen een jaar zijn, ik zie ze echt niet komen. @Dr. Hannibal vooruit dan, here without you was inderdaad ook wel een flinke hit, maargoed. Ik zal voor je mee duimen dat ze deze zomer actief zijn ;).

Nou daar gaat ons mooie QOTSA

http://festileaks.com/2013/12/queens-of-the-stone-age-headliner-pukkelpop/

Is de vraag: met welke sterke sub gaat Arctic Monkeys verstevigd worden?

Users who are viewing this thread