Haa mensen allemaal,
voor het laatste actief aanwezig geweest op het forum van afgelopen jaar.
Wat betreft de namen schat ik de kansen zo in:
- Muse, blijft afwachten.. Eens dat dit toch nog wel de grootste kanshebber is tot noch toe als afsluiter voor de hopelijk mooie 40e editie.
- Foo Fighters, als Muse 't niet wordt, dan hopelijk Foo Fighters wel. Zou opzich ook wel kunnen dat ze de huidige optredens in mexico zien als een warming-up voor het echte opname werk in de studio en gelijk weer door naar een (europese?) tour.
- Arcade Fire, jammer genoeg niet aanwezig..
- Babyshambles, onder leiding van Pete Doherty, zag de naam op RaR verschijnen. Leuke naam opzich wel voor ergens richting de avond in the barn?
- Balthazar, Belgse band, vorig jaar ook aanwezig op Werchter. Hadden flink wat bekijks vond ik zelf. Zou een leuke naam zijn.
- Blink-182, bevestigd voor Reading and Leeds. Zie ik ook wel als sub-headliner nog ergens een keer staan. Hebben 2 jaar geleden ook al laten zien flink wat publiek te kunnen trekken.
- Cage the Elephant, nieuwe album eruit en zijn ook al aan het touren. Of ze dat nog doen in de zomer is alleen nog de vraag. Persoonlijk zou ik het een mooie band voor in the barn vinden rond een uur of 4.
-Foals, zelf erg fan van geworden de afgelopen maanden en zie ze ook af en toe als headliner op de kleinere festivals voorbij komen. Misschien een mooie afsluiter in the barn? Zie ze eigenlijk ook wel zeker komen, dan is deze plek toch wel mooi voor ze!
- Foster the People, gaan weer met nieuwe materiaal komen las ik laatst ergens. Mooie dagopvulling.
- Jake Bugg. Zal waarschijnlijk wel komen, na zijn vorig album enkel gegroeid. Zie hem wel als een middag-act op de main.
- Kaiser Chiefs, komen met nieuw materiaal. Hoewel het na het tweede album voor mij wel ophield met goede platen, zullen ze vast wel weer gaan touren. Wanneer het volgende album klaar is is echter nog niet bekend dus nog niks gegarandeerd.
- The Killers / KOL, beide bands hebben reeds (nieuw) materiaal uit, The Killers met een best of album. Zie ze opzich nog wel een tour ergens doen. KOL is natuurlijk al voor enkele festivals bevestigd maar hoop ze niet nog een jaar als sub te zien.
- Miles Kane, succesvol 2e album en gaat ook zeker touren. Mooi als ie samen met AM 505 zal gaan spelen! Zie hem ook eigenlijk wel als een zekerheidje na de afwezigheid van hem afgelopen jaar.
- Phoenix, vond het optreden vorig jaar wel leuk, ben er ook fan van geworden moet ik toegeven. Ze doen alleen al wel Dour volgens mij dus de kansen vind ik nogal klein.
- QOTSA, mooie naam zou ik het vinden! Jammer dat er geruchten zijn over dat ze pukkelpop zouden doen. Maakt de kans toch wel wat kleiner..
- Radiohead, zal niet aanwezig zijn (jammer genoeg..)
- RHCP, nog een mogelijkheid als headliner wanneer FF en Muse niet zouden lukken. Hebben echter pas een show aangekondigd in Amerika ergens en gaan waarschijnlijk zomer 2014 volop aan het nieuwe album werken.
- Rise Against, zou ik erg leuk vinden! Weet niet hoe deze naam ligt op Werchter en volgens mij hebben ze geen data staan.
- The Strokes, hoor ik verrassend weinig van! Ben er zelf erg fan van, hoewel ze niet meer op hun toppunt zijn (+- 2002), verwacht ik ze eigenlijk op Glastonbury te zien als headliner. Weet niet waarom, heb dat vermoeden. Ook hebben ze aangekondigd volgend jaar weer actief te worden, aangezien er maart 2013 een plaat uit kwam zie ik eerder een tour. Hopelijk ook langs Werchter!
- The Vaccines, leuk maar zijn aan het schrijven.
- The Wombats, weer zo'n band die eigenlijk non-stop tourt. Wel echt een feestje live dus zou geen slechte beslissing zijn van Werchter. Sowieso doen ze weer een europese festival tour waarbij ze Werchter beslist ook wel willen doen.
- Wolfmother, waren in hiatus maar hebben recent weer aangekondigd (hoorde ik afgelopen week) dat ze weer gaan schrijven en touren. 2 jaar geleden nog op Werchter als ik me niet vergis. Aan het optreden op youtube te zien, zal Werchter ze wel nog een keer willen strikken.
Sorry van het lange bericht maar wilde even alle info over de bands kwijt die ik maar kon opnoemen.