Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Jullie vergeten twee zaken waardoor we Bowie 100% mogen schrappen:

-Hij heeft een bod van 4 miljoen pond (!) geweigerd om in zijn thuisstad Londen op te treden.

-Na zijn laatste volwaardige optreden (Hurricane 2004) is hij in allerijl afgevoerd naar het hospitaal met hartproblemen. Vervolgens is hij 10 jaar amper in het openbaar geweest, en ook sinds de release van zijn nieuwe plaat is hij nog geen enkele keer een publiek optreden komen maken. Lijkt mij er wel op te wijzen dat zijn gezondheid absoluut niet oke is en een optreden van anderhalf uur uit den boze is...

@Pink_Floyd
Haha ieder zijn smaak, ik zou zo je tickets hebben kunnen overkopen voor de Linkin Park editie ;-)

We verschillen sowieso wat van smaak, ik ben ook enorm Muse-fan en hoop van harte dat ze komen. Ik ben ook niet van mening dat The 2nd Law zwak was, ik vond het op zijn minst sterker dan The Resistance. Het is misschien niet hun beste werk ooit, maar wel sterk.

Anyway, wat wij ook vinden of hopen, het is en blijft de grootste kanshebber! Een extreem goede vorige passage brengt natuurlijk alleen maar goede hoop voor de volgende, ook al ligt er misschien een kleine teleurstelling op de loer. De organisatie zal natuurlijk proberen dat soort succesoptredens te herhalen.

Bryan Adams heeft data in Europa tot aan vlak voor RW en is groot genoeg om te headlinen maar hij doet nooit meer festials als RW, Pinkpop, Glastonbury enz. En volgens mij zijn de meeste van de festivalgangers niet heel enthousiast over hem, geen idee waarom eigenlijk.

Pink_Floyd van mij ook van harte welkom op dit forum. Ik ben ook nogal nieuw.
Allereerst wil ik je duiden dat nog niemand zeker weet dat Aerosmith niet komt naar Graspop.
Graspop heeft dit jaar 2 mainstages over 3 dagen en dus 6 headliners... er zijn er maar 4 bekend (Avenged Sevenfold, Sabaton, Volbeat en Black Sabbath zijn de 4 headliners er moeten er dus nog 2 komen).
Ik weet het heel goed want ik volg Graspop en Graspop fora omdat ik ook ga (ik ga naar Rock Werchter en Graspop). Dus Aerosmith kan daar nog komen (is niet zeker)
En ik vind Linkin Park wel heel tof, maar smaken verschillen zeker.

Haa mensen allemaal,
voor het laatste actief aanwezig geweest op het forum van afgelopen jaar.

Wat betreft de namen schat ik de kansen zo in:
- Muse, blijft afwachten.. Eens dat dit toch nog wel de grootste kanshebber is tot noch toe als afsluiter voor de hopelijk mooie 40e editie.
- Foo Fighters, als Muse 't niet wordt, dan hopelijk Foo Fighters wel. Zou opzich ook wel kunnen dat ze de huidige optredens in mexico zien als een warming-up voor het echte opname werk in de studio en gelijk weer door naar een (europese?) tour.
- Arcade Fire, jammer genoeg niet aanwezig..
- Babyshambles, onder leiding van Pete Doherty, zag de naam op RaR verschijnen. Leuke naam opzich wel voor ergens richting de avond in the barn?
- Balthazar, Belgse band, vorig jaar ook aanwezig op Werchter. Hadden flink wat bekijks vond ik zelf. Zou een leuke naam zijn.
- Blink-182, bevestigd voor Reading and Leeds. Zie ik ook wel als sub-headliner nog ergens een keer staan. Hebben 2 jaar geleden ook al laten zien flink wat publiek te kunnen trekken.
- Cage the Elephant, nieuwe album eruit en zijn ook al aan het touren. Of ze dat nog doen in de zomer is alleen nog de vraag. Persoonlijk zou ik het een mooie band voor in the barn vinden rond een uur of 4.
-Foals, zelf erg fan van geworden de afgelopen maanden en zie ze ook af en toe als headliner op de kleinere festivals voorbij komen. Misschien een mooie afsluiter in the barn? Zie ze eigenlijk ook wel zeker komen, dan is deze plek toch wel mooi voor ze!
- Foster the People, gaan weer met nieuwe materiaal komen las ik laatst ergens. Mooie dagopvulling.
- Jake Bugg. Zal waarschijnlijk wel komen, na zijn vorig album enkel gegroeid. Zie hem wel als een middag-act op de main.
- Kaiser Chiefs, komen met nieuw materiaal. Hoewel het na het tweede album voor mij wel ophield met goede platen, zullen ze vast wel weer gaan touren. Wanneer het volgende album klaar is is echter nog niet bekend dus nog niks gegarandeerd.
- The Killers / KOL, beide bands hebben reeds (nieuw) materiaal uit, The Killers met een best of album. Zie ze opzich nog wel een tour ergens doen. KOL is natuurlijk al voor enkele festivals bevestigd maar hoop ze niet nog een jaar als sub te zien.
- Miles Kane, succesvol 2e album en gaat ook zeker touren. Mooi als ie samen met AM 505 zal gaan spelen! Zie hem ook eigenlijk wel als een zekerheidje na de afwezigheid van hem afgelopen jaar.
- Phoenix, vond het optreden vorig jaar wel leuk, ben er ook fan van geworden moet ik toegeven. Ze doen alleen al wel Dour volgens mij dus de kansen vind ik nogal klein.
- QOTSA, mooie naam zou ik het vinden! Jammer dat er geruchten zijn over dat ze pukkelpop zouden doen. Maakt de kans toch wel wat kleiner..
- Radiohead, zal niet aanwezig zijn (jammer genoeg..)
- RHCP, nog een mogelijkheid als headliner wanneer FF en Muse niet zouden lukken. Hebben echter pas een show aangekondigd in Amerika ergens en gaan waarschijnlijk zomer 2014 volop aan het nieuwe album werken.
- Rise Against, zou ik erg leuk vinden! Weet niet hoe deze naam ligt op Werchter en volgens mij hebben ze geen data staan.
- The Strokes, hoor ik verrassend weinig van! Ben er zelf erg fan van, hoewel ze niet meer op hun toppunt zijn (+- 2002), verwacht ik ze eigenlijk op Glastonbury te zien als headliner. Weet niet waarom, heb dat vermoeden. Ook hebben ze aangekondigd volgend jaar weer actief te worden, aangezien er maart 2013 een plaat uit kwam zie ik eerder een tour. Hopelijk ook langs Werchter!
- The Vaccines, leuk maar zijn aan het schrijven.
- The Wombats, weer zo'n band die eigenlijk non-stop tourt. Wel echt een feestje live dus zou geen slechte beslissing zijn van Werchter. Sowieso doen ze weer een europese festival tour waarbij ze Werchter beslist ook wel willen doen.
- Wolfmother, waren in hiatus maar hebben recent weer aangekondigd (hoorde ik afgelopen week) dat ze weer gaan schrijven en touren. 2 jaar geleden nog op Werchter als ik me niet vergis. Aan het optreden op youtube te zien, zal Werchter ze wel nog een keer willen strikken.

Sorry van het lange bericht maar wilde even alle info over de bands kwijt die ik maar kon opnoemen.

@Festivalganger geniale muzieksmaak zo te zien! Van de bands die je noemt zullen er denk ik ook wel een aantal komen. Ik wil graag nog white lies, Interpol, kasabian en fratellis toevoegen binnen dit (ruime) genre. Ook allemaal actief(op verschillende manieren)

Fratellis zit ik zelf ook al een tijdje op te azen. Haha ik keek even mijn mobiel door bij artiesten en keek even naar de namen welke nog mogelijk zijn ;). Interpol verwacht ik overigens wel. Nieuwe album onderweg vernam ik laatst. Kasabian weet ik niet.. White lies zie ik wel komen. Nieuwe album enkele maanden uit en erg goed ontvangen van wat ik hoorde!

Ik kan natuurlijk niet voor heel Werchter spreken, maar Rise Against ligt mij meer dan goed, stuur maar door! Ze hebben inderdaad nog geen data, maar aan de andere kant ook nog geen nieuwe albumplannen dus een festivaltour van de zomer zou best kunnen zou ik zo zeggen! Volgens mij hebben ze trouwens al wel eens op Werchter gestaan, dus qua toepasselijkheid zit het goed...

Vooral naar the strokes was ik benieuwd voor reacties? Verwachten jullie dat werchter ze zullen proberen te strikken als sub of iets dergelijks?

Ik kan natuurlijk niet voor heel Werchter spreken, maar Rise Against ligt mij meer dan goed, stuur maar door! Ze hebben inderdaad nog geen data, maar aan de andere kant ook nog geen nieuwe albumplannen dus een festivaltour van de zomer zou best kunnen zou ik zo zeggen! Volgens mij hebben ze trouwens al wel eens op Werchter gestaan, dus qua toepasselijkheid zit het goed…

In 2012, ze gaven een erg vette show weg toen. Mogen gerust opnieuw komen.

Over The Strokes, ik zie dat je fan bent ;)
Ik heb gehoord dat Julian Casablancas (zanger The Strokes) solo gaat touren, er waren al wat data bekend. Maar die kan ik helaas niet plaatsen met mijn iphone, ik weet dus niet of we The Strokes mogen verwachten. Net als Rise Against zou ik het niet erg vinden. Het blijft een topband.

@Gloeilamp
Julian Casablancas heeft tot nu toe alleen wat data eind maart/begin april, oa. op Lollapalooza. Dus daarna zou hij best met zijn band door kunnen touren naar Europa!

@Gloeilamp<br>
Julian Casablancas heeft tot nu toe alleen wat data eind maart/begin april, oa. op Lollapalooza. Dus daarna zou hij best met zijn band door kunnen touren naar Europa!

Kijk, dat is mooi nieuws. Ik was er niet helemaal zeker van wanneer hij zou touren. Ik weet niet of ik ze mag verwachten, maar ik hoop het wel.

Ik vraag me wel af wat de strokes voo eisen stellen. Ze zijn natuurlijk erg populair geweest vooral een jaar of 10 terug, maar dr populariteit is wel afgenomen. Ik denk dat kasabian toch zeker kansmaakt. Ze zijn al bevestigd voor een anderfestival, ik weet zo gauw niet welk(leeds ofzo?). Van mij mogen aldie bands wel komen. Indie/ppr is ongeveer mijn lievelingsgenre/genres

Het feit dat Julian Casablancas data in maart/april heeft + er een nieuw soloalbum onderweg is zorgt toch voor sterke vermoedens dat die solo gaat blijven verdertouren. Is op zich wel een interessante act voor de Barn, of Pukkelpop.

En Kasabian deed een verjaardagsgig in hun thuisstad eind juni, maar aangezien er een nieuw album op komst is kan daar ook gemakkelijk een langere tour aangeknoopt worden.

The Killers zullen niet gaan touren. Waarschijnlijk was het optreden bij X Factor in UK het laatste voorlopig. De pauze hebben ze al aangekondigd en bij X Factor was Mark(bassist) er niet eens bij.
Bestaat Wolfmother nog, ik dacht dat ze gestopt waren en dat Andrew Stockdale solo verder ging?
Verder klopt dat lijstje wel

Andrew Stockdale heeft een solo-album uitgebracht, maar Wolfmother heeft al een redelijk aantal shows gegeven deze maand/vorige maand in Australië. En dus ja ze bestaan nog.

The Killers zullen niet gaan touren. Waarschijnlijk was het optreden bij X Factor in UK het laatste voorlopig. De pauze hebben ze al aangekondigd en bij X Factor was Mark(bassist) er niet eens bij.<br>
Bestaat Wolfmother nog, ik dacht dat ze gestopt waren en dat Andrew Stockdale solo verder ging?<br>
Verder klopt dat lijstje wel

Mark heeft ook een aantal optredens in Azië gemist van The Killers. Hoop wel dat hij er nog bij blijft want hij lijkt weinig zin meer te hebben in touren. Dan verwacht ik dat ze midden 2015 weer bij elkaar komen voor een nieuw album.

Over de rest dat dat lijstje; Kaiser Chiefs lijkt mij bijna een zekerheid en hoop ook op The Strokes (hebben blijkbaar net een nieuw album uit waarvan One Way Trigger best tof is.

Ik weet niet of Vampire Weekend al genoemd is hier, maar als ik op hun site kijk staat op 5 Mei hun laatste optreden in de VS gepland.
Ze hebben een nieuw album en er is tijd zat tussen 5 mei en werchter?
Of hebben ze zelf aangegeven dat ze niet willen komen oid, vind ze namelijk best wel tof..

Als QOTSA idd verkiest om te headlinen op pukkelpop volgens enkele (kleine) geruchten die ik hier al heb gelezen, hoop ik dat The Dead Weather komt. Dean Fertita moet dan eventueel niet met QOTSA aan de bak..komaan met Alison Mosshart en Jack White op de drums, zegt genoeg!

Hebben onlangs nog een strak nieuw nummer vrij gegeven als voorbode op een nieuw album die volgend jaar zou uitkomen...alleen las ik onlangs dat het toch 2015 is. Dus zal pas voor volgend jaar zijn wrsl dat ze touren..The Kills zouden ook al een tijdje aan een nieuw album werken, dus misschien touren eerder zij..

Toch hoop ik dat QOTSA toch ng naar Werchter komt, als je ziet hoeveel fans ze hebben in België, en welke shows ze kunnen brengen, zijn ze zeker headliner waardig, en hun optreden op Pukkelpop bewijst dat ze in het donker nog beter tot hun recht komen dan de middag slots die ze de afgelopen jaren moesten vullen op Werchter..

Verder hoop ik dat Herman niet opnieuw acts als 30 second to Mars en Linkin Park aanneemt...sorry geen fan! Soms snap ik zelf niet hoe het komt dat dergelijke muziek zelf volk trekt..
Opnieuw met Kings of Leon afkomen, zeker niet slecht, zou ik toch wat te veel van het goede vinden!! Net als andere bands aan huis, als Editors, Green Day, Rammstein enzo

@KevinJanssenz Vampire Weekend heeft vorig jaar ook al met het album opgetreden op Werchter, was geen verkeerd concert als je t mij vraagt. Zie ze graag nog een keer komen, maar weet niet of Werchter dat zelf ook wil..

Wolfmother bestaat inderdaad nog ja.

The Strokes zou ik qua naam als sub headliner neerzetten, of ergens aan het eind van de avond in Klub C/the Barn. Ik verwacht dat ze ondanks dat ze hun hoogtepunt voorbij zijn nog steeds wel wat volk zouden trekken. Ik bedoel hier op het forum hebben al enkelen aangegeven ervan te houden. Een sub/avondplaats in een van de tenten, zou the Strokes dus in België tot hun goed recht kunnen zetten. Subheadliner moeten ze in ieder geval wel aankunnen lijkt mij, enkele jaren terug na 'Angles', deden ze ook al een tour waar ze headliners waren op vele festivals. En altijd stonden de weides vol, Hurricane/southside, Benicassim, Reading/Leeds.
Had inderdaad ook even naar de data van Casablancas gekeken, loopt mooi af op een moment dat het festivalseizoen begint zou ik zeggen!

Over QOTSA, nogal een wild card. Onzeker over of ze wel of niet komen. Alleen de tijd zal het leren ben ik bang voor.

Jammer van The killers dat ze niet touren..

Users who are viewing this thread