Hallo! Mijn eerste post hier in dit forum.
Zoals reeds tientallen keren gezegd door anderen hoeft die zondagheadliner dus absoluut niet de grootste naam te zijn. Doch nemen we wel aan dat het een deftige, kwaliteitsvolle band zal zijn welke toch op zijn minst het niveau van Arctic Monkeys kan behalen ( dus geen KoL, Editors ed ).
Hier de opties:
Rolling Stones: Een orgasme voor velen, doch als ze komen is het op een Boutique ofzo
Bruce Springsteen: Al veel over gelezen, maar ik zie hem niet touren + vorig jaar al Classic
The Who: Serieuze band, helaas touren ze voorlopig niet.
David Bowie: Ik heb ergens ( weet niet meer waar... ) gehoord/gelezen dat Werchter hem trachtte te strikken voor de 40ste verjaardag maar dat hij geweigerd heeft. Dit lijkt in mijn ogen de PERFECTE headliner voor de zondag.
Radiohead: touren niet
Tool: Nieuw album zou moeten klaar zijn... Maar waarschijnlijk headliner op pukkelpop en dit zou iets 'te speciaal' zijn voor Werchter.
The Prodigy: Afsluitende dance-act of co-headliner, komt op hetzelfde neer en de kans zit er dus effectief ook in dat ze komen!
U2: Neen, onmogelijk
RHCP: Ik zie ze niet touren
QOTSA: Subheadliner zou héérlijk zijn. Het kan...
Daft Punk: No idea, ik neem aan van niet maar op een dag moeten ze toch eens komen hé...
Coldplay: Is een mogelijkheid, goeie maatjes met Schuer, exclusief zou het wel een zeer grote naam zijn...
Aerosmith: Is aa het touren en GMM heeft ze niet. Vergane glorie en trekt waarschijnlijk niet genoeg volk om te kunnen headlinen op Werchter.
Kings Of Leon/Editors: Ik hoop dat ze niet komen, 2 bands die in mijn ogen rond 16.00 uur tot hun recht komen!
Neil Young: Afgenomen door Lokerse Feesten, waar elke fan wel content mee is
Bob Dylan: Never Ending Tour hé... Maar speelt geen festivals meer dusja...
Lenny Kravitz: Geen idee, tourt hij?
ACDC: nog niet genoemd, maar hoe vet zou dat niet zijn?????
Linkin Park: Grootste kutband aller tijden samen met Limp Bizkit en nog van die kutbands, laat maar thuis!
Foeffighters: Geen fan, sorry! Maar je weet nooit dat ze in 2014 pas een tour aankondigen en dat Werchter hierop staat te wachten...
System of A Down: Touren die nog?
Rage Against The Machine: Och, ik zou ze zo graag ( nog ) eens zien, doch het zal noch enkele jaartjes wachten worden vrees ik.
Deep Purple/Alice Cooper/Status Quo/John Fogerty/ZZ Top/... zijn helaas al jaren geen headlinermateriaal meer, oude pékes hé
Tijdens het laatste optreden van The Rolling Stones op Werchter ( classic ) enkele jaren terug heb ik met een rechtstreekse medewerker van de Schuer kunnen spreken, hij gaf aan dat Metallica 1.2 miljoen kost, ACDC 3 miljoen, u2 4-5 miljoen.
Iron Maiden kost net geen miljoen, Rammstein 1.1 miljoen, Pearl Jam was iets rond de 900.000 ( in die tijd, is ondertussen wellicht gestegen ). Ik vraag me af hoeveel Black Keys of Arctic Monkeys krijgen, ik wed erop nog niet de helft van een Pearl Jam!
Soit, hopelijk krijgen we nog bevestigingen voor ons nieuwjaar hé