Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
En dan nog iets: je kunt met zoveel tegenwerpingen en complicaties komen als je wilt, als je sec naar de geruchten en mogelijkheden kijkt, blijft Muse ontegenzeggelijk als grootste kanshebber over. Wat natuurlijk niet betekend dat er niet verder over gespeculeerd kan worden, maar wel een hint geeft in de goede richting.<br>
.<br>
Verder blijf ik voorstander van alle mogelijkheden bespreken, ik wilde alleen even kwijt hoe ik er tegenaan kijk.

Ik heb dat dan ook nergens ontkend. Oke, even mijn standpunt in het kort: Volgens mij zijn ze op dit moment bezig met Muse en/of Foo Fighters, want ze proberen inderdaad het beste vast te krijgen dat er is. Persoonlijk neig ik eerder naar FF, want ook Roskilde/TitP/Benicassim/... zijn nog bezig met headliners, dus ik verwacht eerder een tourende naam dan iets exclusiefs. Maar mijn punt daarbij is gewoon dat als dit misloopt we naar beneden en niet naar boven moeten kijken. Dingen als Rolling Stones en Bowie zijn om meerdere redenen onhaalbaar, terwijl we Linkin Park/KoL/etc ook niet helemaal mogen uitsluiten. Ik erken verder ook dat er mogelijk nog namen zijn die we niet verwacht hadden, maar daar kan je dan ook niet meer bij doen dan willekeurig roepen, omdat je dan zowat elke act kan noemen.

Fijn iedereen weer vriendjes. Ik vraag me wel af waar Bruce Springsteen vandaan komt? Die doet al nooit festivals en drie jaar europa achter elkaar wel wat veel toch.. nee ik hou het bij foo fighters en heel misschien muse.

Dacht is eens iets anders als FF of Muse, Pinkpop kon ze ook krijgen voor hun 40e jubileum dus moet Rock Werchter dat ook wel kunnen mochten ze langs Europa willen komen :)

En om toch nog iets constructiefs bij te dragen:

-Iemand op eFestivals heeft weer opdringerige mailtjes naar de organisatie gestuurd, en er komen geen namen meer voor Kerstmis.

-Volgens een ander forum gaat Springsteen komende zomer niet in Europa zitten, omdat hij dat de twee voorbije zomers al gedaan heeft.

-Iemand op eFestivals heeft weer opdringerige mailtjes naar de organisatie gestuurd, en er komen geen namen meer voor Kerstmis.

-Volgens een ander forum gaat Springsteen komende zomer niet in Europa zitten, omdat hij dat de twee voorbije zomers al gedaan heeft.
kan eFestivals weten of Rock Werchter al dan niet nog namen gaat geven voor Kerstmis?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Joske wrote:</div>

kan eFestivals weten of Rock Werchter al dan niet nog namen gaat geven voor Kerstmis?

Ik denk dat ze bedoeld dat een member van eFestivals mailtjes naar de organisatie van Werchter heeft gestuurd.

<div class="d4p-bbt-quote-title">DeadRinu5 wrote:</div>

Ik denk dat ze bedoeld dat een member van eFestivals mailtjes naar de organisatie van Werchter heeft gestuurd.

Hij* ;)

En jep:

asked if there would be anymore soon

said "Many more are to come, but not very soon anymore."

i then asked if there would be anything before christmas

they said "Probably not."

Haha agressie hier... Gelukkig is het allemaal weer aan de rustige kant. Dat gedoe van eFestivals ziet er warempel nog redelijk betrouwbaar uit ook. Zou wel jammer zijn, want dan is het weer anderhalve week wachten tot we iets te horen krijgen(minimaal). Ik denk dat ze de klapper van Pearl Jam gewoon hebben gebruikt nu om de mensen wat tevreden te stemmen, zodat ze wellicht weer wat meer tijd hebben om wat andere namen te strikken(als die nog niet rond waren). Hoewel ik zelf Foo Fighters in het begin suggereerde lijkt het me niet echt logisch nu. Het zou vet zijn, beter nog dan muse(afgaand op mijn smaak), maar zoals het nu lijkt blijven ze misschien wel hangen in zuid amerika en noord amerika. Ik las ook ergens(ik kan niet meer vinden waar) dat Dave Grohl in 2014 een concert in zijn geboorteplaats had gepland? Oasis komt 100% zeker nooit meer bij elkaar, dus om die te noemen is toch wel te vergezocht. Ik meen zelfs dat Rolling Stone dat heeft gepubliceerd, maargoed. Verder tourde Radiohead voor het laatst in 2012(Australië en Amerika dacht ik), en het laatste album is van 2011. Het is wel even geleden dat ze op Werchter stonden. Ik denk persoonlijk dat het 'gewoon' Muse word die af gaat sluiten. Misschien zelfs iets als Deep Purple(neem dit niet te serieus). Ik zag dat ze op het affiche stonden van een redelijk groot hardrock/metal festival. Over de dood van John Lord zijn ze dus blijkbaar al heen...

Oh oeps sorry, ik vond Joske wel vrouwelijk klinken… My bad
icon_biggrin.gif

Ik dacht hetzelfde moet ik bekennen xD

@mynoseknows Deep Purple is niks voor RW en tegenwoordig live niet veel bijzonders meer, Child in Time kunnen ze niet eens meer spelen. Best leuk om eens gezien te hebben maar die gaan RW nooit headlinen.

Is er geen optie om mijn naam te veranderen? :D (in Belgie is Jos een cliché mannennaam)

En wat dat wachten op namen betreft, maak daar maar ten vroegste de week van 6 januari van. Lijkt me sterk dat ze middenin de feestdagen met namen gaan strooien.

Nouja ze hebben er ooit gestaan, maar live zal het idd niet al te veel meer zijn. Die mannen zijn de 70 al lang en breed gepasseerd volgens mij... Ik zei al, neem het niet te serieus :P

Ik had sowieso niet meer gerekend op de laatste headliner, eerder op weer een klein pakketje van 5 kleinere namen.

Ik zat ook te denken aan Pukkelpop ( even offtopic sorry ) maar het zou me niet verbazen dat inderdaad Queens Of The Stone Age daar headliner is. Zou op zich ook geen slechte zet zijn, kijken of ze een dag Pukkelpop kunnen dragen en in een later stadium naar RW doorschuiven als Headliner, denk dat dit hetzelfde gaat worden voor Elbow, ookal was die al afgeschreven voor Werchter ( maar die zal ook daar sub zijn denk ik ).

Ook nog even ter verduidelijking, Radiohead is volledig afgeschreven. York is net klaar met Atoms For Peace en gaat pas rond maart aan een nieuw album werken. Ook is wel bekend dat Radiohead daar wat langer over doet, maar ik zie ze wel zeer zeker als headliner voor 2015. Jammer, want Radiohead is samen met Pearljam :) mijn lievelings-band haha!

Rock Werchter heeft nergens beweerd dat ze een speciale affiche gingen verzorgen voor de 40e editie, just sayin’. Die zijn gewoon bezig met dezelfde acts alsof het een 39e of 41e was.

Oh en: QOTSA verkoopt het Sportpaleis uit op 2 dagen. Dat kunnen Avenged Sevenfold en Placebo tegenwoordig nog niet op 4 maanden. Snow Patrol sowieso wel. Black Keys worden trouwens in hun bio ‘echte headliners’ genoemd, en staan overal elders wel als headliner. Florence zie ik bij haar volgende festivaltour eveneens headliner spelen op verschillende plekken.

Maar goed, mijn punt is gewoon: stop met dromen. Ik geloof net als jullie dat ze met Muse en/of Foo Fighters aan het onderhandelen zijn, maar dat is ook de limiet. Als er iets misloopt en die twee komen niet, dan zal het iets kleiner zijn dan Metallica en Pearl Jam. Voor een super-exclusief iets (Bowie, Rolling Stones, …) is er simpelweg geen budget, en heeft de organisatie ondanks haar reputatie nog niet dezelfde overtuigingskracht als Glasto of Coachella. En ze hebben dit ook niet nodig: ik volg al 6 jaar Werchteraankondigingen, en ik ben serieus als ik zeg dat ik zelden zo weinig kritiek op aankondigingen gezien heb als dit jaar. Zelfs met een fucking Kasabian als laatste headliner (oke, wat overdreven) zou deze editie nog uitverkopen als er een sterke ‘undercard’ te zien valt.

Rock Werchter heeft niks beweerd, maar heb je ooit een festival gezien dat niet haar jubileumeditie viert?! vorig jaar nog Dour, dit jaar Lokerse Feesten, aantal jaren terug Pinkpop. Tuurlijk gaan ze dit vieren en groots uitpakken! Dus nee, dit wordt niet hetzelfde als de 39ste en 41ste editie.

QOTSA en Snow Patrol zijn simpelweg geen headliner voor grote festivals. Het zijn headliners voor de kleinere festivals. Als QOTSA op zowel Pinkpop als Rock Am Ring/Im Park sub is, hoezo zou RW ze dan headliner maken? Florence+The Machine gaat ook nooit van haar leven RW headlinen, die hebben nog een lange weg te gaan dan.
Tevens heb je gelijk dat Rock Werchter naar steeds kleinere headliners zal moeten zoeken, maar die gaan er sowieso alles aan doen om een grote band binnen te halen, dus voordat ze aan de kleinere headliners beginnen zullen ze eerste bij alle grote bands na gaan vragen, ga daar maar vanuit.

Rock Werchter is trouwens zeker een geliefd festival, en wat Coachella en Glastonbury elk jaar doen, kan ook één keer in de 10 jaar bij RW lukken. Ook bands vinden het een eer om de grote act te zijn van zo'n 40ste editie van zo'n groot festival. Trouwens, Pinkpop heeft ook Bruce Springsteen binnen gehaald en ik denk dat RW toch wel een grotere overtuigingskracht heeft dan Pinkpop... Hoezo zouden we dus niet door dromen? Tuurlijk is Linkin Park of (helaas) Kings Of Leon e.d. nog een optie, maar de kans is groot dat ze die knaller willen pakken. Budget heeft RW inmiddels sowieso wel. Als je even kijkt naar 2 jaar terug hebben ze dat wel bewezen.

Hallo! Mijn eerste post hier in dit forum.

Zoals reeds tientallen keren gezegd door anderen hoeft die zondagheadliner dus absoluut niet de grootste naam te zijn. Doch nemen we wel aan dat het een deftige, kwaliteitsvolle band zal zijn welke toch op zijn minst het niveau van Arctic Monkeys kan behalen ( dus geen KoL, Editors ed ).

Hier de opties:

Rolling Stones: Een orgasme voor velen, doch als ze komen is het op een Boutique ofzo
Bruce Springsteen: Al veel over gelezen, maar ik zie hem niet touren + vorig jaar al Classic
The Who: Serieuze band, helaas touren ze voorlopig niet.
David Bowie: Ik heb ergens ( weet niet meer waar... ) gehoord/gelezen dat Werchter hem trachtte te strikken voor de 40ste verjaardag maar dat hij geweigerd heeft. Dit lijkt in mijn ogen de PERFECTE headliner voor de zondag.
Radiohead: touren niet
Tool: Nieuw album zou moeten klaar zijn... Maar waarschijnlijk headliner op pukkelpop en dit zou iets 'te speciaal' zijn voor Werchter.
The Prodigy: Afsluitende dance-act of co-headliner, komt op hetzelfde neer en de kans zit er dus effectief ook in dat ze komen!
U2: Neen, onmogelijk
RHCP: Ik zie ze niet touren
QOTSA: Subheadliner zou héérlijk zijn. Het kan...
Daft Punk: No idea, ik neem aan van niet maar op een dag moeten ze toch eens komen hé...
Coldplay: Is een mogelijkheid, goeie maatjes met Schuer, exclusief zou het wel een zeer grote naam zijn...
Aerosmith: Is aa het touren en GMM heeft ze niet. Vergane glorie en trekt waarschijnlijk niet genoeg volk om te kunnen headlinen op Werchter.
Kings Of Leon/Editors: Ik hoop dat ze niet komen, 2 bands die in mijn ogen rond 16.00 uur tot hun recht komen!
Neil Young: Afgenomen door Lokerse Feesten, waar elke fan wel content mee is :-)
Bob Dylan: Never Ending Tour hé... Maar speelt geen festivals meer dusja...
Lenny Kravitz: Geen idee, tourt hij?
ACDC: nog niet genoemd, maar hoe vet zou dat niet zijn?????
Linkin Park: Grootste kutband aller tijden samen met Limp Bizkit en nog van die kutbands, laat maar thuis!
Foeffighters: Geen fan, sorry! Maar je weet nooit dat ze in 2014 pas een tour aankondigen en dat Werchter hierop staat te wachten...
System of A Down: Touren die nog?
Rage Against The Machine: Och, ik zou ze zo graag ( nog ) eens zien, doch het zal noch enkele jaartjes wachten worden vrees ik.

Deep Purple/Alice Cooper/Status Quo/John Fogerty/ZZ Top/... zijn helaas al jaren geen headlinermateriaal meer, oude pékes hé :-)

Tijdens het laatste optreden van The Rolling Stones op Werchter ( classic ) enkele jaren terug heb ik met een rechtstreekse medewerker van de Schuer kunnen spreken, hij gaf aan dat Metallica 1.2 miljoen kost, ACDC 3 miljoen, u2 4-5 miljoen.
Iron Maiden kost net geen miljoen, Rammstein 1.1 miljoen, Pearl Jam was iets rond de 900.000 ( in die tijd, is ondertussen wellicht gestegen ). Ik vraag me af hoeveel Black Keys of Arctic Monkeys krijgen, ik wed erop nog niet de helft van een Pearl Jam!

Soit, hopelijk krijgen we nog bevestigingen voor ons nieuwjaar hé :-)

@Pink_Floyd AC/DC is al lang gecanceld wegens gras allergie (waarschijnlijk) en veel te duur. En je vergeet toch wel 1 van de grootste kanshebbers voor de laatste dag? Muse?

@Pink_Floyd
Welkom, en laat ik beginnen met zeggen dat ik je nu al mag met die naam ;-)

Verder, inhoudelijk:
Over het algemeen met je eens, behalve dan dat Linkin Park een kutband is: één van mijn favorieten.

Lenny Kravitz zou inderdaad touren en komt ook naar België, zie een berichtje hier op festileaks van pakweg een maand geleden. Het lijkt mij echter waarschijnlijker dat hij Pukkelpop of TW Classic doet.

AC/DC is hier zeker wel voorbij gekomen, alleen ook snel weer afgeschreven omdat 3 van de 4 leden een grasallergie schijnen te hebben en dus spelen ze niet (meer) op festivals.

RHCP zie ik eventueel nog wel touren, ik heb al eerder genoemd dat ze als het goed is met een nieuw album bezig zijn/gaan, wat dan waarschijnlijk voor de zomer verschijnt. Of dat ook meteen tot een uitgebreide Europese tour leidt valt te bezien, misschien eerst de USA en volgende zomer (2015) Europese festivals? Alvast een exclusief voorschot daarop 6 juli 2014 zou natuurlijk welkom zijn!

Met dat bedrag kan U2 wel afgeschreven worden ja, dat gaat nooit meer boven op de ruim 2 miljoen voor Metallica en Pearl Jam passen (ik denk dat die laatste idd iets gestegen zijn sinds die tijd).

Jap, ik ben Muse vergeten :-)
Eerlijk: Ik hoop dat ze niet komen, hun nieuwe album is zeer zwak tov voorgaand materiaal en ik vond hun passage van 2011(?) zo goed dat ik vrees dat de magie er wat zal af zijn.
Anyway ze blijven natuurlijk samen met Foo Fighters en Coldplay de groostste kanshebbers in mijn ogen. Denk niet dat Werchter de kaarten in zijn bezit heeft om met een Bowie ofzo nog naar buiten te komen...

edit: amai, zeer actief forum blijkbaar, content dat ik dit ontdekt heb!

Excuseer me over het taalgebruik rond Linkin Park, maar toen ze twee jaar geleden plots uit het niets aangekondigd werden, heb ik van collere mijn ticket doorverkocht, sindsdien niet meer naar Werchter geweest ( wat andere oorden opgezocht met onder meer Hellfest, Rock Am Ring en vorig jaar zelfs Sweden Rock Festival )

Oke, zand erover @DeadRinu5. Ik hoop gewoon dat jij (en anderen) zelf ook even kunnen checken wat mogelijk is. Zoals gezegd scheelt dat een hoop nutteloze berichten en discussies.

En van harte welkom Pink_Floyd, je hebt een betere username dan mij weten te bedenken ;) Tool zie ik trouwens ook niet op Pukkelpop komen, het is helaas angstvallig stil rond die band, en ze zeiden 3 jaar terug ook al dat het album klaar was. Wel een van mijn favorieten, maar ik zie het helaas niet gebeuren.

Users who are viewing this thread