Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Misschien iets over een Belgische band:
ik lees net op de facebook pagina van Franky DSVD dat het nieuwe album van Channel zero
gereleased wordt op 11 april 2014 ... ook net op tijd voor de festivals, en voor mij persoonlijk hopelijk op werchter.

voor de plaat werken ze samen met een andere drummer, maar het is niet zeker dat die ook de definitieve drummer wordt, in het voorjaar spelen ze ook al in de ab, dus die zullen wel touren met die nieuwe plaat, ik denk dat ze binnenkort wel iets zullen laten weten ivm die nieuwe drummer, plaat wordt trouwens opgenomen met Logan Mader

Okee ik ben een Hollander, wellicht zijn Foo Fighters of Metallica een grotere band dan PJ, ik Nederland in ieder geval niet. En denk nou aub eens na, als de organisatie Linkin Park en Pearl Jam voor zaterdag en zondag heeft, dan zetten ze Pearl Jam op zondag. Kijk naar hun tourschema en je ziet dat ze gewoon beschikbaar zijn. Het gegeven dat PJ nu op zaterdag staat betekent dat Linkin Park geen headliner op Werchter is. Hetzelfde geld voor QOTSA, die het overigens sws niet meer zouden zijn na hun sub positie op Rock Am Ring.

Dat vorig jaar Editors op de laatste dag stonden, houdt in da de andere grote bands die dag niet konden. En dat was het enige jaar dat er een afsluiter was waarvan je af kan vragen of ze groot genoeg zijn. 2009 Metallica, 2010 Pearl Jam, 2011 Iron Maiden (afterparty Black Eyed Peas) en RHCP in 2012.

Oké dan had ik dat van Daft Punk fout maar de rest wat ik zeg is vrij logisch. Als de bamd niet groter is dsn PJ moeten ze minstens even groot zijn.

Okee ik ben een Hollander, wellicht zijn Foo Fighters of Metallica een grotere band dan PJ, ik Nederland in ieder geval niet.

Ik denk persoonlijk dat Metallica en Foo Fighters hier in Nederland véél groter zijn dan Pearl Jam. Daarbuiten, als je kijkt naar de line-up van afgelopen jaren, verwacht ik inderdaad ook een grote act op zondag op Werchter. Maar het kan ook zo maar zijn dat ze nog in onderhandeling zijn met meerdere bands, als dat stuk loopt hoef je er natuurlijk niet vanuit te gaan dat de zondagband per se groter is dan Pearl Jam.

Okee ik ben een Hollander, wellicht zijn Foo Fighters of Metallica een grotere band dan PJ, ik Nederland in ieder geval niet. En denk nou aub eens na, als de organisatie Linkin Park en Pearl Jam voor zaterdag en zondag heeft, dan zetten ze Pearl Jam op zondag. Kijk naar hun tourschema en je ziet dat ze gewoon beschikbaar zijn. Het gegeven dat PJ nu op zaterdag staat betekent dat Linkin Park geen headliner op Werchter is. Hetzelfde geld voor QOTSA, die het overigens sws niet meer zouden zijn na hun sub positie op Rock Am Ring.

Dat vorig jaar Editors op de laatste dag stonden, houdt in da de andere grote bands die dag niet konden. En dat was het enige jaar dat er een afsluiter was waarvan je af kan vragen of ze groot genoeg zijn. 2009 Metallica, 2010 Pearl Jam, 2011 Iron Maiden (afterparty Black Eyed Peas) en RHCP in 2012.

Oké dan had ik dat van Daft Punk fout maar de rest wat ik zeg is vrij logisch. Als de bamd niet groter is dsn PJ moeten ze minstens even groot zijn.

Hoe moeilijk is het om gewoon te begrijpen dat bij Werchter geen 'laatste act mag niet te klein zijn' regel bestaat? Ze boeken gewoon op basis van wie er wanneer kan, en welk budget ze daarvoor over hebben.

In 2008 was dEUS trouwens headliner, terwijl zaterdagheadliner Radiohead nochtans ook vrij was die dag. Er kunnen werkelijk tientallen redenen zijn waarom PJ op zaterdag staat: misschien willen ze aan het einde van hun tour wat meer tijd tussen twee optredens, of staat The Prodigy reeds op zondag geboekt maar eiste PJ dat er geen dance-act meer na hen kwam?

En waarom zou de positie van QOTSA op RaR iets moeten zeggen over Werchter? Ten eerste is QOTSA een stuk groter in Belgie dan in Duitsland (in Belgie arena ter grootte van Ziggo Dome uitverkocht op 2 dagen, in Duitsland waren de optredens niet uitverkocht). Ten tweede is QOTSA daar geen sub, maar headliner van het tweede podium (capaciteit: 50.000 man!), iets wat The Killers vorig jaar ook deden.

Wat ik gewoon wil zeggen: de kanshebbers voor zondag zijn momenteel Muse/Foo Fighters/QOTSA/Linkin Park/Kings of Leon. Dingen als Rolling Stones, Coldplay of Daft Punk zijn momenteel compleet onrealistisch.

Ik gok het inderdaad ook op QOTSA, misschien wel co-headlinen met een andere 'low'-budget band. Het zou wel een hele teleurstelling zijn als ze de laatste dag headlinen, al is het wel tof als ze komen. Coldplay kun je echt wel afschrijven. Dat album is er niet voor eind 2014 of begin 2015. Daft Punk is alleen maar dromen en Rolling Stones zullen als ze een optreden gaan doen(bijna zeker van niet) niet voor Werchter geboekt worden denk ik, misschien dat Pinkpop met hen dan nog een leuke troef zou hebben.

Ik zie telkens dezelfde headliners voorbij komen en mis een hele grote naam Radiohead. Waarschijnlijk onrealistisch maar een verrassing en top afsluiter is het zeker. Weet ook niet of ze met iets bezig zijn.

Verder wil QOTSA vaak geen afsluiter zijn op main stage dus zie ik die eerder als sub. Zou mooi zijn op de zwakke vrijdag afsluiter

Ik zie QOTSA ook niet zo snel de zondag afsluiten, puur gewoon omdat de band niet sterk genoeg is als headliner en het ook niet echt een headline act is (vind ik persoonlijk). RHCP zie ik ook niet zo snel gebeuren. Dan heeft Werchter precies dezelfde 2 headliners op de laatste 2 dagen staan, net zoals in 2012. Lijkt me dat de organisatie dit wilt proberen te voorkomen. Ook acht ik de kans dat RHCP weer gaat touren erg klein.

Daarnaast hoop/reken ik ook op een grote afsluiter. Je wordt tenslotte maar een keer 40 jaar en ik verwacht dat de organisatie van Werchter dit ook realiseert. De bands die dit waar kunnen maken zijn vanuit mijn ogen Muse of Foo Fighters. De kans is bij beide nihil natuurlijk, maar toch heb ik zo'n gevoel dat we een van deze 2 terug zien op het affiche van 2014.

Ik zie telkens dezelfde headliners voorbij komen en mis een hele grote naam Radiohead. Waarschijnlijk onrealistisch maar een verrassing en top afsluiter is het zeker. Weet ook niet of ze met iets bezig zijn.

Verder wil QOTSA vaak geen afsluiter zijn op main stage dus zie ik die eerder als sub. Zou mooi zijn op de zwakke vrijdag afsluiter

Radiohead is met niets bezig, daarom dat ze dus ook niet genoemd worden.

En hoezo, QOTSA wil geen afsluiter zijn? Nochtans zijn ze dit jaar festivals in Oost-Europa gaan doen omdat ze daar de grootste act van de dag waren, en ze de voorkeur gaven aan dat boven subben op Werchter...

Trouwens, nog iets dat hier nog niet genoemd is: Snow Patrol laten headlinen. Als er opnieuw een hit op hun volgende album staan zijn ze daar populair genoeg voor, en met een grote dance act erachter moet dat nog lukken ook.

En hoezo, QOTSA wil geen afsluiter zijn? Nochtans zijn ze dit jaar festivals in Oost-Europa gaan doen omdat ze daar de grootste act van de dag waren, en ze de voorkeur gaven aan dat boven subben op Werchter…

Trouwens, nog iets dat hier nog niet genoemd is: Snow Patrol laten headlinen. Als er opnieuw een hit op hun volgende album staan zijn ze daar populair genoeg voor, en met een grote dance act erachter moet dat nog lukken ook.

Sorry, maar Queens Of The Stone Age gaat deze editie van het op één na populairste festival van Europa echt niet headlinen. Die zijn nog wel wat kleiner dan Kings Of Leon dus ook een co-headliner lijkt me sterk. als QOTSA komt, staan ze voor Arctic Monkeys gok ik zo. Snow Patrol vind ik echt absurbt. Totaal niet headliner-waardig. Een prima subheadliner, maar nog veel te klein. Als QOTSA en Snow Patrol kanshebbers zijn voor de laatste headline-spot, dan zijn Florence+The Machine, Arcade Fire, Placebo, Black Keys, Avenged Sevenfold enz. dat ook. (om maar even een voorbeeld te noemen).

Kortom, die laatste headliner wordt sowieso de grote act. Ze gaan hun grote act niet delen met Pinkpop (Metallica). Arctic Monkeys is te klein voor zo'n plek op de affiche. En Pearl Jam lijkt me ook sterk, aangezien 2 jaar terug RHCP de grote act was en niet Pearl Jam. Die grote act komt nog en dan mogen heus wel denken aan iets exclusiefs, want David Bowie zou ook exclusief komen. Bruce Springsteen kwam bijv. ook exclusief op Pinkpop. Dus noem de gekste bands op. Oké U2 en Daft Punk lijken me ook wel afgeschreven. Maar kom maar op met die gekke namen. The Rolling Stones? hoezo niet? Coldplay, Muse of Foo Fighters? DOe maar! Radiohead, The Who, Stevie Wonder, Oasis, een hologram van Michael Jackson? Kom maar op! Oké ik overdrijf een beetje, maar deze laatste headliner kan best wel uit de lucht vallen. Dus om elke band te afwijzen op het argument, ze spelen niet, ze hebben geen nieuw album enz. onzin..

Rock Werchter heeft nergens beweerd dat ze een speciale affiche gingen verzorgen voor de 40e editie, just sayin'. Die zijn gewoon bezig met dezelfde acts alsof het een 39e of 41e was.

Oh en: QOTSA verkoopt het Sportpaleis uit op 2 dagen. Dat kunnen Avenged Sevenfold en Placebo tegenwoordig nog niet op 4 maanden. Snow Patrol sowieso wel. Black Keys worden trouwens in hun bio 'echte headliners' genoemd, en staan overal elders wel als headliner. Florence zie ik bij haar volgende festivaltour eveneens headliner spelen op verschillende plekken.

Maar goed, mijn punt is gewoon: stop met dromen. Ik geloof net als jullie dat ze met Muse en/of Foo Fighters aan het onderhandelen zijn, maar dat is ook de limiet. Als er iets misloopt en die twee komen niet, dan zal het iets kleiner zijn dan Metallica en Pearl Jam. Voor een super-exclusief iets (Bowie, Rolling Stones, ...) is er simpelweg geen budget, en heeft de organisatie ondanks haar reputatie nog niet dezelfde overtuigingskracht als Glasto of Coachella. En ze hebben dit ook niet nodig: ik volg al 6 jaar Werchteraankondigingen, en ik ben serieus als ik zeg dat ik zelden zo weinig kritiek op aankondigingen gezien heb als dit jaar. Zelfs met een fucking Kasabian als laatste headliner (oke, wat overdreven) zou deze editie nog uitverkopen als er een sterke 'undercard' te zien valt.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Joske wrote:</div>

En hoezo, QOTSA wil geen afsluiter zijn? Nochtans zijn ze dit jaar festivals in Oost-Europa gaan doen omdat ze daar de grootste act van de dag waren, en ze de voorkeur gaven aan dat boven subben op Werchter…

Sorry, maar Queens Of The Stone Age gaat deze editie van het op één na populairste festival van Europa echt niet headlinen. Die zijn nog wel wat kleiner dan Kings Of Leon dus ook een co-headliner lijkt me sterk. als QOTSA komt, staan ze voor Arctic Monkeys gok ik zo. Snow Patrol vind ik echt absurbt. Totaal niet headliner-waardig. Een prima subheadliner, maar nog veel te klein. Als QOTSA en Snow Patrol kanshebbers zijn voor de laatste headline-spot, dan zijn Florence+The Machine, Arcade Fire, Placebo, Black Keys, Avenged Sevenfold enz. dat ook. (om maar even een voorbeeld te noemen).

Kortom, die laatste headliner wordt sowieso de grote act. Ze gaan hun grote act niet delen met Pinkpop (Metallica). Arctic Monkeys is te klein voor zo’n plek op de affiche. En Pearl Jam lijkt me ook sterk, aangezien 2 jaar terug RHCP de grote act was en niet Pearl Jam. Die grote act komt nog en dan mogen heus wel denken aan iets exclusiefs, want David Bowie zou ook exclusief komen. Bruce Springsteen kwam bijv. ook exclusief op Pinkpop. Dus noem de gekste bands op. Oké U2 en Daft Punk lijken me ook wel afgeschreven. Maar kom maar op met die gekke namen. The Rolling Stones? hoezo niet? Coldplay, Muse of Foo Fighters? DOe maar! Radiohead, The Who, Stevie Wonder, Oasis, een hologram van Michael Jackson? Kom maar op! Oké ik overdrijf een beetje, maar deze laatste headliner kan best wel uit de lucht vallen. Dus om elke band te afwijzen op het argument, ze spelen niet, ze hebben geen nieuw album enz. onzin..
Oasis zou ik ongeloofelijk fantastisch vinden maar ze gaan toch niet terug samenspelen dacht ik

kan iemand mij vertellen waar het gerucht van The Prodigy komt? het zou gewoon super leuk zijn als ze komen, mij zul je daar zien staan in de eerste box :p

kan iemand mij vertellen waar het gerucht van The Prodigy komt? het zou gewoon super leuk zijn als ze komen, mij zul je daar zien staan in de eerste box :p

Ik heb er verschrikkelijk veel moeite voor moeten doen. Maar na uren zoeken dan toch een bron gevonden waar dit bericht vandaan komt. Graag gedaan...

http://theprodigy.com/live/

<div class="d4p-bbt-quote-title">DeadRinu5 wrote:</div>

Ik heb er verschrikkelijk veel moeite voor moeten doen. Maar na uren zoeken dan toch een bron gevonden waar dit bericht vandaan komt. Graag gedaan…

euh zijt ge serieus? het is niet omdad een groep tourd in europa dat het een gerucht is toch? dan kunne we alle namen van rock am ring er ook bijschrijven eh bij de geruchten en ja ik had al op de site gekeken van the prodigy omdat ik wist dan er mensen zo gingen reageren

<div class="d4p-bbt-quote-title">DeadRinu5 wrote:</div>

Ik heb er verschrikkelijk veel moeite voor moeten doen. Maar na uren zoeken dan toch een bron gevonden waar dit bericht vandaan komt. Graag gedaan…

Dude, facking off topic, ik volg dit forum nu al een tijdje. Wat ben jij een vervelende wijsneus man, je zit bijna iedereen in de zeik te zetten. Vond dat ik dit even moest melden, mijn excuses voor het off topic gaan.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>DeadRinu5 wrote:</div>

Dude, facking off topic, ik volg dit forum nu al een tijdje. Wat ben jij een vervelende wijsneus man, je zit bijna iedereen in de zeik te zetten. Vond dat ik dit even moest melden, mijn excuses voor het off topic gaan.
ja goed gezegd want wat ben ik nu met zo een antwoord? ik zeg toch ook niet tegen @thijs, ja Oasis zeker dan kunnen we even goed michael jackson ook toevoegen?( hij had het over Oasis), dit heeft helemaal geen nut--> nutteloze informatie

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>DeadRinu5 wrote:</div>

Dude, doe eens normaal man. Ik zeik niemand af, maar dit is gewoon een beetje een rare vraag vind ik. Hoe moeilijk is het nou om even op de site van The Prodigy te kijken? Op deze manier hoeven al die nutteloze vragen ook niet geplaatst te worden. 4 juli in Engeland, keiharde kanshebber dus. Heel makkelijk lijkt mij.

En @DeadRinu5, je eerste bericht is op zijn zachtst gezegd niet waar. Als een groep op 4 juli in Engeland is, terwijl Werchter van 3 tot 6 juli is, lijkt me dit een zware kanshebber. En alle geruchten van RAR bijschrijven slaat ook kant noch wal, ik bedoel: Iron Maiden heeft al gezegd geen landen te doen, waar ze al optredens hadden vorig jaar, Metallica staat er, KoL zou al voor de 100e keer komen, en Linkin Park is weinig over te zeggen. En van de rest van de namen zijn er kanshebbers, maar een hoop vallen er al af omdat ze andere optredens hebben tijdens Werchter, te hard zijn, etc etc.

Users who are viewing this thread