<div class="d4p-bbt-quote-title">
Joske wrote:</div>
Radiohead is met niets bezig, daarom dat ze dus ook niet genoemd worden.
En hoezo, QOTSA wil geen afsluiter zijn? Nochtans zijn ze dit jaar festivals in Oost-Europa gaan doen omdat ze daar de grootste act van de dag waren, en ze de voorkeur gaven aan dat boven subben op Werchter…
Trouwens, nog iets dat hier nog niet genoemd is: Snow Patrol laten headlinen. Als er opnieuw een hit op hun volgende album staan zijn ze daar populair genoeg voor, en met een grote dance act erachter moet dat nog lukken ook.
Sorry, maar Queens Of The Stone Age gaat deze editie van het op één na populairste festival van Europa echt niet headlinen. Die zijn nog wel wat kleiner dan Kings Of Leon dus ook een co-headliner lijkt me sterk. als QOTSA komt, staan ze voor Arctic Monkeys gok ik zo. Snow Patrol vind ik echt absurbt. Totaal niet headliner-waardig. Een prima subheadliner, maar nog veel te klein. Als QOTSA en Snow Patrol kanshebbers zijn voor de laatste headline-spot, dan zijn Florence+The Machine, Arcade Fire, Placebo, Black Keys, Avenged Sevenfold enz. dat ook. (om maar even een voorbeeld te noemen).
Kortom, die laatste headliner wordt sowieso de grote act. Ze gaan hun grote act niet delen met Pinkpop (Metallica). Arctic Monkeys is te klein voor zo’n plek op de affiche. En Pearl Jam lijkt me ook sterk, aangezien 2 jaar terug RHCP de grote act was en niet Pearl Jam. Die grote act komt nog en dan mogen heus wel denken aan iets exclusiefs, want David Bowie zou ook exclusief komen. Bruce Springsteen kwam bijv. ook exclusief op Pinkpop. Dus noem de gekste bands op. Oké U2 en Daft Punk lijken me ook wel afgeschreven. Maar kom maar op met die gekke namen. The Rolling Stones? hoezo niet? Coldplay, Muse of Foo Fighters? DOe maar! Radiohead, The Who, Stevie Wonder, Oasis, een hologram van Michael Jackson? Kom maar op! Oké ik overdrijf een beetje, maar deze laatste headliner kan best wel uit de lucht vallen. Dus om elke band te afwijzen op het argument, ze spelen niet, ze hebben geen nieuw album enz. onzin..