@stockholm syndrome die namen die je daar op noemt zijn echt niet de sterkste geruchten, Muse kan nog wel maar U2 en Rolling Stones zie ik niet gebeuren. Coldplay zou ook nog wel kunnen als ze opschieten met hun nieuwe album maar verwacht het ook niet echt.
Ik heb gewoon gekeken naar de bands die in mijn ogen groter zijn dan Pearl Jam of minstens gelijkwaardig. Dan is dit de kleine selectie die je überhaupt overhoudt.
Even de +'en en -'en per band bekijken:
RHCP:
+ Bezig met nieuw album en staan op een festival in Colombia begin Mei, tot die tijd dus in ieder geval optredens
-Geen tourplannen bekend, onbekend wanneer hun album uitkomt, en stonden 2 jaar terug ook al op de Zondag. De organisatie had dan denk ik eerder gekozen voor RHCP op zaterdag en PJ op zondag.
Muse:
+20e verjaardagsoptredens in Moscou, Chili en waarschijnlijk Cochella, plus 'ergens anders'(waarschijnlijk in Europa). Speciale band met Werchter (Al 7 keer eerder), hebben mogelijk al met de organisatie gesproken op Boutique en Werchter bestaat 40 jaar, dus nog specialer.
- Hoogstens één optreden in Europa (exclusief Moscou), dus veel concurrentie. Hebben wellicht geen zin meer in RW na 7 eerdere edities
Rolling Stones:
+Geruchten over een Europese tour
-Tja, Rolling Stones... DUUR!
Foo Fighters:
+Shows in Mexico en een album in 2014, wat zou kunnen duiden op een EU tour.
-Zijn Foo Fighters groter dan Pearl Jam? Vraag het me af. Pearl Jam op zondag is dan veiliger lijkt mij.
Daft Punk:
+Gerucht over 5 festivals
-Treden zelden op en waarschijnlijk extreem duur
U2:
+Nieuw album on its way, zou een echte knaller zijn
-Doen al jaren geen festivals meer (Glasto uitgezonderd)
Coldplay:
+Nieuw album in 2014 (naar alle waarschijnlijkheid). In 2011 was er ook nog geen album uit, maar tourde ze de lente en zomer voordat hun album uitkwam wel alle festivals af.
-Andere tours deden ze dit weer niet, en er zijn geen sterke aanleidingen om een tour in de zomer te verwachten.
Mis ik nu nog iets, dan mag je me aanvullen...