Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Alice in Chains zou echt bruut zijn.
die hebben trouwens verschrikkelijk goed album uitgebracht.

maar zou dat niet meer Graspop materiaal zijn?

ohja, eindelijk Pearl Jam van officieus naar officieel. Lekker!

Heey, hoezo staan Foo Fighters ineens (boven Muse) in de geruchtenlijst? Is er nieuws dat daar op duid?

Betekend de volgorde van de geruchtenlijst iets dan? In dat geval zou ik macklemore and ryan lewis bovenaan zetten, die zie ik zo ie zo wel komen.

Betekend de volgorde van de geruchtenlijst iets dan? In dat geval zou ik macklemore and ryan lewis bovenaan zetten, die zie ik zo ie zo wel komen.

Nee niet echt. De enige volgorde die een beetje wordt aangehouden is de grote van de artiest, maar ook dit klopt niet altijd

Ik wou net zeggen, Muse is wel groter dan Foo Fighters. Maar FF is geen echt gerucht, ik bedoel leuk twee van die shows in Mexico maar dat zegt weinig. Na Muse is het wel de sterkste kandidaat, gevolgd door Rolling Stones, U2 en dan Coldplay. Of is er nog een oude artiest die ik over het hoofd ie? RHCP sluit ik uit omdat ze nergens anders staan en anders 4 jaar lang touren...

Ik wou net zeggen, Muse is wel groter dan Foo Fighters. Maar FF is geen echt gerucht, ik bedoel leuk twee van die shows in Mexico maar dat zegt weinig. Na Muse is het wel de sterkste kandidaat, gevolgd door Rolling Stones, U2 en dan Coldplay. Of is er nog een oude artiest die ik over het hoofd ie? RHCP sluit ik uit omdat ze nergens anders staan en anders 4 jaar lang touren…

Ik weet niet of je RHCP uit kan sluiten... Ze staan inderdaad nog nergens anders wat het heel onwaarschijnlijk maakt, maar dat ze vier jaar zouden touren is onzin. De I'm With You tour begon laat 2011 en is april 2013 afgelopen, dus dat is praktisch twee jaar geweest. Daar kwamen nog een paar festival-data in de VS en Zuid-Amerika bij, maar dat is nauwelijks nog een tour te noemen, wat losse data.
Ze schijnen nu aan een nieuw album te werken, ongeveer sinds september als ze zich aan hun eigen planning hebben gehouden. Dus er zou zomaar rond maart-april 2014 een nieuw album uit kunnen komen, waar dan uiteraard een nieuwe tour aan vast geknoopt zou worden. Of die in juli in Europa zou zijn, en of daar festivalshows bij zouden horen, is natuurlijk nog maar af te wachten, maar afschrijven is een beetje voorbarig.

@gloeilamp hahahaha ik ben van de partij! Pearljam is Nice, amaar natuurlijk wel de meest zekere naam tot nu toe. Waar komt Alice in Chains trouwens vandaan?aalleen een nieuw album of ook tourplannen? Hahahaha als ff afsluit zou dat wel geweldig zijn, maargoed. Ik ben trouwens ook benieuwd wat punkpop hier tegenover kan zetten. Iedereen verwacht dat die dit jaar hopeloos falen, maar sschien dat ze wel iets onverwachts uit de hoge hoed toveren? Ik hoop jet niet, puur en alleen omdat ik Smeets een lulhoer vind, maar dat terzijde. ;)

Ik hoop eigenlijk dat Pinkpop iets wat erg verschild van RW en ook nog eens goed is neerzet, ik wil er best een keer naar toe maar als ik al naar RW ga is het niet echt waard om naar Pinkpop te gaan waar bijna al het goede van ook op RW staat. Maar vind Smeets idd ook een lulhoer xD

@stockholm syndrome die namen die je daar op noemt zijn echt niet de sterkste geruchten, Muse kan nog wel maar U2 en Rolling Stones zie ik niet gebeuren. Coldplay zou ook nog wel kunnen als ze opschieten met hun nieuwe album maar verwacht het ook niet echt.

@Gloeilamp
Tijd om virtueel "SLAYEEERR" te roepen: Rock Werchter 2014 facebookpagina vraagt om een band met een "S" ;-)
Verder zou ik zelf zeggen "Slash" en "Sick Puppies", ook al zijn ze beiden niet echt relevant, of zelfs maar mogelijk. Aan de andere kant, dat is het geval met de helft van de namen die op fb/twitter geroepen worden...

Hoewel, nou ik dat zo zeg: Sick Puppies zou nog best kunnen zo te zien, nieuw album van halverwege vorig jaar, zijn nu bezig de USA plat te touren, Europe's next in 2014? Zou zomaar kunnen natuurlijk... Dat is de volgende band op mijn wishlist...

@Gloeilamp<br>
Tijd om virtueel “SLAYEEERR” te roepen: Rock Werchter 2014 facebookpagina vraagt om een band met een “S”
icon_wink.gif
<br>
Verder zou ik zelf zeggen “Slash” en “Sick Puppies”, ook al zijn ze beiden niet echt relevant, of zelfs maar mogelijk. Aan de andere kant, dat is het geval met de helft van de namen die op fb/twitter geroepen worden…

Stromae lijkt me ook een zekeheidje. Maar ik bid voor Slayer :D

@stockholm syndrome die namen die je daar op noemt zijn echt niet de sterkste geruchten, Muse kan nog wel maar U2 en Rolling Stones zie ik niet gebeuren. Coldplay zou ook nog wel kunnen als ze opschieten met hun nieuwe album maar verwacht het ook niet echt.

Ik heb gewoon gekeken naar de bands die in mijn ogen groter zijn dan Pearl Jam of minstens gelijkwaardig. Dan is dit de kleine selectie die je überhaupt overhoudt.

Even de +'en en -'en per band bekijken:

RHCP:
+ Bezig met nieuw album en staan op een festival in Colombia begin Mei, tot die tijd dus in ieder geval optredens
-Geen tourplannen bekend, onbekend wanneer hun album uitkomt, en stonden 2 jaar terug ook al op de Zondag. De organisatie had dan denk ik eerder gekozen voor RHCP op zaterdag en PJ op zondag.

Muse:
+20e verjaardagsoptredens in Moscou, Chili en waarschijnlijk Cochella, plus 'ergens anders'(waarschijnlijk in Europa). Speciale band met Werchter (Al 7 keer eerder), hebben mogelijk al met de organisatie gesproken op Boutique en Werchter bestaat 40 jaar, dus nog specialer.
- Hoogstens één optreden in Europa (exclusief Moscou), dus veel concurrentie. Hebben wellicht geen zin meer in RW na 7 eerdere edities

Rolling Stones:
+Geruchten over een Europese tour
-Tja, Rolling Stones... DUUR!

Foo Fighters:
+Shows in Mexico en een album in 2014, wat zou kunnen duiden op een EU tour.
-Zijn Foo Fighters groter dan Pearl Jam? Vraag het me af. Pearl Jam op zondag is dan veiliger lijkt mij.

Daft Punk:
+Gerucht over 5 festivals
-Treden zelden op en waarschijnlijk extreem duur

U2:
+Nieuw album on its way, zou een echte knaller zijn
-Doen al jaren geen festivals meer (Glasto uitgezonderd)

Coldplay:
+Nieuw album in 2014 (naar alle waarschijnlijkheid). In 2011 was er ook nog geen album uit, maar tourde ze de lente en zomer voordat hun album uitkwam wel alle festivals af.
-Andere tours deden ze dit weer niet, en er zijn geen sterke aanleidingen om een tour in de zomer te verwachten.

Mis ik nu nog iets, dan mag je me aanvullen...

De zondag headliner hoeft niet per se groter te zijn als die op zaterdag, Editors is toch ook niet groter dan Rammstein en Black Eyed Peas/Iron Maiden groter dan Coldplay. De grootste band moet ook maar kunnen op zondag.

Klopt, maar dat is het hem nou juist, Pearl Jam kon gewoon op zondag. Kijk maar naar hun tourschema.

http://www.youtube.com/watch?v=SIgsGuiqD_A Vond dit interview met Matt Bellamy nog wel interessant, vanaf 4:20. Hij reageert een beetje gek op de vraag of ze volgend jaar festivals gaan doen, lacherig en vooral 'probably in a few years or something' vind ik gehaast en verdacht. Hoe kijken jullie daar naar?

Stop toch eens met op dat 'groter dan Pearl Jam' te fixeren! Werchter heeft, in tegenstelling tot Pinkpop of Glasto, nooit een soorte vaste structuur gehad. Van alle edities die het weekend duurden stond de helft van de tijd niet de grootste act op de laatste dag.

Enkele van jouw argumenten houden trouwens ook geen steek. Metallica is in de eerste plaats al groter dan Pearl Jam, dus zelfs als PJ op zondag stond klopte dat verhaal nog niet. Ten tweede zijn ook Foo Fighters groter dan PJ in Belgie. Ten derde ging dat 5 festivals verhaal van Daft Punk over de zomer van 2013.

Door dit soort dingen te denken krijg je nu echt enorme verwachtingen, terwijl ze misschien gewoon met QOTSA-The Prodigy of Linkin Park afkomen.

Maakt toch niet zoveel uit op welke dag de ''grootste'' band staat op Werchter?
Was vorig jaar ook niet. Editors was de ''kleinste'' naam en die stond op de laatste dag. Dus nu ook niet denk ik. alleen is het nu raden wie dan headliner nummer 4 is.. Ik denk persoonlijk Muse, Linkin Park, Foo Fighters.. een van die denk ik? of een totaal onverwachte naam.. who knows. spannend in elk geval, weet niet of we volgende week het al weten, maar zou kunnen dat we de laatste headliner naam pas weten in januari..

Users who are viewing this thread