Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Mooi dat ik dit voorspeld had en de theorie klopte ;)

Deze aankondiging maakt me wel benieuwd naar de zondagheadliner! Voor de anderen 3 dagen lagen voor de hand. Maar welke band is een band die de speciale 40e editie van Werchter af mag sluiten. Of wordt het dan toch een exclusief iemand: Muse, Coldplay....

Heb net uit heel goede bron vernomen dat QOTSA pukkelpop doet ipv Werchter.

Daar ben ik dan heel erg benieuwd naar. Sorry, maar ik neem dit nu niet heel erg serieus. Zeker omdat dit je eerste bericht is. We hebben al eerder members gehad met soortgelijke berichten.

Pearl Jam, topnaam! Dat ze een full set gaan spelen is het mooiste nieuws.

Een vriend van me wist het van Kris Verleyen, en die is concertpromotor voor Live Nation en kent Schuermans al jaren. Ik kan niet zeggen dat het 100 % klopt maar dat is toch wat m'n vriend me vertelde.

Een vriend van me wist het van Kris Verleyen, en die is concertpromotor voor Live Nation en kent Schuermans al jaren. Ik kan niet zeggen dat het 100 % klopt maar dat is toch wat m’n vriend me vertelde.

Bedankt voor je reactie, nu is het makkelijker te geloven voor mij. Het zou wel heel erg zuur zijn. Ik zag QOTSA echt als een zekerheid, zeker na de aankondiging van RAR.

Inderdaad erg zuur, had er ook wel volledig op gerekend. Hij had het blijkbaar snel gezegd na hun optreden in het sportpaleis. Vraag me enkel af wat ze dan als subheadliner gaan boeken, de keuze wordt toch kleiner, zeker nu Neil Young de Lokerse Feesten aandoet. Maar nogmaals, ik kan het niet met 100 % zekerheid bevestigen, heb het niet uit zijn mond gehoord, en misschien is er ondertussen wel het een en het ander veranderd.

Het zou heel dom zijn van Werchter om hen voor de 2e keer op rij links te laten liggen, hun nieuw album heeft hun populariteit alleen maar nog omhoog getild. Aan de andere kant, als ze op PKP kunnen headlinen..

Jammer dat enkel Pearl Jam bevestigd is. Ik hoopte eigenlijk op een mooi pakketje namen. De zondag is vrijwel leeg, en dat was vorig jaar een hele sterke dag. Ik ben benieuwd welke kant die dag op zal gaan.

Zaterdag is nu al heel netjes met Pearl Jam, The Black Keys en Pixies. Bij Triggerfinger vermaak ik mij ook wel met mijn Slayer-maten, maar ik hoop dat die geen al te hoge spot krijgen :P

50 % kans dat Muse zondag gaat headlinen. Spelen op 1 Europees festival, en geen Brits. Dan is het ofwel RW of Roskilde naar mijn mening

50 % kans dat Muse zondag gaat headlinen. Spelen op 1 Europees festival, en geen Brits. Dan is het ofwel RW of Roskilde naar mijn mening

Dat is alweer een tijdje achterhaald, in het interview waar ze dat zeiden zouden ze 2 festivals doen waarvan 1 in Europa. In een later interview hebben ze gezegd er 1 in Moskou te doen (europa dus), 1 in california en nog ergens anders terwijl ze al in Chili staan. Dat zijn dus 4 festivals waarvan die ergens anders nog RW kan zijn.

Ben heel blij met deze aankondiging. Niet zozeer met de naam, want die wisten we al, maar wel met de dag. Dat Pearl Jam zaterdag staat bevestigd definitief dat er voor zondag een nog grotere afsluiter is, en niet bijvoorbeeld Linkin Park oid op zaterdag en Pearl Jam als afsluiter. Mooi zo!
Dus ook als het geen Muse wordt mogen we rekenen op een naam van formaat, RHCP, Foo Fighters, The Stones, Coldplay, U2, iets in die hoek. Allemaal onwaarschijnlijk, ik reken nog steeds het meeste op Muse, maar dat er een naam van formaat komt is zeker.
Verder zou het jammer zijn als QOTSA niet komt, heb ze vorig jaar op Pinkpop gemist en wilde ze nu graag als sub bij Arctic Monkeys zien. We gaan het afwachten.

Hopelijk komt Alice In Chains er ook nog bij op die zaterdag, dan is het helemaal top!

Zou vet zijn, maar met The Black Keys als sub erbij? Dat zou denk ik een beetje overkill zijn voor de zaterdag qua grotere namen lijkt me. Misschien eerder op vrijdag, als QOTSA inderdaad niet komt om als sub bij Arctic Monkeys te staan?

<div class="d4p-bbt-quote-title">EddieVerder wrote:</div>
Hopelijk komt Alice In Chains er ook nog bij op die zaterdag, dan is het helemaal top!

Zou vet zijn, maar met The Black Keys als sub erbij? Dat zou denk ik een beetje overkill zijn voor de zaterdag qua grotere namen lijkt me. Misschien eerder op vrijdag, als QOTSA inderdaad niet komt om als sub bij Arctic Monkeys te staan?
Daaraan durf ik te twijfelen, Alice in Chains stond in 2010 (dacht ik) rond de namiddag op het hoofdpodium en zijn toch niet echt gegroeid de laatste jaren?

Sorry, ik was niet echt duidelijk. Ik bedoelde niet Alice in Chains als sub, maar dat ze beter op die vrijdag zouden passen met kleinere heads en subs, als sterkere dagopvulling ter compensatie. Dat heeft de zaterdag zo te zien niet nodig. Maar goed, misschien overschat ik Alice in Chains alsnog en maakt het niet zoveel uit waar ze staan. Dat was wat ik bedoelde iig, sowieso niet als sub. Duidelijker? ;-)

Ik ben helemaal mee ;-) een beetje zoals in 2012 toen Editors hun eerste headliner spot hadden ;-)

Users who are viewing this thread