Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ben het helemaal eens met @Thijs. Ik verwacht 100% een klapper op de zondag. En tuurlijk zijn Daft Punk en U2 zwaar onrealistisch, maar naar mijn mening zijn die nu nog realistischer dan Linkin Park of QOTSA.

Ik ben het wel met @Joske eens dat het inderdaad zou kunnen zijn dat er andere factoren zijn die betekenen dat PJ niet op de zondag speelt, maar ik acht de kans veel groter in dat dit een keuze is.

En even kalm @Sjoerd, @DeadRinu5 vraagt iets waar hij zelf het antwoord binnen 30 seconden kan vinden, maar vraagt of iemand anders dat maar even voor hem doet (bij wijze van spreken). Dan vind ik @Gloeilamp 's opmerking logisch en best wel leuk :) Hij heeft ook al veel bijgedragen aan dit forum, dus denk daar ook eens aan :P

ja ok ik begrijp het wel maar hij kan het evengoed anders zeggen, bv: "The Prodigy speelt live in Engeland op 4 juli, de kans is dat ze op 6 juli naar RW komen." ik vond het gewoon een beetje raar dat alleen The Prodigy aan de geruchtenlijst is toegevoegd, er zijn er nog velen die dan ook zouden toegevoegd zouden moeten worden.

@DeadRinu5 Daar ben ik het opzich wel mee eens, ik snap niet dat Linkin Park er wel bij staat, en QOTSA niet. Dat Prodigy er staat is gewoon logisch.

Hoewel 4 juli de ideale datum was geweest voor Prodigy (na AM) maar ze zijn dus al bezet. Ik sluit nog steeds niet uit dat er gewoon nog wat na Metallica op de main speelt.

Als er iets na Metallica speelt zal het Skrillex wel zijn. Metallica is er zelf grote fan van, en volgens Herman Schuermans is hij groot genoeg om op de main stage te staan.

Trouwens, ik weet niet of het hier al gezegd is, maar volgens Zegut staan Ghost en Mastodon (twee voorprogramma's van Metallica) op vrijdag in Arras. Zullen dus alletwee ook wel meekomen naar Werchter dan.

Volgens mij onderschatten mensen een beetje het maken van een line-up, er zijn zoveel verschillende factoren die meespelen met het maken van een line-up. Ik kan zo 10 redenen bedenken waarom Pearl Jam niet op zondag zou staan.

Ik denk dat de zondagheadliner een act is die nog geen festivals heeft aangekondigd. Metallica en Arctic Monkeys werden als eerste bekend gemaakt en op Pearl Jam moest duidelijk gewacht worden totdat hun de tour bekend wouden maken. Waarom zouden ze de 4e headliner nog niet bekend gemaakt hebben als ze dat wel gewoon kunnen doen? Linkin Park bijvoorbeeld heeft al 2 festivals bekend gemaakt, waarom zou RW ze dan niet bekend mogen maken? Als die zouden komen hadden ze die volgens mij al wel aangekondigd.

Het kan natuurlijk dat ze nu nog aan het onderhandelen zijn over de zondag headliner omdat ze een grote exclusieve act daar willen hebben maar alle onderhandelingen stuk zijn gelopen. Maar dat betekend iig dat ze een flink budget uitgetrokken hebben voor die spot en dan komen ze niet uiteindelijk met Linkin Park of iets dergelijks.

Ik denk dat de zondagheadliner een act is die nog geen festivals heeft aangekondigd. Metallica en Arctic Monkeys werden als eerste bekend gemaakt en op Pearl Jam moest duidelijk gewacht worden totdat hun de tour bekend wouden maken. Waarom zouden ze de 4e headliner nog niet bekend gemaakt hebben als ze dat wel gewoon kunnen doen? Linkin Park bijvoorbeeld heeft al 2 festivals bekend gemaakt, waarom zou RW ze dan niet bekend mogen maken? Als die zouden komen hadden ze die volgens mij al wel aangekondigd.

Het kan natuurlijk dat ze nu nog aan het onderhandelen zijn over de zondag headlineromdat ze een grote exclusieve act daar willen hebben maar alle onderhandelingen stuk zijn gelopen. Maar dat betekend iig dat ze een flink budget uitgetrokken hebben voor die spot en dan komen ze niet uiteindelijk met Linkin Park of iets dergelijks.

Precies wat ik ook denk. En omdat Stones en Daft Punk echt te onrealistisch lijken(je weet t natuurlijk nooit zeker), schat ik in dat t iets zal zijn als Muse, RHCP, Foo Fighters.

Nou ja als er onderhandelingen zijn die mislukken dan moet je nog maar kijken wat je nog kunt krijgen, dus dan zou het zomaar kunnen dat LP komt bijvoorbeeld. Vorig jaar kwam Pinkpop ook alsnog met Kings of Leon nadat het niet was gelukt om Paul McCartney te krijgen.

Nou ja als er onderhandelingen zijn die mislukken dan moet je nog maar kijken wat je nog kunt krijgen, dus dan zou het zomaar kunnen dat LP komt bijvoorbeeld. Vorig jaar kwam Pinkpop ook alsnog met Kings of Leon nadat het niet was gelukt om Paul McCartney te krijgen.

was het op pp niet dat The Killers eigenlijk sub zouden zijn?

Tja het kan altijd mis gaan, maar laten we daar maar niet op hopen :P

Inderdaad, achter de schermen kan er veel gebeuren. Om maar een bekend voorbeeld te geven:

In 2011 moest het eigenlijk als volgt zijn: op donderdag Blink 182 - Foo Fighters - Chemical Brothers, en op zondag co-headliners Iron Maiden en Linkin Park. Maar achter de schermen is er toen heel wat fout gelopen, waardoor we in februari nog op headliners aan het wachten waren terwijl we in november al de eerste kregen.

Wat liep er fout? Foo Fighters mocht door contractuele verplichtingen eigenlijk niet op Werchter spelen, maar beide partijen wilden dit heel graag en bleven door onderhandelen. Uiteindelijk heeft Schuermans geregeld dat ze op Pukkelpop speelden dat jaar (ofja, moesten spelen...). Vervolgens zei ook Blink 182 zijn tour af om aan het album verder te werken. Dit werd opgelost door de handen in elkaar te slaan met andere gedupeerde festivals (+Glasto) om QOTSA te overtuigen, die eerder al in een interview hadden gezegd geen festivals te doen in 2011. Dan hebben ze de rest opgelost door Linkin Park te verschuiven van dag (voor ze aangekondigd waren) en last minute Black Eyed Peas als afsluiters te boeken (want Iron Maiden wilde niet afsluiten).

Om een lang verhaal kort te maken: dat we pas ten vroegste in januari de laatste headliner krijgen kan honderden redenen hebben, en zowel geniale namen als teleurstellingen als resultaat geven.

Nee precies, de enige manier dat Linkin Park nog op het affiche kan staan is als sub-headliner voor de 'grote' act op zondag. En dan moet het wel Muse of Foo Fighters zijn, want anders passen ze daar niet.

Ik moet wel zeggen dat met het argument dat jij gebruikt @Shaverion, de meest logische naam toch Foo Fighters is. Want tja, Muse lijkt nou niet erg moeilijk te doen over hun aan te kondigen optredens, ze geven zelf steeds hints. Één van de twee gaat het denk ik wel worden.

Een naam als Bowie of de Stones zijn dan ook een beetje vreemde namen om op de zondag te zetten. De Stones wouden Glastonbury bijvoorbeeld al niet afsluiten, en ja Bowie zal geen problemen met een tourschema hebben aangezien hij dan als exclusieve naam op RW zal staan (iig geen hele tour aflegt). Maar dan lijkt mij Bowie ook nog eens heel erg duur. Nee, daar geloof ik niet in.

Maar nogmaals, denk eens even 'out of the box', welke namen zijn nu niet persee logisch maar is ook niet uitgesloten? En dan zijn namen als de Peppers, Rage Against The Machine of Coldplay niet uitgesloten.

@Joske, ik ga uit van het meest waarschijnlijke scenario, maar je hebt gelijk, je weet niet wat er achter de schermen gebeurd.

Zo, heftige discussie's hier opeens! Ik verwacht ook een wat exclusievere naam voor de zondag. Ik denk dat de Werchter-organisatie zich wel degelijk bewust is van het feit dat ze met een jubileumeditie te maken hebben, en hard hun best doen om de hoge verwachtingen die daarbij horen waar te maken, maar dat is misschien deels wishful thinking. Ik vind in ieder geval wel dat sommige tegenargumenten die hier gegeven worden vrij zwak zijn.
.
Ik heb iemand zien beweren dat ze gewoon met de line-up bezig zijn "alsof het de 39e of de 41e editie is", maar er is geen enkele reden om dat als argument te zien géén groot affiche te programmeren. Kijk bijvoorbeeld naar 2010, niet direct een jubileum (of je moet 35 jaar een jubileum noemen) maar wel: Muse-Green Day-Rammstein-Pearl Jam, met Editors, Faithless en Arcade Fire. Of 2009: Oasis-Coldplay-Kings of Leon-Metallica, met Placebe, The Killers, Nine Inch Nails. Of 2007: Muse-Pearl Jam-Keane-Metallica, met Arctic Monkeys, Snow Patrol en QOTSA. Allemaal grote affiches, vergelijkbaar met Metallica-Arctic Monkeys-Pearl Jam-Muse oid nu. Werchter programmeert gewoon doorgaans zeer sterk, dus dat maakt een afsluiter als Muse of Foo Fighters alleszins mogelijk.
.
Verder wordt er gediscussieerd over een eventuele "afsluiter moet de grootste band zijn" regel op Werchter. Natuurlijk, die bestaat er niet, dat valt met wat simpele research over vroegere line-ups te ontkrachten. Maar diezelfde research laat zien dat het meestal wel het geval is, of dat het op zijn minst één van de grotere namen is. Daarom kun je aannemen dat het wel geprobeerd wordt. Dus het is realistisch om aan te nemen dat de laatste naam minstens van het niveau Metallica-Pearl Jam is, en niet van het niveau Arctic Monkeys. Anders hadden ze die laatste nog beter op zondag kunnen zetten, en Linkin Park oid op vrijdag, qua populariteit en relevantie.
.
Natuurlijk is het waar wat @Joske en @Shaverion zeggen, dat er veel meer factoren in het maken van een line-up meespelen dan wij kunnen bedenken. Maar met dat soort argumenten gaan strooien heeft geen zin, want dan kunnen we hier net zo goed compleet ophouden. Wij kunnen tenslotte nooit doorgronden wat er bij de organisatie speelt, dus dan kunnen we net zo goed stoppen het te proberen? Natuurlijk niet, we hebben nu al 3/4 van de headliners en de voorlopige dagvulling etc. correct voorspeld, dus we kunnen ons wel degelijk enigszins indenken wat er speelt.
.
En dan nog iets: je kunt met zoveel tegenwerpingen en complicaties komen als je wilt, als je sec naar de geruchten en mogelijkheden kijkt, blijft Muse ontegenzeggelijk als grootste kanshebber over. Wat natuurlijk niet betekend dat er niet verder over gespeculeerd kan worden, maar wel een hint geeft in de goede richting.
.
Verder blijf ik voorstander van alle mogelijkheden bespreken, ik wilde alleen even kwijt hoe ik er tegenaan kijk.

Oh ja, @DeadRinu5 en @Sjoerd: laat je toch niet zo op de kast jagen door een beetje sarcasme, wordt volwassen. Bovendien slaat het nergens op wat jullie zeggen. Zoals @Gloeilamp zegt slaat de RaR referentie nergens op, en is het volstrekt logisch om The Prodigy als gerucht te zien aan de hand van die twee tourdata. En @Sjoerd, wat bedoel je in vredesnaam met "facking off-topic"? Het gaat toch over Werchter, op een Werchter topic?

Bovendien blijf ik mij storen aan je half onleesbare berichten @DeadRinu5, leer alsjeblieft enigszins correct Nederlands als je serieus genomen wilt worden.

En wat volgens mij de moraal van dit verhaal is: doe even kort je eigen research, dat voorkomt dat je hier met domme, vervelende vragen komt en dit soort sarcastische reacties terugkrijgt.

En ten slotte: ik dacht dat er laatst een redelijk betrouwbare bron was die beweerde dat QOTSA op Pukkelpop stond in plaats van Werchter? Dat lijkt mij toch iets om rekening mee te houden, de band wordt hier nog steeds als halve zekerheid behandeld. Ik heb de naam ook nog steeds niet in het geruchtenlijstje aan het begin van die topic zien verschijnen, dat wil toch ook wel iets zeggen...

Voordat ik weer verkeerd wordt begrepen: ik zeg niet dat ze niet komen. Maar ik zeg wel dat we moeten stoppen met ze als halve zekerheid te zien, dat zijn ze in geen geval.

@Dr.Hannibal Ik bedoel alleen maar te zeggen dat we bands niet moeten afschrijven op het feit dat ze kleiner zijn dan Pearl Jam. Ik ben het er wel mee eens dat de grotere bands die hier langskomen meer kans maken maar dat komt niet omdat ze groot zijn, ik kan me gewoon op dit moment geen band kleiner dan Pearl Jam bedenken die veel kans maakt op die laatste spot.

En ik merk trouwens dat verschillende mensen andere opvattingen hebben van wat er hier gepost mag worden, ik vond de vraag over the Prodigy niet heel verkeerd en had hem graag beantwoord. Ik doe zelf ook graag de nodige research voordat ik iets post maar er komt ook wat inzicht bij kijken, voor hem was het blijkbaar niet zo logisch dat met die 2 data the Prodigy een grote kanshebber is. Ik vind het dan weer vervelender als er zo negatief gereageerd word. Misschien is wat sturing binnen het topic van de forum admins niet verkeerd om te voorkomen dat mensen ruzie gaan maken over wat wel en niet on-topic is.

Nou de headline gemoederen lopen hoog op hier.. maar ik denk dat we weer een klein pakketje namen gaan krijgen de volgende aankondiging: Jake bugg, Imagine Dragons, Foals en een subheadliner: QOTSA, Linkin park, Snow Patrol.. over deze namen is al heel veel gesproken maar zijn allemaal namen die tussen het sub en headline inzitten.

@Shaverion
Met je eerste punt: eens!

Met je tweede punt: twijfelachtig. Ik vind dat je, als je al zo lang op dit forum actief bent als @DeadRinu5 (ongeveer even lang als ik, geloof ik), wel het inzicht kan hebben dat deze twee data automatisch tot een sterk gerucht leiden. Maar dat is mijn mening.

Verder worden hier wel vaker door verschillende mensen vragen gesteld waarvan het antwoord met een beetje research nog veel meer voor de hand ligt dan in dit geval. Dat vind ik nutteloze vragen, en een teken van luiheid van die member. Gewoon aan ons vragen, dan hoeft hij/zij zelf niet te zoeken... Daar kan ik niet zo goed tegen.

Ten slotte denk ik niet dat het iets oplost als de admins hierin gaan sturen, mensen blijven zeggen wat ze willen en het lijkt mij niet bevorderlijk voor de sfeer op dit forum als daar en aantal mensen als 'politieagenten' bovenop gaan zitten. Bovendien blijft iedereen het recht van vrijheid van meningsuiting houden, zolang het enigszins binnen het topic "Werchter 2014" past.

Het is waar dat sommige vragen gewoon dom zijn maar vind zelf dat er soms wel te snel negatief gereageerd word op vragen. Dat is mijn mening, net als dat ik denk dat het niet verkeerd zou zijn dat er af en toe eens een admin de boel on-topic houd. Dat is op de meeste forums heel normaal en voorkomt dat leden met elkaar ruzie gaan maken over wat wel en niet kan. Met een ander lid kun je namelijk in discussie gaan en met een admin niet want die bepaald de regels. Maar of dat wel of niet gebeurd is natuurlijk niet aan mij, gooi alleen maar een balletje op ;) Ondertussen gaan we ook wel weer lekker off-topic xD Misschien moeten we hier ff een topic voor aanmaken in het forum help en ondersteuning gedeelte als we het er verder over willen hebben :)

Om m'n bericht toch maar beetje on-topic te houden: Bruce Springsteen heeft een nieuwe tour ter promotie van z'n aankomende album met tot nu toe alleen maar data in Australie en Zuid Afrika. Lijkt me sterk dat hij 3 jaar op rij een uitgebreide tour door Europa gaat doen maar hij is iig aan het touren en misschien dat hij (redelijk) exclusief voor RW naar Europa wilt komen.

@gloeilamp, ik zal de volgende keer meer research doen. Maar blaf me dan niet steeds af als ik iets zeg dat jij dan beter weet.
@Dr. Hannibal, ik zal proberen mijn taal op dit forum aan te passen ik ben dit namelijk gewoon van sociale netwerksites zoals Facebook. Mijn excuses.

Fijn iedereen weer vriendjes. Ik vraag me wel af waar Bruce Springsteen vandaan komt? Die doet al nooit festivals en drie jaar europa achter elkaar wel wat veel toch.. nee ik hou het bij foo fighters en heel misschien muse.

Users who are viewing this thread